Jump to content

Drugie podejście, ładna(tak mi się wydaje), ale dziwna mgławica Oriona


Jan Astralbreeze
 Share

Recommended Posts

5 godzin temu, Jan Astralbreeze napisał:

Jeśli tak to mój błąd, moje zdolności komunikacji i odczytywania intencji innych przedstawicieli gatunku są nieco koślawe :)  

Jesteśmy bardzo mili, spokojni, nigdy nikomu nie piszemy żadnych złośliwości, bez żadnych rękoczynów, dokładnie tak jak nasza policja, pax... 

Ale jak na fotce wychodzą takie śliczne fale, to ciężko trzymać palce na wodzy :grin:

 

Nie przejmuj się, tu są tacy sami ludzie, jak gdzie indziej. Koledzy, którzy robią fotki, doradzą najlepiej. A trochę uśmiechu w tych trudnych czasach nikomu nic nie zaszkodzi. Jak kiedyś zacznę robić astrofoto i publikować tutaj, to dopiero będzie beka :heehee:... 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Jak zrobisz stack to "rozciągasz" go przez histogram albo ddp - generalnie przekształcenia nieliniowe. A jak tak samo potraktujesz pojedyncza klatkę to wychodzą te okręgi?

Link to comment
Share on other sites

U kolegi Mebelka z sąsiedniego forum takie cuda na kiju sie działy w 72Ed, pomogło wydłużenie odrośnika, księżyc mamy teraz piękny i myślę że są to odblaski od księżyca a przyczyna zbyt krótki odrośnik:)

1.thumb.jpg.573881c458c19e44bb8fd233c81e41df.jpg

Edited by Piotr Strama
Link to comment
Share on other sites

Tajemne kręgi... wypłaszczyłem wszystko, razem z pyłami. Kup czarną karimatę. Owiń tubę z przodu. 
Rozważ krótsze klatki, aby nie palić środka mgławicy. Albo w drugiej sesji zrób krótsze i połącz jedno z drugim w jakimś fotoszopie/gimpie. 
Nie łam się, mój pierwszy Orion wyglądał dużo gorzej... nie żebym teraz robił zadowalająco. 

 

o-denoise-denoise.jpg.abc0f2f6c73e831b8861bfe40f396559.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, karp_killer napisał:

wypłaszczyłem wszystko, razem z pyłami

Możesz powiedzieć krok po kroku jak to zrobiłeś , i w jakim programie? 

Czy dobrze rozumiem że udostępniłeś moje poprawione zdjęcie? Czy jakieś swoje?

Edited by Jan Astralbreeze
Link to comment
Share on other sites

A czy ktoś mógłby pokazać jak zrobić to w jakimś darmowym programie, bo PS jest płatny, chyba że nie ma wyjścia i tak czy inaczej rozsądniej będzie zakupić któryś z komercyjnych programów skoro DSS mi nie działa.

Nie chcę żeby to wyglądało tak że nie chce mi się samemu szukać i oczekuję odpowiedzi na tacy, ale żeby to zrobić musiałbym wiedzieć czego szukać. Nie wiem czy ten szary szum to szum termiczny, szum świetlny, szum od paprochów na kamerze, nie znam się za bardzo i nie nazwaliście tego, więc jeżeli chcecie żeby każdy prowadził swój własny reserch i uczył się kosztem swojego czasu co popieram, to proszę o dokładną nazwę co to jest to wtedy sobie wyszukam tutoriale jak usunąć dokładnie tą konkretną rzecz

Edited by Jan Astralbreeze
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Dalej niedobrze :) Po pierwsze popatrz na swoje zdjęcie, a następnie wybierz sobie najlepsze wg. Ciebie zdjęcie tego obiektu i będziesz widział co jest nie tak.

Zakładając, że ustawienie wzmocnienia (iso/gain czy cokolwiek tam użyłeś) sprawiło, że na subach (40s) całkowicie przepalasz część z trapezem, przy czym praktycznie nie rejestrujesz detalu w ciemniejszych partiach. Przez to wychodzi taki wycięty maz :) Zestackowanie większej ilości materiału idąc dalej tą strategią to będzie strata pogodnej nocy i nie radziłbym tego robić.

Po pierwsze zobacz, że jeżeli przy zdjęciu detal obcinany jest z dwóch stron (z jednej strony przepalenia, z drugiej strony ciemny detal pewnie wszedł poniżej szumu i prawdopodobnie nawet poniżej poziomu biasu), to trochę źle się wstrzelasz ze swoją dynamiką tonalną w dany obiekt.

Co ja bym sugerował:
1. Zrobić osobną krótką sesję na najjaśniejszą część, czyli okolice trapeza. Nie musi być długa bo obiekt jest bardzo jasny, ale klatki powinny być o wiele krótsze (spróbował bym 10s albo 5s, tak żeby na jednej klatce tego nie przepaliło). 10-15 minut sumarycznie powinno wystarczyć.
2. Zrobić drugą prawilną sesję na całą resztę detalu, używając dłuższych subów. Jeżeli jednak montaż Ci nie pozwala na wydłużenie bo będzie pojazd, to spróbuj zwiększyć wzmocnienie, nie przekraczając oczywiście wartości natywnych i zebrać więcej materiału.
3. Obrobić obydwa stacki osobno i zblendować je w postprodukcji tak, żeby krótsza sesja przykryła przepalone kawałki z dłuższej sesji.

4. Profit ;)

PS. poprawne skalibrowanie swojego materiału na pewno pozwoli Ci znacznie łatwiej wyciągnąć detale bez wprowadzania paskudnych gradientów.

Edited by dominiksito
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our picks

    • Migracja Astropolis na nowy serwer - opinie
      Kilka dni temu mogliście przeczytać komunikat o wyłączeniu forum na dobę, co miało związek z migracją na nowy serwer. Tym razem nie przenosiłem Astropolis na większy i szybszy serwer - celem była redukcja dosyć wysokich kosztów (ok 17 tys rocznie za dedykowany serwer z administracją). Biorąc pod uwagę fakt, że płacę z własnej kieszeni, a forum jest organizacją w 100% non profit (nie przynosi żadnego dochodu), nie znalazłem w sobie uzasadnienia na dalsze akceptowanie tych kosztów.
      • 60 replies
    • Droga Mleczna w dwóch gigapikselach
      Zdjęcie jest mozaiką 110 kadrów, każdy po 4 minuty ekspozycji na ISO 400. Wykorzystałem dwa teleskopy Takahashi Epsilon 130D i dwa aparaty Nikon D810A zamocowane na montażu Losmandy G11 wynajętym na miejscu. Teleskopy były ustawione względem siebie pod lekkim kątem, aby umożliwić fotografowanie dwóch fragmentów mozaiki za jednym razem.
      • 48 replies
    • Przelot ISS z ogniskowej 2350 mm
      Cześć, po kilku podejściach w końcu udało mi się odpowiednio przygotować cały sprzęt i nadążyć za ISS bez stracenia jej ani razu z pola widzenia. Wykorzystałem do tego montaż Rainbow RST-135, który posiada sprzętową możliwość śledzenia satelitów.
      Celestron Edge 9,25" + ZWO ASI183MM. Czas ekspozycji 6 ms na klatkę, końcowy film składa się z grup 40 klatek stackowanych, wyostrzanych i powiększonych 250%.
      W przyszłości chciałbym wrócić do tematu z kamerką ASI174MM, która z barlowem 2x da mi podobną skalę, ale 5-6 razy większą liczbę klatek na sekundę.
      Poniżej film z przelotu, na dole najlepsza klatka.
        • Like
      • 73 replies
    • Big Bang remnant - Ursa Major Arc or UMa Arc
      Tytuł nieco przekorny bo nie chodzi tu oczywiście o Wielki Wybuch ale ... zacznijmy od początku.
       
      W roku 1997 Peter McCullough używając eksperymentalnej kamery nagrał w paśmie Ha długą na 2 stopnie prostą linie przecinajacą niebo.
       
      Peter McCullough na konferencji pokazał fotografię Robertowi Benjamin i obaj byli pod wrażeniem - padło nawet stwierdzenie: “In astronomy, you never see perfectly straight lines in the sky,”
        • Like
      • 17 replies
    • Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie - o nietypowych rozwiązaniach sprzętowych
      Sformułowanie, które można znaleźć w internetach jako jedno z "praw Murphy'ego" przyszło mi na myśl, gdy kolejny raz przeglądałem zdjęcia na telefonie z ostatniego zlotu, mając z tyłu głowy najgłośniejszy marsjański temat na forum. Do rzeczy - jakie macie (bardzo) nietypowe patenty na usprawnienie sprzętu astronomicznego bądź jakieś kreatywne improwizacje w razie awarii czy niezabrania jakiegoś elementu sprzętu  Obstawiam, że @HAMAL mógłby samodzielnie wypełnić treścią taki wątek.
        • Haha
        • Like
      • 43 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.