Skocz do zawartości

NGC 1499 - Kalifornia SHO, ascetyczna kolorystycznie


Herbert West

Rekomendowane odpowiedzi

Just now, wismat said:

Zimno. Iście kosmicznie. To jest zdjęcie kosmosu, chociaż pewnie 80% osób dało by więcej nasycenia - mi się podoba. 

 

Dzięki. O dziwo, powstrzymywanie się przed nasyceniem kolorów poszło mi bardzo łatwo- bo mam skłonność do przesady ze wszystkim co mogę kliknąć w Pixie. Duże wrażenie, estetycznie, zrobił na mnie film "Diuna" i tak zwane "Antenki" @kubaman - bardzo pastelowe, również dały mi do myślenia. Głównie stąd takie a nie inne kolory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko się za bardzo nie przyglądaj tej gwieździe... Nie wiesz nawet jaki horror był na stacku Oiii :-) Halo na kilka lat świetlnych i kalejdoskopowe wzorki z matrycy ASI1600...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, Herbert West napisał:

Dzięki. O dziwo, powstrzymywanie się przed nasyceniem kolorów poszło mi bardzo łatwo

 

Zrób dodatkowe 4 wersji z nasyceniem zwiększanym o 25%, obejrzyj wszystkie i sprawdź która pasuje ci najbardziej, gwarantuje Ci że to nie będzie ta którą pokazałeś.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Just now, .zombi. said:

 

Zrób dodatkowe 4 wersji z nasyceniem zwiększanym o 25%, obejrzyj wszystkie i sprawdź która pasuje ci najbardziej, gwarantuje Ci że to nie będzie ta którą pokazałeś.

He he, zrobiłem dwie bardziej nasycone i ta podoba mi się bardziej :-) Robiłem też inne kompozycje SHO z różnym udziałem s, h i o w różnych kolorach, jak również HSO. Stanęło na zwykłym SHO, - 100% zielonego i oszczędne używane krzywych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, Herbert West napisał:

Duże wrażenie, estetycznie, zrobił na mnie film "Diuna"

Aż żałuje ze na nim przysnąłem bo z chęcią tez bym obrobił jakieś swoje zdjęcie w takim klimacie. No ale późno było, ja byłem po dwóch winach i były rozkładane fotele także czekam na blue-razy :) 

Czasem patrząc na niektóre przekoloryzowane zdjęcia zapominam ze to pył w kosmosie. U ciebie mam pełną tego świadomość bo naprawdę twoje zdjęcie to oddaje.

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Just now, wismat said:

pył w kosmosie

Wiesz, jeżeli miałoby być realistyczne to by była czerwona chmura :-) Kiedyś się zastanawiałem nad "poprawnością" SHO czy podobnych palet ale mi przeszło szybko. Trzeba oczywiście dbać o przedstawienie zebranych danych oraz o aspekt estetyczny bo to jest nic innego jak fotografia estetyczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minutes ago, .zombi. said:

Hmm, a jak nasycasz ? bo to też nie jest trywialna sprawa jak się wydaje.

Różnie. Teraz wstępne nasycenie robię krzywą, ale niewiele. Później już maski, maski, maski , L oraz ze stacków O i S odpowiednio rozciągniętych, z podbitymi kontrastami oraz potraktowanymi nieco konwolucją. I krzywe. Maski też, czy wspominałem o nich już? :-) Generalnie- staram się teraz krzywych używać głównie lokalnie a nie globalnie. Nie używam już ColorSaturation, wolę Curves i maski.

Edytowane przez Herbert West
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 hours ago, diver said:

W sumie podoba mi się Twoja delikatna obróbka. Zastanawiam się jednak nad nieco większą dynamiką i saturacją. Przepraszam że grzebnąłem w Twojej fotce, ale co powiesz? ;)

 

VERSION-1.thumb.jpg.4eea13ba34c5d43e11de4994cdaf7e12.jpg

 

Za co przepraszać? Fajna fotka, musiał być dobry materiał źródłowy :-P 

Część tej zabawy to patrzenie na inne interpretacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minutes ago, kosmit said:

Bardzo fajnie opisałeś postprocessing w pix. Zdjęcie także ciekawe, ale wersja @diver bardziej mi się podoba. Generalnie fajne autorskie podejście do tematu.

Dziękuję. Obróbkę sobie notuję, chociaż teraz, gdy PIX zapisuje wszystko w HistoryExplorer trochę mi spadła motywacja do tego. Ale jeżeli zdjęcie wyjdzie ok to na pewno się komuś innemu notatki przydadzą- do udzielenia mi wskazówek albo pokombinowania/nauki, więc zamierzam dalej opisywać każdy krok.

 

@diver fajnie zmodyfikował- jeżeli ktoś robi cover mojej fotki to znaczy, że jest na tyle dobra, że warto poświęcić jej czas :-)

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Herbert West bardzo podoba mi się Twoje podejście do tematu - zarówno samej obróbki, jak również rzeczowego opisu swojego workflow. Tylko tak można uzyskiwać powtarzalne rezultaty, co będzie bardzo dobrze wyglądać przy większej liczbie prac z tej samej "bajki". Będzie widać pewną spójność serii zdjęć - wystarczy spojrzeć choćby na taysona, divera, jale i wielu innych.

 

Jak dla mnie zdjęcie jest technicznie nienaganne, zaś kwestia obróbki to sprawa indywidualna. Ma podobać się przede wszystkim autorowi. Swoją drogą, w nawiązaniu do wcześniejszego akapitu to gdybyś miał już kilka zdjęć w takiej jednolitej, surowej i minimalistycznej tonacji to wyglądałoby to bardzo ciekawie.

 

Gratuluję!

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minutes ago, Tuvoc said:

@Herbert West bardzo podoba mi się Twoje podejście do tematu - zarówno samej obróbki, jak również rzeczowego opisu swojego workflow. Tylko tak można uzyskiwać powtarzalne rezultaty, co będzie bardzo dobrze wyglądać przy większej liczbie prac z tej samej "bajki". Będzie widać pewną spójność serii zdjęć - wystarczy spojrzeć choćby na taysona, divera, jale i wielu innych.

 

Jak dla mnie zdjęcie jest technicznie nienaganne, zaś kwestia obróbki to sprawa indywidualna. Ma podobać się przede wszystkim autorowi. Swoją drogą, w nawiązaniu do wcześniejszego akapitu to gdybyś miał już kilka zdjęć w takiej jednolitej, surowej i minimalistycznej tonacji to wyglądałoby to bardzo ciekawie.

 

Gratuluję!

 

Bardzo dziękuję za konstruktywne uwagi, niestety muszę Cię trochę rozczarować ;-)

 

Ad.1 - tą paletkę planuję raczej tylko do Kalifornii, chociaż jakiś jej wariant w z większą dominantą czerwieni chciałbym zrobić dla Płonącej Gwiazdy z ogniskowej 1000 mm. Generalnie, takie "trójwymiarowe" mgławice jak Kalifornia czy Płonąca Gwiazda lepiej mi wyglądają z mniej dzikimi kolorami a bardziej "płaskie" jak Serce czy Dusza z bardziej wybujałą chromatyką. Mało zdjęć zrobiłem ale trochę ich oglądałem i takie są moje wnioski.

 

Ad.2 - Co do nienaganności technicznej- zaskakujące, bo jednak trochę wad jest, choć dotyczą one raczej detali. Kompresja jpeg na forum wiele z nich rozciapała. Natomiast w masterze widzę pewne rzeczy do poprawy, mianowicie:

  • Wiele gwiazd miało (CloneStamp pomógł...) kilka jasnoniebieskich pixeli między godziną 5 a 7. Bardzo nasyconych- mały ale drastyczny artefakt. Kilka nadal ma. Gwiazdy są SHO i starałem się jak najmniej przy nich grzebać.
  • Do dogrania mam jeszcze relację między MureDenoise, TGV oraz MMT a dekonwolucją. Jestem z dekonwolucji bardzo zadowolony, zwłaszcza że robiłem ją kompletnie bez maski, za wyjątkiem ochrony większych gwiazd, głównie regulując Global Dark i Light proces. Bardzo dobrze zadziałała na mniejsze i maleńkie gwiazdy, tak przy okazji.
  • Profil szumu, "ziarnistość" wyszedł nie do końca taki jaki chciałem i rzeczona dekonwolucja zostawiła trochę delikatnych, maleńkich kłaczków- które jednak w kompresji jpg zniknęły. Muszę w jakiś sposób wiecej ciąć szumu niższych-średnich częstotliwości i pozostawić odpowiednią ilość szumu najwyższych częstotliwości. Ale dzięki tej fotce zrozumiałem relację szumu do mikrokontrastów i jest to bardzo ważne.
  • Generalnie, podczas obróbki starałem się trzymać dewizy "mniej znaczy więcej" (dzięki @Tayson)- chociaż kolory to moja interpretacja i są jakie są z powodów estetycznych a nie technicznych.
  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tu remix by @.zombi.

 

v2-zombi.thumb.jpg.3f4ae55af9ae5aef0db477abf7a13b73.jpg

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Herbert West napisał:
  • SCNR (removed 100% green, deliberately)

ten ruch zabił zdjęcie i uniemozliwił Ci wyciągniecie pełnych mozliwości z materiału.

jakakolwiek zabawa z kolorami po uprzednim potraktowaniu kadru SCNR, jak dla mnie nie ma sensu.

fajny detal!

  • Lubię 4
  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minutes ago, Tayson said:

ten ruch zabił zdjęcie i uniemozliwił Ci wyciągniecie pełnych mozliwości z materiału.

jakakolwiek zabawa z kolorami po uprzednim potraktowaniu kadru SCNR, jak dla mnie nie ma sensu.

fajny detal!

 

Zabił potencjał kolorystyczny, zgadza się. To było zabójstwo z premedytacja. Miał być piach i pył i zimny szaro-niebieski. I niewiele więcej.

 

Z detalu także jestem zadowolony. Dekonwolucja potrafi dać bardzo dużo. Niepotrzebnie straciłem czas używając EzDecon zamiast zrobić to ręcznie od podstaw. Prawdopodobnie dałoby się więcej uzyskać stosując maskę z LUM oraz manipulując Global Light, ale wiesz... nie chciałem przesadzać tym razem :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minute ago, Marvaz said:

Bardzo fajna praca.

Kadrowo just super :)

 

 

Dziękuję. Uciekło trochę eterycznych, rozwianych obłoków z lewa i prawa, ale za to cała najbardziej dynamiczna część mgławicy idealnie weszła w kadr. Z tego aspektu jestem chyba najbardziej zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koniec z Kalifornią- biorę się za obróbkę IC 1805.

 

VERSION-3.thumb.png.571ca3d27054e037bdd19de90a4c4167.png

 

VERSION-3-STARLESS.thumb.png.c82d71bfd2b03d45574cffef55c18f58.png

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.