Jump to content

NGC 6871 - wesoła gromadka i LBNy


Recommended Posts

29 minut temu, Marvaz napisał:

Pytanie tylko czego tak szumi?

Odpowiedź jest tutaj:

5 godzin temu, Maetrik napisał:

G,B po 10x300s

Masz 17 h wodoru (swoją drogą ładny czas :)) do kanału czerwonego i tylko po 50 min na zielony i niebieski, gdzie zazwyczaj zieleń mocno szumi, przynajmniej u mnie. 

Edited by OnlyAfc
Link to post
Share on other sites

Dzięki za odpowiedzi, zawsze cenne :)

tak się zastanawiam co tu ewentualnie dozbierać? Wodoru myślę, że dość..

kolorku też tyle wystarcza - przetestowane

poza tym kolor nie szumi, wyciągam go tylko na gwiazdki i delikatny zarys pyłów - tam szumu brak.

 

Może po prostu taki urok miejskiego materiału, zawsze w niektórych partiach szum będzie jak się robi spod żółtego nieba, gdzie pod domem latarnie świecą.

Druga sprawa to, że nie lubię odszumiać, staram się tego nie robić - jak szumi wolę dozbierać materiału. Tu więcej materiału podejrzewam dużo nie wniesie...

a trzecia sprawa to fakt, że chyba akceptuje taki poziom szumu - wolę to niż kisiel.

 

Link to post
Share on other sites

Przede wszystkim dozbieraj kanał R, bo Ha go nie zastąpi jeśli chodzi o gwiazdy. Proponuję jeszcze ściągnąć magentę poprzez kolor selektywny. Niebieskie gwiazdki proszą się o to.

Edited by pablo12311
  • Like 1
Link to post
Share on other sites
34 minuty temu, pablo12311 napisał:

Przede wszystkim dozbieraj kanał R, bo Ha go nie zastąpi jeśli chodzi o gwiazdy.

Zazwyczaj się udawało i całkiem fajnie się to sprawdza. A robię to nie z lenistwa tylko zauważyłem, że lepiej taka metoda działa bo:

Na zwykłym rgb z moim LP w ogóle prawie nie ma mgławicy. Przez co w kolorku mam same gwiazdy - jak robię potem LRGB to cieżko z kolorem mgławicy (jest mega blada) ...niby można to potem różnymi sposobami "podkolorować" ale sporo kombinowania. A ha zamiast R daje mgławicę w kolorku co ułatwia zadanie i gwiazdki też dają się ogarnąć by wyglądały naturalnie. 

44 minuty temu, pablo12311 napisał:

Proponuję jeszcze ściągnąć magentę poprzez kolor selektywny

Tu racja, dziś dopiero to zobaczyłem. Do poprawy.

Dzięki 

Link to post
Share on other sites

Prosta sprawa: obrabiasz gwiazdki ( pełne LRGB) a potem dodajesz przez SCREEN mgławicę pozbawioną gwiazd. Zachowujesz kolor gwiazd i możesz dowolnie operować nasyceniem i kolorystyką mgławicy. Warto.

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
13 minut temu, wessel napisał:

Prosta sprawa: obrabiasz gwiazdki ( pełne LRGB) a potem dodajesz przez SCREEN mgławicę pozbawioną gwiazd. Zachowujesz kolor gwiazd i możesz dowolnie operować nasyceniem i kolorystyką mgławicy. Warto.

świetne to :)

troszkę musiałem obejść LRGB ale generalnie bardzo fajnie działa. Dzięki!

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Our picks

    • Przelot ISS z ogniskowej 2350 mm
      Cześć, po kilku podejściach w końcu udało mi się odpowiednio przygotować cały sprzęt i nadążyć za ISS bez stracenia jej ani razu z pola widzenia. Wykorzystałem do tego montaż Rainbow RST-135, który posiada sprzętową możliwość śledzenia satelitów.
      Celestron Edge 9,25" + ZWO ASI183MM. Czas ekspozycji 6 ms na klatkę, końcowy film składa się z grup 40 klatek stackowanych, wyostrzanych i powiększonych 250%.
      W przyszłości chciałbym wrócić do tematu z kamerką ASI174MM, która z barlowem 2x da mi podobną skalę, ale 5-6 razy większą liczbę klatek na sekundę.
      Poniżej film z przelotu, na dole najlepsza klatka.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 59 replies
    • Big Bang remnant - Ursa Major Arc or UMa Arc
      Tytuł nieco przekorny bo nie chodzi tu oczywiście o Wielki Wybuch ale ... zacznijmy od początku.
       
      W roku 1997 Peter McCullough używając eksperymentalnej kamery nagrał w paśmie Ha długą na 2 stopnie prostą linie przecinajacą niebo.
       
      Peter McCullough na konferencji pokazał fotografię Robertowi Benjamin i obaj byli pod wrażeniem - padło nawet stwierdzenie: “In astronomy, you never see perfectly straight lines in the sky,”
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 16 replies
    • Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie - o nietypowych rozwiązaniach sprzętowych
      Sformułowanie, które można znaleźć w internetach jako jedno z "praw Murphy'ego" przyszło mi na myśl, gdy kolejny raz przeglądałem zdjęcia na telefonie z ostatniego zlotu, mając z tyłu głowy najgłośniejszy marsjański temat na forum. Do rzeczy - jakie macie (bardzo) nietypowe patenty na usprawnienie sprzętu astronomicznego bądź jakieś kreatywne improwizacje w razie awarii czy niezabrania jakiegoś elementu sprzętu  Obstawiam, że @HAMAL mógłby samodzielnie wypełnić treścią taki wątek.
        • Haha
        • Like
      • 21 replies
    • MARS 2020 - mapa albedo powierzchni + pełny obrót 3D  (tutorial gratis)
      Dzisiejszej nocy mamy opozycję Marsa więc to chyba dobry moment żeby zaprezentować wyniki mojego wrześniowego projektu. Pogody ostatnio jak na lekarstwo – od początku października praktycznie nie udało mi się fotografować. Na szczęście wrzesień dopisał jeśli chodzi o warunki seeingowe i udało mi się skończyć długo planowany projekt pełnej mapy powierzchni (struktur albedo) Marsa.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 131 replies
    • Aktualizacja silnika Astropolis - zgłaszanie uwag
      Dzisiaj zaktualizowaliśmy silnik Astropolis do najnowszej wersji (głównie z powodów bezpieczeństwa). Najpoważniejsze błędy zostały już naprawione, ale ponieważ aktualizacja jest dosyć rozbudowana (dotyczy także wyglądu), drobnych problemów na pewno jest więcej. Bez was ich nie namierzymy. Dlatego bardzo proszę o pomoc i wrzucanie tu informacji o napotkanych problemach/błędach.
        • Like
      • 247 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.