Skocz do zawartości
  • 0

Teleskop do 3000zl


Grzegorz Barański

Pytanie

Chciałem kupic teleskop do 3000zl, jako mój pierwszy teleskop. Jestem z kotliny kłodzkiej, więc warunki nienajgorsze. Teleskop chciałbym kupić z myślą o astrofoto, lecz aktualnie nie mam nawet lustrzanki. Z początku chcialbym kupic jakis teleskop, ktory bedzie sie nadawal do astrofoto, ale także bym mogl cos tam przez niego zobaczyć. No i nie chce Dobsona, od razu mowie. W końcu dobson do astrofoto to lipa:-) Długo  się zastanawiałem nad wyborem, lecz fakt tego, ze jestem nowicjuszem, no i tez drugi fakt taki, ze nie jestem milionerem, dalej mam spory dylemat co kupic. Auto mam, daleko jezdzic nie musze... Czy to bedzie sprzet wazacy 10kg czy 30kg nie robi dla mnie różnicy, wiec mam pare opcji: 

1.https://deltaoptical.pl/teleskop-celestron-omni-102-xlt

2. https://teleskopy.pl/product_info.php?cPath=21_34&products_id=2831

Jeden to refraktor drugi to reflektor.

 Ten drugi na montażu CG-4 odpowiadającym eq3, (tak sie mozna dowiedzieć ze strony), a tuba dosyc ciezka.

 Na poczatku sie zastanawialem nad SW 8" 200/1000,  ale forumowicz Mi go odradził, do astrofoto sie nie nada, eq5 a tuba 8kg, w dodatku montaz paralaktyczny do wizuala to męka, ale mimo to trzeba kupic, jesli zamierzam bawic sie w focenie nocnego nieba.Przez ostatnie dni troche sie dowiedzialem, aczkolwiek nie tyle by samemu dobrać odpowiedni teleskop. Ogolnie bede kupywal do tego zestawu naped w dwoch osiach, i to musi Mi starczyć do nastepnego roku, az kupie jakas lustrzanke. Co do obserwacji to oczywiście chciałbym, jak każdy nowicjusz popatrzeć na mgławicę.

Edytowane przez Grzegorz Barański
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0