Jump to content

Eta Carinae Remastered


MaPa
 Share

Recommended Posts

6 godzin temu, Naski napisał:

Mapa w moim odczuciu, pierwsza wersja jest lepsza - więcej dynamiki, odważniejszy, mocniejszy kolor jak i również tło mi bardziej odpowiada .

Mam dokładnie takie samo wrażenie. Szczególnie w zakresie tła. Nowa wersja w moim odczuciu zawiera za dużo purpury. To już wolę zieleń. ;)

Mogę zapytać, jakim cudem udaje Ci się na HEQ5 uzyskać nie poruszane 5-minutowe klatki bez guidingu?

Edited by diver
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Dzięki panowie. Czuję że jednak będzie potrzebna trzecia wersja która wydobędzie najlepsze elementy z obu. Nie chciałbym robić prostego złożenia.

Obróbka od nowa da mi więcej ;)

 

15 godzin temu, diver napisał:

Mogę zapytać, jakim cudem udaje Ci się na HEQ5 uzyskać nie poruszane 5-minutowe klatki bez guidingu?

W sumie to nic nie robię. Pomysł narodził się po tym jak udało mi się uzyskać canonem bardzo dobre 5min klatki 2-3 sezony temu z 135mm

Dałem szansę z mniejszym pixelem i jakoś wyszło :)  Teraz go opaskowałem ( pod kątem guidingu)  zobaczymy czy wogóle coś to da.

Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, MaPa napisał:

Teraz go opaskowałem ( pod kątem guidingu)  zobaczymy czy wogóle coś to da.

Też mam opaskowany HEQ5. Z około 12 kg obciążenia i ogniskowej 1000 mm 30 sekund bez prowadzenia graniczy z cudem. Ty masz tutaj 135 mm i znacznie mniejsze obciążenie. Jeżeli nawet przy takim setupie budżetowy HEQ5 (bez encodera przecież) daje radę przez 5 minut, to znaczy że ten montaż ma najlepszy na świecie stosunek jakości do ceny! :);)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
39 minut temu, MaPa napisał:

Gdybym więc prezentował po raz pierwszy dzisiaj to pracę widziałbym tak , co jak zawsze zostawiam waszej ocenie i gustom.

Ogromna różnica na "+" - jeśli chodzi o gwiazdy (chociaż jest ich mniej) i tło.

Co do saturacji - jak na mój gust, to celowałbym tak między. Ta wersja dla mnie jest nieco "spłowiała"

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, shiryu napisał:

tam jest miś w kombinezonie, który rzuca gałką śniegu w naszym kierunku.

Rzeczywiście... tylko gdzie ten kombinezon? Ja go widzę w futrze i ekskrementującego w trakcie ciskania śnieżnej kulki.

carina2017_200mm_SHO_remastered2022_3000.jpg.c4050522954508dd2d48b32034057365.jpg

Edited by alinoe
  • Haha 4
Link to comment
Share on other sites

Cześć,

Nie jestem astrofizykiem. Nie znam także najnowszych trendów w dziedzinie koszerności kolorów dla poszczególnych składowych.

Napiszę za to z punktu widzenia fotografa przyrodniczego z wieloletnim stażem, zakochanego w fotkach z Hubble'a i mającego także jakieś pojęcie o druku szerokogamutowym.

 

Gdybym dostał te trzy wersje z prośbą o druk w dużym formacie, to zdecydowanie wybrał bym wersję pierwszą. Jest najbardziej plastyczna, świetlista - "emocjonalna". Ma także lepiej rozłożone lokalne kontrasty. Dodatkowo barwy są na niej najbardziej "mięsiste" :-) a mimo to wciąż są  nieprzesadzone.

Dzięki temu wersja nr 1 sprawia wrażenie najbardziej trójwymiarowej i dlatego z mojej perspektywy na wydruku prezentowałoby się zdecydowanie najbardziej efektownie.

 

Pozdro,

Pyzik

 

Edited by Pyzik
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Dzięki wielkie za podzielenie się opiniami !

Dla mnie osobiście potwierdza to fakt, że mocno przetransformowałem w sobie podejście od wyciągania i kontrastowania. Staram się sprawdzać praktycznie na 3 monitorach obecnie ( finalnie ) i moja tonacja kolorystyczna, moc sygnału, kontrast w całej serii z ostatniego  roku praktycznie jest na poziomie ostatniej wersji :) ... a jednak ta pierwsza którą obecnie bym zastawił na boku wciąż robi robotę a ja samokrytycznie widzę najnormalniej "braki" :D

Edited by MaPa
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our picks

    • Migracja Astropolis na nowy serwer - opinie
      Kilka dni temu mogliście przeczytać komunikat o wyłączeniu forum na dobę, co miało związek z migracją na nowy serwer. Tym razem nie przenosiłem Astropolis na większy i szybszy serwer - celem była redukcja dosyć wysokich kosztów (ok 17 tys rocznie za dedykowany serwer z administracją). Biorąc pod uwagę fakt, że płacę z własnej kieszeni, a forum jest organizacją w 100% non profit (nie przynosi żadnego dochodu), nie znalazłem w sobie uzasadnienia na dalsze akceptowanie tych kosztów.
        • Thanks
        • Like
      • 44 replies
    • Droga Mleczna w dwóch gigapikselach
      Zdjęcie jest mozaiką 110 kadrów, każdy po 4 minuty ekspozycji na ISO 400. Wykorzystałem dwa teleskopy Takahashi Epsilon 130D i dwa aparaty Nikon D810A zamocowane na montażu Losmandy G11 wynajętym na miejscu. Teleskopy były ustawione względem siebie pod lekkim kątem, aby umożliwić fotografowanie dwóch fragmentów mozaiki za jednym razem.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 48 replies
    • Przelot ISS z ogniskowej 2350 mm
      Cześć, po kilku podejściach w końcu udało mi się odpowiednio przygotować cały sprzęt i nadążyć za ISS bez stracenia jej ani razu z pola widzenia. Wykorzystałem do tego montaż Rainbow RST-135, który posiada sprzętową możliwość śledzenia satelitów.
      Celestron Edge 9,25" + ZWO ASI183MM. Czas ekspozycji 6 ms na klatkę, końcowy film składa się z grup 40 klatek stackowanych, wyostrzanych i powiększonych 250%.
      W przyszłości chciałbym wrócić do tematu z kamerką ASI174MM, która z barlowem 2x da mi podobną skalę, ale 5-6 razy większą liczbę klatek na sekundę.
      Poniżej film z przelotu, na dole najlepsza klatka.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 72 replies
    • Big Bang remnant - Ursa Major Arc or UMa Arc
      Tytuł nieco przekorny bo nie chodzi tu oczywiście o Wielki Wybuch ale ... zacznijmy od początku.
       
      W roku 1997 Peter McCullough używając eksperymentalnej kamery nagrał w paśmie Ha długą na 2 stopnie prostą linie przecinajacą niebo.
       
      Peter McCullough na konferencji pokazał fotografię Robertowi Benjamin i obaj byli pod wrażeniem - padło nawet stwierdzenie: “In astronomy, you never see perfectly straight lines in the sky,”
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 16 replies
    • Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie - o nietypowych rozwiązaniach sprzętowych
      Sformułowanie, które można znaleźć w internetach jako jedno z "praw Murphy'ego" przyszło mi na myśl, gdy kolejny raz przeglądałem zdjęcia na telefonie z ostatniego zlotu, mając z tyłu głowy najgłośniejszy marsjański temat na forum. Do rzeczy - jakie macie (bardzo) nietypowe patenty na usprawnienie sprzętu astronomicznego bądź jakieś kreatywne improwizacje w razie awarii czy niezabrania jakiegoś elementu sprzętu  Obstawiam, że @HAMAL mógłby samodzielnie wypełnić treścią taki wątek.
        • Haha
        • Like
      • 43 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.