Jump to content
  • 0

Czy taki kierunek jest akceptowalny


Question

Cześć, aktualnie z braku dostępności Samyanga próbuje swoich sił używając obiektyw M42 - Auto Takumar 135mm F3.5 na F4. Czy możecie mi powiedzieć czy idę w dobrą stronę? 

 

Jest to stack z 150s x 12, ISO 1600 na C1100D. Jakieś 10 darków i 20 flatów. Paliłbym dłużej klatki ale zachmurzyło niebo a potem księżyc wyszedł. Przy darkach całkiem aparat padł.

 

Czy robić dalej tą samą okolicę Deneb żeby było więcej materiału do stacka czy poszukać inny obiekt albo ogarnąć obiektyw?

 

Załączam stack bo raczkuję w obróbce, ale wygląda na to że kolejna dobra noc idzie: https://drive.google.com/file/d/1Y3otjxP96Zllhhr-0hsiUhaN52Rj4Ol6/view?usp=drivesdk

Autosave_good.thumb.jpg.c95faef9bfe3211b6ff9fa4e4c445ba0.jpg

Edited by M.C
Link to post
Share on other sites

Recommended Posts

  • 0

Na moje niewprawione oko to BARDZO przesadzona ilość czerwieni + klatka z flarą do wywalenia.

 

Myślałeś może o poszukaniu lepszej miejscówki do foto? Wygląda na strasznie zaświetloną.

Edited by Miedziak
Link to post
Share on other sites
  • 0

takie coś na szybko

Edit co do obiektywu , to jest akceptowalny na początek, każdy róg pokazuje co innego, spróbuj przymknąć go jeszcze trochę . Obiekt wybrałeś dobrze, jest jasny, łatwy do namierzenia. Walcz, nie poddawaj się. 12 s na ekspozycję to maks? 

Autosave_good.jpg

Edited by Maro21
  • Like 2
Link to post
Share on other sites
  • 0
30 minut temu, Miedziak napisał:

Na moje niewprawione oko to BARDZO przesadzona ilość czerwieni + klatka z flarą do wywalenia.

 

Myślałeś może o poszukaniu lepszej miejscówki do foto? Wygląda na strasznie zaświetloną.

Miejscówka to wieś, 4 w klasyfikacji Bortlea. Być może światła z domu trochę przez płot przelatywały. Po 23 wyłączają światła na ulicy, tylko na razie księżyc wchodzi wtedy. Co do czerwieni to aparat jest po modzie, próbowałem na krzywych i saturacji zmniejszać.

 

Czyli wnioski żeby spróbować się gdzieś za stodołą ustawić żeby wyciąć jakiekolwiek światło. Czy dokładanie kolejnych klatek do stacka tu coś da? Próbuję przed ściemnieniem ustalić cele na dzisiejszą noc.

 

 

11 minut temu, Maro21 napisał:

takie coś na szybk

O, względem mojej jest dużo ciemniejsze, aż czarne prawie niebo. Spróbuje przy kolejnym posiedzeniu zrobić coś na wzór. Dziekuję!

Edited by M.C
Link to post
Share on other sites
  • 0
11 minut temu, calla napisał:

trzaskaj tego ile wlezie. 50x150s to juz cos sie uciagnie. Ale generalnie jak masz mozliwosc, to pal ile wlezie.

Czy masz jakieś wskazówki jak najlepiej robić powtarzalne kadry między sesjami? Używałem Deneb jako pomoc do kadrowania, więc jeżeli ustawie podobnie to będzie dobrze?

Link to post
Share on other sites
  • 0

Dopaliłem wczoraj więcej klatek, wydaje mi się że coraz więcej widać. Co do zaświetlonego nieba to widzę drogę mleczną gołym okiem z podwórka, ale niestety tylko przez niecała godzinę bo księżyc wschodzi dosyć szybko. Będę robił dalej :)

 

Wczoraj też osiągnąłem nowy kamień milowy. 4m 30s byłem w stanie zrobić bez poruszenia na 135mm, jeszcze parę sesji wstecz maks co umiałem to 20s :)

Autosave_v2.jpg

Edited by M.C
Link to post
Share on other sites
  • 0
26 minut temu, Maro21 napisał:

bo czerwień dominuje. 

Czerwień nie dominuje, tam jest wyłącznie czerwień :)

 

Musisz zdecydowanie zmienić sposób obróbki i jakoś ogarnąć te kolory. Powinieneś zarejestrować gwiazdy w całej palecie, od niebieskich po czerwone.

Link to post
Share on other sites
  • 0

Autosave_good.thumb.jpg.b7a14a18dc553c9cc7fce7bbc63ad0f1.jpg

Tak wygląda Twój stack po prawidłowym balansie kolorów i wyciąganiu. Balans kolorów to klucz do sukcesu.

Co do samego materiału, to obiektyw jest przyzwoity do nauki, no ale do Samyanga to on nie ma startu. Niemniej wady są do zaakceptowania. Myślę, że dałbyś radę też nieco lepiej ustawić ostrość.

  • Like 3
  • Love 2
Link to post
Share on other sites
  • 0
15 minut temu, MateuszW napisał:

Autosave_good.thumb.jpg.b7a14a18dc553c9cc7fce7bbc63ad0f1.jpg

Tak wygląda Twój stack po prawidłowym balansie kolorów i wyciąganiu. Balans kolorów to klucz do sukcesu.

Co do samego materiału, to obiektyw jest przyzwoity do nauki, no ale do Samyanga to on nie ma startu. Niemniej wady są do zaakceptowania. Myślę, że dałbyś radę też nieco lepiej ustawić ostrość.

Dziękuję za sugestię, będę się wzorować jak usiądę do faktycznej obróbki. Nie mam swojego komputera w kraju (a firmowy to MacBook), więc nie przykładam dużo wagi do obróbki. Głównie chcę zebrać jak najwięcej materiału.

 

Twoje zdjęcie pokazało też ciekawą sprawę. Ja się skupiam tylko na tym żeby zrobić jak największy kontrast, dla pokazania jak najwięcej mgławicy. Jeżeli będę miał więcej materiału wypalonego to będzie jeszcze więcej widać w poprawnej obróbce?

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
12 minut temu, M.C napisał:

Jeżeli będę miał więcej materiału wypalonego to będzie jeszcze więcej widać w poprawnej obróbce?

Już przy mojej prostej obróbce, na ciemnych miejscach wyłazi nieładny szum, więc już tutaj materiału jest mało. Gdy zbierzesz go więcej, to zdjęcie będzie bardziej gładkie i też umożliwi wyciągnięcie więcej mgławicy, ale to już będzie wymagać jakiegoś sposobu na pozbycie się gwiazd (bo one tutaj zaczynają dominować).

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
  • 0

Fajny materiał, tylko malo klatek.

Myśle, ze na obrobce trzeba sie tak samo skupic jak na zbieraniu materiału. Spora ilosc materiału na pewno sama sie nie orobi, chociaz wieksza ilosc subów poprostu ulatwia obróbkę.

 

Autosave_good.jpg

  • Like 4
Link to post
Share on other sites
  • 0

Faktycznie, dużo lepiej wasze wersje wyglądają, a w nich widzę ten szum o którym mówił Mateusz. Klatka od @Tayson chyba najbardziej przypomina kolory ze stellarium :D W takim razie skoro nie popełniam jakichś krytycznych błędów przy zbieraniu materiału to palę klatki ile mi pozwolą warunki, a w międzyczasie skupiam się na obróbce i szukaniu Samyanga. Używam tylko Affinity Photo.

 

Dodaje jeszcze stacka z ostatniej foty, jest tam 1h9m materiału z dwóch nocy https://drive.google.com/file/d/1YPqTdtKTRk7AfP6tZt1nXnbiLPJCuDik/view?usp=drivesdk

 

Pytanie: czy mogę darków dopalić więcej jak sklejam materiał z różnych nocy?

Edited by M.C
  • Like 1
Link to post
Share on other sites
  • 0
2 godziny temu, M.C napisał:

Faktycznie, dużo lepiej wasze wersje wyglądają, a w nich widzę ten szum o którym mówił Mateusz. Klatka od @Tayson chyba najbardziej przypomina kolory ze stellarium :D W takim razie skoro nie popełniam jakichś krytycznych błędów przy zbieraniu materiału to palę klatki ile mi pozwolą warunki, a w międzyczasie skupiam się na obróbce i szukaniu Samyanga. Używam tylko Affinity Photo.

 

Dodaje jeszcze stacka z ostatniej foty, jest tam 1h9m materiału z dwóch nocy https://drive.google.com/file/d/1YPqTdtKTRk7AfP6tZt1nXnbiLPJCuDik/view?usp=drivesdk

 

Pytanie: czy mogę darków dopalić więcej jak sklejam materiał z różnych nocy?

to teraz w drugą stronę ;)

 

7000_2a.jpg

  • Like 2
  • Love 1
Link to post
Share on other sites
  • 0
33 minuty temu, RomekAstrobaza napisał:

to teraz w drugą stronę ;)

 

7000_2a.jpg

Pięknie to wygląda! Już sporo widać na tym co jest :D Czy masz może jakiś tutorial według którego bym osiągnął podobny efekt? Używałem ten z astrobackyard ale po dwóch krokach na Photoshopie używane są wtyczki których w Affinity Photo nie odtworze.

Link to post
Share on other sites
  • 0

Załączam pojedyńczą klatkę prosto z puszki, z każdą nocą coraz więcej widać i większy kontrast się robi. Jak będzie księżyc w nowiu to powinno być jeszcze lepiej. :fishing1:

IMG_8526_single_framew.jpg

Link to post
Share on other sites
  • 0
12 godzin temu, M.C napisał:

Pięknie to wygląda! Już sporo widać na tym co jest :D Czy masz może jakiś tutorial według którego bym osiągnął podobny efekt? Używałem ten z astrobackyard ale po dwóch krokach na Photoshopie używane są wtyczki których w Affinity Photo nie odtworze.

Wiesz ja to wyciągam levelsami

tło wyrównuję  w fitswork

 

i czasami uzyje akcji w ps

 

więc ciężko o jakiś tutorial 

Edited by RomekAstrobaza
Link to post
Share on other sites
  • 0
8 minut temu, RomekAstrobaza napisał:

Wiesz ja to wyciągam levelsami

tło wyrównuję  w fitswork

 

i czasami uzyje akcji w ps

 

więc ciężko o jakiś tutorial 

Dzięki, czyli muszę po prostu lepiej levelsy i krzywe ogarnąć :)  Jeszcze raz dziękuję wszystkim za ukierunkowanie!

Link to post
Share on other sites
  • 0
1 minutę temu, M.C napisał:

Dzięki, czyli muszę po prostu lepiej levelsy i krzywe ogarnąć :)  Jeszcze raz dziękuję wszystkim za ukierunkowanie!

tak - przede wszystkim ogarna kolor - wyrownac go - by nie bylo czerwone cale zdjecie

a to dobrze lewelsami ogarniesz

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
  • 0

Dopaliłem wczoraj 51 x 150s klatek (jak skleję wcześniejsze noce to będzie 4h30m materiału). Wydaje mi się że dzisiaj przerzucę się na inny obiekt.

Niebo tak ciemne że gołym okiem widać drogę mleczną, a i perseidy latały.

 

Nie byłem tylko pewny czy mogę robić klatki z różnymi czasami naświetlania i trzymałem się kurczowo 150s, pomimo że sprawdziłem raz 5 minutową klatkę i nie było poruszenia.

 

Dodaję pojedyńczą klatkę prosto z puszki:

IMG_8631.thumb.jpg.df45b4a1b98fbeaa21a84a7c05756725.jpg

Edited by M.C
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Answer this question...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Our picks

    • Big Bang remnant - Ursa Major Arc or UMa Arc
      Tytuł nieco przekorny bo nie chodzi tu oczywiście o Wielki Wybuch ale ... zacznijmy od początku.
       
      W roku 1997 Peter McCullough używając eksperymentalnej kamery nagrał w paśmie Ha długą na 2 stopnie prostą linie przecinajacą niebo.
       
      Peter McCullough na konferencji pokazał fotografię Robertowi Benjamin i obaj byli pod wrażeniem - padło nawet stwierdzenie: “In astronomy, you never see perfectly straight lines in the sky,”
      • 14 replies
    • Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie - o nietypowych rozwiązaniach sprzętowych
      Sformułowanie, które można znaleźć w internetach jako jedno z "praw Murphy'ego" przyszło mi na myśl, gdy kolejny raz przeglądałem zdjęcia na telefonie z ostatniego zlotu, mając z tyłu głowy najgłośniejszy marsjański temat na forum. Do rzeczy - jakie macie (bardzo) nietypowe patenty na usprawnienie sprzętu astronomicznego bądź jakieś kreatywne improwizacje w razie awarii czy niezabrania jakiegoś elementu sprzętu  Obstawiam, że @HAMAL mógłby samodzielnie wypełnić treścią taki wątek.
      • 21 replies
    • MARS 2020 - mapa albedo powierzchni + pełny obrót 3D  (tutorial gratis)
      Dzisiejszej nocy mamy opozycję Marsa więc to chyba dobry moment żeby zaprezentować wyniki mojego wrześniowego projektu. Pogody ostatnio jak na lekarstwo – od początku października praktycznie nie udało mi się fotografować. Na szczęście wrzesień dopisał jeśli chodzi o warunki seeingowe i udało mi się skończyć długo planowany projekt pełnej mapy powierzchni (struktur albedo) Marsa.
        • Haha
        • Like
      • 130 replies
    • Aktualizacja silnika Astropolis - zgłaszanie uwag
      Dzisiaj zaktualizowaliśmy silnik Astropolis do najnowszej wersji (głównie z powodów bezpieczeństwa). Najpoważniejsze błędy zostały już naprawione, ale ponieważ aktualizacja jest dosyć rozbudowana (dotyczy także wyglądu), drobnych problemów na pewno jest więcej. Bez was ich nie namierzymy. Dlatego bardzo proszę o pomoc i wrzucanie tu informacji o napotkanych problemach/błędach.
      • 250 replies
    • Insight Investment Astrophotographer of the Year 2020 – mój mały-wielki sukces :)
      Jestem raczej osobą która nie lubi się chwalić i przechwalać… ale tym razem jest to wydarzenie dla mnie tak ważne, że postanowiłem podzielić się z Wami tą niezwykle radosną dla mnie wiadomością.
       
      Moja praca zajęła pierwsze miejsce w kategorii „Planety, komety i asteroidy” podczas tegorocznego konkursu Insight Investment Astronomy Photographer of the Year 2020.
        • Like
      • 85 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.