Skocz do zawartości
  • 0

Pytanie o wymaganą dokładność PA


rybek0s

Pytanie

Może na wstępie zaznaczę, że jestem jednym z tych balkonowców którzy nie mają widoczności na polarną. Bloki dookoła utrudniają/uniemożliwiają też zastosowanie metody driftu - pozostają więc mi tylko kombinowane metody używające plate solve do wyznaczenia błędu ustawienia na polarną (warte zaznaczenia też że jestem nowicjuszem jeżeli chodzi o astrophoto - a do wizuala wystarczało mi że byłem ustawiony w kierunku NPC :P )

 

Niestety te rozwiązania obarczone są pewnym błędem pomiaru (z mojego doświadczenia, dwa pomiary zrobione jeden po drugim potrafią się różnić aż dwoma arc-minutami).  I tu moje pytanie. Jakie wartości ustawienia na polarną (przy jakich ogniskowych) uznalibyście za "dostatecznie dobre" do astrophoto.

 

Przykładowo, moim sprzętem z ogniskową 900mm, pomiary wykonane przez NINA wahały się właśnie w okolicy sumarycznego błędu 2 arc-minut (niestety nie mam jak zweryfikować poprawności tych obliczeń, czekam na lepsze niebo i wypad do znajomych od których widziałbym polarną):

PolarAlignment.PNG.0f30ec96dd75dd816dff8f5a854403df.PNG

 

Osiągnąłem dzięki temu takie prowadzenie (HEQ5 belt mod):

Guiding_2.PNG.2ade564b4f0ef063254eed5339045986.PNG

 

I tu pytanie do was. Jaka dokładność jest wystarczająca aby uznać ją za dobrą (bo wiadome że im dokładniej tym lepiej - ale ściganie ideału przy używaniu platesolve-a może się okazać niekończącym się zajęciem). Pytam tu dość generycznie, bo wiem że dla mnie celem jest tylko żeby guiding miał błąd mniejszy niż skala mojego zestawu (co jest wypadową wielu czynników - dla mnie głównie siły wiatru ;) ), ale gdyby NINA miała zaznaczać kiedy ustawienie jest "na zielono", to przy jakich wartościach byście to zrobili?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Dołącz do dyskusji