Jump to content

Abell 21


Guest wessel
 Share

Recommended Posts

Guest wessel

Oznaczona także jako Sh2-274 i nazywana Mgławicą Meduza to bardzo stara i rozległa mgławica planetarna znajdująca się w gwiazdozbiorze Bliźniąt przy granicy z gwiazdozbiorem Małego Psa. Bardzo jasna w LRGB ! Zapis Ha i OIII pozwala pokazać ciekawe detale wewnątrz samej mgławicy.

Po raz pierwszy zastosowałem najnowszy filtr Astronomika ASHA 6 nm i jestem z niego bardzo zadowolony! Duży kontrast i zero halo na jasnych gwiazdach. Na prośbę Oskara ( inaczej dobrychemik)

zrobiłem test 300 sekund na Procjonie i zero halo!

Setup: Takahashi FS 128, ATIK ONE 6.0 na ASA DDM 60. Filtry Astronomik ASHA 6nm, Baader OIII 8.5 nm i Baader LRGB. Czasy: Ha 45x900 sekund, OIII: 30x900 sekund. LRGB: 24x300 na kanał.

 

MB78dkcYkPTk_16536x0_b9muqi8S.jpg

 

68dlUVNg9wz8_16536x0_b9muqi8S.jpg

Samo Ha:

1119209652_Haonly.thumb.jpg.126a2a487e314d5364ea96b68dbf5ae1.jpg

 

Edited by wessel
Link to comment
Share on other sites

W Astroszopie powiedzieli mi że jest jeszcze nowszy model tego Astronomika, maxFR, do szybkich systemów optycznych. Ciekawe, czy jest lepszy od tego ASHA.

Masz może jakieś zdjęcie testowe z dużą jasną gwiazdą w kadrze?? Chociaż aureole wokół gwiazd to nie tylko "zasługa filtra"

Edited by Robson_g
Link to comment
Share on other sites

Piękny obiekt i świetna robota @wessel

Zastanawia mnie jednakże jedna kwestia. Czy tam w dolnym lewym rogu (od obiektu do krawędzie kadru) nie skasowałeś występującego tam obłoku gazu?

 

1008288920_Haonly.jpg.02526b1cacab5d2a08e16a8adfe18e48.thumb.jpg.aeed80b3bfe4eeff0d970bc2b45dd8cb.jpg

Coś jakbyś wygasił to trochę i zrównał z tłem oraz walczył Clone stamp'em w Pixinsight?

 

Natomiast Abell 21 ciągnie za sobą taką chmurkę wodorowo-tlenową.

post-14420-0-14245500-1420012967.jpg.747bfb19bef1ad13e4c755d606e812ad.jpg

Źrodło: http://apod.nasa.gov/apod/ap121025.html

 

Może dałoby się to jakoś uwidocznić?

  • Love 1
Link to comment
Share on other sites

Guest wessel

U mnie tam nic nie ma oprócz szumu. To nie tylko kwestia apertury ale ja fotografuję z Warszawy - Bortle 6. To co wygląda jak clone stamp to jest źle wykorygowany flat.  Wyciągnąłeś to czego ja specjalnie nie wyciągałem.

 
Edited by wessel
Link to comment
Share on other sites

Guest wessel

Mirek, u mnie nie ma i nie będzie. I na tym poprzestańmy. Jest setki przykładów- tylko o czym to świadczy? Że nie potrafię? Ok, nie potrafię. Zadowolony?

Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, wessel napisał:

U mnie tam nic nie ma oprócz szumu. To nie tylko kwestia apertury ale ja fotografuję z Warszawy - Bortle 6. To co wygląda jak clone stamp to jest źle wykorygowany flat.  Wyciągnołeś to czego ja specjalnie nie wyciągałem.

 

Rozumiem, miałem wrażenie, że tam delikatnie majaczy taka struktura pomiędzy tymi "ciapkami" :D Pewnych rzeczy niestety nie przeskoczymy, poza tym ciekawe ile musiałbyś jeszcze godzin materiału zebrać, żeby cokolwiek pokazać tam. Pewnie z 3x tyle.

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, wessel napisał:

Mirek, u mnie nie ma i nie będzie. I na tym poprzestańmy. Jest setki przykładów- tylko o czym to świadczy? Że nie potrafię? Ok, nie potrafię. Zadowolony?

STOP! Tego nie powiedziałem i nawet nie zasugerowałem.

Link to comment
Share on other sites

Guest wessel

Wiesz, najprościej jest wziąć czyjeś zdjęcie - wyciągnąć je ponad miarę, oglądać pod lupą, przerobić kolory. A może warto czasem po prostu obejrzeć fotkę , taką jaką autor zaproponował? Autor ŚWIADOM niedoskonałości sprzętu, miejscówki, swoich braków w umiejętnościach?

Trudno wymagać - z całym zastrzeżeniem innych czynników - aby fotki referencyjne powstawały z miejscówki z niebem miejskim. Pojadę do Broku na lato- podejmę się każdej dyskusji.

Link to comment
Share on other sites

7 minut temu, wessel napisał:

Wiesz, najprościej jest wziąć czyjeś zdjęcie - wyciągnąć je ponad miarę, oglądać pod lupą, przerobić kolory. A może warto czasem po prostu obejrzeć fotkę , taką jaką autor zaproponował? Autor ŚWIADOM niedoskonałości sprzętu, miejscówki, swoich braków w umiejętnościach?

Trudno wymagać - z całym zastrzeżeniem innych czynników - aby fotki referencyjne powstawały z miejscówki z niebem miejskim. Pojadę do Broku na lato- podejmę się każdej dyskusji.

Nie wiem co się stało, ale ostatnio dyskusje pod swoimi pracami zacząłeś traktować chyba trochę jak jakieś ataki na Twoją osobę i umiejętności. Pochwaliłem i doceniłem warsztat, który jest daleko poza moimi możliwościami. Nawet gdybym dysponował identycznym sprzętem. Po prostu stoją za Tobą lata doświadczenia i wiedzy.

 

Na co chciałem zwrócić uwagę, to fakt, że na innych zdjęciach widziałem coś czego na Twoim nie zobaczyłem. Wydawało mi się to na tyle interesujące, że chciałem zapytać dlaczego tego nie ma u Ciebie. I chyba wystarczyłoby poprzestać na tym stwierdzeniu "U mnie tam nic nie ma oprócz szumu. To nie tylko kwestia apertury ale ja fotografuję z Warszawy - Bortle 6. To co wygląda jak clone stamp to jest źle wykorygowany flat." Nie sądzisz?

 

W żadnym miejscu nie skrytykowałem Twojego zdjęcia, a nieświadom wielu czynników zadałem pytanie. Za to mnie opieprzasz?

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Guest wessel

Przepraszam, to pewnie efekt zamknięcia.

Ja sam musiałem zweryfikować swoje podejście do oceny zdjęć, pewnie dlatego się wkurzam.

Kiedyś oceniałem zdjęcie - nie patrząc na warunki, sprzęt itp. Teraz życie zweryfikowało ten sposób oceny. Będąc całą zimę uwięziony w Warszawie spojrzałem trochę inaczej na prace innych. Astrofotografia to jednak warunki - ważne żeby świadomie dobierać sposób fotografowania, sprzęt i obróbkę do tego co się da zrobić.

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, wessel napisał:

Przepraszam, to pewnie efekt zamknięcia.

Ja sam musiałem zweryfikować swoje podejście do oceny zdjęć, pewnie dlatego się wkurzam.

Kiedyś oceniałem zdjęcie - nie patrząc na warunki, sprzęt itp. Teraz życie zweryfikowało ten sposób oceny. Będąc całą zimę uwięziony w Warszawie spojrzałem trochę inaczej na prace innych. Astrofotografia to jednak warunki - ważne żeby świadomie dobierać sposób fotografowania, sprzęt i obróbkę do tego co się da zrobić.

To i ja będę na przyszłość bardziej świadomie podchodzić do analizy fotografii koleżanek i kolegów. Pozdrawiam.

  • Like 1
  • Love 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our picks

    • Migracja Astropolis na nowy serwer - opinie
      Kilka dni temu mogliście przeczytać komunikat o wyłączeniu forum na dobę, co miało związek z migracją na nowy serwer. Tym razem nie przenosiłem Astropolis na większy i szybszy serwer - celem była redukcja dosyć wysokich kosztów (ok 17 tys rocznie za dedykowany serwer z administracją). Biorąc pod uwagę fakt, że płacę z własnej kieszeni, a forum jest organizacją w 100% non profit (nie przynosi żadnego dochodu), nie znalazłem w sobie uzasadnienia na dalsze akceptowanie tych kosztów.
        • Thanks
        • Like
      • 60 replies
    • Droga Mleczna w dwóch gigapikselach
      Zdjęcie jest mozaiką 110 kadrów, każdy po 4 minuty ekspozycji na ISO 400. Wykorzystałem dwa teleskopy Takahashi Epsilon 130D i dwa aparaty Nikon D810A zamocowane na montażu Losmandy G11 wynajętym na miejscu. Teleskopy były ustawione względem siebie pod lekkim kątem, aby umożliwić fotografowanie dwóch fragmentów mozaiki za jednym razem.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 48 replies
    • Przelot ISS z ogniskowej 2350 mm
      Cześć, po kilku podejściach w końcu udało mi się odpowiednio przygotować cały sprzęt i nadążyć za ISS bez stracenia jej ani razu z pola widzenia. Wykorzystałem do tego montaż Rainbow RST-135, który posiada sprzętową możliwość śledzenia satelitów.
      Celestron Edge 9,25" + ZWO ASI183MM. Czas ekspozycji 6 ms na klatkę, końcowy film składa się z grup 40 klatek stackowanych, wyostrzanych i powiększonych 250%.
      W przyszłości chciałbym wrócić do tematu z kamerką ASI174MM, która z barlowem 2x da mi podobną skalę, ale 5-6 razy większą liczbę klatek na sekundę.
      Poniżej film z przelotu, na dole najlepsza klatka.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 73 replies
    • Big Bang remnant - Ursa Major Arc or UMa Arc
      Tytuł nieco przekorny bo nie chodzi tu oczywiście o Wielki Wybuch ale ... zacznijmy od początku.
       
      W roku 1997 Peter McCullough używając eksperymentalnej kamery nagrał w paśmie Ha długą na 2 stopnie prostą linie przecinajacą niebo.
       
      Peter McCullough na konferencji pokazał fotografię Robertowi Benjamin i obaj byli pod wrażeniem - padło nawet stwierdzenie: “In astronomy, you never see perfectly straight lines in the sky,”
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 17 replies
    • Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie - o nietypowych rozwiązaniach sprzętowych
      Sformułowanie, które można znaleźć w internetach jako jedno z "praw Murphy'ego" przyszło mi na myśl, gdy kolejny raz przeglądałem zdjęcia na telefonie z ostatniego zlotu, mając z tyłu głowy najgłośniejszy marsjański temat na forum. Do rzeczy - jakie macie (bardzo) nietypowe patenty na usprawnienie sprzętu astronomicznego bądź jakieś kreatywne improwizacje w razie awarii czy niezabrania jakiegoś elementu sprzętu  Obstawiam, że @HAMAL mógłby samodzielnie wypełnić treścią taki wątek.
        • Haha
        • Like
      • 43 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.