Jump to content

Wasze workflow obróbki zdjęć


isset
 Share

Recommended Posts

Hej, wiem, że ta wiedza jest tajemna, bo każdy ma swój wypracowany sposób obróbki zdjęć, ale pytając o Wasze workflow mam na myśli bardziej punkty, bo moje workflow najwyraźniej nie działa, bo gdzieś coś robię nie tak.

A więc u mnie to wygląda tak (na przykładzie mojej ostatniej pracy Bańka):

- kalibracja i stackowanie osobno Ha i OIII, na końcu otrzymuję dwa stacki Ha i OIII

 

Pix:

- StarAlignment

- DynamicCrop

- DynamicBackgroundExtraction (tutaj mi w ogóle nie chce działać, mam wrażenie, że Automatic lepiej sobie radzi)

- HistogramTransformation

- PixelMath (formuła wedle uznania)

- Export do TIF 16bit i dalej Photoshop

 

Photoshop:

- odszumiam wtyczką Noise Ninja

- bawię się Curves i Levels

- koniec :D 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Mój znasz, pokazywałem na RODOS :)

1. Kalibracja - Maxim

2. Alignacja do wybranej : L ( przy LRGB) albo Ha ( przy HST) wszystkich składników. - Pix

3. Intergracja ( stackowanie) - Pix

4. Składanie koloru- Pix albo Maxim

5. Przekształcenia nieliniowe - histogram albo DDP albo i jedno i drugie.

5. Odszumianie - Pix albo Maxim

5. Dodawanie luminancji- PS

6. Kosmetyka-PS

 

Edited by wessel
Link to comment
Share on other sites

1. Batch preprocessing.
2. DBE (na obrazku liniowym)
3. Odszumianie (na obrazku liniowym)

4. Dekonwolucja (na obrazku liniowym)
5. Histogram
6. Zmniejszanie gwiazdek
7. Krzywe/Saturacja
8. Powtarzam DBE w razie potrzeby.
9. Dark structure enhance.
10. Ostrzenie w PS : kopiuję warstwę tła, zmiana mieszania na soft light, filtr highpass od 2 do 5 pixeli w zależności od materiału. Staram się tak dobrać wartość aby gwiazdki/tło nie ucierpiały za bardzo. Ostrzenie pewnie można zrobić lepiej z maskowaniem gwiazd i tła, ale jeszcze nie ogarniam.
11. Resize.

W zależności od materiału, który obrabiam pewne rzeczy robię na osobnych kanałach lub już połączonych.

Link to comment
Share on other sites

21 minut temu, isset napisał:

Twój to jest poziom ostatni rok studiów na wydziale Grawitacji Kwantowej, a ja szukam pierwszy rok Podstawy Fizyki :) 

No i tu właśnie będziesz zawiedziony. Ja jestem wyznawcą tej sekty, która twierdzi że jak coś jest niedobrze to znaczy że potrzeba więcej materiału. I nie stosuje superfunkcji do obróbki a tylko narzędzia podstawowe z epoki kamienia łupanego. Czyli kalibracja - alignacja - stack- histogram. Jak jest źle - za duży szum, za mało szczegółu - więcej materiału. Nie odszumiam na maksa, nie ostrze na maksa, staram sie unikać zmniejszania gwiazd. Nigdzie mi się nie spieszy, 30 godzin materiału na fotkę to taka średnia roczna. Gwiazdy są i będą jeszcze długo po tym jak Ziemia i jej mieszkańcy znikną w postaci atomów w przestrzeni kosmicznej...  po co więc się śpieszyć?

Edited by wessel
Link to comment
Share on other sites

Workflow dopasowuje się do 1. techniki 2. obiektu 3. zebranego materiału 

poza tym co faktycznie robi się za każdym razem - kalibracja, alignacja, składanie, usuwanie gradientów, odszumianie wstępne cała reszta jest niepowtarzalna ;)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

37 minut temu, isset napisał:

- DynamicBackgroundExtraction (tutaj mi w ogóle nie chce działać, mam wrażenie, że Automatic lepiej sobie radzi)

- HistogramTransformation

Jest kilka filmików Adama Blocka na YT na temat DBE.

 

Jest też jego filmik o "tuningowaniu" flatów żeby lepiej usuwać gradienty. Ciekaw jestem, czy ktokolwiek z Was modyfikuje flaty żeby poprawić efekt kalibracji.

 

 

Link to comment
Share on other sites

23 minuty temu, apolkowski napisał:

Jest kilka filmików Adama Blocka na YT na temat DBE.

Jest też jego filmik o "tuningowaniu" flatów żeby lepiej usuwać gradienty. Ciekaw jestem, czy ktokolwiek z Was modyfikuje flaty żeby poprawić efekt kalibracji.

flaty dziela sie na dwa rodzaje:

- dzialające poprawnie

- nie działające poprawnie.

Moim zdaniem wszystko inne nie ma sensu.

 

Workflow

kalibracja - maxim

ocena klatek, alignacja, stakowanie - pix

wstepne rozciaganie - pix

skladanie rgb lub nb - pix

wyciaganie detali - pix/ps

odszumianie - pix/ps

finalne dopieszczenie kolorkow i cokolwiek dusza zapragnie - ps.

 

Najgorsze co jest przy obrobce jakiegokolwiem materialu to gradienty LP/Ksiezyc/niebo. Bez prawidlowego ich wyrownania mozna spokojnie zapomniec o bezstresowej obrobce i wyciagnieciu max mozliwosci z materialu.

Do tego wszystkiego to o czym napisał Maciek - nic nie zastąpi dobrego materiału!

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Z obróbką zdjęć jest jak z gotowaniem.

 

Jeśli materiał wsadowy jest dobry, to kucharz o średnich umiejętnościach ze średniej jakości wyposażeniem zrobi dobre danie - może nie pyszne, ale dobre.

 

Natomiast najlepszy kucharz świata z najlepszym sprzętem niewiele zdziała, jeśli materiał wsadowy jest kiepski :( 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

30 minut temu, apolkowski napisał:

Jest też jego filmik o "tuningowaniu" flatów żeby lepiej usuwać gradienty.

Powinieneś napisać winietę - gradienty łatwo się usuwa jak jest zdjęty cały flat. Podaj proszę link do tego filmu bo bardzo jestem nim zainteresowany.

 

3 minuty temu, Tayson napisał:

Moim zdaniem wszystko inne nie ma sensu.

Czyli co , jak już prawidłowy flat nie działa to tylko skok z mostu pozostaje ;) (szczęśliwi ci co mają małe matryce i cała powierzchnia ich flatów mieści się w liniowej części rejestracji matrycy)

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, isset napisał:

Pix:

- StarAlignment

- DynamicCrop

- DynamicBackgroundExtraction (tutaj mi w ogóle nie chce działać, mam wrażenie, że Automatic lepiej sobie radzi)

- HistogramTransformation

- PixelMath (formuła wedle uznania)

- Export do TIF 16bit i dalej Photoshop

Do Pixa można zainstalować zestaw skryptów EZ Processing Suite, które oszczędzają trochę pracy, ale czasami efekt nie jest optymalny. Sprawdzam i oceniam działanie EZ Denoise i EZ Soft Strech.  

Link to comment
Share on other sites

W tym pokiecie najlepsze to chyba rozciaganie i zmniejszanie gwiazdek metoda Adam.

Dekonwolucja u mnie nie daje praktycznie zadnego efektu, odszumianie TGV jest spoko dla jasnych obiektow. MMT daje dziwny artefakty (moze przy CMOSach bedzie ok), idei live stack nie rozumiem.....

Edited by Tayson
Link to comment
Share on other sites

34 minuty temu, Tayson napisał:

Najgorsze co jest przy obrobce jakiegokolwiem materialu to gradienty LP/Ksiezyc/niebo. Bez prawidlowego ich wyrownania mozna spokojnie zapomniec o bezstresowej obrobce i wyciagnieciu max mozliwosci z materialu.

Do tego wszystkiego to o czym napisał Maciek - nic nie zastąpi dobrego materiału!

Dołączając się do tematu - bardzo ważną jak nie najważniejsza jest wyczernienie teleskopu i wszystkich innych elementów, krawędzi itp. Z doswiadczenia wiem że jest to główny powód nie pasowania flatow do klatki light a tym samym ciąg dalszy problemów. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, apolkowski napisał:

Jest o ręcznym zmienianiu master flata żeby mieć lepszy wynik kalibracji. Ja to rozumiałem jako tuning. 

Może oglądaliśmy inne filmy - w tym co załączyłeś on tylko pokazuje że jakiemuś człowiekowi flaty nie zadziałały bo użył fatów z różnych torów optycznych - i to udowodnił.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 30.09.2020 o 10:15, isset napisał:

Hej, wiem, że ta wiedza jest tajemna, bo każdy ma swój wypracowany sposób obróbki zdjęć, ale pytając o Wasze workflow mam na myśli bardziej punkty, bo moje workflow najwyraźniej nie działa, bo gdzieś coś robię nie tak.

A więc u mnie to wygląda tak (na przykładzie mojej ostatniej pracy Bańka):

- kalibracja i stackowanie osobno Ha i OIII, na końcu otrzymuję dwa stacki Ha i OIII

 

Pix:

- StarAlignment

- DynamicCrop

- DynamicBackgroundExtraction (tutaj mi w ogóle nie chce działać, mam wrażenie, że Automatic lepiej sobie radzi)

- HistogramTransformation

- PixelMath (formuła wedle uznania)

- Export do TIF 16bit i dalej Photoshop

 

Photoshop:

- odszumiam wtyczką Noise Ninja

- bawię się Curves i Levels

- koniec :D 

Ta wiedza nie jest tajna.

Mój workflow znajdziesz tu...

https://astrobudka.pl/tutki.html

  • Thanks 3
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our picks

    • Migracja Astropolis na nowy serwer - opinie
      Kilka dni temu mogliście przeczytać komunikat o wyłączeniu forum na dobę, co miało związek z migracją na nowy serwer. Tym razem nie przenosiłem Astropolis na większy i szybszy serwer - celem była redukcja dosyć wysokich kosztów (ok 17 tys rocznie za dedykowany serwer z administracją). Biorąc pod uwagę fakt, że płacę z własnej kieszeni, a forum jest organizacją w 100% non profit (nie przynosi żadnego dochodu), nie znalazłem w sobie uzasadnienia na dalsze akceptowanie tych kosztów.
        • Thanks
        • Like
      • 60 replies
    • Droga Mleczna w dwóch gigapikselach
      Zdjęcie jest mozaiką 110 kadrów, każdy po 4 minuty ekspozycji na ISO 400. Wykorzystałem dwa teleskopy Takahashi Epsilon 130D i dwa aparaty Nikon D810A zamocowane na montażu Losmandy G11 wynajętym na miejscu. Teleskopy były ustawione względem siebie pod lekkim kątem, aby umożliwić fotografowanie dwóch fragmentów mozaiki za jednym razem.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 48 replies
    • Przelot ISS z ogniskowej 2350 mm
      Cześć, po kilku podejściach w końcu udało mi się odpowiednio przygotować cały sprzęt i nadążyć za ISS bez stracenia jej ani razu z pola widzenia. Wykorzystałem do tego montaż Rainbow RST-135, który posiada sprzętową możliwość śledzenia satelitów.
      Celestron Edge 9,25" + ZWO ASI183MM. Czas ekspozycji 6 ms na klatkę, końcowy film składa się z grup 40 klatek stackowanych, wyostrzanych i powiększonych 250%.
      W przyszłości chciałbym wrócić do tematu z kamerką ASI174MM, która z barlowem 2x da mi podobną skalę, ale 5-6 razy większą liczbę klatek na sekundę.
      Poniżej film z przelotu, na dole najlepsza klatka.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 73 replies
    • Big Bang remnant - Ursa Major Arc or UMa Arc
      Tytuł nieco przekorny bo nie chodzi tu oczywiście o Wielki Wybuch ale ... zacznijmy od początku.
       
      W roku 1997 Peter McCullough używając eksperymentalnej kamery nagrał w paśmie Ha długą na 2 stopnie prostą linie przecinajacą niebo.
       
      Peter McCullough na konferencji pokazał fotografię Robertowi Benjamin i obaj byli pod wrażeniem - padło nawet stwierdzenie: “In astronomy, you never see perfectly straight lines in the sky,”
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 17 replies
    • Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie - o nietypowych rozwiązaniach sprzętowych
      Sformułowanie, które można znaleźć w internetach jako jedno z "praw Murphy'ego" przyszło mi na myśl, gdy kolejny raz przeglądałem zdjęcia na telefonie z ostatniego zlotu, mając z tyłu głowy najgłośniejszy marsjański temat na forum. Do rzeczy - jakie macie (bardzo) nietypowe patenty na usprawnienie sprzętu astronomicznego bądź jakieś kreatywne improwizacje w razie awarii czy niezabrania jakiegoś elementu sprzętu  Obstawiam, że @HAMAL mógłby samodzielnie wypełnić treścią taki wątek.
        • Haha
        • Like
      • 43 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.