Skocz do zawartości

CEM25p - historia prawdziwa...


Robson_g

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

chciałbym tutaj napisać kilka słów, o moim montażu i dziwnej historii, jaka mnie spotkała podczas niedoszłego użytkowania, tego cudu techniki.

W maju zmówiłem montaż w sklepie Astroshop. Już podczas pierwszego kontaktu coś było nie tak. Okazało się że były problemy z blokadą biegu osi DEC. Po zwolnieniu biegu, oś pozostawała zablokowana. Po zdjęciu obudowy osi,  okazało się, że jest tam delikatny luz, więc zabrałem się do jego kasowania.

Nic tym ruchem nie wskórałem, więc spróbowałem jeszcze raz zdemontować cały układ biegów w DEC wraz z wymontowaniem tego odlewu blokującego. Okazało się, że jest poważnie uszkodzony.

Ok, wysłałem montaż do serwisu. Naprawa trwała cały miesiąc.

Od dwóch tygodni mam ponownie montaż. Wczoraj zauważyłem delikatny, tym razem w osi Ra. Czym prędzej zabrałem się do jego kasowania.

Po demontażu wszystkich części zabrałem się do dokręcenia tych czarnych imbusowych śrub, celem zniwelowania delikatnych luzów.

Jakież było moje zdziwienie, gdy zauważyłem nagle identyczne pęknięcie analogicznie do tego sprzed miesiąca.

Okazało się i doszło to do mnie po tym zdarzeniu, że miesiąc wcześniej najprawdopodobniej to ja uszkodziłem tę blokadę biegu w osi DEC.

Dziwna sprawa, bo zarówno wcześniej jaki i wczoraj, nie pamiętam, abym użył jakiejś niespotykanej siły, łamiącej stal.

Ot po prostu delikatnie (są to śruby regulacyjne) podkręciłem z wyczuciem.

Jak myślicie? O co tu chodzi? Czy to ze mną jest coś nie tak, czy z moim montażem, bo ja naprawdę już jestem rozjechany wewnętrznie.

bieg_ra_1.jpg

bieg_ra_2.jpg

bieg_ra_3.jpg

bieg_dec_1.jpg

bieg_dec_2.jpg

bieg_dec_3.jpg

  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, count.neverest napisał:

Te uchwyty zaczęli chyba robić z pomalowanej na srebrno gliny. Bardzo źle wygląda jakość tego sprzętu, bardzo źle.

Ja jeszcze do siebie nie doszedłem. Jestem zszokowany jakością materiałów. To nie może być prawda...

I jak teraz wygląda sklep, nie mówiąc już o producencie.

Tak właśnie wyglądał mój pierwszy raz w sklepie Astroshop a serwis...hmmm, może lepiej to przemilczeć.

Edytowane przez Robson_g
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakaś makabra! Co zamierzasz z tym zrobić? Mam wrażenie, że lepiej to skleić niż wysyłać do serwisu, klej może być najmocniejszym elementem tego wszystkiego, niestety.

Można też to "ześrubować" + klej do metalu. Szok!

Edytowane przez ryszardo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzęt jest na gwarancji, można go więc:

1. odesłać do ponownej naprawy - sklep pokrywa tu koszty przesyłki zwrotnej 

2. można go zwrócić i otrzymać pieniądze z powrotem - tu również sklep pokrywa koszty zwrotu 

3. można wymienić na inny egzemplarz, ten może być zwyczajnie wadliwy i wszystko wskazuje że tak jest


Przy tak dużej ilości sprzętu w ofercie sklep nie ma fizycznej możliwości sprawdzać wszystkiego przed wysyłką.

Edytowane przez Astrobonq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, ryszardo napisał:

Jakaś makabra! Co zamierzasz z tym zrobić? Mam wrażenie, że lepiej to skleić niż wysyłać do serwisu, klej może być najmocniejszym elementem tego wszystkiego, niestety.

Można też to "ześrubować" + klej do metalu. Szok!

Nie wiem. Raz już odsyłałem. Może zwrócę jeszcze raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, cwic napisał:

Nie ruszać odsyłać z żądaniem zwrotu kasy, a jak nie to nagłaśniać sprawę, dam sobie łeb uciąć że na cloudynights znajdziesz parę osób z tym problem za jakiś czas.

Muszę się tylko zastanowić, co wybrać w zamian, a niewiele jest dobrego sprzętu w tej klasie cenowej. Nie wiem, czy będę nagłaśniać. Nie chcę się denerwować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, lemarc napisał:

Frezer heblował tępym narzędziem zbyt agresywnie i pękło. Stalowe by nie puściło.

Myśl o tym, że w ofercie jest jeszcze "wyższa" wersja EC, przyprawia mnie o zawrót głowy.

2 godziny temu, Astrobonq napisał:


Przy tak dużej ilości sprzętu w ofercie sklep nie ma fizycznej możliwości sprawdzać wszystkiego przed wysyłką.

Sklep odesłał mi po dogłębnej, miesięcznej "akcji serwisowej", montaż z powrotem.

Edytowane przez Robson_g
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeprasza za słowo "bezczelnie", w ostatnim moim wpisie, już dokonałem edycji. Emocje sięgają zenitu, ale sklep chyba rzeczywiście nie jest niczemu winien w tej sytuacji.

Godzinę temu, ryszardo napisał:

Aaa, to jest ta "kołyska" od ślimaka tak? No to musi być nowa. Nie miałem w ręku tego montażu to nie wiem czy dobrze załapałem. :)

Tak, ja to nazywam modułem przekładni biegów w danej osi

Napisałem już list do Ioptrona. Chyba mi wyślą nową, tym bardziej że miesiąc temu też chcieli mi wysłać ale ja podziękowałem, bo właśnie wysyłałem montaż do serwisu Astroshop.

Edytowane przez Robson_g
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Robson_g napisał:

Tak właśnie wyglądał mój pierwszy raz w sklepie Astroshop a serwis...hmmm, może lepiej to przemilczeć.

nie bardzo rozumiem czemu jedziesz na sklep anie producenta.

 

czy podczas uszkodzenia pisales na pcozateku w tej sprawie do ioptrona?

mi jak sie uszkodził moj cem60 (plyta glowna dec) w pierwszym dniu uzytkowania, to ioptrom zaoferowal sie po drugim mailu ze sami mi to czase wysla. bez zadnej sugestii z mojej strony. Wolalem jednak odeslac na serwis do astroshop. wszystko sprawnie i szybko. zero problemow.

 

jakosc materialow to juz inna bajka - z tym producent chyba za mocno poplynął!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Tayson napisał:

nie bardzo rozumiem czemu jedziesz na sklep anie producenta.

 

czy podczas uszkodzenia pisales na pcozateku w tej sprawie do ioptrona?

mi jak sie uszkodził moj cem60 (plyta glowna dec) w pierwszym dniu uzytkowania, to ioptrom zaoferowal sie po drugim mailu ze sami mi to czase wysla. bez zadnej sugestii z mojej strony. Wolalem jednak odeslac na serwis do astroshop. wszystko sprawnie i szybko. zero problemow.

 

jakosc materialow to juz inna bajka - z tym producent chyba za mocno poplynął!!!

Czy chciałbyś otrzymać montaż w takim stanie, po ponad miesięcznym serwizsowaniu?

Czy naprawdę uczciwie odesłałbyś sprzęt w takim stanie innej osobie???

Gdzie my żyjemy i o czym my w ogole piszemy???

Tak naprawdę to tu już nie ma na kogo jechać...

Otrzymujemy chyba sprzęt o jakości za jaką się płaci. Musi do mnie w końcu dotrzeć to, że jeśli nie zapłacę kiladziesiąt tys. zł, to nie będę się cieszyć ze sprzętu. Koniec.

Jeśli chodzi o producenta, to już na drugi dzień zaoferowali mi przesyłkę części, ale ja wolałem wysłać go do Astroshop.

  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro ten montaż ma tyle wad to może faktycznie lepiej spróbować wymienić go na inny egzemlarz? Może faktycznie miałeś pecha z tym montażem, nie rozumiem czemu miałbyś go naprawiać na własną rękę jak ewidentnie montaż wyszedł uszkodzony prosto z fabryki. Ja bym jednak próbowała najpierw wymienić go, bo nie wiadomo ile jeszcze takich "smaczków" znajdziesz.

Edytowane przez Agatek
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Agatek napisał:

Skoro ten montaż ma tyle wad to może faktycznie lepiej spróbować wymienić go na inny egzemlarz? Może faktycznie miałeś pecha z tym montażem, nie rozumiem czemu miałbyś go naprawiać na własną rękę jak ewidentnie montaż wyszedł uszkodzony prosto z fabryki. Ja bym jednak próbowała najpierw wymienić go, bo nie wiadomo ile jeszcze takich "smaczków" znajdziesz.

Dokładnie. Ja to bym od razu reklamował a nie grzebał na własna rękę ponosząc dodatkowe koszty, ryzykując stratę gwarancji i jeszcze ryzykując dodatkowe uszkodzenia z mojej strony. 
Jak kupuje nowy tv i się psuje po tygodniu to pierwsze co to gwarancja i serwis a nie rozkręcanie, kminie i jego naprawa za producenta. 
Aczkolwiek historia warta uwagi. Do tej pory myślałem ze jakość mają solidna a tu taki zonk. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No na Twoim miejscu żądałbym wymiany na egzemplarz z innej partii produkcyjnej albo zamianę na coś innego. Na sklepie nie ma co wieszać psów, bo to nie oni produkują i raczej nie oni to serwisowali. Cały czas jest epidemia więc i terminy mogą się wydłużać

To nie jest kwestia wydawania kilkudziesięciu tysięcy... rozmawiamy w końcu o prostym stalowym stojaku z dwoma dźwigniami :) Nie takie rzeczy z plastiku na drukarce robię i jednak wytrzymują spore obciążenia to stal tym bardziej powinna. Wygląda to trochę niepokojąco jak na 4.5 tys...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Agatek napisał:

Skoro ten montaż ma tyle wad to może faktycznie lepiej spróbować wymienić go na inny egzemlarz? Może faktycznie miałeś pecha z tym montażem, nie rozumiem czemu miałbyś go naprawiać na własną rękę jak ewidentnie montaż wyszedł uszkodzony prosto z fabryki. Ja bym jednak próbowała najpierw wymienić go, bo nie wiadomo ile jeszcze takich "smaczków" znajdziesz.

 

22 godziny temu, wismat napisał:

Dokładnie. Ja to bym od razu reklamował a nie grzebał na własna rękę ponosząc dodatkowe koszty, ryzykując stratę gwarancji i jeszcze ryzykując dodatkowe uszkodzenia z mojej strony. 
Jak kupuje nowy tv i się psuje po tygodniu to pierwsze co to gwarancja i serwis a nie rozkręcanie, kminie i jego naprawa za producenta. 
Aczkolwiek historia warta uwagi. Do tej pory myślałem ze jakość mają solidna a tu taki zonk. 

 

21 godzin temu, lkosz napisał:

No na Twoim miejscu żądałbym wymiany na egzemplarz z innej partii produkcyjnej albo zamianę na coś innego. Na sklepie nie ma co wieszać psów, bo to nie oni produkują i raczej nie oni to serwisowali. Cały czas jest epidemia więc i terminy mogą się wydłużać

To nie jest kwestia wydawania kilkudziesięciu tysięcy... rozmawiamy w końcu o prostym stalowym stojaku z dwoma dźwigniami :) Nie takie rzeczy z plastiku na drukarce robię i jednak wytrzymują spore obciążenia to stal tym bardziej powinna. Wygląda to trochę niepokojąco jak na 4.5 tys...

Hmm...Nie znacie niestety realiów. Tak naprawdę, wszyscy użytkownicy tego montażu mają tę samą sytuację co ja.

Tylko ci którzy nie kontrolują, żyją w błogiej nieświadomości i Bóg jeden tylko wie jakie "smaczki" u siebie mają.

Najgorsze jest to, że akurat mój egzemplarz jest wolny od takich "smaczków", jak np luzy, dlatego boję się odsyłać do "serwisu". Potrzebuję tylko tej cholernej części, albo najlepiej kilku na zapas.

Zobaczcie sami że inni użytkownicy tego forum, mają jeszcze większe "wady"

 

 

DSC_0616.jpg.4254dea80100918a81f2a8e0a651161a.jpg

DSC_0619.jpg.4d90ffecc00f3013ffa15fe401e435e2.jpg

IMG_20190303_003606.jpg.a0a01cd4832365653fad48fadaebe5cf.jpg

IMG_20190303_010832.jpg.afacc9edc13129d613fe607c8e4be64f.jpg

  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Same smutne obrazki pokazujesz. 

Przykre że takie kwiatki pokazują się w wydawałoby się montażu lepszejszej firmy. Twoja frustracji jest w pełni uzasadniona.

Chyba pozostaje tylko doprowadzić montaż do stanu pełnej używalności i daj Boże cieszyć się  jego długim bezproblemowym użytkowaniem.

 

  • Lubię 1
  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, beny napisał:

Możesz opisać jakie defekty mają powyższe montaże ze zdjęć wyżej?

Jest późno. Nie chce mi się już linkować postów i komentarzy, w wątkach testowych.

Jeżeli jakość wizualna tych materiałów ze zdjęć, jest dla Ciebie ok, to ok...

27 minut temu, Piotr4d napisał:

Same smutne obrazki pokazujesz. 

Przykre że takie kwiatki pokazują się w wydawałoby się montażu lepszejszej firmy. Twoja frustracji jest w pełni uzasadniona.

Chyba pozostaje tylko doprowadzić montaż do stanu pełnej używalności i daj Boże cieszyć się  jego długim bezproblemowym użytkowaniem.

 

Tak, zgadza się, ale trzeba też napisać szczerze, że poza tymi kwiatkami, oraz pod warunkiem dobrego przygotowania tego montażu, to jest w dalszym ciągu fajny sprzęt.

Dlatego nie należy skreślać Ioptrona, tylko mieć świadomość, że trzeba w każdym egzemplarzu coś tam sobie poprawić.

sklep Astroshop również nie jest niczemu winien, ponieważ w mojej pierwszej akcji serwisowej bardzo dobrze naprawili błąd.

A teraz, sam nie wiem, co robić. Na pewno będę w kontakcie ze sklepem oraz producentem.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dobrze pamiętam te wycięte czymś brzegi montażu były wynikiem zastosowania przez producenta innego typu silnika. Trzeba było szlifować żeby go zmieścić. To było na forum. Czyje to zdjęcia? Nie wygląda to dobrze, ale działa. 

 

Edit. 

Wyślij część do @Tom-cio zrobi Ci nówkę z porządnego, na lata materiału. 

Edytowane przez Tayson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak- mnie to już przestało cokolwiek dziwić odkąd firma ASA musiała na gwarancji na wymieniać smary, bo oryginalne w nowym egzemplarzu na -15 stopniach zyskiwały twardość stali...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Robson_g napisał:

Hmm...Nie znacie niestety realiów. Tak naprawdę, wszyscy użytkownicy tego montażu mają tę samą sytuację co ja.

Tylko ci którzy nie kontrolują, żyją w błogiej nieświadomości i Bóg jeden tylko wie jakie "smaczki" u siebie mają.

Najgorsze jest to, że akurat mój egzemplarz jest wolny od takich "smaczków", jak np luzy, dlatego boję się odsyłać do "serwisu". Potrzebuję tylko tej cholernej części, albo najlepiej kilku na zapas.

Zobaczcie sami że inni użytkownicy tego forum, mają jeszcze większe "wady"

DSC_0616.jpg.4254dea80100918a81f2a8e0a651161a.jpg

DSC_0619.jpg.4d90ffecc00f3013ffa15fe401e435e2.jpg

Te zdjęcia akurat są moje i nie mam pojęcia, jakie wady tu zauważyłeś? Ja żadnych wad w swoim montażu nie stwierdziłem :) Akurat trafiłem dobrze ze swoim egzemplarzem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.