Skocz do zawartości
  • 0

Prośba o opinię nt. teleskopu


Kaja Kornacka

Pytanie

Cześć i czołem,

 

Dostałam od przyjaciółki zalegający jej teleskop Celestron PowerSeeker 127EQ. Chciałabym Was podpytać o opinie na temat tego sprzętu. 

Jestem początkująca, a teleskop wydaje się być mocno skomplikowany. Po jednym wypadzie na obserwacje wróciłam pełna frustracji w związku ze sprzętem. 

 

Teoretycznie mogłabym go sprzedać i zainwestować np. w Dobsona.

Czy uważacie, że warto go zostawić(ilość włożonej pracy w naukę jest adekwatny do jakości) czy lepiej faktycznie zmienić sprzęt, skoro mam taką możliwość finansową? 

 

Krótka specyfikacja:

Parametry:
Ogniskowa 1000m
Światłosiła 1/8
Średnica zwierciadła głównego 127mm
Największe użytkowe powiększenie 250x
Statyw aluminiowy trójnóg
Okulary jak niżej
Montaż Paralaktyczny

 

Będę wdzięczna za każdą opinię :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Cześć, mam też gdzieś celestron 130/600 na fabrycznym montażu paralaktycznym. Jeżeli masz do tego ten sam, firmowy montaż (z pomarańczowymi akcentami) to się on do niczego nie nadaje. Wszystko się telepie jak galareta, po tygodniu kupiłem Newtona 8 na dobsonie. Do wizualnych obserwacji perfekcyjny system - Dobson, ale mobilność takiego zestawu słaba. Nieporęczne to, może że jak ja musisz tylko wytragac na ogródek. 

Edytowane przez ceokiusz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Problem był z montażem czy z tym co widać przez teleskop ?

Wydaje mi się że Dobson 8" nie jest najlepszy do nauki nieba :) , Też miałem zamiar zacząć od takiego teleskopu ale na szczęście kupiłem refraktor 102/600 na tak bardzo nie lubianym przez wszystkich AZ3 :) i jestem bardzo zadowolony . 

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
15 minut temu, Qrczak99 napisał:

Wydaje mi się że Dobson 8" nie jest najlepszy do nauki nieba