Skocz do zawartości

Saturn z Jupiterem przyszli 2021


karp_killer

Rekomendowane odpowiedzi

5 minut temu, karp_killer napisał:

 

Pobaw się w PiPP albo autostacker bayerami. 

tu:?

image.thumb.png.aab485242083243718973008cd7584c3.png

Tylko ta opcja się nazywa "Debayer monochrome frames" a to jakby słabo pasuje do opcji nagranego filmu kolorowego, czy raczej "kolorowego"

Edytowane przez Marcin_G
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Marcin_G napisał:

Karpie kochany napisz mi w jakim formacie nagrywasz film i jak on wygląda w PIPPie i AutoStakkercie, bo jak widzisz powyżej, walczę z zielonością obrazu z mojego Omegona VeLOC, a jako kompletny debil w dziedzinie kamer, obróbki i spaw cyfrowych, nijak nie mogę rozkminić dlaczego kolorowa kamera nagrywa mi obraz albo szary (RAW) albo zielony (RGB)

Mam czarno-białą kamerę, więc no. Jako że matryca w kolorowych sensorach ma dwa green i po jednym red i blue, to dziwnem nie jest, że wychodzi zielono. Potrzeba kalibracji kolorów. Możesz to od biedy zrobić w PS suwakami, gimp na pewno też ma takie. PiPP daje różne opcje kolorów, np. equalize RGB channels... Popróbuj. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, karp_killer napisał:

Jako że matryca w kolorowych sensorach ma dwa green i po jednym red i blue, to dziwnem nie jest, że wychodzi zielono. Potrzeba kalibracji kolorów. Możesz to od biedy zrobić w PS suwakami, gimp na pewno też ma takie. PiPP daje różne opcje kolorów, np. equalize RGB channels... Popróbuj. 

Dla mnie to jest bardzo dziwne - żaden z moich aparatów cyfrowych nie daje mi zielonego obrazu.

PS nie mam

W Gimpie nie znalazłem tych suwaków

Próbowałem już chyba wszystkich opcji.

 

Ale najbardziej mnie zastanawia dlaczego z kamery kolorowej wychodzi film czarno-biały (RAW) lub zielony (RGB)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Marcin_G napisał:

Dla mnie to jest bardzo dziwne - żaden z moich aparatów cyfrowych nie daje mi zielonego obrazu.

PS nie mam

W Gimpie nie znalazłem tych suwaków

Próbowałem już chyba wszystkich opcji.

 

Ale najbardziej mnie zastanawia dlaczego z kamery kolorowej wychodzi film czarno-biały (RAW) lub zielony (RGB)

 

Jak składam w SIril z stacki z canona to też wychodzi zielono. W zielonym paśmie jest dwa razy więcej sygnału z racji matryc RGGB. 
Zaznacz w PIPP wszystkie trzy czekboksy w ramce Histogram Equalisation. Powinno uśrednić kolory. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Marcin_G napisał:

A idź pan, teraz to wygląda jak Jowisz, a nie rozdeptana żaba

 

W Registax 6 też jest bardzo fajna opcja do szybkiego wyrównania kolorów. Spróbuj użyć poniższego przycisku - wziąłem randomowe stare zdjęcie w celu pokazowym. Przetestuj opcję auto balance :P

image.png.4818a07fb84ad0ffc15fe2d24b61effb.png

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, mack_mnk napisał:

W Registax 6 też jest bardzo fajna opcja do szybkiego wyrównania kolorów. Spróbuj użyć poniższego przycisku - wziąłem randomowe stare zdjęcie w celu pokazowym. Przetestuj opcję auto balance :P

image.png.4818a07fb84ad0ffc15fe2d24b61effb.png

Dobrze wiedzieć - dzięki!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Wrzucam krótką animacja Io wyłaniającej się zza tarczy. Po lewej widoczna Europa. Materiał zbierany między 2 a 3 nad ranem 29.06.2021  Sprzęt: SW MAK 102, barrlow 2x, ASI 120mc na AZ3. Bardzo dobry seeing.

Pozdrawiam,

Robert

2021-06-29-0003_5-RGB_lapl5_ap106_2G2.png

InShot_20210630_235829653.jpg

  • Lubię 8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wow, warunki musiały być naprawdę spoko. Kurde jesteś kolejna osoba która pisze ostatnio o super warunkach a u mnie ciągle pada :/ ehh życie. 

Gdybyś jeszcze dodał telekonwerter a maka zamienił na aparat to dopiero by był detal ;)

  • Lubię 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

Wrzucam moją pierwszą próbę kamery mono + RGB. 
Zdjęcie robione 01.07 o około 2:20.


Sky Watcher 150/750 newton
QHYL-II mono + Barlow x2
Filtry RGB ZWO 1,25'

 

Aviki po 30 sekund na kanał.
Wykorzystane 50% klatek.

j333 (1).png

Edytowane przez wismat
  • Lubię 7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, wismat napisał:

Hej,

Wrzucam moją pierwszą próbę kamery mono + RGB. 
Zdjęcie robione 01.07 o około 2:20.


Sky Watcher 150/750 newton
QHYL-II mono + Barlow x2
Filtry RGB ZWO 1,25'

 

Aviki po 30 sekund na kanał.
Wykorzystane 50% klatek.

j333 (1).png

 

Pytanka do Ciebie i osób składających kanały RGB:
Ustawiacie sekwencję z automatycznym kołem filtrowym, czy robicie wszystko ręcznie?
Czy korygujecie ostrość po każdej zmianie filtra?
Jakiego filtra używacie na luminację? 

Chce Wam się? :)

 

Zastanawiam się, w którą stronę pójść. Filtry LRGB brzmią jak koszmarnie dużo roboty, jeśli mam ochotę składać dodatkowo w winjupos lub animki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, karp_killer napisał:

 

Pytanka do Ciebie i osób składających kanały RGB:
Ustawiacie sekwencję z automatycznym kołem filtrowym, czy robicie wszystko ręcznie?
Czy korygujecie ostrość po każdej zmianie filtra?
Jakiego filtra używacie na luminację? 

Chce Wam się? :)

 

Zastanawiam się, w którą stronę pójść. Filtry LRGB brzmią jak koszmarnie dużo roboty, jeśli mam ochotę składać dodatkowo w winjupos lub animki. 

Nabyłem ostatnio drogą kupna koło filtrowe manualne 5x1.25” z filtrami LRGB. Wsadziłem tam też IR 742 pro planet astronomika. Ostrość łapałem ręcznie i starałem się korygować z każdym filtrem, ale różnica nie była wybitnie znacząca. Zastanawiam się jeszcze jak to najlepiej zrobić. 
Nie używałem luminacji do powyższego Jowisza. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, wismat napisał:

Nabyłem ostatnio drogą kupna koło filtrowe manualne 5x1.25” z filtrami LRGB. Wsadziłem tam też IR 742 pro planet astronomika. Ostrość łapałem ręcznie i starałem się korygować z każdym filtrem, ale różnica nie była wybitnie znacząca. Zastanawiam się jeszcze jak to najlepiej zrobić. 
Nie używałem luminacji do powyższego Jowisza. 

 

Nie użyłeś tego ir pass na luminację? 

Czy masz też kolorową kamerkę? Czy widzisz różnicę w jakości? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, karp_killer napisał:

 

Nie użyłeś tego ir pass na luminację? 

Czy masz też kolorową kamerkę? Czy widzisz różnicę w jakości? 


Nie mam kolorowej. Mam kilka mono więc stwierdziłem, że jedną przeznaczę na takie operacje właśnie :) Ale jestem zadowolony z efektu.
Nie użyłem IR pass na L bo Jowisz był dość wysoko po godzinie 2. Łukasz Sujka mi mówił że IR Pass można dać jak jest stosunkowo nisko nad horyzontem. Zastosowanie tego filtra jako L w momencie kiedy Jowisz będzie wysoko może skutkować nieco gorszym detalem. Lepiej jest wtedy zrobić RRGB niż IR RGB.

  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.06.2021 o 12:04, Marcin_G napisał:

Jowisza zrobiłem, ale chyba (?) nie mam jak tego obrobić / wyostrzyć. Czy GIMP ma możliwość jakiejś sensownej obróbki? Jeśli tak - które narzędzia w jakich zakładkach?

 

Zobacz poradnik Rika o użyciu Waveletów w Registax:

https://rk.edu.pl/pl/aplikacje-do-obrobki-klipow-planetarnych/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.