Skocz do zawartości

Gromady otwarte Kasjopei w ramieniu Segin-Ruchbah


diver

Rekomendowane odpowiedzi

16 godzin temu, Tuvoc napisał:

Pytanie natury technicznej. Dlaczego akurat taki gain i czasy?

 

Do pokazania gwiazdek wystarczyłyby czasy krótsze, ale chciałem uzyskać choć odrobinę sensownego tła (poświaty Drogi Mlecznej), na tle którego ładnie wyszłyby LDN-y. No i nie do końca wyszły - niebo mam za bardzo zaświetlone.

Moim zdaniem na mojej kamerze gain 180 daje mi nieco mniejsze szumy niż natywny gain 120. Więc najczęściej używam właśnie 180.

 

Edytowane przez diver
  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, diver napisał:

 

Do pokazania gwiazdek wystarczyłyby czasy krótsze, ale chciałem uzyskać choć odrobinę sensownego tła (poświaty Drogi Mlecznej), na tle którego ładnie wyszłyby LDN-y. No i nie do końca wyszły - niebo mam za bardzo zaświetlone.

Moim zdaniem na mojej kamerze gain 180 daje mi nieco mniejsze szumy niż natywny gain 120. Więc najczęściej używam właśnie 180.

 

Mam tą samą kamerę stąd pytanie :-) Dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, diver napisał:

 

Do pokazania gwiazdek wystarczyłyby czasy krótsze, ale chciałem uzyskać choć odrobinę sensownego tła (poświaty Drogi Mlecznej), na tle którego ładnie wyszłyby LDN-y. No i nie do końca wyszły - niebo mam za bardzo zaświetlone.

Moim zdaniem na mojej kamerze gain 180 daje mi nieco mniejsze szumy niż natywny gain 120. Więc najczęściej używam właśnie 180.

 

Tam w tle jest sporo ciekawych rzeczy tak na marginesie:

obraz.thumb.png.a21a4e1835a88a5d41f4ab7d4fbf730f.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, diver napisał:

 

W ten sposób w tło tego obrazka lepiej nie zaglądać, bo zobaczysz tam raczej walkę z gradientami. ;)

Nie no, wiadomo, że przesadziłem i taka saturacja oraz krzywe są niedopuszczalne. Tu chodziło tylko o pokazanie tego co pod tym mrowiem gwiazd. Ciekawe jakby się to ujawniło pod naprawdę ciemnym niebem.

 

obraz.thumb.png.59999b943420cc57d4c4b44edad151b2.png
To takie tam zabawy tylko :D

 

Edytowane przez Tuvoc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, diver napisał:

 

Do pokazania gwiazdek wystarczyłyby czasy krótsze, ale chciałem uzyskać choć odrobinę sensownego tła (poświaty Drogi Mlecznej), na tle którego ładnie wyszłyby LDN-y. No i nie do końca wyszły - niebo mam za bardzo zaświetlone.

Moim zdaniem na mojej kamerze gain 180 daje mi nieco mniejsze szumy niż natywny gain 120. Więc najczęściej używam właśnie 180.

 

 

Gain 180 daje mniejszy szum odczytu, co pozwala palić krótsze ekspozycje. Nic ci to nie daje bo już po max. kilkunastu sekundach ten szum ginie w szumie od LP. Palisz 240s co przy wiekszym gain skutkuje szybszym przepaleniem jasnych gwiazd. Niski szum odczytu na sn calego stacka minimalnie wpływa bo inne szumy sa dominujące. Najlepiej stosować gain z jak największą dynamiką czyli dla tej kamery 120. Jak jest duże LP to niestety trzeba palić kilkanaście razy dłużej niż pod bardzo ciemnym niebem, albo stosowac wąskie filtry np. duo dla OSC. Gwiazdy najlepiej bez żadnego filtru bo psuje kolor a i tak jasno świecą więc sn jest dla nich wysoki. 

  • Lubię 1
  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Tuvoc napisał:

No tak. Zedytowałem powyższe i skleiłem jednak razem. Nie bij.

 

Też tak kombinowałem, ale stwierdziłem że gradienty są zbyt widoczne i dałem spokój. Może niepotrzebnie się zestrachałem. ;)

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Tuvoc napisał:

Nie no, wiadomo, że przesadziłem i taka saturacja oraz krzywe są niedopuszczalne. Tu chodziło tylko o pokazanie tego co pod tym mrowiem gwiazd. Ciekawe jakby się to ujawniło pod naprawdę ciemnym niebem.

 

obraz.thumb.png.59999b943420cc57d4c4b44edad151b2.png
To takie tam zabawy tylko :D

 

Podasz workflow jak to podciągnąleś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Tayson napisał:

Podasz workflow jak to podciągnąleś?

W sumie to nic specjalnie nie robiłem - rozbiłem w Starnecie na tło i gwiazdy. Gwiazd nie ruszałem, a tło zwyczajnie podciągnąłem krzywymi (CurvesTransformation) - podbiłem jasność i odrobinę saturację. Wszystko już tam było. Wystarczyło tylko wyciągnąć :-) Tak sobie teraz myślę, że w sumie to można by jeszcze bardzo delikatnie uwydatnić tą ładną linię ciemnego pyłu i kilka detali ze środka narzędziem LocalHistogramEqualization.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
W dniu 24.07.2021 o 09:57, Tayson napisał:

ja czasami do podciagniecia pylow, gdy nie cche m sie kombinowac z krzywymi stosuje to

image.png.578404dddeef88fbb1342433faecdd75.png

druga opcja z listy, jest bardziej agresywna.

Wracam do Twojej wskazówki @Tayson bo chciałem sobie to potestować na nowym materiale. Szybkie pytanie - stosujesz to globalnie czy na maskach? Można by to w sumie fajnie selektywnie używać z maskami ze skryptu ColorMask.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.