Skocz do zawartości

Felerne filtry Baader CCD SII i OIII?


everr

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

Od niedawna jestem posiadaczem filtrów Baadera CCD Ha, SII i OIII. Próbowałem już nimi pierwsze obiekty, a z racji, że jestem bardzo początkujący oraz cierpiący na brak czasu nie byłem w stanie dobrze ich przetestować.

Orion wyszedł "jakoś" i mnie to nie zmartwiło. Ostatnie kilka pogodnych nocy pozwoliło na dłuższe posiadówki, podczas których chciałem wykonać swoje pierwsze SHO. Po 4 godzinach naświetlania filtrem Ha uzyskałem jak na mnie rezultat bardzo zadowalający. Natomiast następne noce z tlenem" doprowadziły mnie do zapaści. Jedyne  uzyskałem to w zasadzie tło plus gwiazdy. Żadnej, no może prawie żadnej mgławicy. Filtry pracują w kole i jakoś nie rzuciło mi się, że tlen wygląda inaczej. Nie mam możliwości przykręcenia go inaczej. Znalazłem gdzieś w internecie poradnik odnośnie rozpoznania montażu filtra i wygląda mi to na fabryczną wadę. Macie większe doświadczenie w tej materii i proszę o radę. Jeśli faktycznie jest odwrócony to czy można go samemu skorygować czy lepiej odesłać go w ramach reklamacji do DO? Czy może to kwestia długości i ilości materiału?

 

Do tego nie mogę spać przez dziwne jasne i ciemne winiety widoczne na flatach. Najbardziej na siarce. Czy to normalne czy coś gdzieś nie gra?

 

Sprzęt to

SW ED80, F/R-0,85x, ASI1600MM PRO

Poniższe zdjęcia to Ha~50x300s; SII~28x300s;OIII~23x300s

Wszystko UG,-20stC

Każda sesja w okolicy pełni.

Ha - stack i rozciągnięcie bez flatów

Ha - bezpośrednio po stacku i rozciągnięciu

 

Masterflat Ha

flat_Ha.thumb.jpg.15adcfea5c6191b4dbaf3fb0a551797c.jpg

 

 

SII - j/w

SII_stack.thumb.jpg.c5cbf8ac62f4344c94689b8a057aded9.jpg

 

Masterflat SII

flat_SII.thumb.jpg.06151bce21b5fcf42b311de6b3d8dd0f.jpg

 

 

OIII - j/w

OIII_stack.thumb.jpg.6e575449a5cad9d00052f6642b03e0f2.jpg

 

Masterflat OIII

flat_OIII.thumb.jpg.8a02afc9ef6fd6f6f601e4eaf737c4cc.jpg

 

Filtry w kole - kolejność Ha, SII, OIII