Skocz do zawartości
  • 0

Parka pod planety do Mak127


Siejek

Pytanie

Witam serdecznie!
Poradźcie proszę Koleżanki i Koledzy..
Po przeczytaniu 742 stron na 16 forach zakupiłem Maka127, do niego statyw EXOS2 oraz nasadkę bino WO razem z będącymi w zestawie okularami 20mm/66. 
Pojechaliśmy ostatnio rodzinnie w górki no i zabrałem ze sobą sprzęt, bo jedna noc miała być bezchmurna.. oczywiście nie wziąłem lunetki tej szukaczowej.. no i pomijając fakt, że jestem tak wielkim kaleko-początkującym, że wycelowanie w Saturna, którego widziałem na niebie zajęło mi chyba z .. 5 minut to jak już się udało to uśmiech na twarzy się pojawił bardzo szeroki :-)
Ale chciałoby się zobaczyć bliżej i więcej.
Poczytałem dalsze 17 stron na 4 różnych forum i przeczytałem, że na podwarszawski kiepski seeing i planety raczej nie w zenicie to źrenica wyjściowa z przedziału 1-1,5mm, kalkulator w dłoń i wychodzi, że okulary rzędu 11-18mm oczywiście z jak naszerszym polem.. ale w innym miejscu na forum piszą, że zakładali na mojego Maka 9mm i też było ok...
Szkoda, że nie ma nocnych sklepów astro to bym w nocy podjechał, podpiął parkę 9mm / 11mm / 14mm i wybrał.. kupowanie przez internet i później odsyłanie jakoś mi się słabo widzi.. niestety moją branżę Covid wręcz zdmuchnął więc czasy krezusostwa permanentnie odeszły w siną dal i mogę sobie pozwolić na tylko jedną parę lepszych okularów, więc powiedzcie proszę, które?

ES 11/82?
ES 14/82?
ES 8.8/82?
a może coś zupełnie innego?
A może znacie sklep, który sprzeda mi wszystkie 3 parki a po decyzji przyjmie zwrot pozostałych dwóch?

pozdrawiam
Michał 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0