Skocz do zawartości

Silnik deklinacji HEQ5 Pro


alinoe

Rekomendowane odpowiedzi

Tak na szybko bo trudno ocenić uszkodzenie ale najczęściej stosuję opcje sprężynowe lub reduktorów gwintowych - nie da się ? Rozmiar gwintu w przykładach przypadkowy, wskoczyłem na forum na 30 sekund ;)

https://proficentrum.pl/4549,tulejka-do-naprawy-gwintu-swiecy-m14-l-1-2-.html

https://allegro.pl/oferta/tulejki-do-naprawy-gwintu-m6-x-1-0-wkladka-mosiadz-7226788573

https://shop.berner.eu/pl-pl/blog_naprawa_gwintow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógłbym pisać i pisać co się nawyrabiało. Tak w skrócie, to zakupiłem 2 zestawy do gwintowania. 1) ze sprężynami, 2) z właśnie reduktorami gwintowymi. Opcja nr 1 ze sprężynami nie wypaliła, bo przy gwincie M3 te sprężyny były tak liche, że nawet na 1mm nie wlazły w gwintowany gwintownikiem otwór jak zaczęły się wyginać. Do reduktora potrzebowałem większe wiertło do nawiercenia. Wziąłem 4.5mm (reduktor zewnętrzny gwint ma M5) i jak zacząłem wiercić to przewierciłem ściankę do wnętrza silnika i opiłki aluminium poszły na uzwojenie. No to rozkręciłem dziada, bo co mi zostało i wyczyściłem chyba co do atomu a nieszczęsny otwór zabiłem wydrukowanym na drukarce kołkiem z otworem gwintowanym M3, dzięki czemu wnętrze silnika jest szczelne. Przy okazji przekręciłem pokrywę górną od strony trzpienia o 90o, dzięki czemu dziurka z zabitym kołkiem jest teraz przy ślimaku w związku z czym silnik przymocowany jest z powrotem na 3 śrubach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, takim uszkodzeniom silnik nie sprosta :) 

Generalnie ja bym spróbował rozwiązania, żeby wymienić długą śrubę, która skręca korpus silnika od tyłu, na dłuższą, która by wyszła przodem i na nią dać nakrętkę. Bo ta śruba wchodzi w ten sam otwór, co zerwałeś gwint. No ale teraz to już za późno :) Tak na przyszłość, próbowałbym w ten sposób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak obiecałem :

17HS15-0854S  ten powinien pasować - co prawda on siedzi w NEQ6 ale to będzie to samo.

 

Generalnie jak chcesz to szukaj po specyfikacji :

Nema 17- 42x42x48mm, 1.8 deg. (200 steps/rev), Rated current 0.85A, 2 Phase Bipolar, Holding torque 44Ncm    

 

Lub też pełna specyfikacja dokładna to :

 

Bipolarny silnik krokowy typu NEMA 17

Kąt kroku (°): 1,8 °.

Wymiary (L * W * H): 42 x 42 x 39 mm

Prąd znamionowy: 1A

Moment trzymający: 0,4 Nm

Rozdzielczość: 200 kroków

Oporność na fazę: 6,4 Ω ± 5%

indukcyjność na fazę: 11 mH ± 10%

Średnica wału: 4,0 mm

Typ wału: D Cut

Pojedynczy wał / podwójny wał: Pojedynczy wał

Liczba kroków na obrót: 783,333

Liczba µkroków na obrót: 12533,3333

Edytowane przez komprez
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze może tak .... każdy spasuje który odpowiada wymiarom oryginału oraz musi się zgadzać mniej więcej oporność faz silnika oraz prąd pracy i ilość kroków na obrót (1.8 stopnia) ... no i oczywiście średnica i długość wału .. może być okrągły - zawsze można przeszlifować w jednym miejscu :D 

 

Ewentualnie jak masz już wprawę w ich rozbieraniu ... to po prostu wymień sam przedni korpus od innego ... spasuje ;)

Edytowane przez komprez
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.