Jump to content

Co da się z tego wyciągnąć?


Kuba
 Share

Recommended Posts

Machholz_kompresja.jpg

Machholz, 5min, 2005-01-14/00:16, Jupiter 135mm + telekonwerter x 2,

Przesłona maksymalnie otwarta, widać pociemnienie brzegów

 

To zdjęcie pochodzi z mojego pierwszego filmu „wypstrykanego” przy pomocy koziołka. Na razie jest bez lunetki, na biegun ustawiłem go metodą „na oko” :rolleyes:. Podkusiło mnie, żeby założyć ten telekonwerter i zobaczyć jak wyjdzie. Ślady gwiazd nie są aż takie straszne ale zdjęcie wykonane było z balkonu w mieście. Co prawda nie jest to centrum ani też duże miasto ale niebo i tak jest dość mocno zaświetlone. Poza tym kometa była właśnie po stronie miasta. Dlatego nie ma się raczej co dziwić temu, że tło jest takie jakie jest. Pytanie brzmi: co można z tym zrobić? Mam parę programów do obróbki, na razie skupiam się głównie na Irisie, ale nie jestem jeszcze zbyt obeznany w ich funkcjach. Zastanawiam się na ile da się poprawić zdjęcia takiej jakości. Dlatego mam taką prośbę, propozycję. Może znajdzie się kilka osób, które zechcą się trochę pobawić z tym zdjęciem, pochwalić swoimi umiejętnościami i napisać mniej więcej co po kolei robiły, jakim programem, itp. Myślę, że byłoby to pomocne nie tylko dla mnie.

 

Aha, film oddałem do wywołania do laba ale jest to dość zaufany fotograf, prosiłem, żeby zdjęcia były wywołane najbardziej naturalnie, bez żadnych filtrów, poprawiania czegokolwiek, itd.

 

pozdrawiam :Salut:

Edited by Kuba
Link to comment
Share on other sites

Guest cygnus
post-935-1110670254_thumb.jpg

Machholz, 5min, 2005-01-14/00:16, Jupiter 135mm + telekonwerter x 2,

Przesłona maksymalnie otwarta, widać pociemnienie brzegów

 

Aha, film oddałem do wywołania do laba ale jest to dość zaufany fotograf, prosiłem, żeby zdjęcia były wywołane najbardziej naturalnie, bez żadnych filtrów, poprawiania czegokolwiek, itd.

 

pozdrawiam  :Salut:

 

Rzeczywiście, winietowanie straszne. I ziarno. Walka z ziarnem będzie niszczyć warkocze.

Ja obrabiałem poprostu PaintShopem Pro 7 i Adobe Photoshop Elements.

 

Skanowałem negatyw

1) skanerem do filmów ale była to zupełna kicha, bo amatorksi skaner był słaby,

2) zamawiałem skan profi u fotografa, niestety była taka sama kicha, tło za jasne

 

3) zamówiłem w labie powiększenie na papierze 20 x 30 cm, PRZEŚWIETLONE TRZYKROTNIE (wyszło wreszcie ciemne niebo) i to skanowałem AGFA SNAPSCANEM e40. Doiero to się nadawało do obrabiania w programie graficznym, niestety, warkocze znikały.

 

Jaki to negatyw? Ja używałem Konica CENTURIA SUPER 800 ZOOM i ten negatyw był niedobry.

Link to comment
Share on other sites

Guest Janusz_P.

Podstawowa walka z ziarnem na tym mocno ziarnistym negatywie to złożenie powiedzny z 10 ekspozycji i ziarno się pięknie uśredni jak podczas stakowania Planet.

Negatywy rzeczywiście warto skanować profesjonalnym skanerem bo wyciąga się wtedy większość informacji zawartej w filmie, skanowanie odbitki to utrata na starcie conajmniej 80% danych z obrazka :blink:

Link to comment
Share on other sites

Wyszło mi coś podobnego jak qbanosowi, ale zmniejszyłem obrazek i nie kadrowałem. Balansowałem kolorem żółtym na korzyść niebieskiego i czerwienią w kierunku cyjanu. potem zciemniłem nadmiar błękitu funkcją barwa nasycenie. Wszystko w PS.

Machholz_kompresja2.jpg

Edited by lemarc
Link to comment
Share on other sites

Guest Janusz_P.

I to w zasadzie prawie wszystko co z pojedyńczą klatką można zrobić bez domalowywania przez obróbkę całościową takiego obrazka, no może jesze trochę podciągnąć kontrast Gammą ale wtedy może wyjść trochę już za sztucznie i to by było na tyle :Salut:

Link to comment
Share on other sites

To prościutki zabieg korekcyjny. Więcej to można jeszcze maskować gradientem, ale w te klocki najlepszy jest Jesion. Generalnie należy do tego podchodzić w ten sposób, że określa się jaki kolor dominuje na zdjęciu i najczęściej jest to żółć i czerwień z lamp sodowych których nadmiaru należy sie pozbyć za pomocą funkcji balans koloru w półtonach i czerniach, światło gwiazd w zasadzie nie podlega zaświetleniu.

Edited by lemarc
Link to comment
Share on other sites

Obrobka: CompuPic -> NeatImage -> CompuPic

 

Najpierw pozbyłem się czerownego koloru, następnie zdjęcie wgrałem do NeatImage, gdzie trochę je "zmiękczyłem" a na koniec obciąłem po bokach (nie umiem walczyć z winietowaniem) i resize (metoda Lanczos)

 

machholzkompresjafiltered36kh.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jaki to negatyw? Ja używałem Konica CENTURIA SUPER 800 ZOOM i ten negatyw był niedobry.

No tak, racja. O tym zapomniałem. Fuji Superia 800.

Negatywy rzeczywiście warto skanować profesjonalnym skanerem bo wyciąga się wtedy większość informacji zawartej w filmie, skanowanie odbitki to utrata na starcie conajmniej 80% danych z obrazka

To jest skan negatywu, nie odbitki. Co do jego profesjonalności, coź, jak się nie ma co się lubi...

Dzięki za pomoc i uwagi.

 

pozdrawiam :Salut:

Edited by Kuba
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our picks

    • Migracja Astropolis na nowy serwer - opinie
      Kilka dni temu mogliście przeczytać komunikat o wyłączeniu forum na dobę, co miało związek z migracją na nowy serwer. Tym razem nie przenosiłem Astropolis na większy i szybszy serwer - celem była redukcja dosyć wysokich kosztów (ok 17 tys rocznie za dedykowany serwer z administracją). Biorąc pod uwagę fakt, że płacę z własnej kieszeni, a forum jest organizacją w 100% non profit (nie przynosi żadnego dochodu), nie znalazłem w sobie uzasadnienia na dalsze akceptowanie tych kosztów.
        • Thanks
        • Like
      • 60 replies
    • Droga Mleczna w dwóch gigapikselach
      Zdjęcie jest mozaiką 110 kadrów, każdy po 4 minuty ekspozycji na ISO 400. Wykorzystałem dwa teleskopy Takahashi Epsilon 130D i dwa aparaty Nikon D810A zamocowane na montażu Losmandy G11 wynajętym na miejscu. Teleskopy były ustawione względem siebie pod lekkim kątem, aby umożliwić fotografowanie dwóch fragmentów mozaiki za jednym razem.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 48 replies
    • Przelot ISS z ogniskowej 2350 mm
      Cześć, po kilku podejściach w końcu udało mi się odpowiednio przygotować cały sprzęt i nadążyć za ISS bez stracenia jej ani razu z pola widzenia. Wykorzystałem do tego montaż Rainbow RST-135, który posiada sprzętową możliwość śledzenia satelitów.
      Celestron Edge 9,25" + ZWO ASI183MM. Czas ekspozycji 6 ms na klatkę, końcowy film składa się z grup 40 klatek stackowanych, wyostrzanych i powiększonych 250%.
      W przyszłości chciałbym wrócić do tematu z kamerką ASI174MM, która z barlowem 2x da mi podobną skalę, ale 5-6 razy większą liczbę klatek na sekundę.
      Poniżej film z przelotu, na dole najlepsza klatka.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 73 replies
    • Big Bang remnant - Ursa Major Arc or UMa Arc
      Tytuł nieco przekorny bo nie chodzi tu oczywiście o Wielki Wybuch ale ... zacznijmy od początku.
       
      W roku 1997 Peter McCullough używając eksperymentalnej kamery nagrał w paśmie Ha długą na 2 stopnie prostą linie przecinajacą niebo.
       
      Peter McCullough na konferencji pokazał fotografię Robertowi Benjamin i obaj byli pod wrażeniem - padło nawet stwierdzenie: “In astronomy, you never see perfectly straight lines in the sky,”
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 17 replies
    • Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie - o nietypowych rozwiązaniach sprzętowych
      Sformułowanie, które można znaleźć w internetach jako jedno z "praw Murphy'ego" przyszło mi na myśl, gdy kolejny raz przeglądałem zdjęcia na telefonie z ostatniego zlotu, mając z tyłu głowy najgłośniejszy marsjański temat na forum. Do rzeczy - jakie macie (bardzo) nietypowe patenty na usprawnienie sprzętu astronomicznego bądź jakieś kreatywne improwizacje w razie awarii czy niezabrania jakiegoś elementu sprzętu  Obstawiam, że @HAMAL mógłby samodzielnie wypełnić treścią taki wątek.
        • Haha
        • Like
      • 43 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.