Skocz do zawartości
  • 0

Co na początek do MAKa 127? Akcesoria


AviatorL

Pytanie

Cześć.

Kupiłem swój pierwszy teleskop jakim jest Sky-Watcher MAK 127 w wersji z wyciągiem 2", kątówką 90 stopni i okularem 28 mm.

Czytając od dłuższego czasu forum i robiąc sobie symulacje w Stellarium doszedłem do wniosku (Ameryki na pewno nie odkryłem), że przydałby się okular 10 mm albo nawet 8 mm i jeszcze może coś w stylu 17 mm?

Tylko kompletnie nie znam się i nie potrafię wywnioskować ze zdjęć, które będą pasowały do tego teleskopu i do tego wyciągu i kątówki, ze względu na ilość i budowę soczewek, jakieś tulejki, źrenice wyjściowe i fakt, że jestem okularnikiem, ale w sumie będę obserwował bez okularów, więc to chyba nie ma znaczenia :)

 

Aha! Jestem w 95% zdecydowany na zakup nasadki binokularowej, ponieważ słyszałem, że bardzo robi to robotę w Maku i wydaje mi się, że najrozsądniej byłoby kupić już takie okulary, które jednocześnie w przyszłości będą pasować do bino.

Tylko że bino jest 1,25" a ja mam wyciąg 2", ale mam w zestawie redukcję 2"->1,25". Czy to da radę ze sobą pogodzić?

 

Zrobiłem sobie listę często polecanych okularów 8-10 mm:

Baader Classic Ortho 10 mm 1,25"

William Optics SWAN 9 mm 1,25"

TS Optics HR planetarny 8 mm 1,25"

Artesky Super ED 8 mm 1,25"

Są oczywiście tańsze, np. Sky-Watcher Plossl Silver 10 mm 1,25", ale czy warto?

Który z tych możecie mi polecić głównie do planet i Księżyca i będzie współpracował z bino?

 

Którą nasadkę bino byście mi polecili? Widziałem oferty Sky-Watchera, TS i William Optics. Ta ostatnia oczywiście droga, ale w zestawie są już okulary 2x20 mm i Barlow 1,6x, więc może w ostatecznym rozrachunku to nie jest zła opcja?

Czy przy obserwacjach w bino jest możliwość ustawienia ostrości oddzielnie dla każdego oka? Mam krótkowzroczność -1 i -1,2. W lornetce już to stanowi dla mnie problem, ale da się wyregulować. A w nasadce bino?