Skocz do zawartości

Takahashi EM-10 Temma PC Jr. SUPER CENA


Misza

Rekomendowane odpowiedzi

9 minut temu, Gość na chwilę napisał:

Niedokładnie kolega czyta forum. Tayson, zombi i ja palimy po 1200-1800 jako normalny czas. Zombi na OU4 palił 3600.

A co do tematu montażu- zapewne wyjaśniła się właśnie sprawa przelutowania silników i tym samym odwrotnego kierunku trackingu montażu. Kolega Aurora jeździł z tym montażem na półkulę południową na zaćmienie Słońca ...

A już się zacząłem przekonywać że to błąd ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale tutaj nie chodzi tylko o wyważenie, może być ono idealne ale nośność to inna sprawa a ten refraktor ze zdjęcia + osprzet to ogólnie rzecz biorąc dośc sporo w sensie masy. Czytałeś o nośności EM-10 ? Nie mylić z EM-11 który ma o 2kg większą

Edytowane przez Misza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Misza, dodałeś jeszcze zdanie o sprawnych silnikach.

Nie - jeżeli została wymieniona przekładnia w tym silniku - a tak sądzę, to przy wymianie silnik został uszkodzony - też tak sądzę.

Przelutowanie silników to faktycznie mógł Aurora zrobić, miał cel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Misza napisał:

Przekładnia została wymieniona ale w deklinacji

 

Aha, rozumiem. Z tekstów wywnioskowałem że to przekładnia w silniku.

 

EDIT: Z tego też wynika że wymieniana była przekładnia w silniku.... Więc chyba jednak.

Masz zdjęcie przekładni która przyjechała z Francji?

 

IMG_3531.JPG

Edytowane przez abo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, shinobizu napisał:

a po co miał robić zdjęcie części, którą zamówił? To już abstrakcja

 

Nie musiał, ale może ma? Może serwis się czymś wylegitymował? Tak pytam :) Masz coś ciekawszego do dodania?

 

Z maila wynika że to przekładnia silnika a nie przekładnia główna DEC.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, shinobizu napisał:

a po co miał robić zdjęcie części, którą zamówił? To już abstrakcja

Nie rozumiem jaki jest cel Twojego komentarza, co chcesz osiągnąć? Ty masz poszukać tego zdjęcia czy Misza?

 

Z tego co widzę Panowie dążą do tego żeby ustalić na ile się da, jaki był stan montażu na różnych etapach jego życia. Oczywiście bazując na zaufaniu że druga strona przedstawia prawdziwe zdjęcia/informacje.

 

I akurat zdjęcie zamówionych części może dać pogląd na to co było wymieniane.

  • Lubię 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Misza napisał:

Ale tutaj nie chodzi tylko o wyważenie, może być ono idealne ale nośność to inna sprawa a ten refraktor ze zdjęcia + osprzet to ogólnie rzecz biorąc dośc sporo w sensie masy. Czytałeś o nośności EM-10 ? Nie mylić z EM-11 który ma o 2kg większą

Witam, przepraszam że zabieram głos ale Misza jak policzysz wagę zestawu Abo (z 6-6,2kg) to mieści się ona w nośności montażu, z niewielkim zapasem ale jednak. To Twój mak 150 o którym wspominałeś jest już cięższy od tego ED 120...

 

Edit: Inna kwestia to zjawisko żagla i tempo wytracania drgań.

Edytowane przez Arturoo
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście gdybym chciał focić taką tubą i z takimi czasami zaczął bym od kupna EQ6, zgodnie z zasadą, że dobry montaż to mniej frustracji w astrofotografii. Tutaj mi pachnie mimo wszystko problemami z klasycznym przypadkiem goliata na cienkich nogach.

Na tego Em10 zawiesiłbym coś z ogniskową około 400-500mm i porobił klatki bez guidowania do 3minut. Jeśli da radę to montaż jest ok.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Misza napisał:

Przekładnia została wymieniona ale w deklinacji (robił to Piwek w oparciu o części które zdobyłem we Francji)

 

Ma dwa pytania:

Czy  francuska zębatka była w pełni sprawna gdy znalazła się wraz z montażem w serwisie?

Czy została zamontowana i w takim stanie (z całkowicie sprawną francuską zębatką) całość sprzedana?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, abo napisał:

 

Aha, rozumiem. Z tekstów wywnioskowałem że to przekładnia w silniku.

 

EDIT: Z tego też wynika że wymieniana była przekładnia w silniku.... Więc chyba jednak.

Masz zdjęcie przekładni która przyjechała z Francji?

 

IMG_3531.JPG

Przekladnia w silniku Deklinacji, przekładnia 1:500 Nigdzie nie napisałem ze inna niż w silniku a jedynie ze nie ta RE

Tak, Francuz przesłał mi dobrą przekładnię, fotek nie mam. Pamietam jedynie ze w ramce przekładni która została od aurory był jakiś problem z gniazdem osi zębatki bodaj które Piwek jakoś naprawiał. Cały czas chodzi wyłącznie o DA, nigdy nie było problemów z RE

I powtórzę było to w kwietniu 20r, na 2 mięs. po zakupie zaś przez reszte używania montażu nie było żadnego problemu z napędami a byłem z nim na około 5 wypadach w terenie + focenie planet makiem z balkonu.

 

ps. To o czym jeszcze warto wspomnieć to cena, kupiłem montaz od Aurory za 5200zl (w 2018r qubanos sprzedawał go za  6 tys) zaś Abo otrzymał go jakby nie było jednak w lepszym stanie niż ja od Aurory (co jest dla mnie poza dyskusją) za 4500zl.

Edytowane przez Misza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza jednym z pierwszych maili - gdzie to nie chodziło wcale - nie czepiam się ceny żeby była jasność. Cena jest ok.

"Nie chodziło wcale" też myślę o współpracy z komputerem. Odpowiedziałeś mi że nie używałeś go z komputerem, a ja że tylko z komputerem używam.

Z tym walczyłem do tydzień temu, nie pomyślałem nawet że może być obrót w drugą stronę. Wessel mnie naprowadził na dobry trop, i od razu zaskoczyło.

I w tym punkcie chodziło o półkule, temat został zamknięty - zamiana kabelków nie problem, sterowniki się nie wieszają, jest ok.

 

W tej chwili tylko narzekam na jakość serwisu - nie wiem kiedy robionego i którego, ale został zrobiony fatalnie.

Przekładnie RA i DEC w TAKu nie współpracują z osią silniczka. jest po kolei przekładnia ślimakowa, są oczywiście różne RA i DEC, potem tory identyczne - przekładnia zębata pomiędzy ślimakiem i przekładnią silnika, przekładnia silnika, silnik.

Czyli są łącznie trzy w każdym torze. Z opisu serwisu powyżej jak najbardziej można sądzić że wymieniana była przekładnia silnika. nieważne w której osi - są identyczne, a silniki były wyjmowane.

Francuz na pewno przysłał dobrą, chodziło tylko o "którą".

Edytowane przez abo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie rozumiem tylko jednej sprawy - na jaką cholerę w ogóle cokolwiek było w tym montażu wymieniane czy serwisowane?? Montaż chodził perfekcyjnie gdy go sprzedawałem. Tak jak powinien. Nie rozumiem takich ingerencji, a już na pewno nie uznałbym, że to jakieś upgrade’y. Tym bardziej że niczego nie trzeba mechanicznie zmieniać żeby focić z południowej półkuli.

Przyznam, że denerwuje mnie jak ktoś psuje dobry sprzęt młotkiem i śrubokrętem.

  • Lubię 7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, qbanos napisał:

Ja nie rozumiem tylko jednej sprawy - na jaką cholerę w ogóle cokolwiek było w tym montażu wymieniane czy serwisowane?? Montaż chodził perfekcyjnie gdy go sprzedawałem. Tak jak powinien. Nie rozumiem takich ingerencji, a już na pewno nie uznałbym, że to jakieś upgrade’y. Tym bardziej że niczego nie trzeba mechanicznie zmieniać żeby focić z południowej półkuli.

Przyznam, że denerwuje mnie jak ktoś psuje dobry sprzęt młotkiem i śrubokrętem.

 

Zapytaj Aurory , tu go nie ma ale na FB go znajdziesz  Ja również odbyłem z nim sporo rozmów po zakupie a nawet prezentowałem wnioski poserwisowe :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Misza napisał:

 

Zapytaj Aurory , tu go nie ma ale na FB go znajdziesz  Ja również odbyłem z nim sporo rozmów po zakupie a nawet prezentowałem wnioski poserwisowe :)

Wystarczy mi wspomnienie wyprawy do Chile, którą zorganizował, by nie nawiązywać takiego kontaktu. Ale dzięki :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie grzebane było i to zauwazył (Astroserwis) od razu, przekładnia (silnika) deklinacji do wymiany (dało się słyszeć chrobot przy pracy i to dlatego wysłałem do niego montaż do sprawdzenia) W środku było tez bardzo brudno (sierść kocia min) ale główne elementy mechaniczne (ślimak itp) ocenił jako w dobrym stanie. Tej przekładni silika DE szukałem ponad miesiąc (Colmar, astromart itp) Aurora niby tez coś tam pomagał szukać, w końcu trafiłem na niezwykle miłego gościa z Francji który sam zrobił nową elektronikę do swojego EM-10 (Z GOTO i ekranem ciekłokrystalicznym). I wysłał mi przekładnie za free.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Misza napisał:

przekładnia (silnika) deklinacji do wymiany

Dziękuję :)

Tylko w jednym silniku była wymieniana przekładnia, drugi jest fabryczny.

W silniku z wymienianą przekładnią może chrobotało więcej, nie wiem, ale chrobocze dalej. Ale w samym silniku nie przekładni silnika. Dlatego napisałem że obciera wirnik o stojan.

Przekładnię można siłowo wyjąć jak zamieściłem na zdjęciu. Silnika nie da się rozebrać - jest klejony z obudową.

 

Jak dla mnie - wystarczyło powiedzieć przy sprzedaży że serwisowany był silnik, pewnie i tak bym kupił a bym nie stracił tyle czasu. :)

Dziękuję też Wesselowi, jedno zdanie naprowadziło na rozwiązanie problemu.

Edytowane przez abo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ja cały czas mówię o przekładni silnika Da a Ty pisałeś od początku o RE :) Wiec to nie ma związku z Twoim problemem, którego źródła nie znam bo u mnie po serwisie nie było już problemu z żadną osią.

Edytowane przez Misza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tak mówiłeś. Cały czas twierdzę że silniki są identyczne, a jak serwis założył to już nie wiem.

Silnik z wymienianą przekładnią był założony jako RA i koniec, NIE był założony w DEC bo tam był FABRYCZNY, NIE ROZBIERANY.

 

To zedytowałeś już po moim uporze że to przekładnia silnika, twierdziłeś że to nie przekładnia silnika tylko przekładnia DEC a to co innego.:

Cytat

 

Przekladnia w silniku Deklinacji, przekładnia 1:500 Nigdzie nie napisałem ze inna niż w silniku a jedynie ze nie ta RE

Tak, Francuz przesłał mi dobrą przekładnię, fotek nie mam. Pamietam jedynie ze w ramce przekładni która została od aurory był jakiś problem z gniazdem osi zębatki bodaj które Piwek jakoś naprawiał. Cały czas chodzi wyłącznie o DA, nigdy nie było problemów z RE

I powtórzę było to w kwietniu 20r, na 2 mięs. po zakupie zaś przez reszte używania montażu nie było żadnego problemu z napędami a byłem z nim na około 5 wypadach w terenie + focenie planet makiem z balkonu.

 

 

Edytowane przez abo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Misza napisał:

Pisząc przekładnia De miałem na myśli ta przy silniku na tej osi. Nie wiem jak mam Cię przekonać, nieprecyzyjnie może się wyraziłem. Wykluczam aby serwis zamienił miejscami silniki

Nawet jeżeli przekładnia silnika DEC nie była nigdy od fabryki wymieniana? Nigdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.