Jump to content

NGC 6871 - wesoła gromadka i LBNy


Maetrik
 Share

Recommended Posts

29 minut temu, Marvaz napisał:

Pytanie tylko czego tak szumi?

Odpowiedź jest tutaj:

5 godzin temu, Maetrik napisał:

G,B po 10x300s

Masz 17 h wodoru (swoją drogą ładny czas :)) do kanału czerwonego i tylko po 50 min na zielony i niebieski, gdzie zazwyczaj zieleń mocno szumi, przynajmniej u mnie. 

Edited by OnlyAfc
Link to comment
Share on other sites

Dzięki za odpowiedzi, zawsze cenne :)

tak się zastanawiam co tu ewentualnie dozbierać? Wodoru myślę, że dość..

kolorku też tyle wystarcza - przetestowane

poza tym kolor nie szumi, wyciągam go tylko na gwiazdki i delikatny zarys pyłów - tam szumu brak.

 

Może po prostu taki urok miejskiego materiału, zawsze w niektórych partiach szum będzie jak się robi spod żółtego nieba, gdzie pod domem latarnie świecą.

Druga sprawa to, że nie lubię odszumiać, staram się tego nie robić - jak szumi wolę dozbierać materiału. Tu więcej materiału podejrzewam dużo nie wniesie...

a trzecia sprawa to fakt, że chyba akceptuje taki poziom szumu - wolę to niż kisiel.

 

Link to comment
Share on other sites

34 minuty temu, pablo12311 napisał:

Przede wszystkim dozbieraj kanał R, bo Ha go nie zastąpi jeśli chodzi o gwiazdy.

Zazwyczaj się udawało i całkiem fajnie się to sprawdza. A robię to nie z lenistwa tylko zauważyłem, że lepiej taka metoda działa bo:

Na zwykłym rgb z moim LP w ogóle prawie nie ma mgławicy. Przez co w kolorku mam same gwiazdy - jak robię potem LRGB to cieżko z kolorem mgławicy (jest mega blada) ...niby można to potem różnymi sposobami "podkolorować" ale sporo kombinowania. A ha zamiast R daje mgławicę w kolorku co ułatwia zadanie i gwiazdki też dają się ogarnąć by wyglądały naturalnie. 

44 minuty temu, pablo12311 napisał:

Proponuję jeszcze ściągnąć magentę poprzez kolor selektywny

Tu racja, dziś dopiero to zobaczyłem. Do poprawy.

Dzięki 

Link to comment
Share on other sites

Guest wessel

Prosta sprawa: obrabiasz gwiazdki ( pełne LRGB) a potem dodajesz przez SCREEN mgławicę pozbawioną gwiazd. Zachowujesz kolor gwiazd i możesz dowolnie operować nasyceniem i kolorystyką mgławicy. Warto.

Link to comment
Share on other sites

13 minut temu, wessel napisał:

Prosta sprawa: obrabiasz gwiazdki ( pełne LRGB) a potem dodajesz przez SCREEN mgławicę pozbawioną gwiazd. Zachowujesz kolor gwiazd i możesz dowolnie operować nasyceniem i kolorystyką mgławicy. Warto.

świetne to :)

troszkę musiałem obejść LRGB ale generalnie bardzo fajnie działa. Dzięki!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our picks

    • Migracja Astropolis na nowy serwer - opinie
      Kilka dni temu mogliście przeczytać komunikat o wyłączeniu forum na dobę, co miało związek z migracją na nowy serwer. Tym razem nie przenosiłem Astropolis na większy i szybszy serwer - celem była redukcja dosyć wysokich kosztów (ok 17 tys rocznie za dedykowany serwer z administracją). Biorąc pod uwagę fakt, że płacę z własnej kieszeni, a forum jest organizacją w 100% non profit (nie przynosi żadnego dochodu), nie znalazłem w sobie uzasadnienia na dalsze akceptowanie tych kosztów.
        • Thanks
        • Like
      • 56 replies
    • Droga Mleczna w dwóch gigapikselach
      Zdjęcie jest mozaiką 110 kadrów, każdy po 4 minuty ekspozycji na ISO 400. Wykorzystałem dwa teleskopy Takahashi Epsilon 130D i dwa aparaty Nikon D810A zamocowane na montażu Losmandy G11 wynajętym na miejscu. Teleskopy były ustawione względem siebie pod lekkim kątem, aby umożliwić fotografowanie dwóch fragmentów mozaiki za jednym razem.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 48 replies
    • Przelot ISS z ogniskowej 2350 mm
      Cześć, po kilku podejściach w końcu udało mi się odpowiednio przygotować cały sprzęt i nadążyć za ISS bez stracenia jej ani razu z pola widzenia. Wykorzystałem do tego montaż Rainbow RST-135, który posiada sprzętową możliwość śledzenia satelitów.
      Celestron Edge 9,25" + ZWO ASI183MM. Czas ekspozycji 6 ms na klatkę, końcowy film składa się z grup 40 klatek stackowanych, wyostrzanych i powiększonych 250%.
      W przyszłości chciałbym wrócić do tematu z kamerką ASI174MM, która z barlowem 2x da mi podobną skalę, ale 5-6 razy większą liczbę klatek na sekundę.
      Poniżej film z przelotu, na dole najlepsza klatka.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 72 replies
    • Big Bang remnant - Ursa Major Arc or UMa Arc
      Tytuł nieco przekorny bo nie chodzi tu oczywiście o Wielki Wybuch ale ... zacznijmy od początku.
       
      W roku 1997 Peter McCullough używając eksperymentalnej kamery nagrał w paśmie Ha długą na 2 stopnie prostą linie przecinajacą niebo.
       
      Peter McCullough na konferencji pokazał fotografię Robertowi Benjamin i obaj byli pod wrażeniem - padło nawet stwierdzenie: “In astronomy, you never see perfectly straight lines in the sky,”
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 16 replies
    • Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie - o nietypowych rozwiązaniach sprzętowych
      Sformułowanie, które można znaleźć w internetach jako jedno z "praw Murphy'ego" przyszło mi na myśl, gdy kolejny raz przeglądałem zdjęcia na telefonie z ostatniego zlotu, mając z tyłu głowy najgłośniejszy marsjański temat na forum. Do rzeczy - jakie macie (bardzo) nietypowe patenty na usprawnienie sprzętu astronomicznego bądź jakieś kreatywne improwizacje w razie awarii czy niezabrania jakiegoś elementu sprzętu  Obstawiam, że @HAMAL mógłby samodzielnie wypełnić treścią taki wątek.
        • Haha
        • Like
      • 43 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.