Jump to content
  • 0

Redukcja


Przemek Woźniak
 Share

Question

14 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
20 godzin temu, Artu napisał:

Próbowałem używać filtra 1,25 w wyciągu SW 150/750 z Canonem ale jest on za mały. Obecnie mam 2 cale wkręcone w korektor komy który jest w wyciągu.

Właśnie zastanawiałem się jak takie cudo wpływa na jakość zdjęcia czy lepiej zainwestować w filtr 2"

Link to comment
Share on other sites

  • 0
51 minut temu, Agent Smith napisał:

Moim zdaniem będzie okrutna winieta.

Ja to sprawdziłem, winieta była ogromna :no: Układ był taki : teleskop - korektor komy - filtr 1,25 - Canon 600D

 

54 minuty temu, Justyna Wojtczak napisał:

No właśnie, a jak to się ma do zasady że filtr powinien być jak najbliżej matrycy?

 Nie wiem, może ktoś bardziej doświadczony wypowie się w tym temacie.  Ale jeśli to błąd to dlaczego producent dał gwint na filtr 2 cale w korektorze  od strony teleskopu?  

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 0
17 godzin temu, Artu napisał:

 Nie wiem, może ktoś bardziej doświadczony wypowie się w tym temacie.  Ale jeśli to błąd to dlaczego producent dał gwint na filtr 2 cale w korektorze  od strony teleskopu?  

Też mnie to zastanawia, będę mieć podobny setup zanim kupię koło filtrowe.

Link to comment
Share on other sites

  • 0
42 minuty temu, Justyna Wojtczak napisał:

Też mnie to zastanawia, będę mieć podobny setup zanim kupię koło filtrowe.

 

18 godzin temu, Artu napisał:

Ja to sprawdziłem, winieta była ogromna :no: Układ był taki : teleskop - korektor komy - filtr 1,25 - Canon 600D

 

 Nie wiem, może ktoś bardziej doświadczony wypowie się w tym temacie.  Ale jeśli to błąd to dlaczego producent dał gwint na filtr 2 cale w korektorze  od strony teleskopu?  

To że dał na przodzie korektora jeszcze nie oznacza, że jest to optymalne rozwiązanie. Tak, czym filtr bliżej matrycy tym lepiej, szczególnie w przypadku filtrów wąskopasmowych, ale i nawet niektóre UV/IR potrafią zrobić problemy przed korektorem. Sam stosowałam L-Ehnance oraz ZWO UV/IR Cut przed korektorem i problemu nie było, ale lepiej inwestować jednak w kieszenie czy koła filtrowe.

Edited by Tuvoc
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 0
20 godzin temu, Justyna Wojtczak napisał:

No właśnie, a jak to się ma do zasady że filtr powinien być jak najbliżej matrycy?

Tutaj chodzi jedynie o to, że im filtr jest bliżej matrycy, tym może być mniejszy, bo mniejszy jest stożek światła w tym miejscu. Ale jeśli filtr jest wystarczająco duży, to nie ma znaczenia, czy zamontujemy go 1 mm od matrycy, czy 50 mm. Większość filtrów jest 1,25" lub 2", a że 1,25" jest za mały, a 2" daje spory zapas, to nie trzeba go pchać zaraz przed matrycę, co byłoby uciążliwe, tylko można go z czystym sumieniem zakręcić na front korektora.

Dodatkowym tematem są odblaski, ale tutaj jest to indywidualna kwestia danego setupu i nie ma ogólnej zasady, że dana odległość daje większe odblaski niż inna. Tu może dziać się cokolwiek.

Tak na prawdę do apsc wystarczający byłby filtr 36 mm bliżej matrycy, ale szkoda zachodu z jego mocowaniem dla drobnej oszczędności.

Godzinę temu, Tuvoc napisał:

Tak, czym filtr bliżej matrycy tym lepiej, szczególnie w przypadku filtrów wąskopasmowych, ale i nawet niektóre UV/IR potrafią zrobić problemy przed korektorem.

Piszesz o odblaskach, czy jest coś o czym nie wiem? :) 

  • Like 2
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Answer this question...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our picks

    • Migracja Astropolis na nowy serwer - opinie
      Kilka dni temu mogliście przeczytać komunikat o wyłączeniu forum na dobę, co miało związek z migracją na nowy serwer. Tym razem nie przenosiłem Astropolis na większy i szybszy serwer - celem była redukcja dosyć wysokich kosztów (ok 17 tys rocznie za dedykowany serwer z administracją). Biorąc pod uwagę fakt, że płacę z własnej kieszeni, a forum jest organizacją w 100% non profit (nie przynosi żadnego dochodu), nie znalazłem w sobie uzasadnienia na dalsze akceptowanie tych kosztów.
        • Thanks
        • Like
      • 56 replies
    • Droga Mleczna w dwóch gigapikselach
      Zdjęcie jest mozaiką 110 kadrów, każdy po 4 minuty ekspozycji na ISO 400. Wykorzystałem dwa teleskopy Takahashi Epsilon 130D i dwa aparaty Nikon D810A zamocowane na montażu Losmandy G11 wynajętym na miejscu. Teleskopy były ustawione względem siebie pod lekkim kątem, aby umożliwić fotografowanie dwóch fragmentów mozaiki za jednym razem.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 48 replies
    • Przelot ISS z ogniskowej 2350 mm
      Cześć, po kilku podejściach w końcu udało mi się odpowiednio przygotować cały sprzęt i nadążyć za ISS bez stracenia jej ani razu z pola widzenia. Wykorzystałem do tego montaż Rainbow RST-135, który posiada sprzętową możliwość śledzenia satelitów.
      Celestron Edge 9,25" + ZWO ASI183MM. Czas ekspozycji 6 ms na klatkę, końcowy film składa się z grup 40 klatek stackowanych, wyostrzanych i powiększonych 250%.
      W przyszłości chciałbym wrócić do tematu z kamerką ASI174MM, która z barlowem 2x da mi podobną skalę, ale 5-6 razy większą liczbę klatek na sekundę.
      Poniżej film z przelotu, na dole najlepsza klatka.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 72 replies
    • Big Bang remnant - Ursa Major Arc or UMa Arc
      Tytuł nieco przekorny bo nie chodzi tu oczywiście o Wielki Wybuch ale ... zacznijmy od początku.
       
      W roku 1997 Peter McCullough używając eksperymentalnej kamery nagrał w paśmie Ha długą na 2 stopnie prostą linie przecinajacą niebo.
       
      Peter McCullough na konferencji pokazał fotografię Robertowi Benjamin i obaj byli pod wrażeniem - padło nawet stwierdzenie: “In astronomy, you never see perfectly straight lines in the sky,”
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 16 replies
    • Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie - o nietypowych rozwiązaniach sprzętowych
      Sformułowanie, które można znaleźć w internetach jako jedno z "praw Murphy'ego" przyszło mi na myśl, gdy kolejny raz przeglądałem zdjęcia na telefonie z ostatniego zlotu, mając z tyłu głowy najgłośniejszy marsjański temat na forum. Do rzeczy - jakie macie (bardzo) nietypowe patenty na usprawnienie sprzętu astronomicznego bądź jakieś kreatywne improwizacje w razie awarii czy niezabrania jakiegoś elementu sprzętu  Obstawiam, że @HAMAL mógłby samodzielnie wypełnić treścią taki wątek.
        • Haha
        • Like
      • 43 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.