Skocz do zawartości

Sprzęt do pokazów nieba


Daniel Pączek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. 

Dzień dobry. 
       Jestem nauczycielem fizyki w szkole podstawowej na pomorzu, a jednocześnie pasjonatem astronomii. Za zgodą mojego dyrektora chciałbym prowadzić z grupą uczniów kółko astronomiczne oraz spotykać się z nimi  na obserwację nocnego nieba. Dlatego mój dyrektor prosił mnie abym dowiedział się  jaki sprzęt byłby dobry do takich zajęć. Prosiłbym o kilka ofert sprzętu typu teleskop astronomiczny wraz z akcesoriami. Są to uczniowie klas 7 i 8  w wieku 14 i 15 lat i chciałby w nich zaszczepić bakcyla astronomii. Wiem, że dobór takiego sprzętu zależy od wielu czynników. Oto kilka wskazówek: dobrze byłoby, aby sprzęt był w miarę mobilny, sam posiadam  teleskop SW Dobson 10 Flex  i wiem że jest dosyć ciężki i troszkę nieporęczny. Zapewne dobrym rozwiązaniem byłby napęd typu np GOTO do pokazów większej grupie uczniów. Jednocześnie chciałbym ich nauczyć ręcznego wyszukiwania obiektów na niebie. Obserwacje będą prowadzone na wsi  w pobliżu szkoły (niezbyt ciemne niebo w odległości 15km Trójmiasto). Chciałbym z nimi oglądać ciekawe zjawiska astronomiczne,  planety Układu Słonecznego i również niektóre obiekty głebokiego nieba. Co do kwoty to sam nie wiem ile szkoła chciałaby przeznaczyć na taki sprzęt, ale nie ma to na tą chwilę znaczenia. Z czasem zawsze można rozbudować nasze szkolne obserwatorium astronomiczne o dodatkowe akcesoria. Proszę o jakieś sugestie. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach