Jump to content

PixInside rulez czyli jak pozbyć się śladów p. Muska z naszych fotek


Guest wessel
 Share

Recommended Posts

Guest wessel

Z zasady używam do składania ( stackowania) algorytmu MEDIAN ot chociażby po to, aby ukryć nieduże niedoskonałości kilku użytecznych klatek albo pozbyć się śmieci. Ale czasami, szczególnie wtedy kiedy jestem pod dobrym niebem tak jak teraz- kusi użycie algorytmu AVERAGE dającego zdecydowanie lepszy stosunek sygnał-szum, co skutkuje mniejszą liczbą klatek koniecznych do uzyskania zadowalających efektów. Niestety nie usuwa on tak skutecznie jak MEDIAN niechcianych śmieci.

W dobie wszechobecnych satelitów Muska użycie AVERAGE bywa niemożliwe.

Ale.... procedura stackingu PixInsight ma zakładkę Large Scale Pixel Rejection.

Mogę spokojnie Wam ją polecić. Przykład działania na ustawieniach defoltowych - poniżej.

Klatki tylko skalibrowane i wyciągnięte Auto Stretch.

Bez włączonego Large Scale Pixel Rejection- AVERAGE

Z.thumb.jpg.4b034984546d93bbb7f0bfbe338ce63c.jpg

 

Ustawienia:

Ust.jpg.bde55432bf3769b1c13739fd420ee3e5.jpg

 

Average z włączonym Large Scale Pixel Rejection

 

Bez.thumb.jpg.67fe13a498cca6559a9c6139be6af247.jpg

 

Usunięte ślady satelitów:

 

rejection_high.thumb.jpg.8824e8b62fea621cbfaa7e76e576b0d0.jpg

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, .zombi. napisał:

A tak nie prościej ?

image.png.dbec96fa753358c96c1855141790c57e.png

Ktora z Twoich opcji dziala analogicznie do screena Macieja? 

Link to comment
Share on other sites

Z tym że to co Maciej pokazał to jest zdaje się kombinacja. 

 

4 minuty temu, Tayson napisał:

Ktora z Twoich opcji dziala analogicznie do screena Macieja? 

 

Ta ze screena.

Link to comment
Share on other sites

Guest wessel

Chyba nie. Tam określam wielkość struktury no i algorytm wyszukuje ciągłych struktur, a tu gdzie?

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Po przesiadce na PIX szybko zorientowałem się że ani średnia ani nawet mediana nie wywalają skuteczne satelit (tak jak robił to program z którego się przesiadłem) bez wyboru algorytmu odrzucania - a algorytm odrzucania specjalnie jest ustawiony na non żeby użytkownik wykonał wysiłek umysłowy a nie dlatego że można go zostawiać na non i tak jak w większości przypadków w pix jakoś tam zadziała. Rozumiem że masz wyżartą fotkę przez nisko lecący samolot to wtedy zapewne można użyć Twojej sztuczki ale ja takie klatki raczej wywalam.

 

Nikogo nie namawiam, popróbujcie i stakujcie jak wam najwygodniej - love and peace ;)

Edited by .zombi.
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Nie rozumiem kompletnie o co tu chodzi. Zawsze daje average i Windsorized Sigma Clipping i w życiu mi się żaden artefakt nie ostał, wywala skutecznie nawet ślady po lądujących samolotach. 

 

Ciekawsze to jest zrobienie by klatki które nie skalibrowały paprochów ich nie stakowały ale to inny temat. 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Guest wessel

Mnie kiedyś pewien facet powiedział, jak zacząłem kombinerkami odkręcać nakrętkę " Use a right tool" i jakoś tak mi zostało :)

Link to comment
Share on other sites

Guest wessel
1 minutę temu, kubaman napisał:

Nie rozumiem kompletnie o co tu chodzi. Zawsze daje average i Windsorized Sigma Clipping i w życiu mi się żaden artefakt nie ostał, wywala skutecznie nawet ślady po lądujących samolotach. 

 

Ciekawsze to jest zrobienie by klatki które nie skalibrowały paprochów ich nie stakowały ale to inny temat. 

To zrób i pokaż. Czy już nawet pokazanie tutoriala musi wywoływać takie wpisy? Po prostu się nie chce mi się  opisywać.

Link to comment
Share on other sites

Jak pisał Przemek można jeść zupę widelcem, a nawet robić o tym tutki ale przecież ogólną zasadą chyba jest, dla dobra ogółu, żeby korzystać z tych narzedzi w najlepszy, najprostszy i najskuteczniejszy sposób. W. Dokumentacji Pixinsight na stronie developera napisano we wstępie do działu opisującego Pixel Rejection 1 wystarczająco jasno czym usuwa się satelity, myślę że to nic złego, że takie metody uważam (i nie tylko ja) za najlepsze. Nie ma się o co obrażać. 

 

Pixel Rejection

At the beginning of this document, we have said that the set of integrated images usually contains spurious data that cannot be characterized as random noise. Here we are interested in accidental phenomena such as plane or satellite trails and cosmic ray impacts on CCD and CMOS sensors, and also in instrumental defects such as hot or cold pixels and bad pixel rows and columns (with the necessary help of some dithering between subexposures!). All of these bad data form bright or dark artifacts at relatively small dimensional scales, which can be removed efficiently during the image integration task thanks to a family of statistical methods collectively known as pixel rejection algorithms.

The goal of a pixel rejection algorithm is to exclude outliers from the set of pixels that are to be combined in each pixel stack. The differences between the rejection algorithms available lay basically in their sophistication and suitability to detect true outliers in small and large sets of images. In the following paragraphs we describe the rejection algorithms currently implemented in our ImageIntegration tool.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Maciek ,a ile musi być klatek minimum żeby ta metoda działała? bo np. u mnie przy 5 klatkach wyrównanych i poskładanych ślady pozostają nawet jak używam mediany.

Link to comment
Share on other sites

Guest wessel
Posted (edited)

"Jak pisał Przemek można jeść zupę widelcem, a nawet robić o tym tutki" - przekonałeś mnie. To był mój ostatni wpis w temacie tutoriali.

 

 

Edited by wessel
Link to comment
Share on other sites

Ja mam u siebie tak. Wszystko zawsze ładnie wyczyszczone, zero problemów z wycinaniem głownego obiektu.

Jak dobrze pamiętam Clip Low Range odznaczyłem, poniewaz dawało to minimalnie wiecej szumu.

 

image.png.48207eb7c9b6472c807aadd45da15cf1.png

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

19 godzin temu, Antoni napisał:

Maciek ,a ile musi być klatek minimum żeby ta metoda działała? bo np. u mnie przy 5 klatkach wyrównanych i poskładanych ślady pozostają nawet jak używam mediany.

Problem jest, kiedy ślad widać na wszystkich klatkach. Jeśli nie, to czasami wystarczą 3. Był wcześniej wątek na ten temat. Odpowiedni dobór parametrów Pixel Rejection pozwala też minimalizować walking noise.

Link to comment
Share on other sites

Ja zawsze używam Average, nigdy Median. Owszem, bywało, że na masterze zostawały minimalne ślady jakiegoś satelity z jednego suba. Nie wiem z jakich powodów, ale zamiast zmieniać ustawienia stackowania po prostu winnego suba usuwałem. Nie robiło to istotniej różnicy, skoro stackuję zwykle od 40 wzwyż.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

po lewej z zaznaczonym parametrem , po prawej bez.

wam pozostawim do oceny. ja zawsze mam zaznaczone.

 

image.png.fbf9ff8db2b404baee7012b06bc71cfd.png

 

image.png.8c7c53ed60b799a257dfee1ef6a32f89.png

 

image.png.3290aec4e6665395c45de540d84abb96.png

 

rozciagniety do podgladu stack

image.png.3ea34bb5cd0575c69219085ab3f26640.png

 

image.png.a8da9428a1f1703f578d5f410be5721d.png

 

max zoom w pixie

image.png.9682e9ff97e477eaf135dea0ca729a20.png

Edited by Tayson
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Our picks

    • Droga Mleczna w dwóch gigapikselach
      Zdjęcie jest mozaiką 110 kadrów, każdy po 4 minuty ekspozycji na ISO 400. Wykorzystałem dwa teleskopy Takahashi Epsilon 130D i dwa aparaty Nikon D810A zamocowane na montażu Losmandy G11 wynajętym na miejscu. Teleskopy były ustawione względem siebie pod lekkim kątem, aby umożliwić fotografowanie dwóch fragmentów mozaiki za jednym razem.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 36 replies
    • Przelot ISS z ogniskowej 2350 mm
      Cześć, po kilku podejściach w końcu udało mi się odpowiednio przygotować cały sprzęt i nadążyć za ISS bez stracenia jej ani razu z pola widzenia. Wykorzystałem do tego montaż Rainbow RST-135, który posiada sprzętową możliwość śledzenia satelitów.
      Celestron Edge 9,25" + ZWO ASI183MM. Czas ekspozycji 6 ms na klatkę, końcowy film składa się z grup 40 klatek stackowanych, wyostrzanych i powiększonych 250%.
      W przyszłości chciałbym wrócić do tematu z kamerką ASI174MM, która z barlowem 2x da mi podobną skalę, ale 5-6 razy większą liczbę klatek na sekundę.
      Poniżej film z przelotu, na dole najlepsza klatka.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 69 replies
    • Big Bang remnant - Ursa Major Arc or UMa Arc
      Tytuł nieco przekorny bo nie chodzi tu oczywiście o Wielki Wybuch ale ... zacznijmy od początku.
       
      W roku 1997 Peter McCullough używając eksperymentalnej kamery nagrał w paśmie Ha długą na 2 stopnie prostą linie przecinajacą niebo.
       
      Peter McCullough na konferencji pokazał fotografię Robertowi Benjamin i obaj byli pod wrażeniem - padło nawet stwierdzenie: “In astronomy, you never see perfectly straight lines in the sky,”
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 16 replies
    • Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie - o nietypowych rozwiązaniach sprzętowych
      Sformułowanie, które można znaleźć w internetach jako jedno z "praw Murphy'ego" przyszło mi na myśl, gdy kolejny raz przeglądałem zdjęcia na telefonie z ostatniego zlotu, mając z tyłu głowy najgłośniejszy marsjański temat na forum. Do rzeczy - jakie macie (bardzo) nietypowe patenty na usprawnienie sprzętu astronomicznego bądź jakieś kreatywne improwizacje w razie awarii czy niezabrania jakiegoś elementu sprzętu  Obstawiam, że @HAMAL mógłby samodzielnie wypełnić treścią taki wątek.
        • Haha
        • Like
      • 21 replies
    • MARS 2020 - mapa albedo powierzchni + pełny obrót 3D  (tutorial gratis)
      Dzisiejszej nocy mamy opozycję Marsa więc to chyba dobry moment żeby zaprezentować wyniki mojego wrześniowego projektu. Pogody ostatnio jak na lekarstwo – od początku października praktycznie nie udało mi się fotografować. Na szczęście wrzesień dopisał jeśli chodzi o warunki seeingowe i udało mi się skończyć długo planowany projekt pełnej mapy powierzchni (struktur albedo) Marsa.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 131 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.