Jump to content

Irys


lagata1
 Share

Recommended Posts

Witam

 

Tym razem podrzucam Irysa, którego robiłem po Czarodzieju oraz Bańce. Mam pytania do tych, którzy potrafią krytykować konstruktywnie i rozumieją czym ja zdjęcia robię, więc:

- bez guide oraz nietypowy aparat do astrofoto fuji xt20 bezlusterkowiec matryca apsc , nie modowany

- po drugie eq5 pro masywnie krytykowany jako montaż nie nadający się zbytnio do tego typu celów

- tube celestrona 150/1500 z reduktorem ogniskowej na 945 dającym światłosiłe f6.3

Z tego co obserwuję forum, nikt nie foci w takiej konfiguracji nietypowej i tak nietypowo jak ja, ale moje pytanie mimo wszystko:

- czy na 'ciemność' moich zdjęć wpływa brak moda, słaba światłosiła, krótkie czasy ze względu na brak guidowania? osobiście odnoszę wrażenie, że zawsze mam tylko właściwie doświetlony środek kadru, im dalej od niego tym gorzej, proszę o pominięcie odpowiedzi typu : załóż guide, zmoduj, aparat, wydłuż czasy, twoje zdjęcie nie jest zdjęciem itd, mi chodzi o to czy w obecnej konfiguracji sprzętowej da się jakoś to zdjęcie zrobić jaśniej? klatki były 180 sekund, iso 1000, łączny czas ekspo 4 godziny, przy stakowaniu bez klatek kalibracyjnych 

 

Proszę nie zwracać uwagi na komę, dodam też że obróbkę robię w psie i poza wyrównaniem tła sporo eksperymentuję na różne sposoby

irys 4 regi final astropolis.jpg

Edited by lagata1
Link to comment
Share on other sites

Coś bardzo niedobrego się tu dzieje na tym zdjęciu.

8 minut temu, lagata1 napisał:

czy na 'ciemność' moich zdjęć wpływa brak moda

Mod odblokuje ci naświetlanie w paśmie Ha. Akurat Irys jest mgławicą refleksyjną, więc mod w tym obiekcie nie da ci dużo.

8 minut temu, lagata1 napisał:

krótkie czasy ze względu na brak guidowania?

 

8 minut temu, lagata1 napisał:

klatki były 180 sekund, iso 1000

W zupełności 180s klatki na ten obiekt są wystarczające. ISO jednak spore, ale nie znam się jednak na aparatach Fuji, więc może i ok.

8 minut temu, lagata1 napisał:

osobiście odnoszę wrażenie, że zawsze mam tylko właściwie doświetlony środek kadru, im dalej od niego tym gorzej

Jak masz ten aparat podłączony?

Może reduktor 0,63x (bo zakładam, że tego użyłeś) powoduje u Ciebie winietę dużą, stąd niedoświetlony kadr.

Musiałbyś pokazać flat i light czysty, żeby zobaczyć.

 

 

Pytanie też podstawowe, jak to obrabiałeś, czemu brak klatek kalibracyjnych (szczególnie flat-a)?

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Kalibracyjnych nie dałem bo chciałem szybko zrobić staka i wyprowadzić zdjęcie, żeby zobaczyć mniej więcej co wyszło, tak ten reduktor powoduje winiete, ale focenie na 1500 przy f10 to chyba sensu nie ma na czasach 60 sekund? powyżej tego czasu eq5 nie wyrabia i lecą gwiazdki - co do iso to najlepszy stosunek sygnału do szumu mam w zakresie 1000 do 3000 iso w tym modelu fuji - mogę tu wrzucić flata i lajta w formacie jpg

 

Co zmieni np 8 godzin ekspozycji? cokolwiek zmieni?

 

Poniżej przykładowy raw po konwersji na jpg oraz tak samo flat

 

 

irek.JPG

irek1.JPG

Edited by lagata1
Link to comment
Share on other sites

Skoro nie kalibrowales tej fotki to ja zakladam ze stack nie jest pierwszej jakosci.

Ciemne jest zapewne daltego ze poazanie togo jasniej ujawnie brak kalibracji i wszelkie mankamenty zdjecia :)

Tak przypuszczam ;)

 

Edited by Marvaz
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hej, nieźle, jak na ograniczenia techniczne! Bez porównania lepiej niż twoja fotka NGC 7380. Zwłaszcza biorąc pod uwagę ogniskową prawie metr, suby 180s i brak guide. Światłosiła 6.3 i ten sumaryczny czas ekspozycji to nie jest mało na ten obiekt bo jest całkiem jasny. Niech cię f/6.3 nie martwi nawet przez chwilę.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Zapewniam cie ze w filtr camera raw widac to bardzo podobnie jak w twoim poście- instalacją lunetki guidujacej i pomnożenie czasu naswietlania 2x spowoduje że zacznie widac być więcej jak mniemam ?

Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, lagata1 napisał:

instalacją lunetki guidujacej i pomnożenie czasu naswietlania 2x spowoduje że zacznie widac być więcej jak mniemam ?

Nie

Przy 4h powinno być już znośne tło i jakiś detal na irysie. Tutaj nic nie ma

 

EDIT.

@lagata1 najprościej to spakuj co masz (RAW-y) i daj tu link, spróbuję to poskładać w APP i zobaczyć, to tam siedzi.

Edited by OnlyAfc
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, OnlyAfc napisał:

Nie

Przy 4h powinno być już znośne tło i jakiś detal na irysie. Tutaj nic nie ma

 

EDIT.

@lagata1 najprościej to spakuj co masz (RAW-y) i daj tu link, spróbuję to poskładać w APP i zobaczyć, to tam siedzi.

 

Link to comment
Share on other sites

Moge wrzucić na dssa 25 dark i po 50 bias + flat i dostaniecie full staka, chociaż mysle ze mglawicy bedzie tyle samo co i bez nich i nic to nie zmieni, bardziej chce wiedzieć dlaczego tak się dzieje przy 4 godzinach i klatkach prawie po 3 minuty - kolega poruszył temat który mnie frapuje, skąd te okręgi? One zawsze są, mniej lub bardziej widoczne, to cień lustra wtórnego? Mam płytkę korekcyjna z przodu 

Link to comment
Share on other sites

Długość subów tutaj nie ma znaczenia, irysa można zrobić po 30s, no problem.  180s to nawet za długo, Irys ma ogromną dynamikę, nie można tego przepalać.

 

Kiedyś astrofotografia uwolni się od tego fetyszu długich subów...ale kiedy?  3nm SII ich potrzebuje do jakiegoś stopnia ale nie L. 

Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, isset napisał:

No coś nie pykło, nie upieczesz chleba z tej mąki :)

Zrzut ekranu 2021-10-14 o 16.13.36.png

kolego najbardziej przemówiłeś do mnie w tym temacie wyciagając mi staka własnoręcznie - kto mi powie skąd biorą się te okręgi???

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Dodam, że obiekt był już nie za wysoko a że to bortle 4 to mam tam zawsze jakąś łunę od świateł - czy to może mieć coś z tym wspólnego? mi te okręgi kojarzą się z cieniem lustra wtórnego....ale tu mało ludzi używa sc albo nie może wyrazić opini na ten temat z racji użytkowania głównie apochromatów; jeśli to jakaś podpowiedź, to one się pokazują podczas wyciągania zdjęcia na poziomach, tu są widoczne masakrycznie, ale np na obiekcie w zenicie są niemal niezauważalne.... skąd się biorą? gdyby nie one to ja przynajmniej takie foto przeboleje ;)

 

No i nikt nie pisze, dlaczego jest tak mało mgławicy - odłóżmy problem okręgów, znacie sprzęt,czasy itd

Edited by lagata1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Our picks

    • Droga Mleczna w dwóch gigapikselach
      Zdjęcie jest mozaiką 110 kadrów, każdy po 4 minuty ekspozycji na ISO 400. Wykorzystałem dwa teleskopy Takahashi Epsilon 130D i dwa aparaty Nikon D810A zamocowane na montażu Losmandy G11 wynajętym na miejscu. Teleskopy były ustawione względem siebie pod lekkim kątem, aby umożliwić fotografowanie dwóch fragmentów mozaiki za jednym razem.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 44 replies
    • Przelot ISS z ogniskowej 2350 mm
      Cześć, po kilku podejściach w końcu udało mi się odpowiednio przygotować cały sprzęt i nadążyć za ISS bez stracenia jej ani razu z pola widzenia. Wykorzystałem do tego montaż Rainbow RST-135, który posiada sprzętową możliwość śledzenia satelitów.
      Celestron Edge 9,25" + ZWO ASI183MM. Czas ekspozycji 6 ms na klatkę, końcowy film składa się z grup 40 klatek stackowanych, wyostrzanych i powiększonych 250%.
      W przyszłości chciałbym wrócić do tematu z kamerką ASI174MM, która z barlowem 2x da mi podobną skalę, ale 5-6 razy większą liczbę klatek na sekundę.
      Poniżej film z przelotu, na dole najlepsza klatka.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 70 replies
    • Big Bang remnant - Ursa Major Arc or UMa Arc
      Tytuł nieco przekorny bo nie chodzi tu oczywiście o Wielki Wybuch ale ... zacznijmy od początku.
       
      W roku 1997 Peter McCullough używając eksperymentalnej kamery nagrał w paśmie Ha długą na 2 stopnie prostą linie przecinajacą niebo.
       
      Peter McCullough na konferencji pokazał fotografię Robertowi Benjamin i obaj byli pod wrażeniem - padło nawet stwierdzenie: “In astronomy, you never see perfectly straight lines in the sky,”
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 16 replies
    • Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie - o nietypowych rozwiązaniach sprzętowych
      Sformułowanie, które można znaleźć w internetach jako jedno z "praw Murphy'ego" przyszło mi na myśl, gdy kolejny raz przeglądałem zdjęcia na telefonie z ostatniego zlotu, mając z tyłu głowy najgłośniejszy marsjański temat na forum. Do rzeczy - jakie macie (bardzo) nietypowe patenty na usprawnienie sprzętu astronomicznego bądź jakieś kreatywne improwizacje w razie awarii czy niezabrania jakiegoś elementu sprzętu  Obstawiam, że @HAMAL mógłby samodzielnie wypełnić treścią taki wątek.
        • Haha
        • Like
      • 43 replies
    • MARS 2020 - mapa albedo powierzchni + pełny obrót 3D  (tutorial gratis)
      Dzisiejszej nocy mamy opozycję Marsa więc to chyba dobry moment żeby zaprezentować wyniki mojego wrześniowego projektu. Pogody ostatnio jak na lekarstwo – od początku października praktycznie nie udało mi się fotografować. Na szczęście wrzesień dopisał jeśli chodzi o warunki seeingowe i udało mi się skończyć długo planowany projekt pełnej mapy powierzchni (struktur albedo) Marsa.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 132 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.