Skocz do zawartości

APT


Łysy Łysy

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, może się ktoś podzielić wiedzą, jakie prędkości trzeba ustawić w APT. Przy ustawieniach domyślnych nie jestem w stanie przesunąć montażu w żadnym kierunku, próbowałem z różnymi wartościami ,ale bez skutku. Na eqmodzie wszystko śmiga. Może ktoś mógłby cyknąć screena z ustawień, będę wdzięczny. I jeśli chodzi guiding. Trzeba coś zmieniać w ustawieniach w APT czy wystarczy połączyć z phd2? Dzisiaj mam w planach po raz pierwszy odpalić ten program i zrobić dithering i stąd te pytania. Plate solving też studiuję, ale wszystkiego na dzisiaj wystarczy mi zadań. Oby tylko pogoda dopisała

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładka:

- "Gear">Connect Scope

- "Gear">Guide> click> Guiding Settings> ustawiasz program do guiding'u i dihtering

Wyłącz APT, uruchom Phd2, uruchom APT,  połączy się automatycznie z Phd

 

Jeśli przyciski kierunkowe po połączeniu teleskopu z APT są podświetlone, to sprawdź czy masz ustawione minuty, czy sekundy do precyzji ruchu montażu. Nie wiem czy można ustawić prędkość, nigdy nie miałem potrzeby w APT używać tej funkcji.

  • Lubię 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja używam przycisków kierunkowych z EQMOD. 

 

Plate Solve zaimplementowane w tym programie bardzo ułatwia kadrowanie. W ustawieniach APT połącz je sobie z planetarium którego używasz. Bardzo dobrze współpracuje z CDC.

 

Jak dobrze skonfigurujesz APT do działania np CDC i PHD2 to uruchamiasz najlepiej w tej kolejności:

 

CDC + połączenie z montażem -> PHD2 -> APT, wtedy APT przy uruchomieniu nawiązuje połączenie z tymi dwoma programami.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, warpal napisał:

Zakładka:

- "Gear">Connect Scope

- "Gear">Guide> click> Guiding Settings> ustawiasz program do guiding'u i dihtering

Wyłącz APT, uruchom Phd2, uruchom APT,  połączy się automatycznie z Phd