Jump to content
  • 0

Jaki statyw pod SWSA?


Przemotar
 Share

Question

Posiadam Canona 6d z obiektywami Samyang 35mm f/1.4 oraz Canon 50mm f/1.8. Docelowo planuję dokupić jeszcze Samyanga 135mm.

Po dwóch próbnych sesjach focenia ze statywu i próbach stackowania krótkich klatek (8s na 35mm i 5s na 50mm) doszedłem do wniosku że trzeba pójść w prowadzenie.

Wybór padł na SWSA - dopiero planuję go kupić.

W związku z tym czeka mnie jeszcze kupno statywu. Rozważałem kupno używanego manfrotto 055, lecz na aliexpress znalazłem ciekawe statywy firmy Innorel i Artcise. Widziałem, że kilka osób już je na forum polecało. Mają większy udźwig niż np. wymieniony manfrotto, a do tego są tańsze.

Dodam, że chcę coś lekkiego i mobilnego więc NEQ5 odpada.

Rozważałem następujące modele:

Innorel RT55C - max wysokość 158.5cm, złożony 37cm, waga 1.4kg, max udźwig 12kg, średnica nóżek 25mm, cena: 126$ https://pl.aliexpress.com/item/32761610112.html

Artcise CS50C - max wysokość 162cm, złożony 47cm, waga 1.36kg, max udźwig 15kg, średnica nóżek 26mm, cena: 122$ https://pl.aliexpress.com/item/1005001300852295.html

Artcise CS60C - max wysokość 175cm, złożony 50.5cm, waga 1.65kg, max udźwig 15kg, średnica nóżek 29mm, cena: 144$ https://pl.aliexpress.com/item/1005001609653198.html

Mają również jeszcze mocniejsze modele ale chyba te i tak są już z zapasem.

Wydaje się że wypadają znacznie lepiej niż manfrotto 055, który ma maksymalne obciążenie 9kg i jest droższy.

Zakładam używanie SWSA + Canon 6d + Samyang 135mm f/2.0f - to będzie maksymalne obciążenie i maksymalny setup na tym statywie (chyba...)

Co o nich sądzicie i który byście polecili pod ten zestaw? I czy wymagana jest głowica kulkowa? Z tego co widziałem to na SWSA aparat montuje się bezpośrednio na szynę, ale widziałem że niektórzy montują jeszcze dodatkowo na głowicy kulkowej.

 

Edited by Przemotar
Link to comment
Share on other sites

10 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
48 minut temu, peter5 napisał:

Ja bym radził kupić najpierw montaż, jeśli w ogóle gdzieś go kupisz, bo nowych nie widziałem nawet za granicami kraju. Używki czasem się trafiają, ale rzadko.

W Anglii są normalnie,

https://www.harrisontelescopes.co.uk/acatalog/skywatcher-star-adventurer-astrophotography-bundle-20120full.html#SID=1711

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Pod duże i ciężkie szkła np 70-200 f 2.8 polecam RT80C :)
RT55C posiadam i wg mnie trochę za lekki, fajny jest do dziennego foto :) CS50C  to odpowiednik RT55C więc też za lekkie.
Głowica kulowa jest ogólnie zbędna, montaż wieszasz na wedge, jeśli chcesz go zamontować na głowicy kulowej to ustawienie precyzyjnie na polarną jest niewykonalne (co dla 135mm musi być juz precyzyjnie ustawione).
Ewentualnie można zamontować aparat np z obiektywem szerokokątnym na głowicy kulowej postawionej na SWSA co ułatwia znacząco kadrowanie.
A pod Twój zestaw fajnie spisuje się RT70C (porównywalny z Artcise CS60C) który też mam i w sumie mogę sprzedać (powiedzmy 550zł z wysyłka) bo zmieniłem nieco sprzęt. Jeśli jesteś zainteresowany to pisz na PW :) (komplet z głowicą kulową, pokrowcem itd)
https://pl.aliexpress.com/item/32758196035.html

Edited by cmku
Link to comment
Share on other sites

  • 0
13 hours ago, orlen said:

pod taki zestaw wystarczy Ci zwykły statyw foto do 5-8kg który się nie rozpada od kazdego podmuchu 

I z kolcami na nogi, żeby zwiększyć stabilność.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 0
15 godzin temu, Przemotar napisał:

Wydaje się że wypadają znacznie lepiej niż manfrotto 055, który ma maksymalne obciążenie 9kg i jest droższy.

Na pewno nie sugeruj się max obciążeniem podawanym przez producentów, bo każdy podaje co mu się podoba. Manfrotto podaje to dość "zachowawczo", a chińczycy czarują parametrami z czapy. RT55C jest podobny (klon?) do statywu innej firmy, którego używam i to jest o dwie klasy sztywności niżej od Manfrotto 055, to tak jak porównać EQ3-2 do HEQ5, mimo podanej bajkowej nośności tego RT55C. Z wymienionych przez Ciebie zainteresowałbym się jedynie CS60C, który być może będzie bliżej 055, bo przynajmniej średnica nóg jest podobna (29 mm vs 30 mm). Unikaj też statywów 4 sekcyjnych, chyba że musi być ultra mobilny, bo ostatnia sekcja jest już bardzo cienka i nieużyteczna do czegoś ponad szerokie kadry.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Answer this question...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Our picks

    • Droga Mleczna w dwóch gigapikselach
      Zdjęcie jest mozaiką 110 kadrów, każdy po 4 minuty ekspozycji na ISO 400. Wykorzystałem dwa teleskopy Takahashi Epsilon 130D i dwa aparaty Nikon D810A zamocowane na montażu Losmandy G11 wynajętym na miejscu. Teleskopy były ustawione względem siebie pod lekkim kątem, aby umożliwić fotografowanie dwóch fragmentów mozaiki za jednym razem.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 44 replies
    • Przelot ISS z ogniskowej 2350 mm
      Cześć, po kilku podejściach w końcu udało mi się odpowiednio przygotować cały sprzęt i nadążyć za ISS bez stracenia jej ani razu z pola widzenia. Wykorzystałem do tego montaż Rainbow RST-135, który posiada sprzętową możliwość śledzenia satelitów.
      Celestron Edge 9,25" + ZWO ASI183MM. Czas ekspozycji 6 ms na klatkę, końcowy film składa się z grup 40 klatek stackowanych, wyostrzanych i powiększonych 250%.
      W przyszłości chciałbym wrócić do tematu z kamerką ASI174MM, która z barlowem 2x da mi podobną skalę, ale 5-6 razy większą liczbę klatek na sekundę.
      Poniżej film z przelotu, na dole najlepsza klatka.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 70 replies
    • Big Bang remnant - Ursa Major Arc or UMa Arc
      Tytuł nieco przekorny bo nie chodzi tu oczywiście o Wielki Wybuch ale ... zacznijmy od początku.
       
      W roku 1997 Peter McCullough używając eksperymentalnej kamery nagrał w paśmie Ha długą na 2 stopnie prostą linie przecinajacą niebo.
       
      Peter McCullough na konferencji pokazał fotografię Robertowi Benjamin i obaj byli pod wrażeniem - padło nawet stwierdzenie: “In astronomy, you never see perfectly straight lines in the sky,”
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 16 replies
    • Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie - o nietypowych rozwiązaniach sprzętowych
      Sformułowanie, które można znaleźć w internetach jako jedno z "praw Murphy'ego" przyszło mi na myśl, gdy kolejny raz przeglądałem zdjęcia na telefonie z ostatniego zlotu, mając z tyłu głowy najgłośniejszy marsjański temat na forum. Do rzeczy - jakie macie (bardzo) nietypowe patenty na usprawnienie sprzętu astronomicznego bądź jakieś kreatywne improwizacje w razie awarii czy niezabrania jakiegoś elementu sprzętu  Obstawiam, że @HAMAL mógłby samodzielnie wypełnić treścią taki wątek.
        • Haha
        • Like
      • 43 replies
    • MARS 2020 - mapa albedo powierzchni + pełny obrót 3D  (tutorial gratis)
      Dzisiejszej nocy mamy opozycję Marsa więc to chyba dobry moment żeby zaprezentować wyniki mojego wrześniowego projektu. Pogody ostatnio jak na lekarstwo – od początku października praktycznie nie udało mi się fotografować. Na szczęście wrzesień dopisał jeśli chodzi o warunki seeingowe i udało mi się skończyć długo planowany projekt pełnej mapy powierzchni (struktur albedo) Marsa.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 132 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.