Skocz do zawartości

Montaż do teleskopu MAK 180


neyth4n

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. 

Czy ktoś jest mi w stanie doradzić jaki montaż dobrać do MAKA 180? Obserwacje jakie będę wykonywał to fotografowanie samolotów na wysokości przelotowej. W zasadzie to dopiero stoję przed zakupem zarówno teleskopu i montażu, poprzednio używałem do RNAV Spottingu Maka 127 + AZ4, teraz chciałbym uderzyć w jakiś lepszy setup. Planuje do tego celu zakup MAKA 180 i teraz pytanie jaki montaż? Może ktoś ma jakieś doświadczenia, będę wdzięczny za pomoc :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na "Makowcu 180/2700" jeżdżę od wielu lat więc.....

Zacznę nieco od tyłu - teleskop kompletny i w doskonałym stanie mam do sprzedania za 4200--> pisz P.W.

A teraz w temacie montażu  - jeśli zamierzasz manualnie prowadzić teleskop za samolotem, czyli na "luźnych osiach" - w zasadzie każdy solidny montaż paralaktyczny oraz azymutalny da radę. Z racji dużej masy makowca 180mm, nie sądzę, aby AZ4, czy AZ5 czy Vixen Porta dał radę. Świetnym pomysłem byłoby kupienie wideł od Celestrona lub Meade'a 8" z ebaya - wówczas zyskujesz BARDZO stabilne mocowanie teleskopu w dwóch punktach i nie musisz używać przeciwwag.

Możesz też zapytać @bartoszw jak on ma rozwiązane śledzenie szybko poruszających się obiektów, Bartosz filmował ISS przez SCT 9,25".

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@neyth4n z własnego doświadczenia mogę polecić giro ercole:

https://www.teleskop-express.de/shop/product_info.php/info/p4202_GIRO-ERCOLE-Altazimuth-Mount-for-Telescopes-up-to-18-kg.html
Do tego siodełko w srandardzie vixen i nogi 1.75” Sky Watchera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach