Jump to content

Jaki Canon?


Lukasz83
 Share

Recommended Posts

Takie pytanie do znawców tematu :) Obecnie pracuję (od czasu do czasu) z Canonem 500D - do szerokich kadrów, itp... taka niezobowiązująca astrofotografia z Vixen Polarie i jakimś obiektywem 50 albo 135mm. Używam go też do fotografii dziennej.

Ostatnio jednak, patrząc na fotografie innych osób wykonanych nowszymi lustrzankami zauważyłem, że mój model znacząco odstaje poziomem szumu, czułością, generalnie produkuje dużooo słabsze zdjęcia (materiał wejściowy do obróbki)

Dość dobrze orientuję się w temacie nowych  kamer dedykowanych do astrofotografii natomiast jeśli chodzi o lustrzanki to zatrzymałem się gdzieś na roku 2015 :) Obecnie, patrząc na mnogość aparatów, nie jestem w stanie ocenić który model byłby najlepszy , tak żeby cena nie zabiła ale żeby zrobić też znaczący krok naprzód.

 

Doradźcie proszę :) Systemu nie chcę zmieniać, zostanę przy Canonie bo mam do niego sporo obiektywów.  Budżet - 2000zł, max 2500zł (sama pucha).  Aparat używany. Może być APS-C albo pełna klatka - obojętne.

Myślałem o 7d mkII, 6D albo 5D mkII - dobrze kombinuję a może inny model lepiej się sprawdzi w astofoto (szerokie kadry)

Nie planuję przerabiać :) Ma też służyć do foto dziennego.

 

Będę wdzięczny za sugestie/rady :)

Link to comment
Share on other sites

6d ma większy piksel, 5,7 vs 4 - 3,7 zależnie od modelu. Pełna klatka każde szkło ma większe, cięższe. Jak planujesz wyjazdy z aparatem i noszenie go, APS-C i osprzęt są lżejsze. Ja używam 70D i wróciwszy ostatnio do 40D zdziwiłem się niższą czułością, brakiem chowanego ekraniku, powolnością itd. Sam myślałem o pełnej klatce z modyfikacją, ale winieta zaraz większa, rozdzielczość w rogach niestety spada bardziej niż przy APS-C. No i też się zastanawiam. Znając siebie będzie tak rok czy dwa.

Tu masz fajne zestawienie ale nie wiem czy ułatwi sprawę :online2long:

https://astrophotography.app/EOS.php

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Mam 7d mkII i 6d. Jeśli chodzi o foto astro, to 6d jest zdecydowanie częściej w użyciu :) Jak warunki pozwolą to pstryknę kometę obiema puszkami  dla porównania. 
Zwróć też uwagę że 6d nie ma wbudowanej lampy błyskowej, a w zwykłym foto czasem lampa się przydaje. Jeśli masz obiektywy pod pełną klatkę to takową bym brał. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

20 minut temu, DarX86 napisał:

Mam 7d mkII i 6d. Jeśli chodzi o foto astro, to 6d jest zdecydowanie częściej w użyciu :) Jak warunki pozwolą to pstryknę kometę obiema puszkami  dla porównania. 
Zwróć też uwagę że 6d nie ma wbudowanej lampy błyskowej, a w zwykłym foto czasem lampa się przydaje. Jeśli masz obiektywy pod pełną klatkę to takową bym brał. 

Moje dwa główne obiektywy mają na bagnecie czerwoną kropkę (mocowanie EF) - czy to znaczy, że obsłużą pełną klatkę?

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, Antek Staszewski napisał:

A jakie to konkretnie modele?

 

Nic wielkiego :) Zoomy do fotografii dziennej: 

Sigma DC 18-200mm 3,5-6,3

Sigma APO DG 70-300 macro 4-5,6

i stałka Samyang ED AS IF UMC 14/2,8

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, Lukasz83 napisał:

Nic wielkiego :) Zoomy do fotografii dziennej: 

Sigma DC 18-200mm 3,5-6,3

Sigma APO DG 70-300 macro 4-5,6

i stałka Samyang ED AS IF UMC 14/2,8

Jeżeli chodzi o możliwość podpięcia do pełnej klatki, to wszystkie 3 da się podpiąć do pełnej klatki.

 

A jeżeli chodzi o możliwości optyczne,  to te testy powinny rzucić trochę światła na temat:

 

https://www.optyczne.pl/189.11-Test_obiektywu-Samyang_14_mm_f_2.8_ED_AS_IF_UMC_Podsumowanie.html

 

https://www.optyczne.pl/12.11-Test_obiektywu-Sigma_70-300_mm_f_4-5.6_APO_DG_Macro_Podsumowanie.html

 

https://www.optyczne.pl/88.11-Test_obiektywu-Sigma_18-200_mm_f_3.5-6.3_DC_OS_Podsumowanie.html

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Gdy zakupiłem 6D prawie od razu poszły testy hot i dead pixeli. Chciałem się dowiedzieć czy rzeczywiście 6d ma mniejsze artefakty od starego 5D mkII i które body dać do modowania.

W sumie wyniki nie były takie jednoznaczne i do dziś nie zdecydowałem się na przeróbkę (a może coś nowego dowiem się dzięki temu wątkowi).

 

Użyłem do tego starego programiku DeadHotPixelTest / w załączniku/, wcześniej przygotowałem tj. wywołałem programem producenta czyli DPP surowe rawy do 16 bit tifa z wyłączonym odszumieniem i wyostrzaniem.

test 5d 6d.jpg

Pierwsza cyfra w kolumnie to ilość dead pixeli (białe wypalone) a druga to hoty (czerwone i niebieskie)

 

DeadHotPixelTest.zip

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Nie wiem czy coś Ci to pomoże, ale proszę. Zdjęcia kometki z wczoraj. Obie puszki ustawione na 10s, iso 1600  z obiektywem Canon 70-200L@70mm f/4.
7d mkII
NU1A1543.thumb.jpg.0f0319293d8aac9b76089bcfe6a14c5c.jpg

6d mkI
IMG_1538.thumb.jpg.f064c348580467b9a29e12acc6d1ff19.jpg

Wielkość matrycy różna więc skala też, ale jak dla mnie 6d ma dużo przyjemniejsze szumy dlatego do foto nieba szczególnie nocnego używam głównie jego. Minusem jest to że mój egzemplarz ma sporo hot pixeli ale da się z tym żyć. 
Przy iso3200 jeszcze bardziej widać różnicę w szumie na korzyść 6d. 
 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Co do lekkosci i odchylanego wyswietlacza to można się zastanowic nad 60d a jak pełna klatka to najsensowniej 6d, w tym budżecie. 

Ale gdybyś sobie chciał fajny prezent zrobić to eos r będzie sztosem :flirt:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

15 godzin temu, Lukasz83 napisał:

Moje dwa główne obiektywy mają na bagnecie czerwoną kropkę (mocowanie EF) - czy to znaczy, że obsłużą pełną klatkę?

Jak tylko pod APS-C to nie mają kropki tylko biały kwadracik - np. kitowy 18-55 mm. Czy np. Sigma 30/1,4 (której nie używaj do astro - połowa gwiazdek przy pełnej dziurze to komety).

Ja używam do ptaków itp 70-300 do pełnej klatki i nie jest ciekawy - jak to zoom - opada. Natomiast 200/2,8 Canona - ostry przy f4 i 5,6. I też pełna klatka.

Inny kit APS-C, fajny lekki ale nie do astro : 18 - 135 - ma dystorsje i składanie nawet lekko obróconego kadru słabo wychodzi. DO fotek w podróży za to super.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

15 godzin temu, Lukasz83 napisał:

Sigma APO DG 70-300 macro 4-5,6

i stałka Samyang ED AS IF UMC 14/2,8

Obu używam z Canonem 6D.

14mm Samyang z FullFrame pokaże pazur :)

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, ax napisał:

Obu używam z Canonem 6D.

14mm Samyang z FullFrame pokaże pazur :)

Co do 14 Samyanga to miałem go i w połączeniu z FF nie byłem z niego całkowicie zadowolony . Może to wina mojego egzemplarza ale i ostrość w narożnikach i dystorsja była spora.

Link to comment
Share on other sites

15 minut temu, gryf188 napisał:

Co do 14 Samyanga to miałem go i w połączeniu z FF nie byłem z niego całkowicie zadowolony . Może to wina mojego egzemplarza ale i ostrość w narożnikach i dystorsja była spora.

No tak, ale 114 stopni pole widzenia na FF (Full Frame) to jest wyzwanie dla niejednego obiektywu.

Ja swojego Samyanga przymykam o jeden skok do 3.2 i jest dla mnie w miarę akceptowalne :)

Testowałem Canon EF 16-35 mm f/4 IS L i na 16mm gdzie jest mniejsze pole widzenia była  porażka.

Niestety mogę się domyślać bo go nei testowałem że Canon EF 14 mm f/2,8 L II USM mógłby być lepszy, ale 10k za szkło (8 razy więcej niż Samyang) chyba nie jest warte swej ceny.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Łukasz - na Świeżo - ujęcie dla Ciebie.:

Canon 6D +  Samyang 14 mm f/2.8 ED AS IF UMC - nie przymykany. Jest to 1 minutowa ekspozycja prowadzona na Vixen Polarie.

Zdjęcie nie ma cropa ani resize, do wglądu.

Rogi są z wadami ale to przy polu widzenia 114 stopni nawet ja akceptuje :)

Światła od latarni na dole - placki - ale one były bliżej niż punkt ostrości na nieskończoności. (tym się nie sugeruj)

Czy ten obiektyw jest zły?

Winieta i dystorsja na takim samym poziomie jak Nikkor i ale wg mnie lepsza od zooma Canona (j.w.)

Jak się go przymknie do 3.2 jest lepiej.

IMG_0498-wraz-z-meteorkiem.thumb.jpg.df7b8d2c33a4c56162dcf695494da214.jpg

 

Edited by ax
  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 13.07.2020 o 22:44, Lukasz83 napisał:

Sigma APO DG 70-300 macro 4-5,6

Mam taką pod Nikona i gdy pierwszy raz podpiąłem ją pod pełną klatkę, to byłem pewien że włączy się tryb apsc, a tu szok :) Ten obiektyw niestety już na apsc jest taki sobie, a na FF to tak awaryjnie jak nie ma innego pod ręką :) Ale działa.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Dzięki @ax - już się zdecydowałem na tego 6d - poszukiwania puchy w dobrym stanie już rozpocząłem.

 

35 minut temu, MateuszW napisał:

Mam taką pod Nikona i gdy pierwszy raz podpiąłem ją pod pełną klatkę, to byłem pewien że włączy się tryb apsc, a tu szok :) Ten obiektyw niestety już na apsc jest taki sobie, a na FF to tak awaryjnie jak nie ma innego pod ręką :) Ale działa.

Ja ją mam do niezobowiązującego dziennego pstrykania kiedy potrzebuję szybko zmienić ogniskowe, na przykład na wakacjach. Mówisz, że jest taki dramat? Mój egzemplarz razem z Canonem 500D daje poprawną jakość...

 

 

!!! Dziękuję wszystkim za podpowiedzi i rady - mocno mi pomogliście, no i będę miał na kogo zwalić jak jednak 6d okaże się nie spełniać oczekiwań :P;) 

Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, Lukasz83 napisał:

Ja ją mam do niezobowiązującego dziennego pstrykania kiedy potrzebuję szybko zmienić ogniskowe, na przykład na wakacjach. Mówisz, że jest taki dramat? Mój egzemplarz razem z Canonem 500D daje poprawną jakość...

Znaczy inaczej - dzienne fotki wyglądają ok, wady nie rzucają się w oczy, ale jak zapnę dla porównania Samyanga to ta dzienna fotka robi się nagle 3x ostrzejsza :) Można powiedzieć, że jak nie ma się porównania, to to nie przeszkadza i jest ok.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our picks

    • Droga Mleczna w dwóch gigapikselach
      Zdjęcie jest mozaiką 110 kadrów, każdy po 4 minuty ekspozycji na ISO 400. Wykorzystałem dwa teleskopy Takahashi Epsilon 130D i dwa aparaty Nikon D810A zamocowane na montażu Losmandy G11 wynajętym na miejscu. Teleskopy były ustawione względem siebie pod lekkim kątem, aby umożliwić fotografowanie dwóch fragmentów mozaiki za jednym razem.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 47 replies
    • Przelot ISS z ogniskowej 2350 mm
      Cześć, po kilku podejściach w końcu udało mi się odpowiednio przygotować cały sprzęt i nadążyć za ISS bez stracenia jej ani razu z pola widzenia. Wykorzystałem do tego montaż Rainbow RST-135, który posiada sprzętową możliwość śledzenia satelitów.
      Celestron Edge 9,25" + ZWO ASI183MM. Czas ekspozycji 6 ms na klatkę, końcowy film składa się z grup 40 klatek stackowanych, wyostrzanych i powiększonych 250%.
      W przyszłości chciałbym wrócić do tematu z kamerką ASI174MM, która z barlowem 2x da mi podobną skalę, ale 5-6 razy większą liczbę klatek na sekundę.
      Poniżej film z przelotu, na dole najlepsza klatka.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 70 replies
    • Big Bang remnant - Ursa Major Arc or UMa Arc
      Tytuł nieco przekorny bo nie chodzi tu oczywiście o Wielki Wybuch ale ... zacznijmy od początku.
       
      W roku 1997 Peter McCullough używając eksperymentalnej kamery nagrał w paśmie Ha długą na 2 stopnie prostą linie przecinajacą niebo.
       
      Peter McCullough na konferencji pokazał fotografię Robertowi Benjamin i obaj byli pod wrażeniem - padło nawet stwierdzenie: “In astronomy, you never see perfectly straight lines in the sky,”
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 16 replies
    • Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie - o nietypowych rozwiązaniach sprzętowych
      Sformułowanie, które można znaleźć w internetach jako jedno z "praw Murphy'ego" przyszło mi na myśl, gdy kolejny raz przeglądałem zdjęcia na telefonie z ostatniego zlotu, mając z tyłu głowy najgłośniejszy marsjański temat na forum. Do rzeczy - jakie macie (bardzo) nietypowe patenty na usprawnienie sprzętu astronomicznego bądź jakieś kreatywne improwizacje w razie awarii czy niezabrania jakiegoś elementu sprzętu  Obstawiam, że @HAMAL mógłby samodzielnie wypełnić treścią taki wątek.
        • Haha
        • Like
      • 43 replies
    • MARS 2020 - mapa albedo powierzchni + pełny obrót 3D  (tutorial gratis)
      Dzisiejszej nocy mamy opozycję Marsa więc to chyba dobry moment żeby zaprezentować wyniki mojego wrześniowego projektu. Pogody ostatnio jak na lekarstwo – od początku października praktycznie nie udało mi się fotografować. Na szczęście wrzesień dopisał jeśli chodzi o warunki seeingowe i udało mi się skończyć długo planowany projekt pełnej mapy powierzchni (struktur albedo) Marsa.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 134 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.