Jump to content

Gromady otwarte Kasjopei w ramieniu Segin-Ruchbah


diver
 Share

Recommended Posts

16 godzin temu, Tuvoc napisał:

Pytanie natury technicznej. Dlaczego akurat taki gain i czasy?

 

Do pokazania gwiazdek wystarczyłyby czasy krótsze, ale chciałem uzyskać choć odrobinę sensownego tła (poświaty Drogi Mlecznej), na tle którego ładnie wyszłyby LDN-y. No i nie do końca wyszły - niebo mam za bardzo zaświetlone.

Moim zdaniem na mojej kamerze gain 180 daje mi nieco mniejsze szumy niż natywny gain 120. Więc najczęściej używam właśnie 180.

 

Edited by diver
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

9 minut temu, diver napisał:

 

Do pokazania gwiazdek wystarczyłyby czasy krótsze, ale chciałem uzyskać choć odrobinę sensownego tła (poświaty Drogi Mlecznej), na tle którego ładnie wyszłyby LDN-y. No i nie do końca wyszły - niebo mam za bardzo zaświetlone.

Moim zdaniem na mojej kamerze gain 180 daje mi nieco mniejsze szumy niż natywny gain 120. Więc najczęściej używam właśnie 180.

 

Mam tą samą kamerę stąd pytanie :-) Dzięki!

Link to comment
Share on other sites

20 minut temu, diver napisał:

 

Do pokazania gwiazdek wystarczyłyby czasy krótsze, ale chciałem uzyskać choć odrobinę sensownego tła (poświaty Drogi Mlecznej), na tle którego ładnie wyszłyby LDN-y. No i nie do końca wyszły - niebo mam za bardzo zaświetlone.

Moim zdaniem na mojej kamerze gain 180 daje mi nieco mniejsze szumy niż natywny gain 120. Więc najczęściej używam właśnie 180.

 

Tam w tle jest sporo ciekawych rzeczy tak na marginesie:

obraz.thumb.png.a21a4e1835a88a5d41f4ab7d4fbf730f.png

Link to comment
Share on other sites

Teraz, Tuvoc napisał:

Tam w tle jest sporo ciekawych rzeczy tak na marginesie:

 

W ten sposób w tło tego obrazka lepiej nie zaglądać, bo zobaczysz tam raczej walkę z gradientami. ;)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

5 minut temu, diver napisał:

 

W ten sposób w tło tego obrazka lepiej nie zaglądać, bo zobaczysz tam raczej walkę z gradientami. ;)

Nie no, wiadomo, że przesadziłem i taka saturacja oraz krzywe są niedopuszczalne. Tu chodziło tylko o pokazanie tego co pod tym mrowiem gwiazd. Ciekawe jakby się to ujawniło pod naprawdę ciemnym niebem.

 

obraz.thumb.png.59999b943420cc57d4c4b44edad151b2.png
To takie tam zabawy tylko :D

 

Edited by Tuvoc
Link to comment
Share on other sites

19 minut temu, diver napisał:

 

Do pokazania gwiazdek wystarczyłyby czasy krótsze, ale chciałem uzyskać choć odrobinę sensownego tła (poświaty Drogi Mlecznej), na tle którego ładnie wyszłyby LDN-y. No i nie do końca wyszły - niebo mam za bardzo zaświetlone.

Moim zdaniem na mojej kamerze gain 180 daje mi nieco mniejsze szumy niż natywny gain 120. Więc najczęściej używam właśnie 180.

 

 

Gain 180 daje mniejszy szum odczytu, co pozwala palić krótsze ekspozycje. Nic ci to nie daje bo już po max. kilkunastu sekundach ten szum ginie w szumie od LP. Palisz 240s co przy wiekszym gain skutkuje szybszym przepaleniem jasnych gwiazd. Niski szum odczytu na sn calego stacka minimalnie wpływa bo inne szumy sa dominujące. Najlepiej stosować gain z jak największą dynamiką czyli dla tej kamery 120. Jak jest duże LP to niestety trzeba palić kilkanaście razy dłużej niż pod bardzo ciemnym niebem, albo stosowac wąskie filtry np. duo dla OSC. Gwiazdy najlepiej bez żadnego filtru bo psuje kolor a i tak jasno świecą więc sn jest dla nich wysoki. 

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

8 minut temu, Tuvoc napisał:

No tak. Zedytowałem powyższe i skleiłem jednak razem. Nie bij.

 

Też tak kombinowałem, ale stwierdziłem że gradienty są zbyt widoczne i dałem spokój. Może niepotrzebnie się zestrachałem. ;)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Tuvoc napisał:

Nie no, wiadomo, że przesadziłem i taka saturacja oraz krzywe są niedopuszczalne. Tu chodziło tylko o pokazanie tego co pod tym mrowiem gwiazd. Ciekawe jakby się to ujawniło pod naprawdę ciemnym niebem.

 

obraz.thumb.png.59999b943420cc57d4c4b44edad151b2.png
To takie tam zabawy tylko :D

 

Podasz workflow jak to podciągnąleś?

Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, Tayson napisał:

Podasz workflow jak to podciągnąleś?

W sumie to nic specjalnie nie robiłem - rozbiłem w Starnecie na tło i gwiazdy. Gwiazd nie ruszałem, a tło zwyczajnie podciągnąłem krzywymi (CurvesTransformation) - podbiłem jasność i odrobinę saturację. Wszystko już tam było. Wystarczyło tylko wyciągnąć :-) Tak sobie teraz myślę, że w sumie to można by jeszcze bardzo delikatnie uwydatnić tą ładną linię ciemnego pyłu i kilka detali ze środka narzędziem LocalHistogramEqualization.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
W dniu 24.07.2021 o 09:57, Tayson napisał:

ja czasami do podciagniecia pylow, gdy nie cche m sie kombinowac z krzywymi stosuje to

image.png.578404dddeef88fbb1342433faecdd75.png

druga opcja z listy, jest bardziej agresywna.

Wracam do Twojej wskazówki @Tayson bo chciałem sobie to potestować na nowym materiale. Szybkie pytanie - stosujesz to globalnie czy na maskach? Można by to w sumie fajnie selektywnie używać z maskami ze skryptu ColorMask.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our picks

    • Migracja Astropolis na nowy serwer - opinie
      Kilka dni temu mogliście przeczytać komunikat o wyłączeniu forum na dobę, co miało związek z migracją na nowy serwer. Tym razem nie przenosiłem Astropolis na większy i szybszy serwer - celem była redukcja dosyć wysokich kosztów (ok 17 tys rocznie za dedykowany serwer z administracją). Biorąc pod uwagę fakt, że płacę z własnej kieszeni, a forum jest organizacją w 100% non profit (nie przynosi żadnego dochodu), nie znalazłem w sobie uzasadnienia na dalsze akceptowanie tych kosztów.
        • Thanks
        • Like
      • 56 replies
    • Droga Mleczna w dwóch gigapikselach
      Zdjęcie jest mozaiką 110 kadrów, każdy po 4 minuty ekspozycji na ISO 400. Wykorzystałem dwa teleskopy Takahashi Epsilon 130D i dwa aparaty Nikon D810A zamocowane na montażu Losmandy G11 wynajętym na miejscu. Teleskopy były ustawione względem siebie pod lekkim kątem, aby umożliwić fotografowanie dwóch fragmentów mozaiki za jednym razem.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 48 replies
    • Przelot ISS z ogniskowej 2350 mm
      Cześć, po kilku podejściach w końcu udało mi się odpowiednio przygotować cały sprzęt i nadążyć za ISS bez stracenia jej ani razu z pola widzenia. Wykorzystałem do tego montaż Rainbow RST-135, który posiada sprzętową możliwość śledzenia satelitów.
      Celestron Edge 9,25" + ZWO ASI183MM. Czas ekspozycji 6 ms na klatkę, końcowy film składa się z grup 40 klatek stackowanych, wyostrzanych i powiększonych 250%.
      W przyszłości chciałbym wrócić do tematu z kamerką ASI174MM, która z barlowem 2x da mi podobną skalę, ale 5-6 razy większą liczbę klatek na sekundę.
      Poniżej film z przelotu, na dole najlepsza klatka.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 72 replies
    • Big Bang remnant - Ursa Major Arc or UMa Arc
      Tytuł nieco przekorny bo nie chodzi tu oczywiście o Wielki Wybuch ale ... zacznijmy od początku.
       
      W roku 1997 Peter McCullough używając eksperymentalnej kamery nagrał w paśmie Ha długą na 2 stopnie prostą linie przecinajacą niebo.
       
      Peter McCullough na konferencji pokazał fotografię Robertowi Benjamin i obaj byli pod wrażeniem - padło nawet stwierdzenie: “In astronomy, you never see perfectly straight lines in the sky,”
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 16 replies
    • Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie - o nietypowych rozwiązaniach sprzętowych
      Sformułowanie, które można znaleźć w internetach jako jedno z "praw Murphy'ego" przyszło mi na myśl, gdy kolejny raz przeglądałem zdjęcia na telefonie z ostatniego zlotu, mając z tyłu głowy najgłośniejszy marsjański temat na forum. Do rzeczy - jakie macie (bardzo) nietypowe patenty na usprawnienie sprzętu astronomicznego bądź jakieś kreatywne improwizacje w razie awarii czy niezabrania jakiegoś elementu sprzętu  Obstawiam, że @HAMAL mógłby samodzielnie wypełnić treścią taki wątek.
        • Haha
        • Like
      • 43 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.