Jump to content

Pyły ponad smogiem, Barnard 7 i 10


kubaman
 Share

Recommended Posts

Ja mam duży szacunek dla prac pokazujących te "bycze" pyły więc gratulacje :)

Ograniczyłbym rozdzielczość na potrzeby prezentacji. Na pełnej którą prezentujesz szczegóły gubią się przez ten szum i lekkie rozmycie czyli nie ma ona zastosowania.  Stąd moja opinia.

 

 

 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, Tayson said:

Brak kalibracji koloru, albo to ona tak masakrycznie rozjezdza kolory.

Tomek rozwin mysl prosze.

Patrze na zdjecie wsparty Twoim komentarzem i nie wiem do czego pijesz? :)

Link to comment
Share on other sites

Fajne! Szacun, że wziąłeś się za to z pod Krakowa. Czy wspomniany gradient zabarwił w obróbce pył w tle na niebiesko? 

Poza tym, subiektywnie trochę za ciemne.

Pozwoliłem sobie troszkę grzebnąć :ninja: 

 

 

kubman1.jpg

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Cześć

 

materiału jest za mało, nie oszukujmy się. Zebrałem 10 godzin i połowa poszła w klosz przez chmury. Chciałbym dozbierać, bo szykuje się chyba pogoda niedługo, ale w pudełku czeka dziewicza wersja mono i piszczy. Dylemat.

 

Zrobiłem dokładnie 10 wersji. w tym jaśniejszą, ale jak wczoraj ją tu zobaczyłem na tym czarnym tle to uznałem, że przesada. Na niej jest zrobiony opis, mogę wrzucić.

Bez filtra gradient od miasta (na południe mam Kraków, 3 km) był masakryczny, stąd trochę problemów - na przykład nie wiem czy na pewno to ciemniejsze tło po prawej tam faktycznie jest czy to efekt wyrównywania.

 

W każdym razie, może być. W pełnej skali to 1,25 arcsec/pix, FOV to 2.17x1.45 stopnia. Brzegi obcięte po stakowaniu jakieś 5%, resize o połowę. W oryginale mimo szumu złapała się fantastyczna ilość odległych galaktyk, mogę to z lupą oglądać.

Wrzucę też wersję po resize do 25%

 

Cała jasna mgławica daje niebieską poświatę, on się ciągnie przez pół kadru w dól. W tle może przesadziłem przy zabawie z kanałami, ale to bardzo subtelne sprawy.

 

Edited by kubaman
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nieco inna wersja,

resize 40% mniejsze, faktycznie wygląda lepiej w tych okolicznościach, dzięki Marcin:)

 

 

1223988420_Barnard_10_JSzyma_v4bresize40pv2.thumb.jpg.6d1937644c165cd0a4ea8249ddfb319a.jpg

Edited by kubaman
  • Like 8
Link to comment
Share on other sites

26 minut temu, kubaman napisał:

takie mam wątpliwości

 

ja temat ogarnąłem tak, intrygowała mnie ta niebieska plama i myślałem że coś nie poszło przy nagrywaniu ale widac to ma tak być choć myślę że u ciebie mocno przesadzone 

Generalnie dywagacje na temat koloru można zacząć w technice RGB dopiero po wyrównaniu kanałów. 

 

Link to comment
Share on other sites

Sprawa jest taka, że jak przeczytałem, że zrobiłeś ten kosmiczny dymek bez żadnego filtra na swojej miejscówce, to od razu dzisiaj zamówiłem sobie filtr UV/IR, co by moją kamerę mono także w te dymy / IFN'y puścić.

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Przemek, ale mówisz o niebieskiej mgławicy?

Nie przesadzone, ja to bardzo mocno tłumię poprzez HDR

 

obraz.thumb.png.058cc81f5dc65d84fb925b2a4c13b1aa.png

 

Edited by kubaman
Link to comment
Share on other sites

I niech będzie ostatni wersja jaką zrobiłem z tego materiału. Dalej się nie ruszam dopóki nie dozbieram (coś czuję, ze to raczej jesień będzie bo to mono kusi).

 

Potraktowane całkowicie od nowa, najlepsze jak do tego pory odszumienie, resize 45%, nieco inna kolorystyka.

 

763828011_B10JSzymav10.thumb.jpg.7dec51451bd228f6a6ef8c258474b7b6.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Przy okazji chciałem spytać

mając w tle taklą niesamowią ilość kłaków, chciałbym się czegoś o nich dowiedzieć. Choćby o odległości.

Gdzie można takie dane znaleźć? PIX tego nawet nie potrafi oznaczyć..

Mały wycinek w skali 1:1

 

obraz.thumb.png.8540b7c4b19ce332e9d5390815857482.png

Link to comment
Share on other sites

25 minut temu, kubaman napisał:

Przy okazji chciałem spytać

mając w tle taklą niesamowią ilość kłaków, chciałbym się czegoś o nich dowiedzieć. Choćby o odległości.

Gdzie można takie dane znaleźć? PIX tego nawet nie potrafi oznaczyć..

 

 

 

Najłatwiej będzie tu: http://skyserver.sdss.org/dr16/en/tools/chart/navi.aspx , ale dane dla tego obszaru nie są jeszcze kompletne. Do dużej części takich kłaczków pewnie nie będzie też danych spektroskopowych, tylko jasność.

Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, Tayson napisał:

Brak kalibracji koloru, albo to ona tak masakrycznie rozjezdza kolory.

 

Również nie bardzo rozumiem, o co Ci chodzi z tą kalibracją. Co konkretnie Twoim zdaniem jest nie tak?

 

16 godzin temu, Robson_g napisał:

Ale dlaczego zostało trochę szumu po 300 min..? 

 

Z pięciu godzin materiału musi chyba trochę szumieć?

 

@kubaman, bardzo mi się podoba. Może trochę za bardzo usunąłeś w cień gwiazdki. Przez to obrazek jest nieco mroczny.

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Our picks

    • Droga Mleczna w dwóch gigapikselach
      Zdjęcie jest mozaiką 110 kadrów, każdy po 4 minuty ekspozycji na ISO 400. Wykorzystałem dwa teleskopy Takahashi Epsilon 130D i dwa aparaty Nikon D810A zamocowane na montażu Losmandy G11 wynajętym na miejscu. Teleskopy były ustawione względem siebie pod lekkim kątem, aby umożliwić fotografowanie dwóch fragmentów mozaiki za jednym razem.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 36 replies
    • Przelot ISS z ogniskowej 2350 mm
      Cześć, po kilku podejściach w końcu udało mi się odpowiednio przygotować cały sprzęt i nadążyć za ISS bez stracenia jej ani razu z pola widzenia. Wykorzystałem do tego montaż Rainbow RST-135, który posiada sprzętową możliwość śledzenia satelitów.
      Celestron Edge 9,25" + ZWO ASI183MM. Czas ekspozycji 6 ms na klatkę, końcowy film składa się z grup 40 klatek stackowanych, wyostrzanych i powiększonych 250%.
      W przyszłości chciałbym wrócić do tematu z kamerką ASI174MM, która z barlowem 2x da mi podobną skalę, ale 5-6 razy większą liczbę klatek na sekundę.
      Poniżej film z przelotu, na dole najlepsza klatka.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 69 replies
    • Big Bang remnant - Ursa Major Arc or UMa Arc
      Tytuł nieco przekorny bo nie chodzi tu oczywiście o Wielki Wybuch ale ... zacznijmy od początku.
       
      W roku 1997 Peter McCullough używając eksperymentalnej kamery nagrał w paśmie Ha długą na 2 stopnie prostą linie przecinajacą niebo.
       
      Peter McCullough na konferencji pokazał fotografię Robertowi Benjamin i obaj byli pod wrażeniem - padło nawet stwierdzenie: “In astronomy, you never see perfectly straight lines in the sky,”
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 16 replies
    • Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie - o nietypowych rozwiązaniach sprzętowych
      Sformułowanie, które można znaleźć w internetach jako jedno z "praw Murphy'ego" przyszło mi na myśl, gdy kolejny raz przeglądałem zdjęcia na telefonie z ostatniego zlotu, mając z tyłu głowy najgłośniejszy marsjański temat na forum. Do rzeczy - jakie macie (bardzo) nietypowe patenty na usprawnienie sprzętu astronomicznego bądź jakieś kreatywne improwizacje w razie awarii czy niezabrania jakiegoś elementu sprzętu  Obstawiam, że @HAMAL mógłby samodzielnie wypełnić treścią taki wątek.
        • Haha
        • Like
      • 21 replies
    • MARS 2020 - mapa albedo powierzchni + pełny obrót 3D  (tutorial gratis)
      Dzisiejszej nocy mamy opozycję Marsa więc to chyba dobry moment żeby zaprezentować wyniki mojego wrześniowego projektu. Pogody ostatnio jak na lekarstwo – od początku października praktycznie nie udało mi się fotografować. Na szczęście wrzesień dopisał jeśli chodzi o warunki seeingowe i udało mi się skończyć długo planowany projekt pełnej mapy powierzchni (struktur albedo) Marsa.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 131 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.