Jump to content

Moja Andromeda HaLRGB


apolkowski
 Share

Recommended Posts

Łatwo nie było zwłaszcza dodać Ha bez szumu. Pierwsza próba, ale już wiem, że spróbuję od nowa. W międzyczasie będę dokładał klatek. SpaceCat + ASI1600MMPro. Różne czasy ekspozycji złożone w jednym procesie używając skryptu BPP w Pixie.. Łącznie około 3 godzin + flaty i darki.

M31_HaLRGB_PIX_PS_small.jpg

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, Sebastianus napisał:

Bakgraund jakiś zielony wyszedł, a galaktyka jakby z innego zdjęcia wstawiona. Dziwne to jakieś.

Nic nie wstawiałem z innego zdjęcia. Użyłem maski z GAME żeby wywalić czerwony szum z tła po wstawieniu Ha.  

Link to comment
Share on other sites

Będę robił jeszcze raz od początku, żeby w innym momencie zadbać o szumy z Ha i wtedy nie powinno być problemu. Zaraz zerknę i może SNCR pomoże. Tło tłem, ale jak sama galaktyka? EDIT. Wersja 2. Lepiej?

Będę wdzięczny za rekomendacje dotyczące monitora, który nie doprowadzi do bankructwa, a pomoże ogarnąć kolory. Coś 32"+.M31_HaLRGB_PIX_PS2_mod_small.thumb.jpg.7d77b5845a526477330aa31c4c9631c0.jpg

Edited by apolkowski
Link to comment
Share on other sites

23 minuty temu, Tayson napisał:

Może od początku. Kalibracja koloru? 

Mógłbyś wskazać wersję Andromedy, którą można uznać za referencyjną jeśli chodzi o kolory? Kalibrację raczej się robi odnosząc się do wzorca, a tych nawet na tym forum jest dużo.

Link to comment
Share on other sites

OK. Tylko jak dodaję Ha w NBRGB, to mi cała misterna kalibracja idzie ... i wychodzi zielone. Potem to już rzeźba, bo nie bardzo wiem jak to ogarnąć. Muszę poszukać na YT, bo widziałem tutorial jak dodawać Ha w Pixelmath formułą i wychodziło fajnie.

 

 

Edited by apolkowski
Link to comment
Share on other sites

9 minut temu, Tayson napisał:

Ponieważ kalibrację koloru trzeba zrobić dla RGB, a dopiero później "recznie" dodać wodór. Z automatu to co najwyżej można zamówić lody. 

Tak próbowałem. Miałem kilka wariantów LRGB, RGB + L itd, łączone w wersji liniowej i po różnych strechach, ale z kombinacją z Ha poszedłem na łatwiznę i musiałem to jakoś ratować. To są moje pierwsze takie fotki. Ja w kwietniu nie miałem pojęcia co to jest astrofotografia ;-)

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, apolkowski napisał:

To są moje pierwsze takie fotki. Ja w kwietniu nie miałem pojęcia co to jest astrofotografia ;-)

Więc nie dokładaj na siłe jakiś Ha, tylko zrób porządne LRGB. I spróbuj zrobić do krok po kroku, a nie rzucać się na głęboka wode. Ogólnie zdjęcie wygląda jak wklejona Andromeda na tle czarnego nieba. Uzywając Pixa po prostu złoż 3 niewyciągniete stacki RGB i zobacz co wyjdzie. Dołóż później L najwyżej 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

15 minut temu, Behlur_Olderys napisał:

A mógłbyś pokazać - z czystej ciekawości - sam kanał Ha, czarno-biały?

Mało tego jest i szumi. Plan był taki, żeby mocno to podbić w HT i z tego, co zostanie zrobić "landrynki" do Andromedy. Ale taka wersja kiepsko mi się integrowała w NBRGB, więc wróciłem do liniowej, a ona dołożyła szum. Za szybko chciałem mieć efekt.

 

image.png.99587a9676d0d9417d465b5ce6fa3d4f.png

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

6 minut temu, danon napisał:

Więc nie dokładaj na siłe jakiś Ha, tylko zrób porządne LRGB. I spróbuj zrobić do krok po kroku, a nie rzucać się na głęboka wode. Ogólnie zdjęcie wygląda jak wklejona Andromeda na tle czarnego nieba. Uzywając Pixa po prostu złoż 3 niewyciągniete stacki RGB i zobacz co wyjdzie. Dołóż później L najwyżej 

M31_LRGB_cal_3.jpg.403832c1c137b1e69c123c8811eb8ef0.jpg

Link to comment
Share on other sites

A faktycznie pisałeś, szukałem kątem oka aperatura/ogniskowa a podałes model. 

Składajac jakikolwiek kolor powinienes zebrać odpowiednia ilość klatek, teoretycznie każdy kolor na takim obiekcie, był po 40 minut co daje Ci już ponad półtorej godziny samego koloru, więc gdzie tu zmieścić Ha i L? Lustrzanką jest to wykonalne i pewnie głównie na andromedzie. Wodór to jest wąskie pasmo światła. Tutaj tło jest rejestrowane minimalnie więc trzeba zebrać go bardzo dużo żeby uśrednić materiał. Samego wodoru musiałbyś dopalić z 6 godzin. 

Jeśli dopiero zaczynasz przygode to też popytać się było jak w ogole robić takie obiekty, bo nie wiem czemu chciałeś koniecznie zrobić coś co robią najczęściej juz doświadczeni wyjadacze. Dodawanie róznych materiałow wymaga znajomości tego co sie chce dodać i po co. Tu nie chodzi to że każdy ma robić w ten sposób zdjęcia. 

Zrób 3 godziny L porządnie z dobrym detal i dołoż do tego 2 godziny koloru może tak zacznij ;)

Edited by danon
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Prawda jest taka, że nazwy procesów w Pixie nie zawsze oddają wynikowe działania jakich oczekujemy. 

Trzeba je mocno kontrolować i testować ich działanie w różnych miejscach/na różnych plikach. 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Im bardziej patrzę na to zdjęcie tym bardziej nie widzę w nim tego, co mi się wydawało, że w nim jest.

Ja jestem stary facet i nie bardzo mam czas na to, żeby przez 10 lat iść krok po kroku. Poza tym radość mi daje na razie widzieć, że wychodzi mi coś nowego, a nie, że robię coś doskonale.

Dzięki za wszystkie cenne komentarze. 

Swoją drogą PIX to wielkie narzędzie. 

Link to comment
Share on other sites

Guest Winter

Dzisiaj wrzuciłem do swojego tematu M31. Nie traktuj moich zdjęć jako referencyjnych, ale chyba obróbka powinna iść w mniej więcej takim kierunku.
 

Image10_ABE_DBE-2.jpg

 

Edited by Winter
Link to comment
Share on other sites

Guest Winter
1 minutę temu, apolkowski napisał:

Dla mnie wzorem było zdjęcie @Grzędziel, które mnie zainspirowało i dzięki któremu jestem dziś na tym forum. Ono trochę inaczej przedstawiało M31, ale dzięki @Winter za kolejny punkt odniesienia.

Jeżeli potrzebujesz pomocy to pisz, pomogę jak tylko będę mógł.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our picks

    • Migracja Astropolis na nowy serwer - opinie
      Kilka dni temu mogliście przeczytać komunikat o wyłączeniu forum na dobę, co miało związek z migracją na nowy serwer. Tym razem nie przenosiłem Astropolis na większy i szybszy serwer - celem była redukcja dosyć wysokich kosztów (ok 17 tys rocznie za dedykowany serwer z administracją). Biorąc pod uwagę fakt, że płacę z własnej kieszeni, a forum jest organizacją w 100% non profit (nie przynosi żadnego dochodu), nie znalazłem w sobie uzasadnienia na dalsze akceptowanie tych kosztów.
        • Thanks
        • Like
      • 44 replies
    • Droga Mleczna w dwóch gigapikselach
      Zdjęcie jest mozaiką 110 kadrów, każdy po 4 minuty ekspozycji na ISO 400. Wykorzystałem dwa teleskopy Takahashi Epsilon 130D i dwa aparaty Nikon D810A zamocowane na montażu Losmandy G11 wynajętym na miejscu. Teleskopy były ustawione względem siebie pod lekkim kątem, aby umożliwić fotografowanie dwóch fragmentów mozaiki za jednym razem.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 48 replies
    • Przelot ISS z ogniskowej 2350 mm
      Cześć, po kilku podejściach w końcu udało mi się odpowiednio przygotować cały sprzęt i nadążyć za ISS bez stracenia jej ani razu z pola widzenia. Wykorzystałem do tego montaż Rainbow RST-135, który posiada sprzętową możliwość śledzenia satelitów.
      Celestron Edge 9,25" + ZWO ASI183MM. Czas ekspozycji 6 ms na klatkę, końcowy film składa się z grup 40 klatek stackowanych, wyostrzanych i powiększonych 250%.
      W przyszłości chciałbym wrócić do tematu z kamerką ASI174MM, która z barlowem 2x da mi podobną skalę, ale 5-6 razy większą liczbę klatek na sekundę.
      Poniżej film z przelotu, na dole najlepsza klatka.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 72 replies
    • Big Bang remnant - Ursa Major Arc or UMa Arc
      Tytuł nieco przekorny bo nie chodzi tu oczywiście o Wielki Wybuch ale ... zacznijmy od początku.
       
      W roku 1997 Peter McCullough używając eksperymentalnej kamery nagrał w paśmie Ha długą na 2 stopnie prostą linie przecinajacą niebo.
       
      Peter McCullough na konferencji pokazał fotografię Robertowi Benjamin i obaj byli pod wrażeniem - padło nawet stwierdzenie: “In astronomy, you never see perfectly straight lines in the sky,”
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 16 replies
    • Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie - o nietypowych rozwiązaniach sprzętowych
      Sformułowanie, które można znaleźć w internetach jako jedno z "praw Murphy'ego" przyszło mi na myśl, gdy kolejny raz przeglądałem zdjęcia na telefonie z ostatniego zlotu, mając z tyłu głowy najgłośniejszy marsjański temat na forum. Do rzeczy - jakie macie (bardzo) nietypowe patenty na usprawnienie sprzętu astronomicznego bądź jakieś kreatywne improwizacje w razie awarii czy niezabrania jakiegoś elementu sprzętu  Obstawiam, że @HAMAL mógłby samodzielnie wypełnić treścią taki wątek.
        • Haha
        • Like
      • 43 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.