Skocz do zawartości

Tło i jego kalibracja w sensorach asi294mc/mm


Przemek Majewski

Rekomendowane odpowiedzi

Akurat jestem od kilku dni szczęśliwym posiadaczem ASI 294 MC-Pro i mam jedno zasadnicze pytanie: jaki stosować Gain? Czy to jest tak, że do różnych obiektów warto go zmieniać czy lepiej ustawić raz i, póki jestem zielony, nie zmieniać? Jeśli nie zmieniać to jaką wartość ustawić?

 

Fajne opracowanie Przemku. Pozdrawiam.

Edytowane przez dobrychemik
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, dobrychemik napisał:

Akurat jestem od kilku dni szczęśliwym posiadaczem ASI 294 MC-Pro i mam jedno zasadnicze pytanie: jaki stosować Gain? Czy to jest tak, że do różnych obiektów warto go zmieniać czy lepiej ustawić raz i, póki jestem zielony, nie zmieniać? Jeśli nie zmieniać to jaką wartość ustawić?

W 90% przypadków powinno być idealnie przy 120.

  • Lubię 1
  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, dobrychemik napisał:

Akurat jestem od kilku dni szczęśliwym posiadaczem ASI 294 MC-Pro i mam jedno zasadnicze pytanie: jaki stosować Gain? Czy to jest tak, że do różnych obiektów warto go zmieniać czy lepiej ustawić raz i, póki jestem zielony, nie zmieniać? Jeśli nie zmieniać to jaką wartość ustawić?

 

może to lekki offtop, ale w Twoim wypadku jak już Tobie odpowiedziano - gain 120, offset 4. tak jak pisałem, zrób < sekundowego darka i upewnij się, że nie ma zerowych pikseli.

 

co do gainu są super prelekcje Dr. Glovera na YT, ale w praktyce, zmienianie gainu daje niewiele wiecej niż męczarnie z kalibracją, szczegolnie w wypadku amp glowowych kamer -- musialbyć robić lub skalowac darki!

 

ogólnie przybliżone zasady do każdych kamer są takie:

 

- uzywasz najmniejszego HCG (jeśli takie jest)