Skocz do zawartości

DSS - kolorowe niteczki RGB


Robson_g

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

czy wiecie może, co przyczynia się do powstawania tych kolorowych wstążek??

Może to przez dithrting?

Dodam, że stosowanie opcji kosmetycznych w programie stackującym rozwiązuje problem, ale nie podobają mi się z kolei te najmniejsze gwiazdki.

 

motyl_1.jpg

Edytowane przez Robson_g
rozwiązanie problemu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bad piksel zawsze znajduje się w tym samym miejscu i ma taki sam poziom saturacji. Zwykle czas ekspozycji nie ma wpływu na ilość bad pikseli i ich saturację. Pojawiają się już na bardzo krótkich ekspozycjach. Jak sama nazwa wskazuje są to uszkodzone piksele

hot piksel pojawia się losowo w dowolnym miejscu na matrycy. To ekstremalny objaw szumu termicznego. Ilość hotów i ich saturacja zależy od czasu ekspozycji. To prawidłowo pracujące piksele, które osiągają wysoką saturację na skutek losowo występujących zjawisk

 

inny jest mechanizm powstawania bad i hot pikseli i inne są sposoby ich usuwania

 

pozdrawiam

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, ZbyT napisał:

bad piksel zawsze znajduje się w tym samym miejscu i ma taki sam poziom saturacji. Zwykle czas ekspozycji nie ma wpływu na ilość bad pikseli i ich saturację. Pojawiają się już na bardzo krótkich ekspozycjach. Jak sama nazwa wskazuje są to uszkodzone piksele

hot piksel pojawia się losowo w dowolnym miejscu na matrycy. To ekstremalny objaw szumu termicznego. Ilość hotów i ich saturacja zależy od czasu ekspozycji. To prawidłowo pracujące piksele, które osiągają wysoką saturację na skutek losowo występujących zjawisk

 

inny jest mechanizm powstawania bad i hot pikseli i inne są sposoby ich usuwania

 

pozdrawiam

Ja bym powiedział w skrócie, że bad piksele to jest to, co potocznie nazywamy hotpikselami :)

Cytat

Zwykle czas ekspozycji nie ma wpływu na ilość bad pikseli i ich saturację

Z tym się nie zgodzę. Właśnie czas exp oraz gain/iso mają bezpośredni wpływ na ilość i saturację badpikseli. Bo po prostu jedne reagują na światło silniej, inne słabiej i im dłuższy czas, tym więcej tych słabszych wyłazi.

3 godziny temu, Robson_g napisał:

Dziękuję lemarc,

a problem rozwiązałem zmianą rodzaju stackowania z Average na Median.

Lepiej zmień na kappa-sigma. Ona stackuje średnią, więc masz lepszy snr niż na medianie, a ma algorytm odrzucania odstających pikseli, więc pozbywa się "syfu" podobnie jak mediana.

Edytowane przez MateuszW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, MateuszW napisał:

Ja bym powiedział w skrócie, że bad piksele to jest to, co potocznie nazywamy hotpikselami :)

A ja odpowiem cytatem (aktualne również dla @ZbyT )

 

Czym jest nazwa? To, co zwiemy różą, pod inną nazwą równie by pachniało.

W.S.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.