Skocz do zawartości

Triplet Lwa z APO CFF160


Marcinos

Rekomendowane odpowiedzi

galaktyki super, ale weźże zrób lepszego darka.. :)

 

Gdzie masz ten zestaw?

 

Sorki, nie doczytałem, to druga tubka! Łał, zazdroszczę :)

Rozumiem, ze  to zestaw mobilny :)

Edytowane przez kubaman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, kubaman napisał:

galaktyki super, ale weźże zrób lepszego darka.. :)

 

Gdzie masz ten zestaw?

 

Sorki, nie doczytałem, to druga tubka! Łał, zazdroszczę :)

Rozumiem, ze  to zestaw mobilny :)

Wiem, z tym darkiem to porażka, raz działa ok a raz wychodzą takie paści. Może w APP będzie lepiej podczas stackowania.

 

Tak, to "mobilny" setup :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, kubaman napisał:

polecam asi 2600

Do tego setupu owszem, jednak koncepcja jest taka aby kolejną kamerą był FF z większym pixelem. Chciałbym ją wykorzystać takze z 16". ASI 2400 jest moim faworytem, gdyby tylko miała 16bit to pewnie już bym jej używał...

 

Choć twoje efekty przy dużej skali dały nowe światło na temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piękny setup. To na pewno mogę napisać :)

Co do obróbki. wyciągnij więcej ze środków galaktyk. Przygaś sygnał, itp.

Przy takim seeingu można zastosować lekki resize bo masz wymagającą skalę. Pamiętam z początków mojej przygody, że dla OSC po prostu pewien resize dobrze robi.

Edytowane przez MaPa
  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Materiał świetny! Skoro pracujesz w Pix to nie lepiej tam zestackować? Poza tym pasy jak w Canonie - na to jest metoda, skrypt 'canon bandig reduction'. Tło do wyrówniania itd., ale wiadomo to wersja wstępna i soft, jak piszesz.

 

Już nie mogę się doczekać stacka :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, MaPa napisał:

Co do obróbki. wyciągnij więcej ze środków galaktyk. Przygaś sygnał, itp.

Przy takim seeingu można zastosować lekki resize bo masz wymagającą skalę. Pamiętam z początków mojej przygody, że dla OSC po prostu pewien resize dobrze robi.

Muszę popracować nad obróbką, to moje najsłabsze ogniwo.

Generalnie wszystko zależy od seeingu, w tym przypadku faktycznie nie ma sensu 1:1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, Tuvoc napisał:

Materiał świetny! Skoro pracujesz w Pix to nie lepiej tam zestackować? Poza tym pasy jak w Canonie - na to jest metoda, skrypt 'canon bandig reduction'. Tło do wyrówniania itd., ale wiadomo to wersja wstępna i soft, jak piszesz.

Stackowanie w Pixie to jakiś dramat - trwa to wieki. Bardzo lubię Pixa ale akurat ten proces mi nie przypadł do gustu. Tym bardziej, że robiłem porównanie z DSS ( po którejś aktualizacji ) i ciężko bylo znaleźć różnice.

 

canon bandig reduction- dzięki! To mi się przyda, bo faktycznie czasem te pasy są znaczące.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, MaPa napisał:

(...) dla OSC po prostu pewien resize dobrze robi.

i lekki crop też pomaga.

11 minut temu, Marcinos napisał:

Stackowanie w Pixie to jakiś dramat - trwa to wieki. Bardzo lubię Pixa ale akurat ten proces mi nie przypadł do gustu. Tym bardziej, że robiłem porównanie z DSS ( po którejś aktualizacji ) i ciężko bylo znaleźć różnice.

Spróbuj Siril'a. Też trochę trwa, ale efekt jest znacznie lepszy (moim zdaniem) niż w DSS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Marcinos napisał:

Do tego setupu owszem, jednak koncepcja jest taka aby kolejną kamerą był FF z większym pixelem.

Zdecydowanie popieram, ale do takiej tuby (szczególnie mam na myśli Niutka 16") to wybrał bym sensor KAI 11002, Wiem, powiedzą, że to zabytek, ale jak oglądasz zdjęcia z dużych teleskopów, to te najlepsze są właśnie z 11002 lub 16803. Ewentualnie nieco mniejszy sensor 16200.

Edytowane przez Grzędziel
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Materiału w sumie niewiele, a stack jest całkiem niezły. Na gwiazdki też bym specjalnie nie narzekał. :)

Poniżej moja propozycja: trochę mniej gwiazdek, troszkę inne kolory i odrobinę podłubałem w strukturze galaktyk. I troszkę więcej szumu. ;) Obróbka tylko w PIX.

Crop 4000x3000, resize 2000x1500.

 

Leo_crop_4000_3000_final_resize_2000_1500.thumb.jpg.5b9826f1ef00cce17a34f3b8e94d442e.jpg

  • Lubię 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Grzędziel napisał:

Zdecydowanie popieram, ale do takiej tuby (szczególnie mam na myśli Niutka 16") to wybrał bym sensor KAI 11002, Wiem, powiedzą, że to zabytek, ale jak oglądasz zdjęcia z dużych teleskopów, to te najlepsze są właśnie z 11002 lub 16803. Ewentualnie nieco mniejszy sensor 16200.

 

Albo coś nowszego:
https://optcorp.com/products/fli-kepler-kl400-cmos-back-illuminated-camera

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

QHY/Astrolumina byłaby dość lekka ~700g - o ile jest jeszcze dostępna?

Na TSie wisi jako dostępna wersja BW. 

https://www.teleskop-express.de/shop/product_info.php/info/p4627_Astrolumina-ALccd11-Full-35mm-Size-Monochrome-CCD-Camera-with-11-MPixel.html

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki @_Spirit_ @diver @Tuvoc za wasze wersje - ładnie wyciągnięte struktury w środku galaktyk. Koniecznie muszę to opanować.

 

W dniu 18.03.2021 o 22:10, kubaman napisał:

to FF 6200 i ewentualnie bin

No właśnie, gdyby bin działał faktycznie jak należy mialo by to sens. 16 bit kusi...

Jednakże ciężko bedzie skolimować kamerę FF z tak małym pixelem, pliki z kamery 60Mp będą ważyć tonę, a poza tym rzadko kiedy trafi się na to seeing. 

W dniu 19.03.2021 o 09:46, Behlur_Olderys napisał:

Pytałem o tą kamerę Wolfganga z ASA, kiedy odbierałem montaż. Oni współpracują z FLI, mieli sporo ich kamer zainstalowanych w teleskopach. O dziwo powiedział, że to nie jest optymalny wybór do astrofotografii z uwagi na "ghost effect". Za to polecał ( o dziwo! ) właśnie ASI 6200.

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Marcinos napisał:

No właśnie, gdyby bin działał faktycznie jak należy miało by to sens. 16 bit kusi...

Jednakże ciężko będzie skolimować kamerę FF z tak małym pixelem, pliki z kamery 60Mp będą ważyć tonę, a poza tym rzadko kiedy trafi się na to seeing. 

Pytałem o tą kamerę Wolfganga z ASA, kiedy odbierałem montaż. Oni współpracują z FLI, mieli sporo ich kamer zainstalowanych w teleskopach. O dziwo powiedział, że to nie jest optymalny wybór do astrofotografii z uwagi na "ghost effect". Za to polecał ( o dziwo! ) właśnie ASI 6200.

Bin jest CMOSowy, działa inaczej ale działa i używam. Po binie będziesz miał 4 razy mniejsze pliki, czyli ok 35mb na sztukę, podobnie jak 294 w natywnej. Bardzo spoko.

Z kolimacją to nie wiem co powiedzieć, ja zarówno RASA jak i RCka wyciągnąłem na perfekt, oczywiście FF będzie miał gorzej, ale tu kolimacja nie ma znaczenia, za zachowanie na obrzeżach zawsze będzie odpowiadać optyka i ewentualny flattener.

Kolimowałem też z pikselem 2.4 i no problemo. Polecam się jakby coś, mamy blisko :)

 

Wolfgang to ma ze mną hot line'a przywrócił moją  Aśke do życia bo same problemy były, polegam na jego opinii. I ma żonę Polkę :)

 

Edytowane przez kubaman
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.