Jump to content

Orion ze 135mm


Charon_X
 Share

Recommended Posts

Teraz, mirek01 napisał:

Nieźle... 

Ale po modyfikacji ciężko pozbyć się czerwonego zafarbu.

Ja przy stackowaniu (DSS) zaznaczam wyrównywanie kolorów 

bardzo upraszcza obróbkę.

Może w Pix też jest taka opcja.

 

 

M.

 

 

 

 

 

W DSS tylko stackujesz! Wyrównujesz kolory w PS/GIMP

Link to comment
Share on other sites

28 minut temu, mirek01 napisał:

ale puki nie naucze sie prządnie w PS

W PS otwierasz levels (litera L na klawiaturze) i środkowym próbnikiem klikasz gdzieś w tło i powinno Ci automatycznie wyrównac kolor tła do "szarosci" 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, Tayson napisał:

Mialem 50D i wiem, ze on niezbyt dobrze sprawdza sie w astrofoto.

Potocznie zwany jest szumofonem Canona.

 

Chyba mam ten egzemplarz co ty miałeś. Ja z kolei słyszałem opinie, że C50 ma małe szumy. Teraz są lepsze typu 6D, ale ile to kosztuje. Aby aspirować do topowych fotek też należałoby zmienić obiektyw, zainwestować w lepsze oprogramowanie do obróbki i pojechać pod ciemniejsze niebo ;) . Póki co musi wystarczyć, trzeba ćwiczyć obróbkę, moze kiedyś sie zainwestuje w coś innego, ale szybciej w jakąś kamerę niż nową lustrzankę. Ja i tak traktuje DSy jako uzupełnienie fotografii planetarnej, i nie mam jakiegoś ciśnienia do gonienia czołówki. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

It's a kind of magic ;)

 

Przy takiej skali flaty to raczej konieczność (lub niebo północno-koreańskie). Zgaduję, że ratowałeś się sztucznym flatem i wypłaszczyłeś słabsze pyły. 

 

Na środek Oriona przyda się dodatkowo trochę materiału z krótkim czasem naświetlania. Potem posklejaj całość w PS/Gimp. Załatasz przepalenie. 

Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, Charon_X napisał:

Poprawione tło, ale za to wycięte za bardzo mgławice. Sztuką jest zrobić jedno i drugie. 

 

Chciałem Ci tylko delikatnie pokazać, że wszechobecną purpurę należy usunąć. A materiału jest trochę za mało żeby "zaszaleć".

 

Orion2.thumb.png.1119ba9a7445d572f4b46e0e898adffc.png

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, karp_killer napisał:

It's a kind of magic ;)

 

Przy takiej skali flaty to raczej konieczność (lub niebo północno-koreańskie). Zgaduję, że ratowałeś się sztucznym flatem i wypłaszczyłeś słabsze pyły. 

 

Na środek Oriona przyda się dodatkowo trochę materiału z krótkim czasem naświetlania. Potem posklejaj całość w PS/Gimp. Załatasz przepalenie. 

 

Używam w Pixie wyrównywanie tła. Sądziłem, że to wystarczy. Flaty to chyba w domu mogę dorobić (na białiej szafce może) i mieć już do wszystkich zdjęć z tego aparatu ?

 

41 minut temu, diver napisał:

 

Chciałem Ci tylko delikatnie pokazać, że wszechobecną purpurę należy usunąć. A materiału jest trochę za mało żeby "zaszaleć".

 

 

Spoko, widze, że teraz ci lepsza wersja wyszła. Potencjał i tak jest większy niż mi się wydawało na początku, trzeba jeszcze poćwiczyć obróbkę. 

Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, Charon_X napisał:

 

Używam w Pixie wyrównywanie tła. Sądziłem, że to wystarczy. Flaty to chyba w domu mogę dorobić (na białiej szafce może) i mieć już do wszystkich zdjęć z tego aparatu ?

 

 

Raczej nie. Najlepiej tuż przed lub tuż po sesji. Po czasie śmieci na twojej optyce zmienią miejsce. Flaty powinny mieć to same ISO i taką samą ostrość, co lighty. 
Oprócz tego potrzebujesz darków, żeby zmniejszyć szum - ta sama długość migawki, to samo ISO, ta sama temperatura, ostrość nieważna, bo zatykasz dekielek. W domu możesz dorobić biasy - najkrótszy możliwy czas migawki, to samo ISO. Z każdego rodzaju po 20. I to będzie komplet kalibracyjnych. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our picks

    • Migracja Astropolis na nowy serwer - opinie
      Kilka dni temu mogliście przeczytać komunikat o wyłączeniu forum na dobę, co miało związek z migracją na nowy serwer. Tym razem nie przenosiłem Astropolis na większy i szybszy serwer - celem była redukcja dosyć wysokich kosztów (ok 17 tys rocznie za dedykowany serwer z administracją). Biorąc pod uwagę fakt, że płacę z własnej kieszeni, a forum jest organizacją w 100% non profit (nie przynosi żadnego dochodu), nie znalazłem w sobie uzasadnienia na dalsze akceptowanie tych kosztów.
      • 60 replies
    • Droga Mleczna w dwóch gigapikselach
      Zdjęcie jest mozaiką 110 kadrów, każdy po 4 minuty ekspozycji na ISO 400. Wykorzystałem dwa teleskopy Takahashi Epsilon 130D i dwa aparaty Nikon D810A zamocowane na montażu Losmandy G11 wynajętym na miejscu. Teleskopy były ustawione względem siebie pod lekkim kątem, aby umożliwić fotografowanie dwóch fragmentów mozaiki za jednym razem.
      • 48 replies
    • Przelot ISS z ogniskowej 2350 mm
      Cześć, po kilku podejściach w końcu udało mi się odpowiednio przygotować cały sprzęt i nadążyć za ISS bez stracenia jej ani razu z pola widzenia. Wykorzystałem do tego montaż Rainbow RST-135, który posiada sprzętową możliwość śledzenia satelitów.
      Celestron Edge 9,25" + ZWO ASI183MM. Czas ekspozycji 6 ms na klatkę, końcowy film składa się z grup 40 klatek stackowanych, wyostrzanych i powiększonych 250%.
      W przyszłości chciałbym wrócić do tematu z kamerką ASI174MM, która z barlowem 2x da mi podobną skalę, ale 5-6 razy większą liczbę klatek na sekundę.
      Poniżej film z przelotu, na dole najlepsza klatka.
        • Haha
        • Love
      • 73 replies
    • Big Bang remnant - Ursa Major Arc or UMa Arc
      Tytuł nieco przekorny bo nie chodzi tu oczywiście o Wielki Wybuch ale ... zacznijmy od początku.
       
      W roku 1997 Peter McCullough używając eksperymentalnej kamery nagrał w paśmie Ha długą na 2 stopnie prostą linie przecinajacą niebo.
       
      Peter McCullough na konferencji pokazał fotografię Robertowi Benjamin i obaj byli pod wrażeniem - padło nawet stwierdzenie: “In astronomy, you never see perfectly straight lines in the sky,”
      • 17 replies
    • Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie - o nietypowych rozwiązaniach sprzętowych
      Sformułowanie, które można znaleźć w internetach jako jedno z "praw Murphy'ego" przyszło mi na myśl, gdy kolejny raz przeglądałem zdjęcia na telefonie z ostatniego zlotu, mając z tyłu głowy najgłośniejszy marsjański temat na forum. Do rzeczy - jakie macie (bardzo) nietypowe patenty na usprawnienie sprzętu astronomicznego bądź jakieś kreatywne improwizacje w razie awarii czy niezabrania jakiegoś elementu sprzętu  Obstawiam, że @HAMAL mógłby samodzielnie wypełnić treścią taki wątek.
        • Like
      • 43 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.