Jump to content

Bez filtra vs. z filtrem w mieście - test zdjęć


Recommended Posts

Mały teścik. Wydaje mi się, że ciekawy. 

Ten sam sprzęt, w tej samej miejscówce.

RGB (bez filtra): 40x100sek + 40x120sek (wybrane najlepsze klatki pod kątem ilości gwiazd) = 133,3 min /iso400/

DNB (L-extreme): 7x300sek = 35 min /iso 1600/

Obróbka to tylko rozciągnięcie. Resize ok 50%.

RGB.thumb.png.f720723053e904feb1b5c1a7c2d3bcfa.png

 

 

Ha.thumb.png.72e13b1334e7c60ac9d25913ad427f13.png

 

Ciężkie życie w mieście bez filtra :Boink:

Właściwie to oba są RGB, bo wykonane lustrzanką ale chyba wiadomo o co chodzi. 

 

Edited by Łukasz Czerwiński
  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

  • Łukasz Czerwiński changed the title to Bez filtra vs. z filtrem w mieście - test zdjęć

No ale... 

Ten sam sprzęt, w tej samej miejscówce.

Ale inne ISO i inne łączne czasy naświetlania. 

 

Filtr pomaga wyciągnąć mgławicę, ale aby nazwać to testem, to powinny być zachowane podobne warunki. Wtedy wyjdą realne różnice. Pewnie pierwsze zdjęcie nie pokaże mgławicy lub tylko jej zarys. 

Ale ten test pokazuje, że ile by nie palić bez filtra, mgławica dalej niewyraźna w stosunku do fotki z filtrem. 

Link to comment
Share on other sites

19 minut temu, fizyk5 napisał:

 

A teraz 5h materiału z filtrem pokoloruj 1h materiału bez filtra.

 

Taki będzie plan ostateczny. Na razie testowo na koniec sesji zmieniłem obiekt. 

 

22 minuty temu, kjacek napisał:

Ale ten test pokazuje, że ile by nie palić bez filtra, mgławica dalej niewyraźna w stosunku do fotki z filtrem. 

Ot, co. Miałem znacznie więcej materiału, a nie widziałem wyraźnych zmian w łączeniu materiału. Stąd odrzuciłem ostetecznie trochę klatek, bo myślałem, że są gorszej jakości. 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Bardzo fajny test... zastanawiałem się nad kupnem tego filtra lub  L-pro 

ale najbardziej przeszkadza mi w filtrach LP  zielony zafarb

 

Jaka to lustranka?

 ISO 1600 zaszumiło fotkę z filtrem... osobiście robiłbym obie wersje na tym samym iso  np: 800

pozdrawiam

mam nadzieje ze wrzucisz efekt końcowy "sklejone" wersje

 

pozdrawiam

 

M.

Edited by mirek01
Link to comment
Share on other sites

Słabe niebo + kolorowa matryca => warto zaopatrzyć się w coś w stylu L-extreme, bo to naprawdę działa. A gdy trzeba dozbierać światło dla gwiazd, to jeszcze polecam L-Pro. Podstawowy zestaw mieszczucha.

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, dobrychemik napisał:

Słabe niebo + kolorowa matryca => warto zaopatrzyć się w coś w stylu L-extreme, bo to naprawdę działa. A gdy trzeba dozbierać światło dla gwiazd, to jeszcze polecam L-Pro. Podstawowy zestaw mieszczucha.

Miałem w sumie Ciebie pytać czy nie miałeś kontaktu w IDASami, bo jestem zakochany w nich z tego co widziałem dotychczas w necie. Mam na myślę serię D jako alternatywę dla L-pro. Chociaż to i tak dalsze plany. 

 

2 godziny temu, mirek01 napisał:

Jaka to lustranka?

 ISO 1600 zaszumiło fotkę z filtrem... osobiście robiłbym obie wersje na tym samym iso  np: 800

Lustrzanka to 600D.

 

Jak na razie tylko na 1600 iso focę i chyba robi to robotę, acz jestem raczkujący. Poniżej screen Serca, 60x300sek/iso1600

image.png.ea5e8332ede7870663027e49389ba4f2.png

 

W każdym razie teraz chyba wrócę do Pętli i później zabiorę się za NGC688 i połącze to z "RGB". Z oczywistych powodów na razie wygląda to słabo. Poza tym nie wiem czy robię to dobrze :haha: W dodatku póki co bawię się. 

image.png.86de2ce2e8712a68cbc071b01d9947bf.png 

Link to comment
Share on other sites

Mierzyłem IDASa LPS D2 - ten model wycofano dość niedawno. Znakomicie wycina LP sodowe, ale jest to filtr tylko trójzakresowy i nie nadaje się do takich zastosowań jak L-Pro, bo totalnie zmienia kolorystykę obrazu - zupełnie wycina żółte i pomarańczowe światło. L-Pro z kolei puszcza trochę pomarańczowego, więc kontast jest nieco gorszy, ale kolorystyka niemal naturalna i da się ją w komputerze zbalansować. Co ciekawe, L-Pro daje fajne efekty nawet w fotografii dziennej: niebo nad Krakowem zaczyna wyglądać jak nad błękitną laguną :)

 

Edited by dobrychemik
literówka
  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

17 godzin temu, dobrychemik napisał:

Mierzyłem IDASa LPS D2 - ten model wycofano dość niedawno. Znakomicie wycina LP sodowe, ale jest to filtr tylko trójzakresowy i nie nadaje się do takich zastosowań jak L-Pro, bo totalnie zmienia kolorystykę obrazu - zupełnie wycina żółte i pomarańczowe światło. L-Pro z kolei puszcza trochę pomarańczowego, więc kontast jest nieco gorszy, ale kolorystyka niemal naturalna i da się ją w komputerze zbalansować. Co ciekawe, L-Pro daje fajne efekty nawet w fotografii dziennej: niebo nad Krakowem zaczyna wyglądać jak nad błękitną laguną :)

 

Kurde, mogłem coś pomieszać, bo widziałem super foty, z fajnymi gwiazdkami z IDASA ale już nie pamiętam teraz dokładnie który to był model... Ale wykres miał podobny do L-pro. 

Link to comment
Share on other sites

A może chodzi Ci o D3 - nowy model, tym razem czteropasmowy, więc trochę bardziej podobny do L-Pro? Efekty powinny być podobne, tyle że Optolong jest trochę tańszy.

Edited by dobrychemik
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

18 godzin temu, Łukasz Czerwiński napisał:

 

...

Jak na razie tylko na 1600 iso focę i chyba robi to robotę, acz jestem raczkujący. Poniżej screen Serca, 60x300sek/iso1600

...

 

 

Jest takie coś co się nazywa "ISO invariant" - z tego wynika, że dla Canona 600D optymalnym ISO jest ISO 800 choć ISO 1600 nie jest wcale wiele gorzej. Więcej tu: http://dslr-astrophotography.com/iso-values-canon-cameras/ a definicja co to ISO invariance tu: https://improvephotography.com/34818/iso-invariance/ 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Wiesiek1952 napisał:

 

Jest takie coś co się nazywa "ISO invariant" - z tego wynika, że dla Canona 600D optymalnym ISO jest ISO 800 choć ISO 1600 nie jest wcale wiele gorzej. Więcej tu: http://dslr-astrophotography.com/iso-values-canon-cameras/ a definicja co to ISO invariance tu: https://improvephotography.com/34818/iso-invariance/ 

 

To tak w teorii. Ale jak się to ma do praktyki? Jakieś dowody? 

Kiepski jestem w teorii i praktyce więc chętnie bym zobaczył różnice. Póki co się bawię, testuje i sprawdzam. 

Jak na razie próbowałem tylko porównywać iso 1600 i iso 3200. Ten sam obiekt, ten sam czas naświetlania, podobna ilość klatek. Nie dostrzegłem większych różnic, choć wydawało mi się, że 3200 wygląda lepiej nawet. Choć miało o 2 klatki więcej z tego co pamiętam (po prawej)

Brak opisu. 

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, dobrychemik napisał:

A może chodzi Ci o D3 - nowy model, tym razem czteropasmowy, więc trochę bardziej podobny do L-Pro? Efekty powinny być podobne, tyle że Optolong jest trochę tańszy.

Tańszy to fakt. 

Poszperałem, to był LPS D1. Próbka 1, Próbka 2.

Mi się bardzo widzą kolory, choć wiadomo - obróbka itd. Na L=pro też kilka prac wpadło mi w oko w sumie. 

Link to comment
Share on other sites

6 minut temu, Łukasz Czerwiński napisał:

Tańszy to fakt. 

Poszperałem, to był LPS D1. Próbka 1, Próbka 2.

Mi się bardzo widzą kolory, choć wiadomo - obróbka itd. Na L=pro też kilka prac wpadło mi w oko w sumie. 

 

D1 jest najbardziej podobny do L-Pro, też pięciozakresowy. Niestety nie miałem okazji go testować.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Our picks

    • Droga Mleczna w dwóch gigapikselach
      Zdjęcie jest mozaiką 110 kadrów, każdy po 4 minuty ekspozycji na ISO 400. Wykorzystałem dwa teleskopy Takahashi Epsilon 130D i dwa aparaty Nikon D810A zamocowane na montażu Losmandy G11 wynajętym na miejscu. Teleskopy były ustawione względem siebie pod lekkim kątem, aby umożliwić fotografowanie dwóch fragmentów mozaiki za jednym razem.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 44 replies
    • Przelot ISS z ogniskowej 2350 mm
      Cześć, po kilku podejściach w końcu udało mi się odpowiednio przygotować cały sprzęt i nadążyć za ISS bez stracenia jej ani razu z pola widzenia. Wykorzystałem do tego montaż Rainbow RST-135, który posiada sprzętową możliwość śledzenia satelitów.
      Celestron Edge 9,25" + ZWO ASI183MM. Czas ekspozycji 6 ms na klatkę, końcowy film składa się z grup 40 klatek stackowanych, wyostrzanych i powiększonych 250%.
      W przyszłości chciałbym wrócić do tematu z kamerką ASI174MM, która z barlowem 2x da mi podobną skalę, ale 5-6 razy większą liczbę klatek na sekundę.
      Poniżej film z przelotu, na dole najlepsza klatka.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 70 replies
    • Big Bang remnant - Ursa Major Arc or UMa Arc
      Tytuł nieco przekorny bo nie chodzi tu oczywiście o Wielki Wybuch ale ... zacznijmy od początku.
       
      W roku 1997 Peter McCullough używając eksperymentalnej kamery nagrał w paśmie Ha długą na 2 stopnie prostą linie przecinajacą niebo.
       
      Peter McCullough na konferencji pokazał fotografię Robertowi Benjamin i obaj byli pod wrażeniem - padło nawet stwierdzenie: “In astronomy, you never see perfectly straight lines in the sky,”
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 16 replies
    • Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie - o nietypowych rozwiązaniach sprzętowych
      Sformułowanie, które można znaleźć w internetach jako jedno z "praw Murphy'ego" przyszło mi na myśl, gdy kolejny raz przeglądałem zdjęcia na telefonie z ostatniego zlotu, mając z tyłu głowy najgłośniejszy marsjański temat na forum. Do rzeczy - jakie macie (bardzo) nietypowe patenty na usprawnienie sprzętu astronomicznego bądź jakieś kreatywne improwizacje w razie awarii czy niezabrania jakiegoś elementu sprzętu  Obstawiam, że @HAMAL mógłby samodzielnie wypełnić treścią taki wątek.
        • Haha
        • Like
      • 43 replies
    • MARS 2020 - mapa albedo powierzchni + pełny obrót 3D  (tutorial gratis)
      Dzisiejszej nocy mamy opozycję Marsa więc to chyba dobry moment żeby zaprezentować wyniki mojego wrześniowego projektu. Pogody ostatnio jak na lekarstwo – od początku października praktycznie nie udało mi się fotografować. Na szczęście wrzesień dopisał jeśli chodzi o warunki seeingowe i udało mi się skończyć długo planowany projekt pełnej mapy powierzchni (struktur albedo) Marsa.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 132 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.