Jump to content

IC 1396 i pierwsze SHO.


 Share

Recommended Posts

Osobiscie odpuscilbym palenie RGB, a w zamian dopali Ha zeby miec bezszumowa luminacje. Narazie szum skutecznie degraduje Ci fotke. A szkoda bo skala fajna, detal jest. :)

 

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Robson_g said:

Ja już się nauczyłem, że trzeba mieć minimum 70 klatek Ha.

Czasami nawet wiecej Robert. Zalezy jaki obiekt palimy ;)

 

Edited by Marvaz
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
1 godzinę temu, Tayson napisał:

Płytkie.  Myske ze stac Cie na wieksza różnorodność kolorow. 

No jeszcze zobaczymy, to było pierwsze podejście.

 

26 minut temu, Marvaz napisał:

Osobiscie odpuscilbym palenie RGB, a w zamian dopali Ha zeby miec bezszumowa luminacje. Narazie szum skutecznie degraduje Ci fotke. A szkoda bo skala fajna, detal jest. :)

 

Niestety ale to tak nie działa, nie obserwuje już po wyżej 40-50 klatek żadnej różnicy stosunku sygnału do szumu. Takie uroki tego starego CCD to nie CMOS że warto palić 150 klatek.

Serio kiedyś zrobiłem test 120 klatek VS 50 i nie było absolutnie żadnej różnicy. Tu zamiast ilości klatek widzę że warto raczej palić 20-30 minut na klatkę.

Fotka ma duży szum ponieważ każda pojedyńcza subklatka ma bardzo duży szum z powodu pracy matrycy w dość wysokiej temperaturze( ta kamera ma słabe chłodzenie ) i przez niebo bardzo słabej jakości, jestem z 3 stron otoczony fabrykami, tu jest jak na stadionie.

Pewnie macie racje że może by dało się lepiej ale w tych warunkach potrafię tylko to.

RGB postanowiłem zebrać ponieważ nawet na 20 minutowej ekspozycji tlenu i siarki łapie prawie że znikome ilości... może HaRGB wyjdzie mi lepiej :D

 

Za 3 miesiące przenoszę się pod w miarę normalne niebo, powinno być lepiej.

 

Edited by Imar
Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Imar said:

 

 

Niestety ale to tak nie działa, nie obserwuje już po wyżej 40-50 klatek żadnej różnicy stosunku sygnału do szumu. Takie uroki tego starego CCD to nie CMOS że warto palić 150 klatek.

Serio kiedyś zrobiłem test 120 klatek VS 50 i nie było absolutnie żadnej różnicy. Tu zamiast ilości klatek widzę że warto raczej palić 20-30 minut na klatkę.

Fotka ma duży szum ponieważ każda pojedyńcza subklatka ma bardzo duży szum z powodu pracy matrycy w dość wysokiej temperaturze( ta kamera ma słabe chłodzenie ) i przez niebo bardzo słabej jakości, jestem z 3 stron otoczony fabrykami, tu jest jak na stadionie.

Pewnie macie racje że może by dało się lepiej ale w tych warunkach potrafię tylko to.

RGB postanowiłem zebrać ponieważ nawet na 20 minutowej ekspozycji tlenu i siarki łapie prawie że znikome ilości... może HaRGB wyjdzie mi lepiej :D

 

Dzieki za wyczerpujace wyjasnienie :)

 

 

Link to comment
Share on other sites

Dla tych którzy chcą się pomęczyć zamieszczam paczkę ze trzema kanałami HA SII OIII

Może komuś wyjdzie lepiej i spowoduje to to że się czegoś nowego nauczę,

Zapraszam :D

IC1396.zip

Link to comment
Share on other sites

20 godzin temu, Imar napisał:

Takie uroki tego starego CCD to nie CMOS że warto palić 150 klatek.

Serio kiedyś zrobiłem test 120 klatek VS 50 i nie było absolutnie żadnej różnicy.

tak sie dzieje gdy masz dosc jasny obiekt w kadrze.

Ja jak paliłem OU4 w tlenie, to przy 30-40sztukach 20min byłem załamany i gotowy sie poddac. Okolice 100szt okazaly sie wystarczające, ponieważ przy 120szt vs 100szt nie widzialem róznicy.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

zerknalem po swojemu.

zdecydowanie za słaby sygmał w S i O. Za krótkie klatki! 10min to wg mnie polowa tego co powinienes palic.

gradienty w tlenie dają znac o sobie na dole kadru. zmykam na mecz.

image.png.0980a51057399248715a36d98d607ec4.png

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

34 minuty temu, Tayson napisał:

zerknalem po swojemu.

zdecydowanie za słaby sygmał w S i O. Za krótkie klatki! 10min to wg mnie polowa tego co powinienes palic.

gradienty w tlenie dają znac o sobie na dole kadru. zmykam na mecz.

 

 

Cóż dzięki za ocenę. Nigdy nie próbowałem palić 20 minut i nie wiem czy mój montaż pociągnie tyle w rozsądnym procentowo uzysku nie pojechanych klatek.

Ale spróbuje przy innym obiekcie.

A gradienty to cóż takie niebo i warunki nic nie poradzi trzeba w obróbce wyrównać, kalibrowane flatem było.

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, Imar napisał:

Nigdy nie próbowałem palić 20 minut i nie wiem czy mój montaż pociągnie tyle w rozsądnym procentowo uzysku

EQ6-R? Spróbuj, powinno być OK. Skoro HEQ5 dawał mi radę... ;)

Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, dziki napisał:

EQ6-R? Spróbuj, powinno być OK. Skoro HEQ5 dawał mi radę... ;)

No zobaczymy. 15 min na legalu jedzie, miejmy nadzieje że 20 też.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

wodór mozesz przy jasnych obiektach spokojnie palic po 10 lub15min, ale siarke i tlen to ccd obowiazkowo po 20min lub wiecej :flirt:

Edited by Tayson
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, .zombi. napisał:

Nie słuchaj kolegów, fotka jest fajna, bez nadęcia na miarę zebranego materiału.

Dzięki, no taka miała być.

Myślę że każdy ma trochę racji i te kilka minut dłużej można po palić.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Our picks

    • Droga Mleczna w dwóch gigapikselach
      Zdjęcie jest mozaiką 110 kadrów, każdy po 4 minuty ekspozycji na ISO 400. Wykorzystałem dwa teleskopy Takahashi Epsilon 130D i dwa aparaty Nikon D810A zamocowane na montażu Losmandy G11 wynajętym na miejscu. Teleskopy były ustawione względem siebie pod lekkim kątem, aby umożliwić fotografowanie dwóch fragmentów mozaiki za jednym razem.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 36 replies
    • Przelot ISS z ogniskowej 2350 mm
      Cześć, po kilku podejściach w końcu udało mi się odpowiednio przygotować cały sprzęt i nadążyć za ISS bez stracenia jej ani razu z pola widzenia. Wykorzystałem do tego montaż Rainbow RST-135, który posiada sprzętową możliwość śledzenia satelitów.
      Celestron Edge 9,25" + ZWO ASI183MM. Czas ekspozycji 6 ms na klatkę, końcowy film składa się z grup 40 klatek stackowanych, wyostrzanych i powiększonych 250%.
      W przyszłości chciałbym wrócić do tematu z kamerką ASI174MM, która z barlowem 2x da mi podobną skalę, ale 5-6 razy większą liczbę klatek na sekundę.
      Poniżej film z przelotu, na dole najlepsza klatka.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 69 replies
    • Big Bang remnant - Ursa Major Arc or UMa Arc
      Tytuł nieco przekorny bo nie chodzi tu oczywiście o Wielki Wybuch ale ... zacznijmy od początku.
       
      W roku 1997 Peter McCullough używając eksperymentalnej kamery nagrał w paśmie Ha długą na 2 stopnie prostą linie przecinajacą niebo.
       
      Peter McCullough na konferencji pokazał fotografię Robertowi Benjamin i obaj byli pod wrażeniem - padło nawet stwierdzenie: “In astronomy, you never see perfectly straight lines in the sky,”
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 16 replies
    • Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie - o nietypowych rozwiązaniach sprzętowych
      Sformułowanie, które można znaleźć w internetach jako jedno z "praw Murphy'ego" przyszło mi na myśl, gdy kolejny raz przeglądałem zdjęcia na telefonie z ostatniego zlotu, mając z tyłu głowy najgłośniejszy marsjański temat na forum. Do rzeczy - jakie macie (bardzo) nietypowe patenty na usprawnienie sprzętu astronomicznego bądź jakieś kreatywne improwizacje w razie awarii czy niezabrania jakiegoś elementu sprzętu  Obstawiam, że @HAMAL mógłby samodzielnie wypełnić treścią taki wątek.
        • Haha
        • Like
      • 21 replies
    • MARS 2020 - mapa albedo powierzchni + pełny obrót 3D  (tutorial gratis)
      Dzisiejszej nocy mamy opozycję Marsa więc to chyba dobry moment żeby zaprezentować wyniki mojego wrześniowego projektu. Pogody ostatnio jak na lekarstwo – od początku października praktycznie nie udało mi się fotografować. Na szczęście wrzesień dopisał jeśli chodzi o warunki seeingowe i udało mi się skończyć długo planowany projekt pełnej mapy powierzchni (struktur albedo) Marsa.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 131 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.