Jump to content

Saturn z Jupiterem przyszli 2021


Recommended Posts

5 minut temu, karp_killer napisał:

 

Pobaw się w PiPP albo autostacker bayerami. 

tu:?

image.thumb.png.aab485242083243718973008cd7584c3.png

Tylko ta opcja się nazywa "Debayer monochrome frames" a to jakby słabo pasuje do opcji nagranego filmu kolorowego, czy raczej "kolorowego"

Edited by Marcin_G
Link to comment
Share on other sites

16 minut temu, Marcin_G napisał:

tu:?

 

Tylko ta opcja się nazywa "Debayer monochrome frames" a to jakby słabo pasuje do opcji nagranego filmu kolorowego, czy raczej "kolorowego"

Wrzuć film na jakiś upload, będzie szybciej i łatwiej.

Link to comment
Share on other sites

26 minut temu, Marcin_G napisał:

Karpie kochany napisz mi w jakim formacie nagrywasz film i jak on wygląda w PIPPie i AutoStakkercie, bo jak widzisz powyżej, walczę z zielonością obrazu z mojego Omegona VeLOC, a jako kompletny debil w dziedzinie kamer, obróbki i spaw cyfrowych, nijak nie mogę rozkminić dlaczego kolorowa kamera nagrywa mi obraz albo szary (RAW) albo zielony (RGB)

Mam czarno-białą kamerę, więc no. Jako że matryca w kolorowych sensorach ma dwa green i po jednym red i blue, to dziwnem nie jest, że wychodzi zielono. Potrzeba kalibracji kolorów. Możesz to od biedy zrobić w PS suwakami, gimp na pewno też ma takie. PiPP daje różne opcje kolorów, np. equalize RGB channels... Popróbuj. 

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, karp_killer napisał:

Jako że matryca w kolorowych sensorach ma dwa green i po jednym red i blue, to dziwnem nie jest, że wychodzi zielono. Potrzeba kalibracji kolorów. Możesz to od biedy zrobić w PS suwakami, gimp na pewno też ma takie. PiPP daje różne opcje kolorów, np. equalize RGB channels... Popróbuj. 

Dla mnie to jest bardzo dziwne - żaden z moich aparatów cyfrowych nie daje mi zielonego obrazu.

PS nie mam

W Gimpie nie znalazłem tych suwaków

Próbowałem już chyba wszystkich opcji.

 

Ale najbardziej mnie zastanawia dlaczego z kamery kolorowej wychodzi film czarno-biały (RAW) lub zielony (RGB)

Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, Marcin_G napisał:

Dla mnie to jest bardzo dziwne - żaden z moich aparatów cyfrowych nie daje mi zielonego obrazu.

PS nie mam

W Gimpie nie znalazłem tych suwaków

Próbowałem już chyba wszystkich opcji.

 

Ale najbardziej mnie zastanawia dlaczego z kamery kolorowej wychodzi film czarno-biały (RAW) lub zielony (RGB)

 

Jak składam w SIril z stacki z canona to też wychodzi zielono. W zielonym paśmie jest dwa razy więcej sygnału z racji matryc RGGB. 
Zaznacz w PIPP wszystkie trzy czekboksy w ramce Histogram Equalisation. Powinno uśrednić kolory. 

Link to comment
Share on other sites

6 minut temu, karp_killer napisał:

Zaznacz w PIPP wszystkie trzy czekboksy w ramce Histogram Equalisation. 

 :respect:Karpiu, jesteś wielki! :respect:

Zaznaczyłem i jest idealnie!

:groupwave:

Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, Marcin_G napisał:

 :respect:Karpiu, jesteś wielki! :respect:

Zaznaczyłem i jest idealnie!

:groupwave:

 

:like: 

 

To takie uśrednione kolory, nie są całkiem prawdziwe, ale pewnie lepsze niż zzieleniały Jupiterek. 

Link to comment
Share on other sites

11 minut temu, karp_killer napisał:

To takie uśrednione kolory, nie są całkiem prawdziwe, ale pewnie lepsze niż zzieleniały Jupiterek. 

A idź pan, teraz to wygląda jak Jowisz, a nie rozdeptana żaba

Jow+Regi.jpg

  • Like 8
Link to comment
Share on other sites

20 godzin temu, Marcin_G napisał:

A idź pan, teraz to wygląda jak Jowisz, a nie rozdeptana żaba

 

W Registax 6 też jest bardzo fajna opcja do szybkiego wyrównania kolorów. Spróbuj użyć poniższego przycisku - wziąłem randomowe stare zdjęcie w celu pokazowym. Przetestuj opcję auto balance :P

image.png.4818a07fb84ad0ffc15fe2d24b61effb.png

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

24 minuty temu, mack_mnk napisał:

W Registax 6 też jest bardzo fajna opcja do szybkiego wyrównania kolorów. Spróbuj użyć poniższego przycisku - wziąłem randomowe stare zdjęcie w celu pokazowym. Przetestuj opcję auto balance :P

image.png.4818a07fb84ad0ffc15fe2d24b61effb.png

Dobrze wiedzieć - dzięki!

 

Link to comment
Share on other sites

Wow, warunki musiały być naprawdę spoko. Kurde jesteś kolejna osoba która pisze ostatnio o super warunkach a u mnie ciągle pada :/ ehh życie. 

Gdybyś jeszcze dodał telekonwerter a maka zamienił na aparat to dopiero by był detal ;)

  • Like 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Hej,

Wrzucam moją pierwszą próbę kamery mono + RGB. 
Zdjęcie robione 01.07 o około 2:20.


Sky Watcher 150/750 newton
QHYL-II mono + Barlow x2
Filtry RGB ZWO 1,25'

 

Aviki po 30 sekund na kanał.
Wykorzystane 50% klatek.

j333 (1).png

Edited by wismat
  • Like 7
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, wismat napisał:

Hej,

Wrzucam moją pierwszą próbę kamery mono + RGB. 
Zdjęcie robione 01.07 o około 2:20.


Sky Watcher 150/750 newton
QHYL-II mono + Barlow x2
Filtry RGB ZWO 1,25'

 

Aviki po 30 sekund na kanał.
Wykorzystane 50% klatek.

j333 (1).png

 

Pytanka do Ciebie i osób składających kanały RGB:
Ustawiacie sekwencję z automatycznym kołem filtrowym, czy robicie wszystko ręcznie?
Czy korygujecie ostrość po każdej zmianie filtra?
Jakiego filtra używacie na luminację? 

Chce Wam się? :)

 

Zastanawiam się, w którą stronę pójść. Filtry LRGB brzmią jak koszmarnie dużo roboty, jeśli mam ochotę składać dodatkowo w winjupos lub animki. 

Link to comment
Share on other sites

13 minut temu, karp_killer napisał:

 

Pytanka do Ciebie i osób składających kanały RGB:
Ustawiacie sekwencję z automatycznym kołem filtrowym, czy robicie wszystko ręcznie?
Czy korygujecie ostrość po każdej zmianie filtra?
Jakiego filtra używacie na luminację? 

Chce Wam się? :)

 

Zastanawiam się, w którą stronę pójść. Filtry LRGB brzmią jak koszmarnie dużo roboty, jeśli mam ochotę składać dodatkowo w winjupos lub animki. 

Nabyłem ostatnio drogą kupna koło filtrowe manualne 5x1.25” z filtrami LRGB. Wsadziłem tam też IR 742 pro planet astronomika. Ostrość łapałem ręcznie i starałem się korygować z każdym filtrem, ale różnica nie była wybitnie znacząca. Zastanawiam się jeszcze jak to najlepiej zrobić. 
Nie używałem luminacji do powyższego Jowisza. 

Link to comment
Share on other sites

14 minut temu, wismat napisał:

Nabyłem ostatnio drogą kupna koło filtrowe manualne 5x1.25” z filtrami LRGB. Wsadziłem tam też IR 742 pro planet astronomika. Ostrość łapałem ręcznie i starałem się korygować z każdym filtrem, ale różnica nie była wybitnie znacząca. Zastanawiam się jeszcze jak to najlepiej zrobić. 
Nie używałem luminacji do powyższego Jowisza. 

 

Nie użyłeś tego ir pass na luminację? 

Czy masz też kolorową kamerkę? Czy widzisz różnicę w jakości? 

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, karp_killer napisał:

 

Nie użyłeś tego ir pass na luminację? 

Czy masz też kolorową kamerkę? Czy widzisz różnicę w jakości? 


Nie mam kolorowej. Mam kilka mono więc stwierdziłem, że jedną przeznaczę na takie operacje właśnie :) Ale jestem zadowolony z efektu.
Nie użyłem IR pass na L bo Jowisz był dość wysoko po godzinie 2. Łukasz Sujka mi mówił że IR Pass można dać jak jest stosunkowo nisko nad horyzontem. Zastosowanie tego filtra jako L w momencie kiedy Jowisz będzie wysoko może skutkować nieco gorszym detalem. Lepiej jest wtedy zrobić RRGB niż IR RGB.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

W dniu 29.06.2021 o 12:04, Marcin_G napisał:

Jowisza zrobiłem, ale chyba (?) nie mam jak tego obrobić / wyostrzyć. Czy GIMP ma możliwość jakiejś sensownej obróbki? Jeśli tak - które narzędzia w jakich zakładkach?

 

Zobacz poradnik Rika o użyciu Waveletów w Registax:

https://rk.edu.pl/pl/aplikacje-do-obrobki-klipow-planetarnych/

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
18 godzin temu, dobrychemik napisał:

O kurczę, też chcę 406/1800!

:)

Ja właśnie sprzedaję kamerkę z takim pikeslem, jak powyżej.... Sporo taniej niż ASI

Edited by Marcin_G
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   1 member

  • Our picks

    • Droga Mleczna w dwóch gigapikselach
      Zdjęcie jest mozaiką 110 kadrów, każdy po 4 minuty ekspozycji na ISO 400. Wykorzystałem dwa teleskopy Takahashi Epsilon 130D i dwa aparaty Nikon D810A zamocowane na montażu Losmandy G11 wynajętym na miejscu. Teleskopy były ustawione względem siebie pod lekkim kątem, aby umożliwić fotografowanie dwóch fragmentów mozaiki za jednym razem.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 37 replies
    • Przelot ISS z ogniskowej 2350 mm
      Cześć, po kilku podejściach w końcu udało mi się odpowiednio przygotować cały sprzęt i nadążyć za ISS bez stracenia jej ani razu z pola widzenia. Wykorzystałem do tego montaż Rainbow RST-135, który posiada sprzętową możliwość śledzenia satelitów.
      Celestron Edge 9,25" + ZWO ASI183MM. Czas ekspozycji 6 ms na klatkę, końcowy film składa się z grup 40 klatek stackowanych, wyostrzanych i powiększonych 250%.
      W przyszłości chciałbym wrócić do tematu z kamerką ASI174MM, która z barlowem 2x da mi podobną skalę, ale 5-6 razy większą liczbę klatek na sekundę.
      Poniżej film z przelotu, na dole najlepsza klatka.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 69 replies
    • Big Bang remnant - Ursa Major Arc or UMa Arc
      Tytuł nieco przekorny bo nie chodzi tu oczywiście o Wielki Wybuch ale ... zacznijmy od początku.
       
      W roku 1997 Peter McCullough używając eksperymentalnej kamery nagrał w paśmie Ha długą na 2 stopnie prostą linie przecinajacą niebo.
       
      Peter McCullough na konferencji pokazał fotografię Robertowi Benjamin i obaj byli pod wrażeniem - padło nawet stwierdzenie: “In astronomy, you never see perfectly straight lines in the sky,”
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 16 replies
    • Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie - o nietypowych rozwiązaniach sprzętowych
      Sformułowanie, które można znaleźć w internetach jako jedno z "praw Murphy'ego" przyszło mi na myśl, gdy kolejny raz przeglądałem zdjęcia na telefonie z ostatniego zlotu, mając z tyłu głowy najgłośniejszy marsjański temat na forum. Do rzeczy - jakie macie (bardzo) nietypowe patenty na usprawnienie sprzętu astronomicznego bądź jakieś kreatywne improwizacje w razie awarii czy niezabrania jakiegoś elementu sprzętu  Obstawiam, że @HAMAL mógłby samodzielnie wypełnić treścią taki wątek.
        • Haha
        • Like
      • 27 replies
    • MARS 2020 - mapa albedo powierzchni + pełny obrót 3D  (tutorial gratis)
      Dzisiejszej nocy mamy opozycję Marsa więc to chyba dobry moment żeby zaprezentować wyniki mojego wrześniowego projektu. Pogody ostatnio jak na lekarstwo – od początku października praktycznie nie udało mi się fotografować. Na szczęście wrzesień dopisał jeśli chodzi o warunki seeingowe i udało mi się skończyć długo planowany projekt pełnej mapy powierzchni (struktur albedo) Marsa.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 131 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.