Skocz do zawartości

wygoda obserwacji


Gość zbig

Rekomendowane odpowiedzi

tak na prawde nie mam doświadczenia w obserwacjach , a kości mam stare i nie za bardzo elastyczne . Jak sobie poradzić z ustawieniem telepa Niuton na montazu paralaktycznym z U - słup . Tuba jest na sztywno przymocowana i czasem w okular patrzę z dołu :D czasem z krzesła . Ogólnie paskudztwo nic wygodnego . Po kilku minutach skurcze . :D

Jak bawiłem się lunetką skaylux takie problemy nie występowały . przkręcałem tylko złączkę kątową . Luksus .

Niuton na montażu paralaktycznym wymaga cyrkowych umiejętności . Może założyć obejmy i na nich przekręcac tubę tak aby okular był w wygodnym położeniu ? W tym kontekscie zaczynam rozumiec wyższość lunet , maków itp z okularem z tylca nad Niutonem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak na prawde nie mam doświadczenia w obserwacjach , a kości mam stare i nie za bardzo elastyczne . Jak sobie poradzić z ustawieniem telepa Niuton na montazu paralaktycznym z U - słup . Tuba jest na sztywno przymocowana i czasem w okular patrzę z dołu   :D  czasem z krzesła . Ogólnie paskudztwo nic wygodnego . Po kilku minutach skurcze . :D

Jak bawiłem się lunetką skaylux takie problemy nie występowały . przkręcałem tylko złączkę kątową . Luksus .

Niuton na montażu paralaktycznym wymaga cyrkowych umiejętności . Może założyć obejmy i na nich przekręcac tubę tak aby okular był w wygodnym położeniu ? W tym kontekscie zaczynam rozumiec wyższość lunet , maków itp z okularem z tylca nad Niutonem .

 

 

Boże, człowieku co Ty tu za głupoty wypisujesz :o:blink:

 

Nie ma nic WYGODNIEJSZEGO jak Newton na paralaktyku bo okular wypada wysoko a kąt mozna sobie ustawić kręcąc tubą w obejmach. To co piszesz wynika z Twoich doświadczeń z pseudo teleskopem U z umcowaną na stałe tubą.

Edytowane przez HAMAL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach