Skocz do zawartości

zasilacz do az-eq5


janekosa

Rekomendowane odpowiedzi

cześć,
Chciałbym zrobić sobie zasilacz od zera lub wymienić wtyczkę w zasilaczu samochodowym. Sprzęt zasilam z samochodu, potrzebuję ogarnąć sobie jakiś przedłużacz bo ten fabryczny kabel jest strasznie krótki, a skoro już to robię to chciałbym zastosować jakieś pewniejsze połączenie niż zapalniczka samochodowa. Moja wątpliwość jest taka, czy ten montaż jest bardzo wrażliwy na napięcie? Czy fabryczny zasilacz samochodowy posiada wbudowaną jakąś stabilizację napięcia żeby dobrze działało to również na odpalonym samochodzie? I czy powinienem też coś takiego zastosować? Mam w samochodzie 2 akumulatory i odpięcie jednego od ładowania nie jest szczególnie problematyczne, no ale zawsze jest to jakaś dodatkowa uciążliwość :)

I pytanie pomocnicze - jak się ta dzika nakręcana wtyczka po stronie montażu nazywa? :D

Edytowane przez janekosa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kabel do gniazda zapalniczki to raczej żadnej stabilizacji nie ma, tylko diodę informującą, że jest podłączony. Ale sam montaż wg instrukcji działa w zakresie 11 - 16V, ważne, żeby moc była powyżej 30W.

 

  

8 minut temu, janekosa napisał:

jak się ta dzika nakręcana wtyczka po stronie montażu nazywa

Wtyk mikrofonowy NC802.

Edytowane przez Krzysztof z Bagien
  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie zestaw „mobilny” i tak zawsze będzie uzywany przy samochodzie więc to rozwiązanie nie dla mnie. W samochodzie mam 2x105Ah akumulatory, łóżko, i ogólnie wszystko co potrzeba na długi postój. Muszę sobie tylko zmajstrować wiązkę na te 10 m odległości żeby mieć nieco większą dowolność w parkowaniu ;) niemniej dzięki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też korzyatam z aku samochodu i  podłaczam się bezpośrednip do akumulatora  żabkami na przewodzue "+'" mam bezpiecznik 10a (w razie czego) i dalej mam taką przetwirnicę Screenshot_20210313-115850.jpg.2ea0fff01f518db0fdc00c6194aa2237.jpg

Ma zabezpeczenie przed  odwrotnym podłączeniem.

Ustawiłem na 14v więc nie ma znaczemia czy silnik chodzi czy nie napięcie do montażu dochodzi takie samo. Jedyny mankament przy uruchamianiu samochodu jest zawsze spadek napięcia i wtedy montaż na pewno się zresetuje. 

Ale jak możesz odłaczyć to drugie  aku na chwilę to da radę.

Ja mam samochodzie 40Ah i na czas odpalania auta podpinam do monta mały akumulator .2Ah 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.