Jump to content

Gromada kulista M3 i galaktyka NGC3718


Recommended Posts

Podziwiam jakość materiału i piękną zrównoważoną obróbkę, szczegół rewelacyjny. Może tylko odrobinę więcej niebieskości gwiazdkom należałoby się.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Dziękuję wszystkim za miłe słowa. Na pewno obróbka zdjęć nie jest doskonała i można jeszcze wiele rzeczy poprawić, ale bardzo ważna w astrofotografii jest jakość nieba. Paradoksalnie dopiero pandemia wstrzymała realizacje wielu projektów  budowy na terenach gmin oświetlenia LED. Przynajmniej na jakiś czas zaświetlenie naszego nieba nie ulegnie pogorszeniu. Powodem tego jest też znaczny wzrost cen energii elektrycznej. 

  • Like 2
  • Love 1
Link to comment
Share on other sites

Mam nadzieję Andrzej że Twoje dane mają poparcie w faktach, bo bardzo podoba mi się ta wizja. Nawet kosztem cen. 

A zdjęcia jak zwykłe magiczne. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, OnlyAfc napisał:

Świetne zdjęcia. 

Jaką tubą te zdjęcia były wykonane? 

Wygląda na sporą ogniskową. 

Newton 10 cali, ogniskowa 900mm (ASA 10N f3,6). Kamera Atik One 6,0 ma piksel 4,54 mikrona co daje skalę obrazu 1 arcsec/piksel.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

16 godzin temu, Andrzej F. napisał:

L-21x300s bin1, RGB-10x300s bin1

Andrzeju, jak to jest z tymi czasami ekspozycji poszczególnych klatek dla gromad kulistych? Co chwilę wszyscy mi doradzają aby zejść do 90 czy nawet 60 sekund, a tu widzę, że masz 5-minutowe klatki i wszystko pięknie się prezentuje.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

5 minut temu, Tuvoc napisał:

Andrzeju, jak to jest z tymi czasami ekspozycji poszczególnych klatek dla gromad kulistych? Co chwilę wszyscy mi doradzają aby zejść do 90 czy nawet 60 sekund, a tu widzę, że masz 5-minutowe klatki i wszystko pięknie się prezentuje.

Przeoczyłem tutaj dodatkowo zrobioną ekspozycję w luminacji 10x20sek bin1. Dzięki temu środek gromady kulistej nie jest prześwietlony w luminacji. Natomiast sam kolor RGB nie został przepalony pomimo 300s ekspozycji na każdy kanał, ponieważ filtry RGB przepuszczają o wiele mniej światła od filtra luminacji.  Kolor i luminacja zostały osobno obrobione w PixInsight 1,8. Składanie kanału luminacji L i koloru RGB zostało zrobione w PS CS6.

  • Like 3
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Klucz Wiolinowy to obiekt symbol jak dla mnie :)Mocno pociągnąłeś więc wyszło sporo w tle. Dla mnie zdecydowanie na plus.

Nie wiem czy to tylko u mnie ale przy mocno kolorowych galaktykach gwiazdy nie mają go wcale lub bardzo blado wypadły - taki kolor gwiazd Ci wyszedł ?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

32 minuty temu, Andrzej F. napisał:

Przeoczyłem tutaj dodatkowo zrobioną ekspozycję w luminacji 10x20sek bin1. Dzięki temu środek gromady kulistej nie jest prześwietlony w luminacji. Natomiast sam kolor RGB nie został przepalony pomimo 300s ekspozycji na każdy kanał, ponieważ filtry RGB przepuszczają o wiele mniej światła od filtra luminacji.  Kolor i luminacja zostały osobno obrobione w PixInsight 1,8. Składanie kanału luminacji L i koloru RGB zostało zrobione w PS CS6.

Bardzo Ci dziękuję za wyczerpujące wyjaśnienia! Zastanawiam się, czy same dwie sesje (300 sek + np. 20 sek) lustrzanką (Canon 800D) wystarczą. Niestety ja "zbieram" wszystko hurtem, chociaż z drugiej strony mogę w PIxinsight rozdzielić stack na L + RGB i pracować na samej luminancji. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

19 minut temu, MaPa napisał:

Klucz Wiolinowy to obiekt symbol jak dla mnie :)Mocno pociągnąłeś więc wyszło sporo w tle. Dla mnie zdecydowanie na plus.

Nie wiem czy to tylko u mnie ale przy mocno kolorowych galaktykach gwiazdy nie mają go wcale lub bardzo blado wypadły - taki kolor gwiazd Ci wyszedł ?

Przy kolorach gwiazd nic nie kombinowałem. Wyszedł tak jak na zdjęciu. Można to poprawić stosując maskę na gwiazdach, a potem zastosować odwrotność i podciągnąć kolor samych gwiazd krzywymi w pix-e. Tak też zrobiłem przy obróbce M3.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

14 minut temu, Tuvoc napisał:

Bardzo Ci dziękuję za wyczerpujące wyjaśnienia! Zastanawiam się, czy same dwie sesje (300 sek + np. 20 sek) lustrzanką (Canon 800D) wystarczą. Niestety ja "zbieram" wszystko hurtem, chociaż z drugiej strony mogę w PIxinsight rozdzielić stack na L + RGB i pracować na samej luminancji. 

Według mnie można zrobić sesję 300s i 60s. Osobno obrobić w pix-e, a potem nałożyć otrzymane obrazy w PS-ie. Przy obróbce samego RGB 300s, można spróbować użyć funkcji HDRMultiscaleTransform.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Our picks

    • Droga Mleczna w dwóch gigapikselach
      Zdjęcie jest mozaiką 110 kadrów, każdy po 4 minuty ekspozycji na ISO 400. Wykorzystałem dwa teleskopy Takahashi Epsilon 130D i dwa aparaty Nikon D810A zamocowane na montażu Losmandy G11 wynajętym na miejscu. Teleskopy były ustawione względem siebie pod lekkim kątem, aby umożliwić fotografowanie dwóch fragmentów mozaiki za jednym razem.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 36 replies
    • Przelot ISS z ogniskowej 2350 mm
      Cześć, po kilku podejściach w końcu udało mi się odpowiednio przygotować cały sprzęt i nadążyć za ISS bez stracenia jej ani razu z pola widzenia. Wykorzystałem do tego montaż Rainbow RST-135, który posiada sprzętową możliwość śledzenia satelitów.
      Celestron Edge 9,25" + ZWO ASI183MM. Czas ekspozycji 6 ms na klatkę, końcowy film składa się z grup 40 klatek stackowanych, wyostrzanych i powiększonych 250%.
      W przyszłości chciałbym wrócić do tematu z kamerką ASI174MM, która z barlowem 2x da mi podobną skalę, ale 5-6 razy większą liczbę klatek na sekundę.
      Poniżej film z przelotu, na dole najlepsza klatka.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 69 replies
    • Big Bang remnant - Ursa Major Arc or UMa Arc
      Tytuł nieco przekorny bo nie chodzi tu oczywiście o Wielki Wybuch ale ... zacznijmy od początku.
       
      W roku 1997 Peter McCullough używając eksperymentalnej kamery nagrał w paśmie Ha długą na 2 stopnie prostą linie przecinajacą niebo.
       
      Peter McCullough na konferencji pokazał fotografię Robertowi Benjamin i obaj byli pod wrażeniem - padło nawet stwierdzenie: “In astronomy, you never see perfectly straight lines in the sky,”
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 16 replies
    • Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie - o nietypowych rozwiązaniach sprzętowych
      Sformułowanie, które można znaleźć w internetach jako jedno z "praw Murphy'ego" przyszło mi na myśl, gdy kolejny raz przeglądałem zdjęcia na telefonie z ostatniego zlotu, mając z tyłu głowy najgłośniejszy marsjański temat na forum. Do rzeczy - jakie macie (bardzo) nietypowe patenty na usprawnienie sprzętu astronomicznego bądź jakieś kreatywne improwizacje w razie awarii czy niezabrania jakiegoś elementu sprzętu  Obstawiam, że @HAMAL mógłby samodzielnie wypełnić treścią taki wątek.
        • Haha
        • Like
      • 21 replies
    • MARS 2020 - mapa albedo powierzchni + pełny obrót 3D  (tutorial gratis)
      Dzisiejszej nocy mamy opozycję Marsa więc to chyba dobry moment żeby zaprezentować wyniki mojego wrześniowego projektu. Pogody ostatnio jak na lekarstwo – od początku października praktycznie nie udało mi się fotografować. Na szczęście wrzesień dopisał jeśli chodzi o warunki seeingowe i udało mi się skończyć długo planowany projekt pełnej mapy powierzchni (struktur albedo) Marsa.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 131 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.