Skocz do zawartości

Drugie podejście, ładna(tak mi się wydaje), ale dziwna mgławica Oriona


Rekomendowane odpowiedzi

5 godzin temu, Jan Astralbreeze napisał:

Jeśli tak to mój błąd, moje zdolności komunikacji i odczytywania intencji innych przedstawicieli gatunku są nieco koślawe :)  

Jesteśmy bardzo mili, spokojni, nigdy nikomu nie piszemy żadnych złośliwości, bez żadnych rękoczynów, dokładnie tak jak nasza policja, pax... 

Ale jak na fotce wychodzą takie śliczne fale, to ciężko trzymać palce na wodzy :grin:

 

Nie przejmuj się, tu są tacy sami ludzie, jak gdzie indziej. Koledzy, którzy robią fotki, doradzą najlepiej. A trochę uśmiechu w tych trudnych czasach nikomu nic nie zaszkodzi. Jak kiedyś zacznę robić astrofoto i publikować tutaj, to dopiero będzie beka :heehee:... 

  • Lubię 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U kolegi Mebelka z sąsiedniego forum takie cuda na kiju sie działy w 72Ed, pomogło wydłużenie odrośnika, księżyc mamy teraz piękny i myślę że są to odblaski od księżyca a przyczyna zbyt krótki odrośnik:)

1.thumb.jpg.573881c458c19e44bb8fd233c81e41df.jpg

Edytowane przez Piotr Strama
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tajemne kręgi... wypłaszczyłem wszystko, razem z pyłami. Kup czarną karimatę. Owiń tubę z przodu. 
Rozważ krótsze klatki, aby nie palić środka mgławicy. Albo w drugiej sesji zrób krótsze i połącz jedno z drugim w jakimś fotoszopie/gimpie. 
Nie łam się, mój pierwszy Orion wyglądał dużo gorzej... nie żebym teraz robił zadowalająco. 

 

o-denoise-denoise.jpg.abc0f2f6c73e831b8861bfe40f396559.jpg

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, karp_killer napisał:

wypłaszczyłem wszystko, razem z pyłami

Możesz powiedzieć krok po kroku jak to zrobiłeś , i w jakim programie? 

Czy dobrze rozumiem że udostępniłeś moje poprawione zdjęcie? Czy jakieś swoje?

Edytowane przez Jan Astralbreeze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, Jan Astralbreeze napisał:

Możesz powiedzieć krok po kroku jak to zrobiłeś , i w jakim programie? 

Czy dobrze rozumiem że udostępniłeś moje poprawione zdjęcie? Czy jakieś swoje?

https://www.youtube.com/watch?v=b2nkZRU5Ggs

No co ty, nie poznajesz swojego? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ktoś mógłby pokazać jak zrobić to w jakimś darmowym programie, bo PS jest płatny, chyba że nie ma wyjścia i tak czy inaczej rozsądniej będzie zakupić któryś z komercyjnych programów skoro DSS mi nie działa.

Nie chcę żeby to wyglądało tak że nie chce mi się samemu szukać i oczekuję odpowiedzi na tacy, ale żeby to zrobić musiałbym wiedzieć czego szukać. Nie wiem czy ten szary szum to szum termiczny, szum świetlny, szum od paprochów na kamerze, nie znam się za bardzo i nie nazwaliście tego, więc jeżeli chcecie żeby każdy prowadził swój własny reserch i uczył się kosztem swojego czasu co popieram, to proszę o dokładną nazwę co to jest to wtedy sobie wyszukam tutoriale jak usunąć dokładnie tą konkretną rzecz

Edytowane przez Jan Astralbreeze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dalej niedobrze :) Po pierwsze popatrz na swoje zdjęcie, a następnie wybierz sobie najlepsze wg. Ciebie zdjęcie tego obiektu i będziesz widział co jest nie tak.

Zakładając, że ustawienie wzmocnienia (iso/gain czy cokolwiek tam użyłeś) sprawiło, że na subach (40s) całkowicie przepalasz część z trapezem, przy czym praktycznie nie rejestrujesz detalu w ciemniejszych partiach. Przez to wychodzi taki wycięty maz :) Zestackowanie większej ilości materiału idąc dalej tą strategią to będzie strata pogodnej nocy i nie radziłbym tego robić.

Po pierwsze zobacz, że jeżeli przy zdjęciu detal obcinany jest z dwóch stron (z jednej strony przepalenia, z drugiej strony ciemny detal pewnie wszedł poniżej szumu i prawdopodobnie nawet poniżej poziomu biasu), to trochę źle się wstrzelasz ze swoją dynamiką tonalną w dany obiekt.

Co ja bym sugerował:
1. Zrobić osobną krótką sesję na najjaśniejszą część, czyli okolice trapeza. Nie musi być długa bo obiekt jest bardzo jasny, ale klatki powinny być o wiele krótsze (spróbował bym 10s albo 5s, tak żeby na jednej klatce tego nie przepaliło). 10-15 minut sumarycznie powinno wystarczyć.
2. Zrobić drugą prawilną sesję na całą resztę detalu, używając dłuższych subów. Jeżeli jednak montaż Ci nie pozwala na wydłużenie bo będzie pojazd, to spróbuj zwiększyć wzmocnienie, nie przekraczając oczywiście wartości natywnych i zebrać więcej materiału.
3. Obrobić obydwa stacki osobno i zblendować je w postprodukcji tak, żeby krótsza sesja przykryła przepalone kawałki z dłuższej sesji.

4. Profit ;)

PS. poprawne skalibrowanie swojego materiału na pewno pozwoli Ci znacznie łatwiej wyciągnąć detale bez wprowadzania paskudnych gradientów.

Edytowane przez dominiksito
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.