Jump to content

Gęste pyły Drogi Mlecznej w okolicy Węgielnicy


MaPa
 Share

Recommended Posts

8 godzin temu, MaPa napisał:

Dzięki - popatrzę na ten aspekt w wolnej chwili.

To jest kwestia gustu oczywiście. Ja uważam, że fotki nie powinny być zbyt spłaszczone tonalnie, to znaczy ciemne partie powinny być ciemne, a jasne jasne. To tylko sugestia, którą śmiało można zignorować :)

Link to comment
Share on other sites

13 minut temu, Morth napisał:

To jest kwestia gustu oczywiście. Ja uważam, że fotki nie powinny być zbyt spłaszczone tonalnie, to znaczy ciemne partie powinny być ciemne, a jasne jasne. To tylko sugestia, którą śmiało można zignorować :)

...i zależy od wyświetlacza ;) Raczej mało kto wrzuca zdjęcia do programu graficznego i sprawdza poziomy :D

Sugestia jest cenna bo pozwala spojrzeć z boku na własną pracę. Inaczej musiałbym zastosować "leżakowanie" i wypuszczanie pracy z opóźnieniem aby nabrać dystansu.

Niekiedy stosuję takie podejście ale to wynika z niezadowolenia na etapie obróbki :P

Link to comment
Share on other sites

Teraz, MaPa napisał:

...i zależy od wyświetlacza ;) Raczej mało kto wrzuca zdjęcia do programu graficznego i sprawdza poziomy :D

Sugestia jest cenna bo pozwala spojrzeć z boku na własną pracę. Inaczej musiałbym zastosować "leżakowanie" i wypuszczanie pracy z opóźnieniem aby nabrać dystansu.

Niekiedy stosuję takie podejście ale to wynika z niezadowolenia na etapie obróbki :P

Wyświetlacz mam raczej poprawny, wg tego testu przynajmniej wychodzi, że kontrast oddaje ok, tak samo w testach na odróżnianie odcieni zdobywam maks punktów. Zatem jeśli Twój monitor też się diametralnie nie różni w oddawaniu tych cech to i fotki nie powinny diametralnie różnić się dynamiką tonalną :) 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

14 minut temu, Morth napisał:

To jest kwestia gustu oczywiście. Ja uważam, że fotki nie powinny być zbyt spłaszczone tonalnie, to znaczy ciemne partie powinny być ciemne, a jasne jasne. To tylko sugestia, którą śmiało można zignorować :)

W astrofotografii generalnie zdjęcia wręcz muszą być niezmiernie spłaszczone tonalnie, co zachodzi już na etapie wyciągania, które zwykle jest logarytmiczne, a wynika to z faktu ogromnej różnicy jasności między jasnymi i ciemnymi partiami, niemożliwymi do wyświetlenia liniowo przez monitor, bez przepalania lub obcinania do czarnego większości kadru. Zaburzamy więc liniowość, żeby zmieścić się w ograniczonej dostępnej dynamice monitora. Na końcu oczywiście zostaje pewne pole do regulacji, bo można ciemne partie bardziej zbliżyć do czarnego, a np środkom gwiazd pozwolić się trochę przepalić, ale dużo zmienić się nie da, bez łamania "dobrych zasad" o np niewycinaniu do zera ciemnych partii (wszak kosmos nigdzie nie jest czarny, a wycięty do zera piksel oznacza utratę informacji).

 

Mi ogólnie bardzo podoba się taka dynamika, jaką pokazał MaPa :) I Gratuluję ogólnie zdjęcia.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Teraz, MateuszW napisał:

W astrofotografii generalnie zdjęcia wręcz muszą być niezmiernie spłaszczone tonalnie, co zachodzi już na etapie wyciągania, które zwykle jest logarytmiczne, a wynika to z faktu ogromnej różnicy jasności między jasnymi i ciemnymi partiami, niemożliwymi do wyświetlenia liniowo przez monitor, bez przepalania lub obcinania do czarnego większości kadru.

Rzeknę tak, wg mnie, albo jasne partie powinny być jaśniejsze albo ciemne ciemniejsze, lub obie rzeczy naraz :) Szczegółowość fotki na tym nie ucierpi. Już sam fakt, że ciemne pyły w rzeczywistości są dużo ciemniejsze niż jasne partie drogi mleczne na to wskazują. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Our picks

    • Droga Mleczna w dwóch gigapikselach
      Zdjęcie jest mozaiką 110 kadrów, każdy po 4 minuty ekspozycji na ISO 400. Wykorzystałem dwa teleskopy Takahashi Epsilon 130D i dwa aparaty Nikon D810A zamocowane na montażu Losmandy G11 wynajętym na miejscu. Teleskopy były ustawione względem siebie pod lekkim kątem, aby umożliwić fotografowanie dwóch fragmentów mozaiki za jednym razem.
      • 37 replies
    • Przelot ISS z ogniskowej 2350 mm
      Cześć, po kilku podejściach w końcu udało mi się odpowiednio przygotować cały sprzęt i nadążyć za ISS bez stracenia jej ani razu z pola widzenia. Wykorzystałem do tego montaż Rainbow RST-135, który posiada sprzętową możliwość śledzenia satelitów.
      Celestron Edge 9,25" + ZWO ASI183MM. Czas ekspozycji 6 ms na klatkę, końcowy film składa się z grup 40 klatek stackowanych, wyostrzanych i powiększonych 250%.
      W przyszłości chciałbym wrócić do tematu z kamerką ASI174MM, która z barlowem 2x da mi podobną skalę, ale 5-6 razy większą liczbę klatek na sekundę.
      Poniżej film z przelotu, na dole najlepsza klatka.
        • Haha
        • Love
      • 69 replies
    • Big Bang remnant - Ursa Major Arc or UMa Arc
      Tytuł nieco przekorny bo nie chodzi tu oczywiście o Wielki Wybuch ale ... zacznijmy od początku.
       
      W roku 1997 Peter McCullough używając eksperymentalnej kamery nagrał w paśmie Ha długą na 2 stopnie prostą linie przecinajacą niebo.
       
      Peter McCullough na konferencji pokazał fotografię Robertowi Benjamin i obaj byli pod wrażeniem - padło nawet stwierdzenie: “In astronomy, you never see perfectly straight lines in the sky,”
      • 16 replies
    • Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie - o nietypowych rozwiązaniach sprzętowych
      Sformułowanie, które można znaleźć w internetach jako jedno z "praw Murphy'ego" przyszło mi na myśl, gdy kolejny raz przeglądałem zdjęcia na telefonie z ostatniego zlotu, mając z tyłu głowy najgłośniejszy marsjański temat na forum. Do rzeczy - jakie macie (bardzo) nietypowe patenty na usprawnienie sprzętu astronomicznego bądź jakieś kreatywne improwizacje w razie awarii czy niezabrania jakiegoś elementu sprzętu  Obstawiam, że @HAMAL mógłby samodzielnie wypełnić treścią taki wątek.
        • Like
      • 21 replies
    • MARS 2020 - mapa albedo powierzchni + pełny obrót 3D  (tutorial gratis)
      Dzisiejszej nocy mamy opozycję Marsa więc to chyba dobry moment żeby zaprezentować wyniki mojego wrześniowego projektu. Pogody ostatnio jak na lekarstwo – od początku października praktycznie nie udało mi się fotografować. Na szczęście wrzesień dopisał jeśli chodzi o warunki seeingowe i udało mi się skończyć długo planowany projekt pełnej mapy powierzchni (struktur albedo) Marsa.
        • Like
      • 131 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.