Skocz do zawartości

Pomoc przy celowaniu w obiekty DSLR + 200mm


dudeck

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

jestem początkującym (nawet bardzo) astrofoto amatorem i chciałbym Was zapytać o kilka rzeczy.

O ile znalezienie na LiveView Oriona czy Plejad nie stanowi problemu, o tyle mgławica Kalifornia robi się już dla mnie problematyczna. 
Poszperałem w necie i znalazłem że w astroshopie można kupić adapter do mocowania lampy błyskowej i Red Dot Finder (różnych firm, np: https://www.astroshop.pl/celowniki-i-szukacze/astoptics-red-dot-finder-for-dslr-hotshoe/p,57898).

 

Mój sprzęt:
SWSA, Canon 1300D unmod, obiektyw Jupiter 21m 200mm/f4 oraz Canon 50/1.8.

1) A jak Wy celujecie ? Da się zamontować na lustrzance jakiś szukacz ?

2) Czym się różni 60x30s od 30x60s ? Czy to ma jakieś znaczenie? W Internecie na jakimś zagranicznym forum napisali, że nie ma to znaczenia. Domyślam się tylko, że bardziej zużywa się lustrzanka (w końcu zwiększa się shouter count).

3) Czy da się jakoś na podstawie zestackowanego zdjęcia zrobić automatyczny opis znajdujących się na nim obiektów ? Widziałem że PixInsight ma coś takiego, ale po przeczytaniu tutoriala i tak trzeba wprowadzać koordynaty poza tym PixInsight jest strasznie drogi. Czy są jakieś inne sposoby? Google nie pomogło.

 

 

Poniżej zdjęcie które wykonałem szukając Kalifornii (sądziłem, że ta jasna gwiazda na środku po lewej to Menkib):