Jump to content

Triplet Lwa z APO CFF160


Marcinos
 Share

Recommended Posts

galaktyki super, ale weźże zrób lepszego darka.. :)

 

Gdzie masz ten zestaw?

 

Sorki, nie doczytałem, to druga tubka! Łał, zazdroszczę :)

Rozumiem, ze  to zestaw mobilny :)

Edited by kubaman
Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, kubaman napisał:

galaktyki super, ale weźże zrób lepszego darka.. :)

 

Gdzie masz ten zestaw?

 

Sorki, nie doczytałem, to druga tubka! Łał, zazdroszczę :)

Rozumiem, ze  to zestaw mobilny :)

Wiem, z tym darkiem to porażka, raz działa ok a raz wychodzą takie paści. Może w APP będzie lepiej podczas stackowania.

 

Tak, to "mobilny" setup :D

Link to comment
Share on other sites

Teraz, kubaman napisał:

polecam asi 2600

Do tego setupu owszem, jednak koncepcja jest taka aby kolejną kamerą był FF z większym pixelem. Chciałbym ją wykorzystać takze z 16". ASI 2400 jest moim faworytem, gdyby tylko miała 16bit to pewnie już bym jej używał...

 

Choć twoje efekty przy dużej skali dały nowe światło na temat.

Link to comment
Share on other sites

Piękny setup. To na pewno mogę napisać :)

Co do obróbki. wyciągnij więcej ze środków galaktyk. Przygaś sygnał, itp.

Przy takim seeingu można zastosować lekki resize bo masz wymagającą skalę. Pamiętam z początków mojej przygody, że dla OSC po prostu pewien resize dobrze robi.

Edited by MaPa
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Materiał świetny! Skoro pracujesz w Pix to nie lepiej tam zestackować? Poza tym pasy jak w Canonie - na to jest metoda, skrypt 'canon bandig reduction'. Tło do wyrówniania itd., ale wiadomo to wersja wstępna i soft, jak piszesz.

 

Już nie mogę się doczekać stacka :D

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, MaPa napisał:

Co do obróbki. wyciągnij więcej ze środków galaktyk. Przygaś sygnał, itp.

Przy takim seeingu można zastosować lekki resize bo masz wymagającą skalę. Pamiętam z początków mojej przygody, że dla OSC po prostu pewien resize dobrze robi.

Muszę popracować nad obróbką, to moje najsłabsze ogniwo.

Generalnie wszystko zależy od seeingu, w tym przypadku faktycznie nie ma sensu 1:1.

Link to comment
Share on other sites

53 minuty temu, Tuvoc napisał:

Materiał świetny! Skoro pracujesz w Pix to nie lepiej tam zestackować? Poza tym pasy jak w Canonie - na to jest metoda, skrypt 'canon bandig reduction'. Tło do wyrówniania itd., ale wiadomo to wersja wstępna i soft, jak piszesz.

Stackowanie w Pixie to jakiś dramat - trwa to wieki. Bardzo lubię Pixa ale akurat ten proces mi nie przypadł do gustu. Tym bardziej, że robiłem porównanie z DSS ( po którejś aktualizacji ) i ciężko bylo znaleźć różnice.

 

canon bandig reduction- dzięki! To mi się przyda, bo faktycznie czasem te pasy są znaczące.

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, MaPa napisał:

(...) dla OSC po prostu pewien resize dobrze robi.

i lekki crop też pomaga.

11 minut temu, Marcinos napisał:

Stackowanie w Pixie to jakiś dramat - trwa to wieki. Bardzo lubię Pixa ale akurat ten proces mi nie przypadł do gustu. Tym bardziej, że robiłem porównanie z DSS ( po którejś aktualizacji ) i ciężko bylo znaleźć różnice.

Spróbuj Siril'a. Też trochę trwa, ale efekt jest znacznie lepszy (moim zdaniem) niż w DSS

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Marcinos napisał:

Do tego setupu owszem, jednak koncepcja jest taka aby kolejną kamerą był FF z większym pixelem.

Zdecydowanie popieram, ale do takiej tuby (szczególnie mam na myśli Niutka 16") to wybrał bym sensor KAI 11002, Wiem, powiedzą, że to zabytek, ale jak oglądasz zdjęcia z dużych teleskopów, to te najlepsze są właśnie z 11002 lub 16803. Ewentualnie nieco mniejszy sensor 16200.

Edited by Grzędziel
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Materiału w sumie niewiele, a stack jest całkiem niezły. Na gwiazdki też bym specjalnie nie narzekał. :)

Poniżej moja propozycja: trochę mniej gwiazdek, troszkę inne kolory i odrobinę podłubałem w strukturze galaktyk. I troszkę więcej szumu. ;) Obróbka tylko w PIX.

Crop 4000x3000, resize 2000x1500.

 

Leo_crop_4000_3000_final_resize_2000_1500.thumb.jpg.5b9826f1ef00cce17a34f3b8e94d442e.jpg

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, Grzędziel napisał:

Zdecydowanie popieram, ale do takiej tuby (szczególnie mam na myśli Niutka 16") to wybrał bym sensor KAI 11002, Wiem, powiedzą, że to zabytek, ale jak oglądasz zdjęcia z dużych teleskopów, to te najlepsze są właśnie z 11002 lub 16803. Ewentualnie nieco mniejszy sensor 16200.

 

Albo coś nowszego:
https://optcorp.com/products/fli-kepler-kl400-cmos-back-illuminated-camera

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

No to moje szybkie podejście do tego stacka. Trzeba by tu jeszcze dopieścić detal samych galaktyk, ale sam materiał jest świetny. Aż sie zdziwiłem ile tam w nim "siedzi".

Image08a.png.cc04df29a09efc2e47b3ebc5c6ccb5b8.png

  • Like 8
Link to comment
Share on other sites

Dzięki @_Spirit_ @diver @Tuvoc za wasze wersje - ładnie wyciągnięte struktury w środku galaktyk. Koniecznie muszę to opanować.

 

W dniu 18.03.2021 o 22:10, kubaman napisał:

to FF 6200 i ewentualnie bin

No właśnie, gdyby bin działał faktycznie jak należy mialo by to sens. 16 bit kusi...

Jednakże ciężko bedzie skolimować kamerę FF z tak małym pixelem, pliki z kamery 60Mp będą ważyć tonę, a poza tym rzadko kiedy trafi się na to seeing. 

W dniu 19.03.2021 o 09:46, Behlur_Olderys napisał:

Pytałem o tą kamerę Wolfganga z ASA, kiedy odbierałem montaż. Oni współpracują z FLI, mieli sporo ich kamer zainstalowanych w teleskopach. O dziwo powiedział, że to nie jest optymalny wybór do astrofotografii z uwagi na "ghost effect". Za to polecał ( o dziwo! ) właśnie ASI 6200.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

7 minut temu, Marcinos napisał:

No właśnie, gdyby bin działał faktycznie jak należy miało by to sens. 16 bit kusi...

Jednakże ciężko będzie skolimować kamerę FF z tak małym pixelem, pliki z kamery 60Mp będą ważyć tonę, a poza tym rzadko kiedy trafi się na to seeing. 

Pytałem o tą kamerę Wolfganga z ASA, kiedy odbierałem montaż. Oni współpracują z FLI, mieli sporo ich kamer zainstalowanych w teleskopach. O dziwo powiedział, że to nie jest optymalny wybór do astrofotografii z uwagi na "ghost effect". Za to polecał ( o dziwo! ) właśnie ASI 6200.

Bin jest CMOSowy, działa inaczej ale działa i używam. Po binie będziesz miał 4 razy mniejsze pliki, czyli ok 35mb na sztukę, podobnie jak 294 w natywnej. Bardzo spoko.

Z kolimacją to nie wiem co powiedzieć, ja zarówno RASA jak i RCka wyciągnąłem na perfekt, oczywiście FF będzie miał gorzej, ale tu kolimacja nie ma znaczenia, za zachowanie na obrzeżach zawsze będzie odpowiadać optyka i ewentualny flattener.

Kolimowałem też z pikselem 2.4 i no problemo. Polecam się jakby coś, mamy blisko :)

 

Wolfgang to ma ze mną hot line'a przywrócił moją  Aśke do życia bo same problemy były, polegam na jego opinii. I ma żonę Polkę :)

 

Edited by kubaman
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our picks

    • Droga Mleczna w dwóch gigapikselach
      Zdjęcie jest mozaiką 110 kadrów, każdy po 4 minuty ekspozycji na ISO 400. Wykorzystałem dwa teleskopy Takahashi Epsilon 130D i dwa aparaty Nikon D810A zamocowane na montażu Losmandy G11 wynajętym na miejscu. Teleskopy były ustawione względem siebie pod lekkim kątem, aby umożliwić fotografowanie dwóch fragmentów mozaiki za jednym razem.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 48 replies
    • Przelot ISS z ogniskowej 2350 mm
      Cześć, po kilku podejściach w końcu udało mi się odpowiednio przygotować cały sprzęt i nadążyć za ISS bez stracenia jej ani razu z pola widzenia. Wykorzystałem do tego montaż Rainbow RST-135, który posiada sprzętową możliwość śledzenia satelitów.
      Celestron Edge 9,25" + ZWO ASI183MM. Czas ekspozycji 6 ms na klatkę, końcowy film składa się z grup 40 klatek stackowanych, wyostrzanych i powiększonych 250%.
      W przyszłości chciałbym wrócić do tematu z kamerką ASI174MM, która z barlowem 2x da mi podobną skalę, ale 5-6 razy większą liczbę klatek na sekundę.
      Poniżej film z przelotu, na dole najlepsza klatka.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 72 replies
    • Big Bang remnant - Ursa Major Arc or UMa Arc
      Tytuł nieco przekorny bo nie chodzi tu oczywiście o Wielki Wybuch ale ... zacznijmy od początku.
       
      W roku 1997 Peter McCullough używając eksperymentalnej kamery nagrał w paśmie Ha długą na 2 stopnie prostą linie przecinajacą niebo.
       
      Peter McCullough na konferencji pokazał fotografię Robertowi Benjamin i obaj byli pod wrażeniem - padło nawet stwierdzenie: “In astronomy, you never see perfectly straight lines in the sky,”
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 16 replies
    • Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie - o nietypowych rozwiązaniach sprzętowych
      Sformułowanie, które można znaleźć w internetach jako jedno z "praw Murphy'ego" przyszło mi na myśl, gdy kolejny raz przeglądałem zdjęcia na telefonie z ostatniego zlotu, mając z tyłu głowy najgłośniejszy marsjański temat na forum. Do rzeczy - jakie macie (bardzo) nietypowe patenty na usprawnienie sprzętu astronomicznego bądź jakieś kreatywne improwizacje w razie awarii czy niezabrania jakiegoś elementu sprzętu  Obstawiam, że @HAMAL mógłby samodzielnie wypełnić treścią taki wątek.
        • Haha
        • Like
      • 43 replies
    • MARS 2020 - mapa albedo powierzchni + pełny obrót 3D  (tutorial gratis)
      Dzisiejszej nocy mamy opozycję Marsa więc to chyba dobry moment żeby zaprezentować wyniki mojego wrześniowego projektu. Pogody ostatnio jak na lekarstwo – od początku października praktycznie nie udało mi się fotografować. Na szczęście wrzesień dopisał jeśli chodzi o warunki seeingowe i udało mi się skończyć długo planowany projekt pełnej mapy powierzchni (struktur albedo) Marsa.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 134 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.