Jump to content

NGC 1499 - Kalifornia SHO, ascetyczna kolorystycznie


Herbert West
 Share

Recommended Posts

Just now, wismat said:

Zimno. Iście kosmicznie. To jest zdjęcie kosmosu, chociaż pewnie 80% osób dało by więcej nasycenia - mi się podoba. 

 

Dzięki. O dziwo, powstrzymywanie się przed nasyceniem kolorów poszło mi bardzo łatwo- bo mam skłonność do przesady ze wszystkim co mogę kliknąć w Pixie. Duże wrażenie, estetycznie, zrobił na mnie film "Diuna" i tak zwane "Antenki" @kubaman - bardzo pastelowe, również dały mi do myślenia. Głównie stąd takie a nie inne kolory.

Link to comment
Share on other sites

32 minuty temu, Herbert West napisał:

Dzięki. O dziwo, powstrzymywanie się przed nasyceniem kolorów poszło mi bardzo łatwo

 

Zrób dodatkowe 4 wersji z nasyceniem zwiększanym o 25%, obejrzyj wszystkie i sprawdź która pasuje ci najbardziej, gwarantuje Ci że to nie będzie ta którą pokazałeś.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Just now, .zombi. said:

 

Zrób dodatkowe 4 wersji z nasyceniem zwiększanym o 25%, obejrzyj wszystkie i sprawdź która pasuje ci najbardziej, gwarantuje Ci że to nie będzie ta którą pokazałeś.

He he, zrobiłem dwie bardziej nasycone i ta podoba mi się bardziej :-) Robiłem też inne kompozycje SHO z różnym udziałem s, h i o w różnych kolorach, jak również HSO. Stanęło na zwykłym SHO, - 100% zielonego i oszczędne używane krzywych.

Link to comment
Share on other sites

34 minuty temu, Herbert West napisał:

Duże wrażenie, estetycznie, zrobił na mnie film "Diuna"

Aż żałuje ze na nim przysnąłem bo z chęcią tez bym obrobił jakieś swoje zdjęcie w takim klimacie. No ale późno było, ja byłem po dwóch winach i były rozkładane fotele także czekam na blue-razy :) 

Czasem patrząc na niektóre przekoloryzowane zdjęcia zapominam ze to pył w kosmosie. U ciebie mam pełną tego świadomość bo naprawdę twoje zdjęcie to oddaje.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Just now, wismat said:

pył w kosmosie

Wiesz, jeżeli miałoby być realistyczne to by była czerwona chmura :-) Kiedyś się zastanawiałem nad "poprawnością" SHO czy podobnych palet ale mi przeszło szybko. Trzeba oczywiście dbać o przedstawienie zebranych danych oraz o aspekt estetyczny bo to jest nic innego jak fotografia estetyczna.

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, .zombi. said:

Hmm, a jak nasycasz ? bo to też nie jest trywialna sprawa jak się wydaje.

Różnie. Teraz wstępne nasycenie robię krzywą, ale niewiele. Później już maski, maski, maski , L oraz ze stacków O i S odpowiednio rozciągniętych, z podbitymi kontrastami oraz potraktowanymi nieco konwolucją. I krzywe. Maski też, czy wspominałem o nich już? :-) Generalnie- staram się teraz krzywych używać głównie lokalnie a nie globalnie. Nie używam już ColorSaturation, wolę Curves i maski.

Edited by Herbert West
Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, diver said:

W sumie podoba mi się Twoja delikatna obróbka. Zastanawiam się jednak nad nieco większą dynamiką i saturacją. Przepraszam że grzebnąłem w Twojej fotce, ale co powiesz? ;)

 

VERSION-1.thumb.jpg.4eea13ba34c5d43e11de4994cdaf7e12.jpg

 

Za co przepraszać? Fajna fotka, musiał być dobry materiał źródłowy :-P 

Część tej zabawy to patrzenie na inne interpretacje.

Link to comment
Share on other sites

18 minutes ago, kosmit said:

Bardzo fajnie opisałeś postprocessing w pix. Zdjęcie także ciekawe, ale wersja @diver bardziej mi się podoba. Generalnie fajne autorskie podejście do tematu.

Dziękuję. Obróbkę sobie notuję, chociaż teraz, gdy PIX zapisuje wszystko w HistoryExplorer trochę mi spadła motywacja do tego. Ale jeżeli zdjęcie wyjdzie ok to na pewno się komuś innemu notatki przydadzą- do udzielenia mi wskazówek albo pokombinowania/nauki, więc zamierzam dalej opisywać każdy krok.

 

@diver fajnie zmodyfikował- jeżeli ktoś robi cover mojej fotki to znaczy, że jest na tyle dobra, że warto poświęcić jej czas :-)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@Herbert West bardzo podoba mi się Twoje podejście do tematu - zarówno samej obróbki, jak również rzeczowego opisu swojego workflow. Tylko tak można uzyskiwać powtarzalne rezultaty, co będzie bardzo dobrze wyglądać przy większej liczbie prac z tej samej "bajki". Będzie widać pewną spójność serii zdjęć - wystarczy spojrzeć choćby na taysona, divera, jale i wielu innych.

 

Jak dla mnie zdjęcie jest technicznie nienaganne, zaś kwestia obróbki to sprawa indywidualna. Ma podobać się przede wszystkim autorowi. Swoją drogą, w nawiązaniu do wcześniejszego akapitu to gdybyś miał już kilka zdjęć w takiej jednolitej, surowej i minimalistycznej tonacji to wyglądałoby to bardzo ciekawie.

 

Gratuluję!

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, Tuvoc said:

@Herbert West bardzo podoba mi się Twoje podejście do tematu - zarówno samej obróbki, jak również rzeczowego opisu swojego workflow. Tylko tak można uzyskiwać powtarzalne rezultaty, co będzie bardzo dobrze wyglądać przy większej liczbie prac z tej samej "bajki". Będzie widać pewną spójność serii zdjęć - wystarczy spojrzeć choćby na taysona, divera, jale i wielu innych.

 

Jak dla mnie zdjęcie jest technicznie nienaganne, zaś kwestia obróbki to sprawa indywidualna. Ma podobać się przede wszystkim autorowi. Swoją drogą, w nawiązaniu do wcześniejszego akapitu to gdybyś miał już kilka zdjęć w takiej jednolitej, surowej i minimalistycznej tonacji to wyglądałoby to bardzo ciekawie.

 

Gratuluję!

 

Bardzo dziękuję za konstruktywne uwagi, niestety muszę Cię trochę rozczarować ;-)

 

Ad.1 - tą paletkę planuję raczej tylko do Kalifornii, chociaż jakiś jej wariant w z większą dominantą czerwieni chciałbym zrobić dla Płonącej Gwiazdy z ogniskowej 1000 mm. Generalnie, takie "trójwymiarowe" mgławice jak Kalifornia czy Płonąca Gwiazda lepiej mi wyglądają z mniej dzikimi kolorami a bardziej "płaskie" jak Serce czy Dusza z bardziej wybujałą chromatyką. Mało zdjęć zrobiłem ale trochę ich oglądałem i takie są moje wnioski.

 

Ad.2 - Co do nienaganności technicznej- zaskakujące, bo jednak trochę wad jest, choć dotyczą one raczej detali. Kompresja jpeg na forum wiele z nich rozciapała. Natomiast w masterze widzę pewne rzeczy do poprawy, mianowicie:

  • Wiele gwiazd miało (CloneStamp pomógł...) kilka jasnoniebieskich pixeli między godziną 5 a 7. Bardzo nasyconych- mały ale drastyczny artefakt. Kilka nadal ma. Gwiazdy są SHO i starałem się jak najmniej przy nich grzebać.
  • Do dogrania mam jeszcze relację między MureDenoise, TGV oraz MMT a dekonwolucją. Jestem z dekonwolucji bardzo zadowolony, zwłaszcza że robiłem ją kompletnie bez maski, za wyjątkiem ochrony większych gwiazd, głównie regulując Global Dark i Light proces. Bardzo dobrze zadziałała na mniejsze i maleńkie gwiazdy, tak przy okazji.
  • Profil szumu, "ziarnistość" wyszedł nie do końca taki jaki chciałem i rzeczona dekonwolucja zostawiła trochę delikatnych, maleńkich kłaczków- które jednak w kompresji jpg zniknęły. Muszę w jakiś sposób wiecej ciąć szumu niższych-średnich częstotliwości i pozostawić odpowiednią ilość szumu najwyższych częstotliwości. Ale dzięki tej fotce zrozumiałem relację szumu do mikrokontrastów i jest to bardzo ważne.
  • Generalnie, podczas obróbki starałem się trzymać dewizy "mniej znaczy więcej" (dzięki @Tayson)- chociaż kolory to moja interpretacja i są jakie są z powodów estetycznych a nie technicznych.
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

14 godzin temu, Herbert West napisał:
  • SCNR (removed 100% green, deliberately)

ten ruch zabił zdjęcie i uniemozliwił Ci wyciągniecie pełnych mozliwości z materiału.

jakakolwiek zabawa z kolorami po uprzednim potraktowaniu kadru SCNR, jak dla mnie nie ma sensu.

fajny detal!

  • Like 4
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, Tayson said:

ten ruch zabił zdjęcie i uniemozliwił Ci wyciągniecie pełnych mozliwości z materiału.

jakakolwiek zabawa z kolorami po uprzednim potraktowaniu kadru SCNR, jak dla mnie nie ma sensu.

fajny detal!

 

Zabił potencjał kolorystyczny, zgadza się. To było zabójstwo z premedytacja. Miał być piach i pył i zimny szaro-niebieski. I niewiele więcej.

 

Z detalu także jestem zadowolony. Dekonwolucja potrafi dać bardzo dużo. Niepotrzebnie straciłem czas używając EzDecon zamiast zrobić to ręcznie od podstaw. Prawdopodobnie dałoby się więcej uzyskać stosując maskę z LUM oraz manipulując Global Light, ale wiesz... nie chciałem przesadzać tym razem :-)

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Marvaz said:

Bardzo fajna praca.

Kadrowo just super :)

 

 

Dziękuję. Uciekło trochę eterycznych, rozwianych obłoków z lewa i prawa, ale za to cała najbardziej dynamiczna część mgławicy idealnie weszła w kadr. Z tego aspektu jestem chyba najbardziej zadowolony.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Our picks

    • Migracja Astropolis na nowy serwer - opinie
      Kilka dni temu mogliście przeczytać komunikat o wyłączeniu forum na dobę, co miało związek z migracją na nowy serwer. Tym razem nie przenosiłem Astropolis na większy i szybszy serwer - celem była redukcja dosyć wysokich kosztów (ok 17 tys rocznie za dedykowany serwer z administracją). Biorąc pod uwagę fakt, że płacę z własnej kieszeni, a forum jest organizacją w 100% non profit (nie przynosi żadnego dochodu), nie znalazłem w sobie uzasadnienia na dalsze akceptowanie tych kosztów.
        • Thanks
        • Like
      • 56 replies
    • Droga Mleczna w dwóch gigapikselach
      Zdjęcie jest mozaiką 110 kadrów, każdy po 4 minuty ekspozycji na ISO 400. Wykorzystałem dwa teleskopy Takahashi Epsilon 130D i dwa aparaty Nikon D810A zamocowane na montażu Losmandy G11 wynajętym na miejscu. Teleskopy były ustawione względem siebie pod lekkim kątem, aby umożliwić fotografowanie dwóch fragmentów mozaiki za jednym razem.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 48 replies
    • Przelot ISS z ogniskowej 2350 mm
      Cześć, po kilku podejściach w końcu udało mi się odpowiednio przygotować cały sprzęt i nadążyć za ISS bez stracenia jej ani razu z pola widzenia. Wykorzystałem do tego montaż Rainbow RST-135, który posiada sprzętową możliwość śledzenia satelitów.
      Celestron Edge 9,25" + ZWO ASI183MM. Czas ekspozycji 6 ms na klatkę, końcowy film składa się z grup 40 klatek stackowanych, wyostrzanych i powiększonych 250%.
      W przyszłości chciałbym wrócić do tematu z kamerką ASI174MM, która z barlowem 2x da mi podobną skalę, ale 5-6 razy większą liczbę klatek na sekundę.
      Poniżej film z przelotu, na dole najlepsza klatka.
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 72 replies
    • Big Bang remnant - Ursa Major Arc or UMa Arc
      Tytuł nieco przekorny bo nie chodzi tu oczywiście o Wielki Wybuch ale ... zacznijmy od początku.
       
      W roku 1997 Peter McCullough używając eksperymentalnej kamery nagrał w paśmie Ha długą na 2 stopnie prostą linie przecinajacą niebo.
       
      Peter McCullough na konferencji pokazał fotografię Robertowi Benjamin i obaj byli pod wrażeniem - padło nawet stwierdzenie: “In astronomy, you never see perfectly straight lines in the sky,”
        • Love
        • Thanks
        • Like
      • 16 replies
    • Jeśli coś jest głupie, ale działa, to nie jest głupie - o nietypowych rozwiązaniach sprzętowych
      Sformułowanie, które można znaleźć w internetach jako jedno z "praw Murphy'ego" przyszło mi na myśl, gdy kolejny raz przeglądałem zdjęcia na telefonie z ostatniego zlotu, mając z tyłu głowy najgłośniejszy marsjański temat na forum. Do rzeczy - jakie macie (bardzo) nietypowe patenty na usprawnienie sprzętu astronomicznego bądź jakieś kreatywne improwizacje w razie awarii czy niezabrania jakiegoś elementu sprzętu  Obstawiam, że @HAMAL mógłby samodzielnie wypełnić treścią taki wątek.
        • Haha
        • Like
      • 43 replies
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.