Skocz do zawartości

QHY600M + TS APO 130mm - pierwsze światło


Jan Bielański

Rekomendowane odpowiedzi

Tomek już napisał- spagetti się czerwieni ze wstydu przy Twoim okablowaniu. A wszelkie teorie o kupowaniu kamery z małym pikselem tylko po to, żeby go świadomie binować - i to w dodatku jest bin softwaerowy nie fizyczny- są dla mnie totalnie niezrozumiałe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, wessel napisał:

Tomek już napisał- spagetti się czerwieni ze wstydu przy Twoim okablowaniu. A wszelkie teorie o kupowaniu kamery z małym pikselem tylko po to, żeby go świadomie binować - i to w dodatku jest bin softwaerowy nie fizyczny- są dla mnie totalnie niezrozumiałe...

Okablowanie jest opanowane i ładnie pospinane (na zdjęciach była robocza wersja), to samo dotyczy podkładek które zostały zastąpione betonowy płytami chodnikowymi. 

Nie pisałem że ma zamiar stosować binning, tylko że jest taka możliwość (co ciekawe w kamerze QHY600 poprawia się wtedy głębia bitowa z 16-bit na 18-bit). Co do samych kamer

większość nowych średni mały piksel [3.7 - 4 um - QHYCCD Product Table]. Z kamer z pełną klatką QHY600M wydawał się najsensowniejszy, nie widzę sensu w zakupie kamery z sensorem  KAI11002 cena podobna a technologicznie stara [  Comparing the IMX455 and KAI11002 35mm Format Monochrome Sensors ]. Posiadania dwóch kamer z małym i dużym (pikselem i polem) tez jest nie wygodne. Zawsze można zmodyfikować wyciąg na 3,5 cala i zmienić korektor na APM-Riccardi Apo-Reducer 0,75 x M82 large. Z ciekawy rzeczy znalazłem testy tej kamery z teleskopem Astro-Physics 130 GTX na M31: (https://www.astrobin.com/5uf7w7/0/).

  • Lubię 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Tayson napisał:

Jako ze mam identyczny montaż myślę że mogę się wypowiedzieć. Obecna kabelkologia to jakaś TRAGEDIA!!! 

Przecież to wszystko można ładnie spiąć, ułożyć, skrócić niepotrzebne centymetry. 5 min roboty. Polecam rzepowe opaski. 

 

Czemu kupując tak kosztowną kamerę nie zainwestowałeś od razu w koło 7pozycyjne? Obecny zestaw filtrów mocno Cię ogranicza. 

 

Ja wywalibym drewienka tam gdzie masz nogi na kamieniu. 

Z ciekawości zapytam co to za statyw? 

Drewienka zostaną zastąpione trzema płytkami chodnikowymi. Kable już są uporządkowane (to była wersja robocza), chociaż opaski rzepowe mogą być lepsze od plastikowych opasek zaciskowych do kabli. A statyw to: Skywatcher Pier for EQ6, EQ6-R, AZ-EQ6 or Celestron CGEM Mounts.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem wykresy plamek tworzonych przez korektor APM-Riccardi Apo-Reducer 0,75 x M63 small dla:

- APO 130/780

- APO 130/1200

Niestety nie ma wykresu dla TS APO 130/910, ale opierając się na tych dwóch wykresach to wynik powinien być pomiędzy.

Dla 21mm mamy: (APO 130/780): 7,9um / (APO 130/1200): 8,0um -> przy APO 130/910 powinno być podobnie: ~8um.

Kamera QHY600M ma piksel: 3,76um -> co daje 8/3,76=2,12 pikseli -> gwiazda powinna się rozlać maksymalnie na obszar 3x3 piksele.

Wydaje mi się że powinna dać się to poprawić, na razie planuje wykonanie złączki testowej która pozwoli dokładnie określić odległość

matrycy od korektora. Następnie będzie modyfikowana aktualna złączka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto dorobić złączkę u @Tom-cio nieco krótsza niż deklaracje producenta.

Masz 2 opcje: złączka będzie o regulowanej długości lub będziesz dawać podkładki dystansowe. Kiedyś dobrej jakości podkładki polecił mi @Jarzyna B.. Niestety nie pamiętam producenta. 

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaaaa jeszcze jedno..... 

Nie wiem jak u Ciebie, ale u mnie w moim apo jest możliwość rotacji całym wyciągiem. Tu bardzo ważne jest żeby równomiernie dokręcić 3 śrubki dociskowe. Przy nierównomiernym docisku całość traci osiowośc - gwiazdki uciekają po rogach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Tayson napisał:

Warto dorobić złączkę u @Tom-cio nieco krótsza niż deklaracje producenta.

Masz 2 opcje: złączka będzie o regulowanej długości lub będziesz dawać podkładki dystansowe. Kiedyś dobrej jakości podkładki polecił mi @Jarzyna B.. Niestety nie pamiętam producenta. 

Ja chcę to zrobić dwuetapowo:

- zrobić złączkę o regulowanej długości, aby znaleźć odpowiednią odległość

- następnie odpowiednio skrócić złączkę którą mam obecnie (ruchome elementy zawsze wprowadzają problemy i chcę je maksymalnie zredukować)

9 godzin temu, Tayson napisał:

Aaaaa jeszcze jedno..... 

Nie wiem jak u Ciebie, ale u mnie w moim apo jest możliwość rotacji całym wyciągiem. Tu bardzo ważne jest żeby równomiernie dokręcić 3 śrubki dociskowe. Przy nierównomiernym docisku całość traci osiowośc - gwiazdki uciekają po rogach. 

U mnie jest jedna śruba dociskowe którą blokuje rotacje oraz dwie śruby (z przecięciem prosty) których nigdy nie ruszałem.

Znalazłem coś co by było bardzo pomocne (Borg Helical Focuser with 17 mm Travel), niestety wymagałoby dorobienia dwóch złączek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.