Jump to content

Projekt "Taras" - Epizod 13 (66) - Pierwsze stadium żaby w dwukolorowej zupie


Recommended Posts

Ladnie wyglada na malym wyswietlaczu, kompresja tak zgalarecila jakosc czy co? 

Link to post
Share on other sites
27 minut temu, _Spirit_ napisał:

Dałbym trochę blura na kolor niebieski żeby ciapki nie waliły po oczach.

Sądzę, że seeing i tak dał wystarczającego blura. Nie wiem dokładnie o których ciapkach mówisz, ale nie chciałem rozmazywać czegoś co jest na klatkach :-)

 

EDIT - chyba wiem o czym piszesz...

 

 

19 minut temu, arctur34wp napisał:

To ten kolor niebieski na zdjęciu to ciapy niezwiązane z niebem? Ja myślałem że to jakaś mgławica, widać to potężnie.

Jak to nie związane z niebem? To sygnał z tlenu - czyli element mgławicy.

 

11 minut temu, Kirien napisał:

Ladnie wyglada na malym wyswietlaczu, kompresja tak zgalarecila jakosc czy co? 

Nope to nie kompresja (choć chciałbym), seeing do bani. Porównywałem sobie materiał z rozety i z kijanek i kijanki to jakieś mydło :-( Jest galaretowato niestety, spodziewałem się lepszego szczegółu.

 

To jeden z tych materiałów które... "nie wiem czy pokazywać"

Link to post
Share on other sites

Ja mam takie pytania. Ile jest obciętę po krawędzi? Jaki flattener pracuje z tym Edkiem i jaka odległość od matrycy? Przepisowa, czy metodą prób i błędów ustalona?

Link to post
Share on other sites

Bardzo przyglądam się tym tarasowym wyczynom i stwierdzam, że jeszcze niejeden chciałby takie foty rypać spod ciemnego nieba.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, Pav1007 napisał:

ale w sumie taras to taras a nie tam jakieś przereklamowane ciemne niebo no nie? :-)

 

No tak! :)

 

W moim pojęciu to bardzo dużo materiału. A Ty Paweł piszesz, że za mało. Czy naprawdę większa ilość materiału z kiepskiego nieba gwarantuje możliwość wydobycia z tła słabych szczegółów? Moje doświadczenia wskazują, że to karkołomne zadanie.

 

Widzisz Paweł jak to jest? Gdyby nowicjusz wrzucił taki obrazek, to byłoby pewnie och i ach. Ale ponieważ to obrazek Pawła Radomskiego, to podlega on szczegółowej analizie i krytyce. ;) W pewnym sensie przyłączam się do spostrzeżeń kolegów w sprawie ostrości tych niebieskich kłaczków. Niemniej nie rażą mnie one jakoś specjalnie i mam bardzo dobry odbiór. Może dlatego, że nie znam się na SHO. ;)

 

Link to post
Share on other sites

Dlatego najlepszym sposobem na głosowanie nad zdjęciami (oczywiście teoretyzując) było by wystawianie zdjęcia na np. pierwsze 24h bez podpisu czyje to, jaki sprzęt, ile czasu robione itd. Nie można by pisać żadnych komentarzy ani nie pokazywało by się ile już jest like żeby nie sugerować. Tylko zdjęcie i przycisk głosowania. Po 24h wszystko by wracało do normy tak jak jest teraz. Znowu sorry za lekkiego off'a. 

Link to post
Share on other sites
14 godzin temu, mebelek napisał:

Ja mam takie pytania. Ile jest obciętę po krawędzi? Jaki flattener pracuje z tym Edkiem i jaka odległość od matrycy? Przepisowa, czy metodą prób i błędów ustalona?

crop jest bardzo kosmetyczny - oryginalny rozmiar zdjęcia ma 4422x3307

 

flattener pracuje bardzo dobrze - jak na moje potrzeby. Odległość ma przepisowe 55mm (na taką długość mam zrobione złączki).

 

14 godzin temu, Krzysztof Tomasik napisał:

Panowie w części operują obcymi zwrotami_ laik widzi w jakimś stopniu niewyraźny obraz ale gęsty by całość ocenić na 5

Dzięki, choć zdaję sobie sprawę, że 5 to na wyrost :-)

 

12 godzin temu, Robson_g napisał:

Bardzo przyglądam się tym tarasowym wyczynom i stwierdzam, że jeszcze niejeden chciałby takie foty rypać spod ciemnego nieba.

Dzięki! Ja się cieszę jak uda mi się coś złapać i później to obrobić. Irytuje fakt, że materiał może nie być doskonały a niebo nad warszawą jest tragiczne. Niestety nie mam możliwości częstych wyjazdów w pole i nie mam obserwatorum w ciemnym miejscu. Wiesz jak to mówią - jak się nie ma co się lubi... :-)

 

8 godzin temu, diver napisał:

W moim pojęciu to bardzo dużo materiału. A Ty Paweł piszesz, że za mało. Czy naprawdę większa ilość materiału z kiepskiego nieba gwarantuje możliwość wydobycia z tła słabych szczegółów? Moje doświadczenia wskazują, że to karkołomne zadanie.

Bo to jest dużo materiału Sławek - gdybym robił zdjęcie pod ciemnym niebem, to mógłbym sobie poszaleć teraz. Materiał zebrany z tak fatalnych warunkach jakie ja mam ma dużo mniejszą kaloryczność i de facto muszę zebrać go duuużo więcej. Już się nauczyłem, że muszę mieć ok 300klatek by spokojnie podchodzić do obróbki (biorąc pod uwagę jasność obiektu oczywiście). Tak, większa ilość materiału pozwala wydobyć więcej (zasada stackowania - łączenie sygnału i uśrednianie szumu)... ale niestety często gęsto LP też jest traktowane jako sygnał... eh, błędne koło :-)

 

9 godzin temu, diver napisał:

Widzisz Paweł jak to jest? Gdyby nowicjusz wrzucił taki obrazek, to byłoby pewnie och i ach. Ale ponieważ to obrazek Pawła Radomskiego, to podlega on szczegółowej analizie i krytyce. ;) W pewnym sensie przyłączam się do spostrzeżeń kolegów w sprawie ostrości tych niebieskich kłaczków. Niemniej nie rażą mnie one jakoś specjalnie i mam bardzo dobry odbiór. Może dlatego, że nie znam się na SHO.

Nigdy nie tytułowałem się nie wiadomo kim, robię czasami gorsze zdjęcia a czasami lepsze i tyle - sądzę jak każdy. Krytyki się nie boję i fajnie jak ktoś więcej napisze niż "nie podoba mi się" ale wiem, że to nie jest świat idealny :-) Przypuszczalnie nad tym materiałem już pracować nie będę, ale co do innych to na pewno wyciągnę wnioski :-)

 

Fajnie, że się zdjęcie podoba - będą lepsze (i gorsze pewnie też).

 

Godzinę temu, mirekk napisał:

Dlatego najlepszym sposobem na głosowanie nad zdjęciami (oczywiście teoretyzując) było by wystawianie zdjęcia na np. pierwsze 24h bez podpisu czyje to, jaki sprzęt, ile czasu robione itd. Nie można by pisać żadnych komentarzy ani nie pokazywało by się ile już jest like żeby nie sugerować. Tylko zdjęcie i przycisk głosowania. Po 24h wszystko by wracało do normy tak jak jest teraz. Znowu sorry za lekkiego off'a. 

Nie ma problemu. Była kiedyś Astrowizja - konkurs, który miałem przyjemność prowadzić i tam właśnie głosowało się na zdjęcie a nie na autora :-)

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

A ja ciągle nie mogę wyjść z podziwu, że ludzie z Warszawy takie fotki robią i zawsze z przyjemnością patrzę na nowe zdjęcie z projektu taras.

Przecież u ciebie przed wyjściem na balkon nocą trzeba się nasmarować kremem z filtrem a nie mając zegarka to człowiek by nie wiedział czy to już noc czy jeszcze dzień.

Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, Pav1007 napisał:

crop jest bardzo kosmetyczny - oryginalny rozmiar zdjęcia ma 4422x3307

 

flattener pracuje bardzo dobrze - jak na moje potrzeby. Odległość ma przepisowe 55mm (na taką długość mam zrobione złączki)

Właśnie widzę ,że dobrze wypłaszczone. Dlatego pytam.

Czy to jest dedykowany flattener, czy jakiś inny ? 

Link to post
Share on other sites
W dniu 8.03.2021 o 18:33, Krzysztof Tomasik napisał:

Panowie w części operują obcymi zwrotami_ laik widzi w jakimś stopniu niewyraźny obraz ale gęsty by całość ocenić na 5

Na wyrost, hm, patrzę na tą prace i widzę ją na ścianie (jako plakat) w formacie najmniej A0 pięknie/nie na wyrost 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Our picks

    • Big Bang remnant - Ursa Major Arc or UMa Arc
      Tytuł nieco przekorny bo nie chodzi tu oczywiście o Wielki Wybuch ale ... zacznijmy od początku.
       
      W roku 1997 Peter McCullough używając eksperymentalnej kamery nagrał w paśmie Ha długą na 2 stopnie prostą linie przecinajacą niebo.
       
      Peter McCullough na konferencji pokazał fotografię Robertowi Benjamin i obaj byli pod wrażeniem - padło nawet stwierdzenie: “In astronomy, you never see perfectly straight lines in the sky,”
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 16 replies
    • Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie - o nietypowych rozwiązaniach sprzętowych
      Sformułowanie, które można znaleźć w internetach jako jedno z "praw Murphy'ego" przyszło mi na myśl, gdy kolejny raz przeglądałem zdjęcia na telefonie z ostatniego zlotu, mając z tyłu głowy najgłośniejszy marsjański temat na forum. Do rzeczy - jakie macie (bardzo) nietypowe patenty na usprawnienie sprzętu astronomicznego bądź jakieś kreatywne improwizacje w razie awarii czy niezabrania jakiegoś elementu sprzętu  Obstawiam, że @HAMAL mógłby samodzielnie wypełnić treścią taki wątek.
        • Haha
        • Like
      • 21 replies
    • MARS 2020 - mapa albedo powierzchni + pełny obrót 3D  (tutorial gratis)
      Dzisiejszej nocy mamy opozycję Marsa więc to chyba dobry moment żeby zaprezentować wyniki mojego wrześniowego projektu. Pogody ostatnio jak na lekarstwo – od początku października praktycznie nie udało mi się fotografować. Na szczęście wrzesień dopisał jeśli chodzi o warunki seeingowe i udało mi się skończyć długo planowany projekt pełnej mapy powierzchni (struktur albedo) Marsa.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 131 replies
    • Aktualizacja silnika Astropolis - zgłaszanie uwag
      Dzisiaj zaktualizowaliśmy silnik Astropolis do najnowszej wersji (głównie z powodów bezpieczeństwa). Najpoważniejsze błędy zostały już naprawione, ale ponieważ aktualizacja jest dosyć rozbudowana (dotyczy także wyglądu), drobnych problemów na pewno jest więcej. Bez was ich nie namierzymy. Dlatego bardzo proszę o pomoc i wrzucanie tu informacji o napotkanych problemach/błędach.
        • Like
      • 247 replies
    • Insight Investment Astrophotographer of the Year 2020 – mój mały-wielki sukces :)
      Jestem raczej osobą która nie lubi się chwalić i przechwalać… ale tym razem jest to wydarzenie dla mnie tak ważne, że postanowiłem podzielić się z Wami tą niezwykle radosną dla mnie wiadomością.
       
      Moja praca zajęła pierwsze miejsce w kategorii „Planety, komety i asteroidy” podczas tegorocznego konkursu Insight Investment Astronomy Photographer of the Year 2020.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 85 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.