Skocz do zawartości

PAX - Panowie. PAX.


sp2ukx

Rekomendowane odpowiedzi

Śmiać się, czy płakać? Oto jest pytanie.

 

Ja wolę się śmiać, tylko czy ten śmiech wyjdzie nam (forum) na zdrowie?

 

Może lepiej zastanowić się jak rzetelnie oceniać naszych producentów i dystrybutorów sprzętu astro? Gdyż na ogół słyszymy tylko głosy negatywne, gdy coś zostało zrobione nie tak, a brakuje głosów pozytywnych, gdy sprawa kupna-sprzedaży została przeprowadzona jak należy (choć i takie na szczęście się zdarzają). To sprawa na inny wątek, a nie ten. Ale czy warto poruszać taki temat?

 

Chodzi mi o ocenę sprzedawcy na podstawie krótkiego, jasnego kryterium, typu:

- dostęp do informacji o sprzedawanym-kupowanym instrumencie, jakość obsługi klienta

- szybkość załatwienia sprawy kupna-sprzedaży

- jakość dostarczonego instrumentu

- informacje dodatkowe (zabezpieczenie przesyłki, gwarancja, reklamacje)

 

Czy gdzieś takie informacje można by umieszczać? Czy to ma sens, czy tylko coś mi się majaczy po ciężkim dniu (a taki dzisiaj miałem).

 

Robert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andee ale brutalna prawda jest taka, że do jechania po Astrokraku wypowiedzi Janusza są Ci absolutnie zbędne. Więc o prowokowaniu nie moze byc nawet mowy. :Boink:

 

Extrapolując (na kształt słynnego chemika) sądzę, że nawet przebywanie JP wśród żywych było by zbędne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety słyszymy najczęściej o negatywnych stronach pracy dystrybutorów/producentów, ponieważ wypowiadamy się dopiero wtedy jak jesteśmy na coś wkurzeni. Mało kto mówi o czymś co było dobre. Traktujemy to jako standard, który powinien obowiązywać. Jeżeli jest dużo narzekań ze strony klientów, to znaczy iż nasi dystrybutorzy muszą się jeszcze dużo nauczyć w kwestii obsługii klienta.

Co do proponowanych parametrów oceny dsytrybutora, to lepiej według mnie, aby każdy oceniał według siebie, po kontaktach z danym dystrybutorem. Jest tu zbyt wiele indywidualnych podjeść, rozwiązań. Trudno takie rzeczy generalizować. Mozna je ewentualnie zawierać w partykularnych review zakupu, działania danego sprzętu.

PS. Można ewentualnie zrobić listę pomocniczą, na co trzeba zwrócić uwagę przy zakupie sprzętu :D

 

Pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety słyszymy najczęściej o negatywnych stronach pracy dystrybutorów/producentów, ponieważ wypowiadamy się dopiero wtedy jak jesteśmy na coś wkurzeni.

Fakt, jak nie mogłem się doprosić o zwrot dwukrotnie pobranych pieniędzy przez firmę A to też się zgrzałem :sterb026:

Mało kto mówi o czymś co było dobre. Traktujemy to jako standard, który powinien obowiązywać.

No tak, za bardzo szybką realizację zamówień przez firmę A nigdy nie pochwaliłem Pana JP – co teraz niniejszym czynię :notworthy:

 

Jeżeli jest dużo narzekań ze strony klientów, to znaczy iż nasi dystrybutorzy muszą się jeszcze dużo nauczyć w kwestii obsługii klienta.

Może na początek dwa „prikazy”:

- Klient ma zawsze rację

- Nasz klient nasz pan

:rolleyes:

Co do proponowanych parametrów oceny dsytrybutora, to lepiej według mnie, aby każdy oceniał według siebie, po kontaktach z danym dystrybutorem. Jest tu zbyt wiele indywidualnych podjeść, rozwiązań. Trudno takie rzeczy generalizować. Mozna je ewentualnie zawierać w partykularnych review zakupu, działania danego sprzętu.

PS. Można ewentualnie zrobić listę pomocniczą, na co trzeba zwrócić uwagę przy zakupie sprzętu  :D

 

Pozdrawiam

Paweł

 

Pomysł dobry :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak już natura ludzka jak ktoś popełni błąd to go trzeba po nim jechać do upadłego pozytywów się nie widzi bo one są mniej zabawne i nie można leczyć kompleksów

nie mówię żeby nie krytykować tyle żeby krytyka był konstruktywna

Edytowane przez krystian_koza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeglądając forum spotkałem się z pozytywami kierowanymi w stronę sprzedawców najczęściej tyczyły się szybkiej wysyłki, dobrej kolimacji, świetnemu tuningowi, itd.. (AK też był chwalony).

 

Piszecie że częściej ludzie narzekają niż chwalą na forum, nie zapominajcie że dobra obsługa klienta jest psim obowiązkiem sprzedawcy a chwalić to można gdy sprzedawca dodatkowo wykaże się czymś co szczególnie ucieszy klienta (rabat, prezent, poprawki w sprzęcie).

Dla mnie miarą solidności firmy jest brak skarg ze strony klientów.

 

 

:Salut:

Mariusz

Edytowane przez mario2005
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak. W założeniu ten temat miał pokazać, że dyskusje nad działalnością rodzimych firm na forum nie mają większego sensu. Poprostu każdy z nas ma sobie zdawać sprawę z tego kim jest dla firmy. I tylko tyle. Obrzucanie się wzajemne (firm i klientów) błotem nie ma sensu bo i tak sytuacja w jakiej są obie strony się nie zmieni w żaden sposób. Klient zawsze będzie klientem a sprzedawca - sprzedawcą. Każdy z Nas (klient i sprzedawca) ma sobie tylko zdawać sprawę po której stronie lady stoi i samemu wyciągać wnioski.

Osobiście nie zarzekałem się np. że nie będę kupował w np. AK. Ale nie znaczy to, że muszę wychwalać firmę "pod niebiosa". Kupuję bo potrzebuję i idę tam gdzie mi się podoba zrobić zakup. Psim obowiązkiem sprzedawcy jest sprzedać mi towar, który potrzebuję i tyle. To jego biznes i gdy zdecyduje o tym, że mnie nie obsłuży "to do widzewa" - pójdę gdzie indziej.

Zrobił AK przekręt - czy nie zrobił z WO. Zlewać to. Niech się zainteresowane firmy między sobą biją. Bo jak już wcześniej napisałem "gdzie dwóch się bije...". To jest typowy podział : MY (klienci) i ONI (sprzedawcy). I albo MY ICH albo ONI NAS. Tego się zmienić w kapitaliźmie nie da.

A tak poza tym wszystkim to uważam, że żadna firma nie powinna mieć możliwości informowania na FORACH o swojej ofercie. Od tego mają swoje strony internetowe. Osoby, które siłą rzeczy są z firmami związane powinny szczególnie uważać na to co piszą bowiem może znaleźć się ktoś, kto zarzuci im reklamę lub kryptoreklamę. Mam wrażenie, że właśnie co niektóre z tych osób o tym zapomniały. Zresztą to inni oceniają ich wypowiedzi. A tak na koniec to pozdrawiam całą brać astromaniacką i mówię: DO ROBOTY, DO TELESKOPÓW a nie rozpisywać mi się tu. Zamiast siedzieć przy kompach macie siedzieć przy sprzęcie. :Beer:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sp2ukx - powiem Ci szczerze, ze z perspektywy czasu zaluje, ze wymyslilem te dzialy producentow. To forum powinno byc forum astronomicznym dla pasjonatow, a nie arena z ktorej egoistycznie korzystaja "biznesmani"!

 

Gdyby to ode mnie zalezalo, to jedyna rzecza ktora moglby zrobic "pasjonat-sprzedawca" to wlasnie dac link do swojej oferty, bez zadnego kupczenia bezposredniego. A jezeli nie moze zyc bez reklamy na forum, to niech to bedzie wyraznie zaznaczone (dzial sponsorowany, tekst reklamowy, reklama w odpowiednich miejscach). W sumie to wlasnie oni powinni dofinansowywac nam forum, imprezy czy inne formy aktywnosci, bo to w ich interesie jest rozwoj spolecznosci astro. Ale do tego to musza dorosnac. Ja gdybym byl handlarzem sprzetu astro to juz bym dawno wspieral fora (oficjalnie, czy nieoficjalnie), co by mogly wyjsc szerzej na swiat. Bo nie oszukujmy sie, do prowadzenia takiej inicjatywy jak Astro-Forum.org potrzebne sa pieniadze. W tej chwili juz bardzo konkretne.

 

W kazdym razie, na dzien dzisiejszy jestem przeciwnikiem aktywnosci dystrybutorow na forum. Faktycznie maja swoje strony, niech tam popisuja sie swoimi dzialaniami. A jezeli maja zaistniec na forum i zarabiac na jego userach, to uczciwie - czyli nie za darmo i niech userzy cos z tego maja. Nie wiem, moze jakis schorowany jestem, ale nie znam zadnego innego przypadku, zeby podmiot tak mocno zwiazany z dzialalnoscia komercyjna byl jednoczesnie tak mocno osadzony w spolecznosci klientow jako "doradca". To kosmiczne przegiecie, pomijajac juz czystosc intencji, czy moralnosc.

 

To jest kolejny z powodow, dlaczego nie ma mnie juz w radzie. Uklad ktory wspoltworzylem po prostu sie nie sprawdzil i w tym kontekscie ponioslem porazke. Dalsze moje dzialanie musialoby wiazac sie z drastycznymi zmianami, a nie jestem przekonany, czy to jest dobry moment i czy wyszloby to nam wszystkim na zdrowie.

 

Podsumowujac, forum jest juz na takim etapie, ze na pewno potrzebuje przejrzystej strategii na najblizszy czas. Jezeli z dytrybutorami, to na logicznych i jasnych zasadach. Oczywiscie zawsze mozemy zostawic to w "samopas". Niech sie wszystko kisi we wlasnym sosie. O sprzedawcach mowie w liczbie mnogiej, ale po analizcie ich postow z ostatnich miesiecy w zasadzie zdecydowana wiekszosc rozumie sytuacje i stara sie oddzielic pasje od handlu. Poza tym, chyba sa za bardzo zajeci swoja dzialalnoscia zeby miec czas na wielogodzinne spedzanie czasu na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat producentów na forum jest bardzo ciekawy, ale chciałbym zauważyć jak to jest np. na forum fotograficznym:

 

http://www.cyberfoto.pl/search.php?search_...585084&start=15

 

jest tam kilka osób też prowadzacych aukcje internetowe, sklepy - działające na tej samej zasadzie co Astrokrak, Delta Optical i inne.

Ale co mnie zaciekawiło - mianowicie podejście kolegi o nicu wilde_hilde. który pisze:

 

Dokładnie Smile

 

CANON A95 + EUROGWARANCJA realizowana w serwisie Canon Polska = 1180zł. (przy odbiorze osobistym 1150zł.)

 

GG3702882

 

Aukcje Allegro np. http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=43586611

 

Życzę forumowiczom udanych fotek!

 

wilde_hilde

 

P.S. Zanim zamieściłem "reklamę" zapytałem o zgodę Admina, kóry zaproponował mi tą możliwość za jedyne 150zł/m-c Wink

 

nie wiem czy udało mi się oddać w całości moją myśl na ten temat ale (...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sp2ukx - powiem Ci szczerze, ze z perspektywy czasu zaluje, ze wymyslilem te dzialy producentow. To forum powinno byc forum astronomicznym dla pasjonatow, a nie arena z ktorej egoistycznie korzystaja "biznesmani"!

Chce Ci przypomnieć co było intencją działów nie przez ciebie wymyślonych. :) Żeby nie było tego co tu jest w działach o sprzęcie. I to poskutkowało. Działy to wentyl który skutecznie zadziałał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja gdybym byl handlarzem sprzetu astro to juz bym dawno wspieral fora (oficjalnie, czy nieoficjalnie), co by mogly wyjsc szerzej na swiat. Bo nie oszukujmy sie, do prowadzenia takiej inicjatywy jak Astro-Forum.org potrzebne sa pieniadze. W tej chwili juz bardzo konkretne.

 

 

 

Markus Ludes oficjalnie sponsoruje astronomie.de i astromart.com

 

Może za słabo znam języki, ale nie wydaje mi się aby gdziekolwiek na forum używał chamskich, prostackich i obrażliwych wypowiedzi w stosunku do innych forumowiczów, czy okłamywał swoich potencjalnych klientów.

Na jednym i na drugim forum jest aktywny i jako sprzedawca sprzętu i jako kompetentny uczestnik dyskusji.

Kuda mu do 10-ciu postów dziennie, ale nie wyobrażam sobie aby się wymądrzał na jakiś temat nie mając o nim zielonego pojęcia i wprowadzając w błąd forumowiczów.

Jest z pewnością subiektywny jak każdy sprzedawca, ale nie przekracza pewnych granic.

Gdyby je przekraczał, być może zostałby wyproszony, ale z pewnością nie powróciłby rurą kanalizacyjną.

 

teleskopy.pl

astro4u.net

astro-forum.org

 

I chwatit

Edytowane przez zdzisław
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Janusz_P.

Zdzisławie, a czy organizowanie zlotów pod patronatem Forum czy użyczanie sprzętu do testów porównawczych nie jest formą wspierania działalności Astroforum.

Służę także i to na okrągło ludziom swoją wiedzą z zakresu optyki instrumentalnej i astronomii obserwacyjnej ale rozumiem ze to jest działalność którą niektórym trudno zauważyć nawet przy moim udziale na poziomie 8% całości postów <_<

 

Ps. W początkowym okresie powstawania forum pytałem Radę czy nie potrzebuje sponsora ale dwukrotnie uzyskałem odpowiedź że kasa nie jest problemem i pochodzi z takich to a takich niezależnych źródeł co przyjąłem do wiadomości a teraz słyszę ze to ja nie daję pieniedzy na utrzymanie forum, przypomnę że nikt się do mnie oficjalnie w tej sprawie nie zwracał i wypraszam sobie tego typu insynuacje nawet w podtekście B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Służę także i to na okrągło ludziom swoją wiedzą z zakresu optyki instrumentalnej i astronomii obserwacyjnej

 

Tu masz rację. Ja oraz zapewnie wielu z użytkowników tego forum nigdy ci nie zarzuci że nie udzielasz porad.

 

użyczanie sprzętu do testów porównawczych nie jest formą wspierania działalności Astroforum.

 

Tu myślę że bardziej wspierasz siebie, tzn. ty wspierasz astrobrać (pomagasz im wybrać) a brać wspiera ciebie (kupuje). Forum tylko pomaga dotrzeć do klienta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uśmiałem się nieco czytając ten wątek.

Wracjac do pierwszej myśli Autora: oczywiście że nie powinniśmy się specjalnie przejmować walkami pomiędzy konkrencją. To forum nie jest stworzone dla firm ale też nie dla konsumentów. Sprzęt, ceny, dostępnośc to tylko jeden z aspektów pasji która nas łączy. Jednak w sytuacji kiedy otrzymujemy od jakiegokolwiek Producenta informacje po prostu fałszywe to będziemy reagować. Dla mnie nie ma znaczenia czy któraś z firm napisze, że zbuduje w ciągu miesiąca teleskop 70 czy 100cm, czy jest legalnym dystrybutorem tego czy owego producenta-jeśli będzie to bzdurą to zareagujemy i tyle. Od tego chyba jest internet aby wyjść z czasów ćwieczkowych i żywieckich klimatów.

 

Na pewno to jest czysty kapitalizm. Ale podejście firmy do nabywcy jest coraz ważniejsze. Klient przyjdzxie tam gdzie jest (albo wydaje mu się że jest) traktowany poważnie, terminy są dotrzymywane, reklamacje uznawane.

 

Kwestie cenowe, asortymentowe to inny temat, ceny można sobie porównywac skacząc po setkach witryn internetowych.

 

U mnie na osiedlu są dwa sklepiki i ludzie kupuja tam gdzie jest po prostu lepsza obsługa a towar świeży o duży wybór. To samo dotyczy sprzętu astronomicznego.

 

Ja sie cieszę w najbliższym czasie nie planuję żadnych zakupów i mam niektórych producentów tam gdzie niektórzy z nich mają klientów...

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem w drugim cytacie powinno być tak

 

czy użyczanie sprzętu do testów porównawczych nie jest formą wspierania działalności Astroforum.
- to napisał Janusz

 

 

Tu myślę że bardziej wspierasz siebie, tzn. ty wspierasz astrobrać (pomagasz im wybrać) a brać wspiera ciebie (kupuje). Forum tylko pomaga dotrzeć do klienta.
- tak odpowiedziałem

 

Poprostu zjadło mi "czy" - wyszedłem z forum i zniknęła mi możliwość edycji (nie pierwszy raz).

 

Przepraszam Panowie moderatorzy. Chciałem dopisać do ostatniego postu bo nawet miałem aktywną możliwość edycji niestety wywaliło że nie mam uprawnień do edycji mojej wiadomości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.