Skocz do zawartości

"Nowe" okulary BCO 18 z Delta Optical...


Paweł Sz.

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, mam pytanie do posiadaczy nowych okularów BCO 18 - czy one jako "nowe" posiadają pudełka i dolne zaślepki? Pytam, gdyż dziś odebrałem parkę okularów z delty i nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że para okularów została wrzucona do kartonu BEZ ŻADNEGO zabezpieczenia, latały luzem i obijały się o siebie jak bombki na choinkę, a do tego dostałem tylko górne zaślepki... a w gratisie "mazy" i "obicia" na okularach.

 

Jednym zdaniem - nie wyglądają jak nowe :/ 

 

1548355966_2020-08-2723_09_29.jpg.19c30258feaed540b9a8e964f4118e7d.jpg

1462441794_2020-08-2723_11_11.jpg.e1423b58ba32b9f012ab88e87a456339.jpg

1779819353_2020-08-2723_12_13.jpg.b909a98c0aad68a3133ad9c43a1a5308.jpg

2020-08-27_22_55_19.thumb.jpg.852489c2418582fe4a697d37808852e4.jpg

Edytowane przez dexter77
  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dostałem swoją 10tkę z obiema pokrywkami, ale w woreczku (zipbag) z etykietą baadera. 

 

EDIT: znalazłem wątek na astromaniaku:

http://www.astromaniak.pl/viewtopic.php?f=1&t=43521

Widać delta zamawia te orciaki "dyskontowo" - szkoda bo to deprecjonuje te bardzo dobre okulary :/

Edytowane przez bartolini
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, dexter77 napisał:

Tak, już dziś rano odesłałem, ale niesmak pozostaje. I pytanie co poszło nie tak, jak sklep specjalizujący się w optyce może tak podchodzić do sprzętu i wysyłki.

Pewnie dostałeś towar ze zwrotu, co jest w wielu sklepach normalnością, tylko tutaj DO nawet się nie postarała przed wysyłką doprowadzić tych okularów do porządku. 

Kiedyś kupiłem filtr Baadera, który prawdopodobnie również był po zwrocie - pudełko filtra było wyraźnie zużyte, a filtr lekko zakurzony, 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Pawlik napisał:

Kiedyś kupiłem filtr Baadera, który prawdopodobnie również był po zwrocie - pudełko filtra było wyraźnie zużyte, a filtr lekko zakurzony, 

Miałem w tym tygodniu to samo. Ten sam sklep i też filtr Baadera. Pudełko otwarte, a filtr zakurzony :)

a że kupowałem kilka filtrów to od razu było widać, który był używany, a który nowy

Edytowane przez kombinuj-licz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, megrez23 napisał:

W Delcie mam rabaty, a w Teleskopy tacy zarobieni, że na maile nie odpowiadają.

 

Pozdrawiam

Też zamawiałem Plossle GSO 12mm i wczoraj odebrałem razem z BCO18, ale akurat ten komplet mam idealny. Również otrzymuję zawsze rabat i cena wychodzi o wiele lepsza niż w teleskopach.

Edytowane przez dexter77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja uważam że w obydwu sklepach (delta i teleskopy) pracują bardzo rozsądni ludzie i zawsze kiedy rozmawiałam z nimi można się było dogadać, tzn. dostać rabat lub jakiś gratis :-). Szczerze-nie pamietam zakupu w delcie, a zrobiłem ich sporo, żeby czegoś nie dostać.

 

Wracając do oryginalnego tematu:

Kupowałem kiedyś chyba cztery okulary jednocześnie i dostałem podobnie jak kolega: w woreczku, bez pudełek.

Obejrzałem, uśmiechnąłem się i zapytałem:

 

"I co?"

 

I natychmiast dostałem obniżkę ceny.

 

To są na prawdę bardzo fajni ludzie z którymi zawsze można się dogadać.

Więc zamiast pisać na forum posty sugerujące oszukiwanie weźcie za słuchawkę, pogadajcie i się dogadacie.

 

Czy na prawde tak ważne jest że dostaniecie oryginalne pudełko?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, pki1234 napisał:

(...)

Czy na prawde tak ważne jest że dostaniecie oryginalne pudełko?

Dla mnie zdecydowanie tak, bo nowy sprzęt producent właśnie w takie pudełka wkłada... Jak nie ma oryginalnego pudełka, to sugeruje, że sprzęt nie jest fabrycznie nowy. Wtedy przydałoby się jakieś wyjaśnienie. A optyka wysyłana jak ziemniaki świadczy o tym, że pracują tam ludzie zupełnie nie przeszkoleni. A to już jest raczej olewanie klienta.

Ja cieszę się, że takie sprawy pojawiają się na Forum, bo to może jakoś zmotywuje sklep do unikania podobnych wpadek.

Bo jak nie to, to co ?

Trzeba ulepszać świat.

  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, HAMAL napisał:

 Podejście @pki1234 to dla mnie jakaś abstrakcja :uhm: Nie gniewaj się.

No bez przesady Hamal.

focha nie bede tu strzelał

Za długo już czytam Twoje posty na forum żeby sie obrażać :-D

 

Chyba mnie nie zrozumieliście albo ja niezbyt jasno napisałem co miałem w głowie.

To że w delcie zdażają sie "dotykane" sprzęty w ogóle mnie nie dziwi. Oprócz sklepu, delta robi zloty , pokazy itd. I chwała im za to...

To że zdarzy się jej wsadzić dotykany sprzęt do paczki, to nie jest reguła tylko moim zdaniem pomyłka nieuważnego/nieodpowiedzialnego człowieka.

 

To co chciałem napisać w poprzednim poście to to, że zamiast zwracać taki sprzęt, przy okazji wyłapania takiej "pomyłki" można ją wykorzystać do negocjacji ceny i zwrotu części pieniędzy.

 

Pewnie że zależy to od człowieka. Zaślepek bym nie podarował ale to czy chcemy trzymać  okular w pudełeczku tekturowym czy w szufladzie lub walizce ;-)...

Who cares?.

Też kiedyś na to zwracałem uwagę.

 

Teraz bardziej mnie rajcuje to, że z sytuacji potencjalnie konfliktowej uda się każdemu wyjść z uśmiechem na twarzy i każdy wychodzi z przekonaniem że coś ugrał.

Mam nadzieję że teraz jest jaśniej...

 

EDIT:

Jeszcze jedna rzecz mi się przypomniała.

Swoją (skromną) aktywność na forum zaczynałem ładne kilkanaście lat temu pisząc jak kupowałem okular w Delcie.

Zamówiłem swój pierwszy okular budżetowy, chociaż sprzedawca w Delcie namawiał mnie do droższego i lepszego.

Nie dałem się przekonać bo budżet był ważny a umiejętności wówczas też nie te co teraz.

W rezultacie w paczce dostałem ten który sugerował mi sprzedawca a nie ten który zamówiłem.

Tam na prawdę pracują fajni ludzie... ;-)

 

Edytowane przez pki1234
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, pki1234 napisał:

Zamówiłem swój pierwszy okular budżetowy, chociaż sprzedawca w Delcie namawiał mnie do droższego i lepszego.

Nie dałem się przekonać bo budżet był ważny a umiejętności wówczas też nie te co teraz.

W rezultacie w paczce dostałem ten który sugerował mi sprzedawca a nie ten który zamówiłem.

Tam na prawdę pracują fajni ludzie... ;-)

To dlatego, że akurat nie mieli tego, który zamówiłeś - a nie dlatego, że są tacy fajni :D

No i finalnie bardziej się opłaciło wysłać droższy towar (bo jesteś super zadowolony i wracasz do sklepu regularnie), niż przyznać się, że to co kupiłeś wzięło i wyszło (bo byś się zdenerwował i miał od początku negatywną o nich opinię i pewnie już byś u nich nic nie kupił). Ty się ucieszyłeś, oni swoje i tak zarobili, a jeszcze głosisz teraz dobrą nowinę - więc w sumie win-win :) Taka inwestycja z ich strony :)

Edytowane przez Krzysztof z Bagien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okulary zapakowane niczym pyrki w tytce to oczywiście skandal, wrzucili by tam chociaż trochę gazet albo waty (tylko kto teraz kupuje gazety?) 

Inna sprawa to to, że każdy kupujący oczekuje nowego, zapakowanego fabrycznie sprzętu a jednocześnie chce mieć możliwość wypróbowania i zwrotu jak towar się nie spodoba. Jak pogodzić obie opcje? Co ma zrobić sprzedawca jak otrzyma zwrot np. okularu z niewielkimi, ale jednak widocznymi śladami użytkowania (choćby wgłębieniem na tulei od śruby dociskowej)? Ma się boksować z klientem? A jak klient mu odpowie, że taki już dostał ze sklepu? Kto mu udowodni, że kłamie? 

Oczywiście nie sugeruję tu, że Dexter77 kłamie, broń Boże, chodzi mi ogólnie o zasady kupna i sprzedaży. 

Edytowane przez anatol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, bartolini napisał:

Ogólnie w biznesie handlu sprzętem astro pojęcie outletu nie istnieje - kojarzycie jakiś astro sklep w Europie, który to praktykuje?

tak, teleskop-express :)

 

4 minuty temu, anatol napisał:

Co ma zrobić sprzedawca jak otrzyma zwrot np. okularu z niewielkimi, ale jednak śladami użytkowania (choćby wgłębieniem na tulei od śruby dociskowej)?

co ma zrobić z klientem który takie numery odwala to inna sprawa. Ale sprzęt który ponownie wystawia na sprzedaż w takim stanie powinien mieć obniżoną cenę i wyraźnie zaznaczone, że zawiera wady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, lkosz napisał:

tak, teleskop-express :)

Faktycznie zrobili dział z "komisowy" 

https://www.teleskop-express.de/shop/index.php/cat/c211_second_hand_und_special_offers.html

Część produktów ma opis że używane, kilka z wyraźnymi wadami, część to po prostu promocje - ale brakuje mi tych wszystkich zwrotów astrografów TSa :/

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, bartolini napisał:

Część produktów ma opis że używane, kilka z wyraźnymi wadami, część to po prostu promocje - ale brakuje mi tych wszystkich zwrotów astrografów TSa :/

nie no wszystkich zwróconych przedmiotów to chyba nie ma sensu tak traktować, większość chyba jest w stanie nienaruszonym. Ale nie wiem jaka jest skala zwrotów i jak często zdarzają się zwroty uszkodzonych...

W Delcie mi ostatnio przysłali jeden okular za mało. Dosłali bez problemu więc nie ma o czym mówić, ale chyba magazynier poszedł na urlop, i może ktoś go zastępuje :) tak jak z moim ulubionym twarogiem wiejskim - rok w rok latem jest tydzień-dwa, kiedy jest dziwny w smaku, przegotowany, gumiasty. Główny serowar chyba idzie wtedy na urlop :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pki1234 nie do końca jest tak jak piszesz, zamawiając sprzęt ze sklepu oczekuję, że dostanę go w stanie kompletnym. Koniec kropka. Jasne, że pudełkiem się nie obserwuje, ale zapewne wiesz o co pytają ludzie, gdy sprzedajesz potem coś na giełdzie - o zestaw kompletny sklepowy, w tym komplet zaślepek - tak to wygląda w praktyce. Rabat na okulary dostałem jeszcze przed kupnem, po otrzymaniu przesyłki kontaktowałem się telefonicznie - sklep nie wie dlaczego zostało tak nadane, "wina" leży po stronie magazynu, zgłosili to, a ja z magazynem w zasadzie skontaktować się nie mogę (bo jak?), więc nie wiem czy coś więcej uda się tutaj ustalić. Okulary zwróciłem (na swój koszt) i tyle, mam dostać nową parkę "kompletną".

Oczywiście ze wszystkimi można się dogadać, ale nie czarujmy się, że wszędzie są "super pracownicy", gdyż tutaj zawinił po prostu człowiek - a dokładniej osoba, która pakowała - dla mnie to niedopuszczalne, aby tak pakować i wysyłać optykę - luzem w kartonie, bez żadnego zabezpieczenia - okulary się odbijały jak piłeczki. Do tego w sklepie, który w mojej ocenie ma dobrą renomę.

 

Nikt nigdzie nie sugerował oszustwa, temat założyłem z pytaniem, czy tak wygląda zestaw sklepowy, gdyż nigdy nie miałem tych okularów. Gdyby nie internet żyłbym dalej w niewiedzy, a tak koledzy pomogli rozwiązać zagadkę :) Ponadto chciałem uczulić innych, że niezależnie gdzie kupujemy sprzęt trzeba być uważnym przy odbiorze :) 

 

Jaki będzie finał wymiany i czy firma coś więcej powie w temacie? Pewnie okaże się w tym tygodniu :) Nie zamierzam rezygnować z zakupów w delcie, gdyż pomimo tej sytuacji wszystkie pozostałe przebiegały świetnie z miłą obsługą.

 

Edytowane przez dexter77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.