Skocz do zawartości
  • 0

Poradźcie jaki okular 4mm wybrać.


Ruxpin

Pytanie

Witam,

 

Jak w tytule: przymierzam się do zakupu okularu 4mm i w zasadzie najbliżej mi do SWA-58 4mm - poniekąd również kosztowo, bo kwota to nie mała ale jeszcze dość przyzwoita. Jestem początkujący, zdaję sobie sprawę, że wielu z Was się uśmiechnęło - wiem, wiem - na pewno jeszcze dużo i dużych wydatków mnie spotka jeśli chwycę bakcyla, ale nie od razu "Kraków zbudowano" i musi starczyć jeszcze na chleb.

 

Ten okular ma posłużyć do Dobsona 8" (200/1200 F/5,9) oraz do NexStar 102 SLT (102/660 F/6,5). Zarówno w jednym jak i drugim przypadku powinien powodować osiągnięcie prawie maksymalnego powiększenia. Z porad forumowych Kolegów wyliczyłem sobie, że dalsze powiększenie spowoduje zejście źrenicy do poziomu blisko 0,5mm, a ponieważ jestem okularnikiem astygmatykiem, to boję się, że to już będzie abstrakcja dla moich oczu. Osiągany z 4mm punkt ok. 0,7 w przypadku Dobsona powinien dać mi jeszcze odrobinę komfortu (?).

 

Rzecz jednak w tym, że zanim kupię wspomniany SWA-58 4mm, chciałbym ukłonić się w Waszą stronę o komentarz, czy to dobry wybór, a może jest lepszy?

 

Przy okazji też zapytam o podobne wybory tylko dla okularu 40mm jaki również planuję kupić. Swego czasu korzystałem z DO-GSO Plossl 40mm i byłem zadowolony ze stosunku ceny do otrzymanej jakości. Czy nadal będzie to dobry wybór czy szukać czegoś innego?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Jeśli koszt okularu ma DUŻE znaczenie, to dobry wybór.

Jeśli chciałbyś mieć świetną optykę z dużym odsunięciem oka, ale kosztem pola, to Vixen LV (którego miałem)

Docelowo i bezkompromisowo do dużych "powerów" - Tele Vue DeLite 6 mm (którego mam.....)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0