Skocz do zawartości

Lornetka APM 150mm 45° ED-APO


M.Cerbinski

Rekomendowane odpowiedzi

20 minut temu, Swiss napisał:

Rzeczywiście coś się dzieje dziwnego w APM. Wysłałem 3 maile do ML z prośbą o poradę jakie okulary dokupić do mojej lornetki.  Wszystkie maile pozostały bez odpowiedzi.

Nie chcę nikogo bronić, ale kurczę - gość pewnie dostaje takich maili setki z prośbą o poradę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, tylko zobacz właśnie kolega kupił za 40 tysięcy i... obsługa, zwrot, problemy.

Ja kupiłem japończyka triplet, przyszedł w trzech kartonach przedzielonych styropianem i w piance. Wszystko jest perfekt.

 

2 godziny temu, Paweł Sz. napisał:

Nie chcę nikogo bronić, ale kurczę - gość pewnie dostaje takich maili setki z prośbą o poradę :)

Tak dostaje o zwrot kasy. Za ten dobry sprzęt jak piszesz. Dobry ale dla kogo ? I za ile...

A propo jaki biedny APM i dlatego nie ma co go męczyć mailami, zwrotami, reklamacjami, certyfikatmi. Informacjami, przecież możesz Pan sam to zrobić. Wystarczy klucz francuski...

Wogóle to kupując sprzęt w APM należy się udać do okulisty po odpowiednie korekcyjne szkła... Czasami musisz mieć łeb jak koń, żeby trafić w tory optyczne i obraz był jeden.

A jak już wysyłasz zwrot musisz walnąć elaborat optyczny, bo inaczej Ci nie uwierzą... 

 

 

 

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, bo prowadząc biznes od razu masz etykietę doradca za free 24h. Ja nie piszę, że sytuacja z lornetą z wątku jest ok, ale skoro kupujacy nie zwrócił w ciągu 14 dni to trudno się dziwić, że sprzedawca ma takie nastawienie.

 

Miałem APM 28x110, w drodze jest już kolejna sztuka i uważam, że to świetna lorneta, chociaż inny kaliber i kwota niż kątowa 150.

 

Pogodnego nieba, a jak coś nie tak ze sprzętem to odsyłać w ciągu 14 dni, chyba że lubicie adrenalinę : )

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paweł Sz. ma 100% racji. Koniecznie odsyłać jak najszybciej. Od ponad 15 lat sprzedaję i wysyłam spedycją bardzo ciężkie i dosyć kosztowne produkty i od czasu do czasu jest klient u którego po miesiącu od zakupu "OKAZAŁO SIĘ"....  Ja w to po prostu nie wierzę.

Kupiłem w Apmie lornetkę. Mój kolega dwie. Za każdym razem przy pierwszym świetle była niepewność i strach czy w transporcie przypadkiem coś poszło nie tak. Czy ten konkretny egzemplarz jest ok. Jedynie myśl o możliwości zwrotu powoduje że człowiek przyjmuje to wszystko z dystansem czego Wam wszystkim życzę i pozdrawiam. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Swiss napisał:

Czy napiszesz jaki finał tej historii?

Pozdrawiam 

 

Temat jest w toku, ale idzie jak po grudzie...

 

Po kilku meilach i telefonie w przyszłym tygodniu mam dostać ostateczną informacje kiedy mogę zjawić się  "osobiście" z lornetką w APM celem poprawy kolimacji. Obecnie mają problem i nie są w stanie tego naprawić, powodem jest uszkodzony sprzęt do kolimacji. Nowy jest w drodze.

 

Szczerze to trochę dziwnie to pachnie ale zobaczymy, jestem cierpliwy i poczekam do następnego tygodnia. 

 

Zastanawia mnie wiarygodność tego papierka z Wellenform, czy czasami nim sobie można tylko d... podetrzeć.

 

 

Co do jakości obsługi to potwierdzam opinie kolegów, generalnie zlewka i opieszałość, to tak w skrócie.  Co ciekawe na mój zarzut że  taka ciężka i gabarytowa przesyłka powinna być wysłana na palecie, dostałem odpowiedź że paczka była wysłana na palecie i prawdopodobnie kurier w transporcie ja wyrzucił...:firefire:.

 

Dam znać jak sprawa się zakończyła.

 

Edytowane przez M.Cerbinski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troszeczkę usprawiedliwię APM i to, że trudno im wszystko sprawdzić osobiście. W chińskiej fabryce kontrola jakości jest, jaka jest. Wszyscy w UE biora co dostaną, bez łaski, bo od roku łańcuchy dostaw leżą. Czekałem na lornetkę cały miesiąc od zamówienia. Kiedy przyszła, zauważyłem na paczce chiński numer wysyłkowy. Wrzuciłem go w neta i wyszło, że z moją lornetka była dostawa łącznie 36 sztuk tego egzemplarza, która została odebrana z lotniska około 9 godziny rano. Transport do siedziby firmy to prawie 2h. Były w firmie około 11 rano, a o 14 godzinie została odebrana kurierem przez UPS. 36 klientów czekało na towar, należało przygotować papiery, okleić paczki i wysłać.

Pytanie, czy w ciągu tych 3 godzin, ktoś zdołał sprawdzić te 36 sztuk? Teoretycznie to możliwe, ale codziennie coś im przychodzi, trudno sobie wyobrazić, ze sprawdzają każdy produkt.

Można oburzyć się, że mogliby sprawdzić choć takie cacko za 10k euro, ale ta cena nie robi pewnie na nich wrażenia. Oni robią produkty znacznie droższe i tylko je pewnie sprawdzają.

Pewnie sami mają dość naszych maili i reklamacji, ale kiedy pewnie cisną chińczyków o kontrolę jakości, to słyszą cenę dwa razy wyższą. Może być też tak, że słyszą spadajcie i cieszcie się, że dla was cos robimy. Chiny napędza teraz mocno popyt wewnętrzny i zamówienie np od chińskiej armii na optykę to jest ich oczko w głowie, a nie tam jakieś Germany.

Fakt, że wciskanie mi kitu, ze pewnie źle patrzę, to było mało fajne. Za to wielki minus dla APM.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem z mniejszą lornetką APM (16x70) zakupiona w Astroshop(de). Coś było "nie tak" gdy patrzyłem na budynki, drzewa itd. Oczy szybko sie męczyły etc. Gdy spojrzałem jednak na Jowisza, zobaczyłem dwa Jowisze. Jeden właściwy i drugi "w prawo i do góry". Mózg dawał radę to złożyć, ale zajmowało mu to chwilę, męczyło i głowę i oczy. Odesłałem z kartką czego oczekuję. Na szczęście pracowała tam jeszcze Polka, z którą wszystko dało sie załatwić. Dostałem inny egzemplarz (nr seryjny) oraz widać było po zatyczkach przy okularach, że tą drugą kolimowano, a nie obiecywano kolimację. Od tamtej pory widzę już jednego perfekcyjnego Jowisza, to ogromna przyjemność patrzeć przez bardzo dobrze skolimowany sprzęt.

Edytowane przez seg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, barti1972 napisał:

Troszeczkę usprawiedliwię APM i to, że trudno im wszystko sprawdzić osobiście. W chińskiej fabryce kontrola jakości jest, jaka jest. Wszyscy w UE biora co dostaną, bez łaski, bo od roku łańcuchy dostaw leżą. Czekałem na lornetkę cały miesiąc od zamówienia. Kiedy przyszła, zauważyłem na paczce chiński numer wysyłkowy. Wrzuciłem go w neta i wyszło, że z moją lornetka była dostawa łącznie 36 sztuk tego egzemplarza, która została odebrana z lotniska około 9 godziny rano. Transport do siedziby firmy to prawie 2h. Były w firmie około 11 rano, a o 14 godzinie została odebrana kurierem przez UPS. 36 klientów czekało na towar, należało przygotować papiery, okleić paczki i wysłać.

Pytanie, czy w ciągu tych 3 godzin, ktoś zdołał sprawdzić te 36 sztuk? Teoretycznie to możliwe, ale codziennie coś im przychodzi, trudno sobie wyobrazić, ze sprawdzają każdy produkt.

Można oburzyć się, że mogliby sprawdzić choć takie cacko za 10k euro, ale ta cena nie robi pewnie na nich wrażenia. Oni robią produkty znacznie droższe i tylko je pewnie sprawdzają.

Pewnie sami mają dość naszych maili i reklamacji, ale kiedy pewnie cisną chińczyków o kontrolę jakości, to słyszą cenę dwa razy wyższą. Może być też tak, że słyszą spadajcie i cieszcie się, że dla was cos robimy. Chiny napędza teraz mocno popyt wewnętrzny i zamówienie np od chińskiej armii na optykę to jest ich oczko w głowie, a nie tam jakieś Germany.

Fakt, że wciskanie mi kitu, ze pewnie źle patrzę, to było mało fajne. Za to wielki minus dla APM.

Wszystko ok, tylko kiedy z lornetką dostajesz certyfikat kolimacji wykonany w marcu 2021 w Wellenform , i to nie są już Chiny, tylko Niemcy potwierdzający kolimację do 163x to chyba coś jest nie tak...., tu chyba nie ma co zabardzo ich tłumaczyć.

Edytowane przez M.Cerbinski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z Joergem Kneipem (właścicielem Wellenform) miałem tylko pozytywne doświadczenia. Moją 120tkę kolimował przy x220 ale certyfikat był na x180. Zawierał też numer seryjny lornetki. Była to jedna z pierwszych 120tek w ogóle, więc może starania przy produkcji i wysyłce były większe. Nie musiałem jej jeszcze nigdy kolimować, a notorycznie jeżdżę z nią w teren, w tym w Bieszczady.

Joerg Kneip doprowadził też do porządku drugą wadliwą 70tkę, którą dostałem od Ludesa. Oczywiście nie za darmo.

Nie sądzę więc, żeby Joerg Kneip odwalał fuszerkę. Natomiast jestem w stanie sobie wyobrazić, aby certyfikat Wellenform był podrobiony lub od innej lornetki. Na CN była mowa już o kilku takich przypadkach (złe numery seryjne, złe daty).

Nie wierzę z kolei, żeby certyfikaty APM były cokolwiek warte. Dwie 70tki rzekomo były sprawdzane, a obie przyszły z wadami (optycznymi lub mechanicznymi). Pierwsza miała brudną optykę, więc nie ma szans, żeby ktoś ją obejrzał i tego nie zauważył.

Nie znaczy to, że każdy sprzęt APM jest do kitu. Trzeba mieć szczęście do egzemplarza, albo kupować sprzęt brandowany jako APM od innego sprzedawcy, który ma sensowniejsze podejście do obsługi posprzedażowej.

Czystego nieba!

P.S. Trzymam kciuki za pozytywne rozwiązanie całej sytuacji.

  • Lubię 2
  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, barti1972 napisał:

Troszeczkę usprawiedliwię APM i to, że trudno im wszystko sprawdzić osobiście. W chińskiej fabryce kontrola jakości jest, jaka jest. Wszyscy w UE biora co dostaną, bez łaski, bo od roku łańcuchy dostaw leżą. Czekałem na lornetkę cały miesiąc od zamówienia. Kiedy przyszła, zauważyłem na paczce chiński numer wysyłkowy. Wrzuciłem go w neta i wyszło, że z moją lornetka była dostawa łącznie 36 sztuk tego egzemplarza, która została odebrana z lotniska około 9 godziny rano. Transport do siedziby firmy to prawie 2h. Były w firmie około 11 rano, a o 14 godzinie została odebrana kurierem przez UPS. 36 klientów czekało na towar, należało przygotować papiery, okleić paczki i wysłać.

Pytanie, czy w ciągu tych 3 godzin, ktoś zdołał sprawdzić te 36 sztuk? Teoretycznie to możliwe, ale codziennie coś im przychodzi, trudno sobie wyobrazić, ze sprawdzają każdy produkt.

Można oburzyć się, że mogliby sprawdzić choć takie cacko za 10k euro, ale ta cena nie robi pewnie na nich wrażenia. Oni robią produkty znacznie droższe i tylko je pewnie sprawdzają.

Pewnie sami mają dość naszych maili i reklamacji, ale kiedy pewnie cisną chińczyków o kontrolę jakości, to słyszą cenę dwa razy wyższą. Może być też tak, że słyszą spadajcie i cieszcie się, że dla was cos robimy. Chiny napędza teraz mocno popyt wewnętrzny i zamówienie np od chińskiej armii na optykę to jest ich oczko w głowie, a nie tam jakieś Germany.

Fakt, że wciskanie mi kitu, ze pewnie źle patrzę, to było mało fajne. Za to wielki minus dla APM.

Byłeś w chińskiej fabryce ? Pracujesz w APM ? A co tu sobie wyobrażać ? 

Sprzedaje i brenduje firma APM... Jestem już zmęczony, próbami tłumaczenia firmy APM. 

Każdy wydaje swoje zarobione pieniądze. Mógł je wydać na coś innego, a jednak zostawia w danej firmie kupując dany produkt.

Tym samym wyróżnia danego sprzedawcę i już złożył pewne zaufanie, że w danej cenie dostanie odpowiedni produkt z usługą.

Druga strona sprzedający, stara się tego zaufania nie zawieść, bo kupujący jego wybrał.

Przynajmniej tak dla mnie brzmi dobra praktyka kupiecka...

  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
W dniu 6.02.2022 o 09:57, YOKER napisał:

Any news ?

Sklep juz naprawił sobie kolimator ?

Szkoda , ze tego przypadku jak i wielu innych nie opisujecie na CN czy nawet FB na str.APM ...

Wiele osób znalo by prawdę. 

 

 

Wczoraj odebrałem lornetkę po kolimacji, przyznali racje że była rozkolimowana...., to nie wina złej osiowości  okularów :neat:.   Ustawienie kolimacji odbyło się w siedzibie APM przez fachowca z Wellenform ( wystawił nowy certyfikat kolimacji x 155).  Lornetka była testowana na sztucznej gwieździe na miejscu i obraz był punktowy,  jutro zapowiada sie okno w chmurach, wtedy bede mógł ocenić podczas obserwacji.

 

Mam nadzieje że problem jest rozwiązany, ( no chyba że lornetka ponownie rozkolimowała sie podczas transportu :nerves:, wtedy już bezapelacyjnie podziękował bym za ten sprzęt.) Pozostaje niesmak że trwało to tak długo i nie obyło sie bez wycieczki do APM ( ponad 2 tys km).

  • Lubię 5
  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, M.Cerbinski napisał:

Mam nadzieje że problem jest rozwiązany, ( no chyba że lornetka ponownie rozkolimowała sie podczas transportu :nerves:, wtedy już bezapelacyjnie podziękował bym za ten sprzęt.) Pozostaje niesmak że trwało to tak długo i nie obyło sie bez wycieczki do APM ( ponad 2 tys km).

 

Hmm, to ty ja odbierałeś osobiście czy poleciał i wróciła kurierem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.02.2022 o 22:28, M.Cerbinski napisał:

 

Wczoraj odebrałem lornetkę po kolimacji, przyznali racje że była rozkolimowana...., to nie wina złej osiowości  okularów :neat:.   Ustawienie kolimacji odbyło się w siedzibie APM przez fachowca z Wellenform ( wystawił nowy certyfikat kolimacji x 155).  Lornetka była testowana na sztucznej gwieździe na miejscu i obraz był punktowy,  jutro zapowiada sie okno w chmurach, wtedy bede mógł ocenić podczas obserwacji.

 

Mam nadzieje że problem jest rozwiązany, ( no chyba że lornetka ponownie rozkolimowała sie podczas transportu :nerves:, wtedy już bezapelacyjnie podziękował bym za ten sprzęt.) Pozostaje niesmak że trwało to tak długo i nie obyło sie bez wycieczki do APM ( ponad 2 tys km).

Rozumiem , ze było ci dane naocznie sprawdzić poprawność kolimacji ? Czy tylko na słowo ?

Jesli miałeś okazję uczestniczyć w czasie kolimacji to brawo !!! Bo już wiesz jak to poprawnie zrobić gdyby była taka potrzeba.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Nie będe otwierał nowego tematu napisze tutaj, czy ktoś bardziej doświadczony mógłby mi wytłumaczyć co jest powodem że okulary w oprawie 2" nie ostrzą, po ściągnięciu przejściówki na 1,25" obraz udaje się wyostrzyć ( dotyczy parki okularów ethos 3,7mm. ):Boink: 

 

Problem ten nie występuje np. w 2" Naglerach 17mm itp. dotyczy tylko okularów ethos.

Edytowane przez M.Cerbinski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.