Skocz do zawartości
  • 0

Chcę kupić pierwszy sprzęt do obserwacji US, księżyc, słońce do 1000zł


sjezewski85@gmail.com

Pytanie

Witam,

Tak jak w tytule zawsze chciałem mieć jakiś teleskop żeby zobaczyć coś ciekawego poza naszą Ziemia. Jestem kompletnym laikiem w temacie i dopiero będę się wyczytywał we wszystkie tajniki sztuki obserwacji. Chciałem kupić jakiś teleskop do 1000zł, do którego będę mógł w przyszłości zapiąć aparat i robić fotki. Widziałem na Aledrogo że są nawet przystawki na smartfona. Możecie mi coś doradzić? A może ktoś chce mi coś sprzedać przyzwoitego? Czytałem że Dobson 8 jest dobry na pieczątek takiej przygody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Cześć,

co jakiś czas się jakaś Synta 8 pojawia na giełdach astro w cenie około 1000 zł.

Na początek to naprawdę fajny sprzęt, może gabarytowy, ale jak nie ważysz 40 kilo to dasz radę. Ja kiedyś z taką po schodach w bloku biegałem, no i nie było źle.

Księżyc, Planety czy Słońce dadzą Ci niezapomniane wrażenia.

Widoki DS daje już całkiem fajne, szczególnie pod ciemnym niebem, co tu więcej pisać, musiałbyś sam zobaczyć, ewentualnie poszukać szkiców obserwacyjnych w internecie.

Do wielkiej astrofotografii to się nie nadaje, chociaż z drugiej strony, księżyc zrobisz, planety też coś tam walniesz, ale, że tak powiem.... tylnej części ciała nie urwiesz.

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
15 godzin temu, BartekMilan napisał:

Cześć,

co jakiś czas się jakaś Synta 8 pojawia na giełdach astro w cenie około 1000 zł.

Na początek to naprawdę fajny sprzęt, może gabarytowy, ale jak nie ważysz 40 kilo to dasz radę. Ja kiedyś z taką po schodach w bloku biegałem, no i nie było źle.

Księżyc, Planety czy Słońce dadzą Ci niezapomniane wrażenia.