Jump to content

Idealny setup do szerokich pól


Recommended Posts

Cześć, od jakiegoś czasu poszukuję idealny zestaw do fotografowania większych obiektów. Posiadam obiektyw Sigma 105mm 1.4 z aparatem Sony a7 mk3, którego modyfikacja kosztuje około 2500zł w amerykańskiej firmie (nie znalazłem nikogo kto przeprowadzi modyfikację taniej) więc sony odpada. Do sigmy, chciałbym podłączyć kolorową kamerę Zwo Asi 294 lub 533 przez adapter dostępny na stronie. Czy takie połączenie wypali? Nie chcę kupić kamery, żeby okazało się, że kamera uwydatnia wady optyczne i zdjęcia wychodzą dużo gorzej. 

Pozdrawiam!

ZWO-Aparat-fotograficzny-ASI-294-MC-Pro-Color.jpgObiektyw do aparatu Sigma A 105mm f/1.4 DG HSM (Canon) - Ceny i opinie na  Ceneo.pl

Edited by Mazik
Link to post
Share on other sites

Asi 294 to dość kapryśna kamera, szczególnie jeżeli chodzi o kalibrację i gradienty. Sporo tematów na zagranicznych forach o tym. Temat do ogarnięcia ale warto prześledzić przed zakupem. Sam właśnie z tym walczę :)

 

Edited by Maetrik
Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Właśnie te tematy zachęciły mnie do napisania postu. Na zagranicznych forach dużo osób chwali asi533 do pracy z obiektywami. 

Edited by Mazik
Link to post
Share on other sites

Sigma jest bardzo dobrze skorygowana, a Ty przesiadasz się na trochę mniejszy pixel, ale 3,5 razy mniejszą matrycę. 

Nie wiem jak Soniak pracuje pod niebem, ale ja bym takiej zmiany nie wykonał. Chłodzenie nie jest tu żadnym plusem, szczególnie biorąc pod uwagę f-ratio obiektywu.

Link to post
Share on other sites

Głównym powodem, przez który myślę nad zmianą, jest brak możliwości modyfikacji Soniaka. Przy światłosile sigmy i modowanym aparacie można porywać się na najciemniejsze obiekty, które nie są niestety dla mnie dostępne.

Link to post
Share on other sites

Nie jestem pewien czy kolorowa kamera da Ci "większego kopa" w wodorze.

Mono owszem ale tu już dochodzi gimnastyka z filtrami ;)

 

Edited by Maetrik
Link to post
Share on other sites

Zaraz, nie rozumiem. Nie chcesz wydawać 2500 zł na konwersję Sony, więc zamiast tego planujesz kupić kamerkę za dwa razy tyle?

  • Haha 3
Link to post
Share on other sites

Ja przeszedłem stosunkowo niedawno z aparatu na kamerkę ASI 294 i nawet w kolorze czuje, że sygnał zbiera się z 10x szybciej. Totalnie nie mam problemu ani z kalibracją, ani z gradientami. 

Coś co jest super istotne przy pracy z obiektywami i na co powinieneś zwrócić uwagę, to sterowanie przysłoną i focusem. O ile kwestię przysłony można obejść, to w wielu nowszych obiektywach nie da się sterować ostrością bez podpięcia elektroniki obiektywu. Kamerka nie będzie potrafiła tym sterować, nawet ze zwykłym adapterem.

Gdzieś widziałem adaptery, gdzie można sterować elektroniką od zewnątrz, ale to chyba i tak dosyć upierdliwe.

Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, bartoszw napisał:

Zaraz, nie rozumiem. Nie chcesz wydawać 2500 zł na konwersję Sony, więc zamiast tego planujesz kupić kamerkę za dwa razy tyle?

Przez rok używałem a7 3 do pracy, teraz mam inne body a sony leży, stąd pomysł na modyfikację lub sprzedaż i kupno kamery 

Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, Mazik said:

Nic nie pisze o możliwości modowania aparatów Sony a7

 

Wejdz w modification service.

Jest na dole :)

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Niestety Sony a7s to zupełnie inna konstrukcja którą da się stosunkowo łatwo modyfikować, ale dzięki za link, skontaktuję się z właścicielemimage.png.d899a5ae3d8705b78462162084cef7f7.png

Edited by Mazik
Link to post
Share on other sites

A Michała Kałużnego pytałeś?

Ogólnie nie widzę opisu pod A7 mk3, jedynie mk2. W jego przypadku problemem jest nierozdzielny filtr, więc trzeba go zastąpić jakimś ir-cutem. Można by spróbować zastosować baadera canonowego, albo może wystarczy filtr nakręcany na obiektyw. Druga kwestia to regulacja matrycy - niestety nie umiem stwierdzić po zdjęciach, czy ona jest. Jeśli jej nie ma, to murowana potrzeba baadera w cely wydłużenia backfocusa, albo... modyfikacja adaptera do obiektywu. Przecież to bezlusterkowiec z krótkim backofocusem, więc trzeba by jedynie skrócić jakoś adapter na obiektyw ze standardowym backfocusem.

Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, MateuszW napisał:

A Michała Kałużnego pytałeś?

Ogólnie nie widzę opisu pod A7 mk3, jedynie mk2. W jego przypadku problemem jest nierozdzielny filtr, więc trzeba go zastąpić jakimś ir-cutem. Można by spróbować zastosować baadera canonowego, albo może wystarczy filtr nakręcany na obiektyw. Druga kwestia to regulacja matrycy - niestety nie umiem stwierdzić po zdjęciach, czy ona jest. Jeśli jej nie ma, to murowana potrzeba baadera w cely wydłużenia backfocusa, albo... modyfikacja adaptera do obiektywu. Przecież to bezlusterkowiec z krótkim backofocusem, więc trzeba by jedynie skrócić jakoś adapter na obiektyw ze standardowym backfocusem.

Michał mówił, że dużo z nimi problemów i obecnie nie podejmuje się modyfikacji, stąd moje pytanie o zgodność jakość generowanego przez Sigmę 105mm i asi 294 obrazu. Niezbyt widzę inne wyjście niż zakup kamery

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Our picks

    • Big Bang remnant - Ursa Major Arc or UMa Arc
      Tytuł nieco przekorny bo nie chodzi tu oczywiście o Wielki Wybuch ale ... zacznijmy od początku.
       
      W roku 1997 Peter McCullough używając eksperymentalnej kamery nagrał w paśmie Ha długą na 2 stopnie prostą linie przecinajacą niebo.
       
      Peter McCullough na konferencji pokazał fotografię Robertowi Benjamin i obaj byli pod wrażeniem - padło nawet stwierdzenie: “In astronomy, you never see perfectly straight lines in the sky,”
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 17 replies
    • Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie - o nietypowych rozwiązaniach sprzętowych
      Sformułowanie, które można znaleźć w internetach jako jedno z "praw Murphy'ego" przyszło mi na myśl, gdy kolejny raz przeglądałem zdjęcia na telefonie z ostatniego zlotu, mając z tyłu głowy najgłośniejszy marsjański temat na forum. Do rzeczy - jakie macie (bardzo) nietypowe patenty na usprawnienie sprzętu astronomicznego bądź jakieś kreatywne improwizacje w razie awarii czy niezabrania jakiegoś elementu sprzętu  Obstawiam, że @HAMAL mógłby samodzielnie wypełnić treścią taki wątek.
        • Haha
        • Like
      • 21 replies
    • MARS 2020 - mapa albedo powierzchni + pełny obrót 3D  (tutorial gratis)
      Dzisiejszej nocy mamy opozycję Marsa więc to chyba dobry moment żeby zaprezentować wyniki mojego wrześniowego projektu. Pogody ostatnio jak na lekarstwo – od początku października praktycznie nie udało mi się fotografować. Na szczęście wrzesień dopisał jeśli chodzi o warunki seeingowe i udało mi się skończyć długo planowany projekt pełnej mapy powierzchni (struktur albedo) Marsa.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 130 replies
    • Aktualizacja silnika Astropolis - zgłaszanie uwag
      Dzisiaj zaktualizowaliśmy silnik Astropolis do najnowszej wersji (głównie z powodów bezpieczeństwa). Najpoważniejsze błędy zostały już naprawione, ale ponieważ aktualizacja jest dosyć rozbudowana (dotyczy także wyglądu), drobnych problemów na pewno jest więcej. Bez was ich nie namierzymy. Dlatego bardzo proszę o pomoc i wrzucanie tu informacji o napotkanych problemach/błędach.
        • Like
      • 250 replies
    • Insight Investment Astrophotographer of the Year 2020 – mój mały-wielki sukces :)
      Jestem raczej osobą która nie lubi się chwalić i przechwalać… ale tym razem jest to wydarzenie dla mnie tak ważne, że postanowiłem podzielić się z Wami tą niezwykle radosną dla mnie wiadomością.
       
      Moja praca zajęła pierwsze miejsce w kategorii „Planety, komety i asteroidy” podczas tegorocznego konkursu Insight Investment Astronomy Photographer of the Year 2020.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 85 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.