Skocz do zawartości

Opinia na temat sklepu Fotozakupy i samego teleskopu


Donnie Darko

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

chciałbym poradzić się szerszej społeczności miłośnikow astronomii w kwestii sklepu w którym zakupiłem teleskop i samego teleskopu.

Co sądzicie o sklepie Fotozakupy.pl.

Zakupiłem tam mój pierwszy teleskop Celestron 127 Nexstar SLT.

Mam lekkie obawy co do jakości przesłanego mi teleskopu. Nie mam porównania z innymi teleskopami ale kilka detali zwróciło moją uwagę np.

-lekko rozchwiana konstrukcja szukacza w którym śruba ustalająca horyzontalnie ma moim zdaniem jakieś dziwne skoki,

-dekielek do baterii, którego trudno zamknąć i jest moim zdaniem niezbyt dopracowany,

-pokrętło fokusa, na którym da się wyczuć delikatne skoki w trakcie regulacji tzn. okresy większego oporu przeplatają się z okresami oporu słabego (na pełnym zakresie jest takich zmian ok. 5).

Na domiar złego wczoraj cały system zaczął wariować tak, że musiałem robić wielokrotny reset.

Wariacje te polegały na tym, że podczas podnoszenia lub opuszczania tubusa system zawieszał się i podnosił jeszcze po zwolnieniu przycisku. Na ekranie wyświetlany był napis "Verifying packages...". Poza tym po wykonaniu procesu SkyAlign i próbie lokalizacji jakiegoś obiektu system wracał ciągle do stanu pierwotnego prosząc mnie o ponowną kalibrację.

Z góry serdeczne dzięki za wszelką pomoc.

Darek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, dexter77 napisał:

Fotozakupy to raczej nie jest sklep specjalizujący się w sprzęcie astro. 

Zgadza się. Tylko nie sądzę, aby w jakimś sklepie typowo astro ktoś rozpakowywał zawartość sprawdzał czy wszystko OK, pakował i wysyłał do klienta. Zakładam, że pudło przyjeżdża od producenta i jedzie dalej. Pomijam oczywiście sprzęty wystawowe. Proszę mnie poprawić jeśli się mylę. Tak, w sklepie astro zawsze można bardziej konkretnie z kimś porozmawiać ta temat teleskopu który się otrzymało. Zdarzyło mi się przed odesłaniem lornetki wisieć na telefonie jakieś kilkadziesiąt minut i rozmawiać z właścicielem sklepu naprawdę miło i konkretnie. Lornetkę odesłałem, ale wszystko było wyjaśnione. Nie było zgrzytów. Dobra wiem, że ktoś powie, że mam takie prawo i nikt mi łaski nie robi, a ja wolę mimo wszystko pewne rzeczy wyjaśnić.

 

A co do tego co Ci się nie podoba

Wiem,  jak się dostaje nowe to się wszystko sprawdza chucha, dmucha ogląda ze wszystkich stron każdą ryskę i niedociągnięcie. Oczywiście są rzeczy mniej i bardziej wkurzające, a  o części nich za rok nie będziesz pamiętał.

- szukacz - jeśli to ten co sprawdziłem na zdjęciach w necie to to jest zwykły prosty reddot. Takie chińskie coś. Sam takiego używam. To nie jest jakieś skomplikowane optycznie urządzenie. Nawet jeśli coś nie tak to ustawisz raz i zapomnisz.

- dekielek do baterii - też bym się z dekielka nie doktoryzował

- pokrętło fokusa - no to już powinno płynnie działać i to jest coś istotnego, ale sam napisałeś "delikatne skoki".  Wszystko zależy jak delikatne. Ale jeśli słowo "delikatne" znaczy tyle co ono znaczy i nie ma skoków, zgrzytów tylko różnica "delikatna" w płynności to ja bym to przyjął

- GoTo - nie wypowiem, się nie używałem

A co jest istotne? Jakość obrazów. Sprawdź Jowisza, Saturna - teraz wczesną nocą. Księżyc teraz możesz łapać nawet jeszcze przed zachodem Słońca. 

 

A jak napisał kolega wyżej możesz odesłać i masz takie prawo. Czy ja bym to zrobił, rekomendował? Pomijając GoTo, o którym nic nie wiem raczej nie, ale fajnie jakby to obejrzał ktoś kto już miał do czynienia z różnymi sprzętami. Poza tym ja mam dość sporą tolerancję na niedoskonałości. Może wynika to z tego, że sam jestem nie dokonały  :emotion-5: :hmm:

 

Decyzja Twoja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, zdzichu napisał:

Tylko nie sądzę, aby w jakimś sklepie typowo astro ktoś rozpakowywał zawartość sprawdzał czy wszystko OK, pakował i wysyłał do klienta. Zakładam, że pudło przyjeżdża od producenta i jedzie dalej. Pomijam oczywiście sprzęty wystawowe. Proszę mnie poprawić jeśli się mylę.

Prosisz, więc poprawiam cię. Mylisz się.

Przy kupnie w delcie, sprawdzali ze mną syntę 8, czy wszystko ok. Było rozpakowane, sprawdzone, zapakowane i poszło do auta.

Byłem też świadkiem, jak w sklepie teleskopy.pl przed wysyłką do klienta rozpakowywali i sprawdzali SW 12" na dobsonie (chyba 12, bo była spora tuba).

 

Także prawidłową praktyką jest sprawdzenie sprzętu przed wysyłką do klienta i tak też sklepy robią najczęściej, bo nie jest to sprzęt za 100 zł, tylko często za grube tysiące.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, OnlyAfc napisał:

Prosisz, więc poprawiam cię. Mylisz się.

Przy kupnie w delcie, sprawdzali ze mną syntę 8, czy wszystko ok. Było rozpakowane, sprawdzone, zapakowane i poszło do auta.

Byłem też świadkiem, jak w sklepie teleskopy.pl przed wysyłką do klienta rozpakowywali i sprawdzali SW 12" na dobsonie (chyba 12, bo była spora tuba).

 

Także prawidłową praktyką jest sprawdzenie sprzętu przed wysyłką do klienta i tak też sklepy robią najczęściej, bo nie jest to sprzęt za 100 zł, tylko często za grube tysiące.

...ale to nie jest reguła, raz dostałem totalnie rozkolimowaną i używaną lornetę jako nową (a koszt wynosił prawie 3 tys.), a w innym sklepie zamiast lornetki 7x50 przysłali mi 10x50. I to wszystko w sklepach, o ktorych piszesz. Nie ma reguły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.