Jump to content

"Nowe" okulary BCO 18 z Delta Optical...


Paweł Sz.
 Share

Recommended Posts

Cześć, mam pytanie do posiadaczy nowych okularów BCO 18 - czy one jako "nowe" posiadają pudełka i dolne zaślepki? Pytam, gdyż dziś odebrałem parkę okularów z delty i nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że para okularów została wrzucona do kartonu BEZ ŻADNEGO zabezpieczenia, latały luzem i obijały się o siebie jak bombki na choinkę, a do tego dostałem tylko górne zaślepki... a w gratisie "mazy" i "obicia" na okularach.

 

Jednym zdaniem - nie wyglądają jak nowe :/ 

 

1548355966_2020-08-2723_09_29.jpg.19c30258feaed540b9a8e964f4118e7d.jpg

1462441794_2020-08-2723_11_11.jpg.e1423b58ba32b9f012ab88e87a456339.jpg

1779819353_2020-08-2723_12_13.jpg.b909a98c0aad68a3133ad9c43a1a5308.jpg

2020-08-27_22_55_19.thumb.jpg.852489c2418582fe4a697d37808852e4.jpg

Edited by dexter77
  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

Ja dostałem swoją 10tkę z obiema pokrywkami, ale w woreczku (zipbag) z etykietą baadera. 

 

EDIT: znalazłem wątek na astromaniaku:

http://www.astromaniak.pl/viewtopic.php?f=1&t=43521

Widać delta zamawia te orciaki "dyskontowo" - szkoda bo to deprecjonuje te bardzo dobre okulary :/

Edited by bartolini
Link to comment
Share on other sites

59 minut temu, dexter77 napisał:

Tak, już dziś rano odesłałem, ale niesmak pozostaje. I pytanie co poszło nie tak, jak sklep specjalizujący się w optyce może tak podchodzić do sprzętu i wysyłki.

Pewnie dostałeś towar ze zwrotu, co jest w wielu sklepach normalnością, tylko tutaj DO nawet się nie postarała przed wysyłką doprowadzić tych okularów do porządku. 

Kiedyś kupiłem filtr Baadera, który prawdopodobnie również był po zwrocie - pudełko filtra było wyraźnie zużyte, a filtr lekko zakurzony, 

Link to comment
Share on other sites

8 minut temu, Pawlik napisał:

Kiedyś kupiłem filtr Baadera, który prawdopodobnie również był po zwrocie - pudełko filtra było wyraźnie zużyte, a filtr lekko zakurzony, 

Miałem w tym tygodniu to samo. Ten sam sklep i też filtr Baadera. Pudełko otwarte, a filtr zakurzony :)

a że kupowałem kilka filtrów to od razu było widać, który był używany, a który nowy

Edited by kombinuj-licz
Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, megrez23 napisał:

Przed chwilą odebrałem z paczkomatu parkę GSO Plossl 12 mm od Delty.

Nieużywane, ale muszle ma jeden miękką, a drugi twardą. Oczywiście z różnych serii.

W teleskopy.pl 10PLNów taniej za sztukę.

Link to comment
Share on other sites

6 minut temu, megrez23 napisał:

W Delcie mam rabaty, a w Teleskopy tacy zarobieni, że na maile nie odpowiadają.

 

Pozdrawiam

Też zamawiałem Plossle GSO 12mm i wczoraj odebrałem razem z BCO18, ale akurat ten komplet mam idealny. Również otrzymuję zawsze rabat i cena wychodzi o wiele lepsza niż w teleskopach.

Edited by dexter77
Link to comment
Share on other sites

a ja uważam że w obydwu sklepach (delta i teleskopy) pracują bardzo rozsądni ludzie i zawsze kiedy rozmawiałam z nimi można się było dogadać, tzn. dostać rabat lub jakiś gratis :-). Szczerze-nie pamietam zakupu w delcie, a zrobiłem ich sporo, żeby czegoś nie dostać.

 

Wracając do oryginalnego tematu:

Kupowałem kiedyś chyba cztery okulary jednocześnie i dostałem podobnie jak kolega: w woreczku, bez pudełek.

Obejrzałem, uśmiechnąłem się i zapytałem:

 

"I co?"

 

I natychmiast dostałem obniżkę ceny.

 

To są na prawdę bardzo fajni ludzie z którymi zawsze można się dogadać.

Więc zamiast pisać na forum posty sugerujące oszukiwanie weźcie za słuchawkę, pogadajcie i się dogadacie.

 

Czy na prawde tak ważne jest że dostaniecie oryginalne pudełko?

Link to comment
Share on other sites

17 minut temu, pki1234 napisał:

(...)

Czy na prawde tak ważne jest że dostaniecie oryginalne pudełko?

Dla mnie zdecydowanie tak, bo nowy sprzęt producent właśnie w takie pudełka wkłada... Jak nie ma oryginalnego pudełka, to sugeruje, że sprzęt nie jest fabrycznie nowy. Wtedy przydałoby się jakieś wyjaśnienie. A optyka wysyłana jak ziemniaki świadczy o tym, że pracują tam ludzie zupełnie nie przeszkoleni. A to już jest raczej olewanie klienta.

Ja cieszę się, że takie sprawy pojawiają się na Forum, bo to może jakoś zmotywuje sklep do unikania podobnych wpadek.

Bo jak nie to, to co ?

Trzeba ulepszać świat.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ogólnie w biznesie handlu sprzętem astro pojęcie outletu nie istnieje - kojarzycie jakiś astro sklep w Europie, który to praktykuje?

Sklepy z elektroniką, nawet w naszym pięknym kraju, ostatecznie zaczęły to praktykować.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, HAMAL napisał:

 Podejście @pki1234 to dla mnie jakaś abstrakcja :uhm: Nie gniewaj się.

No bez przesady Hamal.

focha nie bede tu strzelał

Za długo już czytam Twoje posty na forum żeby sie obrażać :-D

 

Chyba mnie nie zrozumieliście albo ja niezbyt jasno napisałem co miałem w głowie.

To że w delcie zdażają sie "dotykane" sprzęty w ogóle mnie nie dziwi. Oprócz sklepu, delta robi zloty , pokazy itd. I chwała im za to...

To że zdarzy się jej wsadzić dotykany sprzęt do paczki, to nie jest reguła tylko moim zdaniem pomyłka nieuważnego/nieodpowiedzialnego człowieka.

 

To co chciałem napisać w poprzednim poście to to, że zamiast zwracać taki sprzęt, przy okazji wyłapania takiej "pomyłki" można ją wykorzystać do negocjacji ceny i zwrotu części pieniędzy.

 

Pewnie że zależy to od człowieka. Zaślepek bym nie podarował ale to czy chcemy trzymać  okular w pudełeczku tekturowym czy w szufladzie lub walizce ;-)...

Who cares?.

Też kiedyś na to zwracałem uwagę.

 

Teraz bardziej mnie rajcuje to, że z sytuacji potencjalnie konfliktowej uda się każdemu wyjść z uśmiechem na twarzy i każdy wychodzi z przekonaniem że coś ugrał.

Mam nadzieję że teraz jest jaśniej...

 

EDIT:

Jeszcze jedna rzecz mi się przypomniała.

Swoją (skromną) aktywność na forum zaczynałem ładne kilkanaście lat temu pisząc jak kupowałem okular w Delcie.

Zamówiłem swój pierwszy okular budżetowy, chociaż sprzedawca w Delcie namawiał mnie do droższego i lepszego.

Nie dałem się przekonać bo budżet był ważny a umiejętności wówczas też nie te co teraz.

W rezultacie w paczce dostałem ten który sugerował mi sprzedawca a nie ten który zamówiłem.

Tam na prawdę pracują fajni ludzie... ;-)

 

Edited by pki1234
Link to comment
Share on other sites

19 minut temu, pki1234 napisał:

Zamówiłem swój pierwszy okular budżetowy, chociaż sprzedawca w Delcie namawiał mnie do droższego i lepszego.

Nie dałem się przekonać bo budżet był ważny a umiejętności wówczas też nie te co teraz.

W rezultacie w paczce dostałem ten który sugerował mi sprzedawca a nie ten który zamówiłem.

Tam na prawdę pracują fajni ludzie... ;-)

To dlatego, że akurat nie mieli tego, który zamówiłeś - a nie dlatego, że są tacy fajni :D

No i finalnie bardziej się opłaciło wysłać droższy towar (bo jesteś super zadowolony i wracasz do sklepu regularnie), niż przyznać się, że to co kupiłeś wzięło i wyszło (bo byś się zdenerwował i miał od początku negatywną o nich opinię i pewnie już byś u nich nic nie kupił). Ty się ucieszyłeś, oni swoje i tak zarobili, a jeszcze głosisz teraz dobrą nowinę - więc w sumie win-win :) Taka inwestycja z ich strony :)

Edited by Krzysztof z Bagien
Link to comment
Share on other sites

Okulary zapakowane niczym pyrki w tytce to oczywiście skandal, wrzucili by tam chociaż trochę gazet albo waty (tylko kto teraz kupuje gazety?) 

Inna sprawa to to, że każdy kupujący oczekuje nowego, zapakowanego fabrycznie sprzętu a jednocześnie chce mieć możliwość wypróbowania i zwrotu jak towar się nie spodoba. Jak pogodzić obie opcje? Co ma zrobić sprzedawca jak otrzyma zwrot np. okularu z niewielkimi, ale jednak widocznymi śladami użytkowania (choćby wgłębieniem na tulei od śruby dociskowej)? Ma się boksować z klientem? A jak klient mu odpowie, że taki już dostał ze sklepu? Kto mu udowodni, że kłamie? 

Oczywiście nie sugeruję tu, że Dexter77 kłamie, broń Boże, chodzi mi ogólnie o zasady kupna i sprzedaży. 

Edited by anatol
Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, bartolini napisał:

Ogólnie w biznesie handlu sprzętem astro pojęcie outletu nie istnieje - kojarzycie jakiś astro sklep w Europie, który to praktykuje?

tak, teleskop-express :)

 

4 minuty temu, anatol napisał:

Co ma zrobić sprzedawca jak otrzyma zwrot np. okularu z niewielkimi, ale jednak śladami użytkowania (choćby wgłębieniem na tulei od śruby dociskowej)?

co ma zrobić z klientem który takie numery odwala to inna sprawa. Ale sprzęt który ponownie wystawia na sprzedaż w takim stanie powinien mieć obniżoną cenę i wyraźnie zaznaczone, że zawiera wady.

Link to comment
Share on other sites

34 minuty temu, lkosz napisał:

tak, teleskop-express :)

Faktycznie zrobili dział z "komisowy" 

https://www.teleskop-express.de/shop/index.php/cat/c211_second_hand_und_special_offers.html

Część produktów ma opis że używane, kilka z wyraźnymi wadami, część to po prostu promocje - ale brakuje mi tych wszystkich zwrotów astrografów TSa :/

 

 

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, bartolini napisał:

Część produktów ma opis że używane, kilka z wyraźnymi wadami, część to po prostu promocje - ale brakuje mi tych wszystkich zwrotów astrografów TSa :/

nie no wszystkich zwróconych przedmiotów to chyba nie ma sensu tak traktować, większość chyba jest w stanie nienaruszonym. Ale nie wiem jaka jest skala zwrotów i jak często zdarzają się zwroty uszkodzonych...

W Delcie mi ostatnio przysłali jeden okular za mało. Dosłali bez problemu więc nie ma o czym mówić, ale chyba magazynier poszedł na urlop, i może ktoś go zastępuje :) tak jak z moim ulubionym twarogiem wiejskim - rok w rok latem jest tydzień-dwa, kiedy jest dziwny w smaku, przegotowany, gumiasty. Główny serowar chyba idzie wtedy na urlop :D

Link to comment
Share on other sites

@pki1234 nie do końca jest tak jak piszesz, zamawiając sprzęt ze sklepu oczekuję, że dostanę go w stanie kompletnym. Koniec kropka. Jasne, że pudełkiem się nie obserwuje, ale zapewne wiesz o co pytają ludzie, gdy sprzedajesz potem coś na giełdzie - o zestaw kompletny sklepowy, w tym komplet zaślepek - tak to wygląda w praktyce. Rabat na okulary dostałem jeszcze przed kupnem, po otrzymaniu przesyłki kontaktowałem się telefonicznie - sklep nie wie dlaczego zostało tak nadane, "wina" leży po stronie magazynu, zgłosili to, a ja z magazynem w zasadzie skontaktować się nie mogę (bo jak?), więc nie wiem czy coś więcej uda się tutaj ustalić. Okulary zwróciłem (na swój koszt) i tyle, mam dostać nową parkę "kompletną".

Oczywiście ze wszystkimi można się dogadać, ale nie czarujmy się, że wszędzie są "super pracownicy", gdyż tutaj zawinił po prostu człowiek - a dokładniej osoba, która pakowała - dla mnie to niedopuszczalne, aby tak pakować i wysyłać optykę - luzem w kartonie, bez żadnego zabezpieczenia - okulary się odbijały jak piłeczki. Do tego w sklepie, który w mojej ocenie ma dobrą renomę.

 

Nikt nigdzie nie sugerował oszustwa, temat założyłem z pytaniem, czy tak wygląda zestaw sklepowy, gdyż nigdy nie miałem tych okularów. Gdyby nie internet żyłbym dalej w niewiedzy, a tak koledzy pomogli rozwiązać zagadkę :) Ponadto chciałem uczulić innych, że niezależnie gdzie kupujemy sprzęt trzeba być uważnym przy odbiorze :) 

 

Jaki będzie finał wymiany i czy firma coś więcej powie w temacie? Pewnie okaże się w tym tygodniu :) Nie zamierzam rezygnować z zakupów w delcie, gdyż pomimo tej sytuacji wszystkie pozostałe przebiegały świetnie z miłą obsługą.

 

Edited by dexter77
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Our picks

    • Droga Mleczna w dwóch gigapikselach
      Zdjęcie jest mozaiką 110 kadrów, każdy po 4 minuty ekspozycji na ISO 400. Wykorzystałem dwa teleskopy Takahashi Epsilon 130D i dwa aparaty Nikon D810A zamocowane na montażu Losmandy G11 wynajętym na miejscu. Teleskopy były ustawione względem siebie pod lekkim kątem, aby umożliwić fotografowanie dwóch fragmentów mozaiki za jednym razem.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 36 replies
    • Przelot ISS z ogniskowej 2350 mm
      Cześć, po kilku podejściach w końcu udało mi się odpowiednio przygotować cały sprzęt i nadążyć za ISS bez stracenia jej ani razu z pola widzenia. Wykorzystałem do tego montaż Rainbow RST-135, który posiada sprzętową możliwość śledzenia satelitów.
      Celestron Edge 9,25" + ZWO ASI183MM. Czas ekspozycji 6 ms na klatkę, końcowy film składa się z grup 40 klatek stackowanych, wyostrzanych i powiększonych 250%.
      W przyszłości chciałbym wrócić do tematu z kamerką ASI174MM, która z barlowem 2x da mi podobną skalę, ale 5-6 razy większą liczbę klatek na sekundę.
      Poniżej film z przelotu, na dole najlepsza klatka.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 62 replies
    • Big Bang remnant - Ursa Major Arc or UMa Arc
      Tytuł nieco przekorny bo nie chodzi tu oczywiście o Wielki Wybuch ale ... zacznijmy od początku.
       
      W roku 1997 Peter McCullough używając eksperymentalnej kamery nagrał w paśmie Ha długą na 2 stopnie prostą linie przecinajacą niebo.
       
      Peter McCullough na konferencji pokazał fotografię Robertowi Benjamin i obaj byli pod wrażeniem - padło nawet stwierdzenie: “In astronomy, you never see perfectly straight lines in the sky,”
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 16 replies
    • Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie - o nietypowych rozwiązaniach sprzętowych
      Sformułowanie, które można znaleźć w internetach jako jedno z "praw Murphy'ego" przyszło mi na myśl, gdy kolejny raz przeglądałem zdjęcia na telefonie z ostatniego zlotu, mając z tyłu głowy najgłośniejszy marsjański temat na forum. Do rzeczy - jakie macie (bardzo) nietypowe patenty na usprawnienie sprzętu astronomicznego bądź jakieś kreatywne improwizacje w razie awarii czy niezabrania jakiegoś elementu sprzętu  Obstawiam, że @HAMAL mógłby samodzielnie wypełnić treścią taki wątek.
        • Haha
        • Like
      • 21 replies
    • MARS 2020 - mapa albedo powierzchni + pełny obrót 3D  (tutorial gratis)
      Dzisiejszej nocy mamy opozycję Marsa więc to chyba dobry moment żeby zaprezentować wyniki mojego wrześniowego projektu. Pogody ostatnio jak na lekarstwo – od początku października praktycznie nie udało mi się fotografować. Na szczęście wrzesień dopisał jeśli chodzi o warunki seeingowe i udało mi się skończyć długo planowany projekt pełnej mapy powierzchni (struktur albedo) Marsa.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 131 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.